Subscribe
Ειδοποίηση για
36 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Πρόδρομος Κορκίζογλου

Μπράβο Γιάννη, πολύ καλές!
Αν τεθούν σε εξετάσεις, θα κάνουν ζημιά, γιατί οι υποψήφιοι δεν είναι εκπαιδευμένοι σε τέτοια θέματα.
Να είσαι καλά.

Μανόλης Μαργαρίτης

Εξαιρετικά Γιάννη

Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος

Γιάννη καλησπερα.Πολυ μου αρεσουν αυτου του τυπου οι ερωτησεις.Εχουμε τα ιδια γουστα. Προσθετω δυο διατυπωσεις,ετσι κουβεντα να γινεται.Στην πρωτη ασκηση με γνωσεις Γ Λυκειου,το κεντρο μαζας θα παραμενει συνεχως ακινητο. Αν δεν ταλαντωνοντουσαν σε συγχρονισμο τοτε την στιγμη που ακινητοποιειται το ενα,το αλλο θα ειχε ταχυτητα ,αρα και το κεντρο μαζας.
Στην τριτη ερωτηση.ειναι προφανες οτι ενας παρατηρητης που βρισκεται πανω στην πορτοκαλι σανιδα βλεπει μεταφορικη ταχυτητα 2υ για το σωμα. Τοση θα εβλεπε και αν το σωμα δεν ηταν κυλινδρος αλλα τετραγωνο κιβωτιο.Επειδη ομως βλεπει κυλιση ισχυει ω=2υ/R. Την ιδια γωνιακη ταχυτητα μετραει και ενας παρατηρητης στο εδαφος.

Τελευταία διόρθωση2 έτη πριν από Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος
Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος

Εγω χωριζω το ελατηριο σε δυο ελατηρια σε σειρα,που ενωνονται στο κεντρο μαζας,και αφου το κεντρο μαζας ειναι ακινητο, βαζω ενα ακινητο τοιχο αναμεσα,τους ακριβως εκει που ειναι το κεντρο μαζας.Ετσι εχω δυο ανεξαρτητα υποσυστηματα. Τα μηκη τους βρισκονται ευκολα με ροπες.Ετσι υπολογιζω και τις σταθερες τους και μετα την περιοδο χωρις να εχω συζευξη.Αυτο το κολπο εννοεις?

Τελευταία διόρθωση2 έτη πριν από Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος
Παρμενίων Μανδραβέλης

Γιάννη καλησπέρα
Τα θέματα αυτά (ιδιαίτερα τα 1,2,4) καθώς και άλλα που έχεις αναρτήσει προηγουμενως αποτελούν υποδείγματα Β θεμάτων για τον επαναπροσδιορισμο της δομής αυτών των θεμάτων που τίθενται στις εξετάσεις.Τα πρώτα χρόνια του νέου συστήματος εξετάσεων τα Β θέματα δεν απαιτούσαν κριτική σκέψη για την επίλυσή τους και τα τελευταία χρόνια πριν ελάχιστων εξαιρέσεων κατάντησαν αγχωτικα προβλήματα αλγεβρικών παραστάσεων όπου εμπλέκονται μαθηματικες εκφράσεις φυσικών μεγεθών και δεν καταλαβαίνεις ποια κριτική σκέψη των υποψηφίων ελέγχουν.

Αντώνης Τρίμης
24/05/2021 9:09 ΠΜ

Γιάννη όπως πάντα είναι πολύ “έξυπνα” τα θέματά σου.
Έχω 2 προβληματισμούς:

  1. Το σχολικό βιβλίο τεύχος Α δείχνει μαγνητικό πεδίο και έξω από το σωληνοειδές και γενικά το θέμα δεν το αναλύει όπως θα έπρεπε (σε αντίθεση με το τεύχος Β όπου στο κεφάλαιο με τα μαγνητικά πεδία λέει αυτά που πρέπει για τα σωληνοειδή, που είναι όμως εκτός ύλης).
  2. Πως θα πείσουμε έναν μαθητή να μην χρησιμοποιήσει τον Bernoulli από το σημείο Ε στο Δ; Νομίζω δεν αρκούν τα αριθμητικά παραδείγματα.
Αποστολία Μακρή
24/05/2021 9:41 ΠΜ

Καλημέρα σας κύριε Γιάννη , θα μπορούσατε να μου εξηγήσετε στο Θέμα 2 γιατί στην λύση δεν πήραμε Uε=V1 αλλά Uε=0; Και γιατί η πίεση στο Γ είναι ίση με Patm+ρgh. Απλά σχετικά με αυτό νόμιζα πως όταν το νερό ρέει την πίεση την βάζουμε σκέτο Pγ π.χ. Σας ευχαριστώ.