Τα σημερινά θέματα Φυσικής, θα αναρτηθούν εδώ, αμέσως μόλις ανακοινωθούν (μετά τις 10.00).
Πρώτες απαντήσεις από το Βασίλη Δουκατζή εδώ και το τελευταίο ερώτημα εδώ.
Τα θέματα σε Word. Μια προσφορά του Χρήστου Τσουκάτου, τον οποίο ευχαριστώ.
Οι απαντήσεις από τον Κώστα Ψυλάκο εδώ και από τον Δημήτρη Παπαδόπουλο εδώ.
Ενδεικτικές λύσεις με μοριοδότηση, από βαθμολογικό κέντρο, εδώ.
Νίκο η δικαιολόγηση είναι απλή 🙂
Δια του παραδείγματος…
τα ίδια έχω βγάλει
Καλημέρα κι ας μεσημέριασε πια.
Για το Β3 καταλαβαίνω σωστά πως αυτό που λέτε “δεν χρειάζεται το ελαστικό της κρούσης και το διπλάσιο της μάζας” εννοείτε ότι είναι πλεονασματικά για ένα τρόπο λύσης (π.χ Δουκατζή) απαραίτητα όμως για άλλο τρόπο π.χ ανάλυση στη διάκεντρο κ.λ.π ;
Καλημέρα συνάδελφοι,αρκετά καλά τα θέματα,θέλει δουλειά,έχει πραξούλες αλλά όχι κάτι το εξωφρενικό.Ίσως προβληματιστούν κάπως οι μαθητές στο Γ4 και στις πράξεις του θέματος Δ,καλή συνέχεια σε όλους.
Γεια σας παιδιά.
Η θεωρία περιορίζεται στο Α΄ θέμα.
Στη συνέχεια έχουμε 7 (τουλάχιστον) ασκήσεις.
Στο Β3 προσφέρει κάτι η “εισαγωγή” και της πλαστικής κρούσης με τον λόγο των κινητικών ενεργειών;
Τα Γ και Δ είναι συρραφή ετερόκλητων ασκήσεων. Δεν είναι συνδυαστικές ασκήσεις αλλά “συνδυαστικές”. Υβρίδια όπως οι ταινίες που προσπαθούν να συνδυάσουν το γουέστερν με την Αγκάθα Κρίστι. Τυλιχτό με κεμπάπ, κόκκινη σάλτσα και παγωτό φράουλα.
Η εξυπνάδα παρέα με τη Φυσική, πήγαν για μπάνιο.
Υ.Γ.
Μπορώ εύκολα να μεγαλώσω κι ‘αλλο τις εκφωνήσεις ώστε να απαιτούνται 3/4 για την πρώτη τους ανάγνωση.
όλα εντάξει εκτόσ Δ1 είναι ρίζα 5
Αν δε χρησιμοποιήσει κάποιος την ανάλυση στους άξονες αλλά το λύσει διανυσματικά είναι απαραίτητα και η αναφορά σε ελαστική κρούση και η σχέση των μαζών.
Το πλάτος στην ταλάντωση είναι 1.2m συνάδελφε
Ένα πρώτο σχόλιο: Πάρα πολλά θέματα για ακόμη μια φορά, χωρίς ουσία. Συμφωνώ με το Γιώργο Παναγιωτακόπουλο, ότι η έκφραση: “το σώμα Σ3 συγκρούεται… για πρώτη φορά με το Σ2 … στη ΘΦΜ” είναι άκρως προβληματική. Χρειάστηκα 1,5 ώρα να τα γράψω χωρίς πολλά σχήματα, κάνοντας αρκετά αριθμητικά λάθη. Οι μαθητές πόση ώρα θα χρειαστούν;
Παντελή με ανάλυση στη διάκεντρο βγαίνει η καθετότητα αν η κρούση είναι ελαστική ή προκύπτει η ελαστικότητα από την καθετότητα.
Στη λύση που έκανα δεν μου χρειάστηκε πουθενά η καθετότητα.
Φυσικά την επιβεβαίωσα, διότι σκέφτηκα ότι μπορεί να είναι λάθος δεδομένο.
Δεν είναι λάθος, είναι περιττό δεδομένο (η καθετότητα).
Η άσκηση (και όχι Β΄ θέμα) θα μπορούσε να σταματά στον υπολογισμό των μετά την κρούση ταχυτήτων.
Το γεγονός ότι δίνεται η τιμή της σταθεράς k στο Δ2, μήπως απαιτεί διερεύνηση για το αν είναι η πρώτη φορά που περνά από το ΦΜ;
Να απαντήσω κι εγώ από την πάσα του Γιάννη στο Διονύση
Επιλέγω το…δ δηλαδή μια μέρα εκφώνηση
η γνώμη μου λοιπόν είναι ότι έγινε αυτό για να η φωνάζει κανείς. Θα σου πει δεν έβαλα δύσκολα άρα γιατί διαμαρτυρία;
Ναι αλλά ήταν πολλά
Ε πανελλήνιες γράφεις…..
Βασίλη που τις έχεις ανεβάσει;
Όσο για τα τσίπουρα τώρα είναι αργά. Πέρασε η ώρα πάμε για τις μπύρες!!!!
Καλά αποτελέσματα σε όλα τα παιδιά
Αναρωτιέμαι αν αυτοί που βάζουν τα θέματα έχουν καταλάβει ακριβώς τη διαφορά που πρέπει να έχουν τα θέματα Β, το θέμα Γ και το θέμα Δ. Δηλαδή μου μοιάζει σαν να βρίσκουν ένα πρόβλημα και να λένε “ας βάλουμε το 1ο ή το 2ο ερώτημα του σαν θέμα Β”.
Γεια σε όλους και πάλι.
Υπερβολικά σε έκταση. Είναι στη νοοτροπία “δύσκολα δε θέτε , συνδυαστικά τα βρίσκετε πολύ , τι θέτε; πάρτε συρραφές……”. Ναι αλλά τα παιδιά θα γράφουν σαν τρελά…….με κίνδυνο πολλών αριθμητικών σφαλμάτων……”Εμ……..τι θέλετε πια; ότι χάνουμε σε δύναμη κερδίζουμε σε απόσταση ….και το αντίθετο…..”
Η Φυσική πήγε περίπατο……..(που λέει κι ο Γιάννης Κυριακόπουλος)…….ζήτω η στενογραφία…….
Και μια ερώτηση……τέτοια ώρα τέτοια λόγια…….Ποιά η φυσική σημασία του ερωτήματος Γ4;
Μια εικόνα που εκφράζει τα θέματα:

Θα τα εξέφραζε περισσότερο αν πρόσθεταν παγωτό φράουλα και σαντιγύ στο εικονιζόμενο κατασκεύασμα.