Τα στατιστικά Πανελλαδικών 2021

Μεγάλα ποσοστά βαθμολογιών κάτω από τη βάση, που ακολουθούν σε γενικές γραμμές τα αποτελέσματα των εξετάσεων του 2020 -με εξαίρεση τη Χημεία, όπου υπήρξε βελτίωση κατά 8,5% στο ποσοστό αυτό- διασπορά των βαθμολογιών άνω του δέκα και μικρές αυξομειώσεις στον αριθμό των υποψηφίων που αρίστευσαν συγκριτικά με πέρσι, είναι τα στοιχεία που συνθέτουν τη γενική εικόνα των φετινών βαθμολογιών των υποψηφίων των ημερήσιων ΓΕΛ στις Πανελλαδικές, μετά την ανακοίνωση των στατιστικών από το υπουργείο Παιδείας.

Στο μάθημα της Έκθεσης το φετινό θέμα ήταν φαίνεται πιο βατό, καθότι μόνον το 20,37%των υποψηφίων έγραψε κάτω από τη βάση, ενώ πέρσι το ποσοστό αυτό ήταν 36,91%.

Όσον αφορά την Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, στα Αρχαία Ελληνικά το 45,26% των υποψηφίων έγραψε από 0 έως 10 (47,18% το 2020). Βαθμολογία από 18 έως 20 συγκέντρωσε το 3,83% των υποψηφίων (3,95%). Στην Ιστορία, επίσης το ποσοστό κάτω από τη βάση ήταν υψηλό, με 51,19% (50,18% πέρυσι) ενώ 18 με 20 έγραψε το 13,65% (15,64% πέρυσι).

Στο μάθημα της Κοινωνιολογίας συγκεντρώθηκε το μεγαλύτερο ποσοστό υψηλότερων βαθμολογιών, αφού το 22,15% (20,72% πέρυσι) των υποψηφίων αρίστευσε (19-20).

Στην Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, στη Φυσική το ποσοστό που έγραψε κάτω από τη βάση (44%) είναι υψηλότερο σε σχέση με πέρυσι (41,5%), χωρίς ωστόσο να λείπουν ψηλές βαθμολογίες, καθώς το 16,98% (15,88% πέρυσι) των υποψηφίων έγραψε πάνω από 18.

Η εικόνα είναι καλύτερη στο μάθημα των Μαθηματικών, με το ποσοστό βαθμολογιών κάτω από τη βάση να διαμορφώνεται στο 31,8% (33,13% το 2020) και των βαθμολογιών 18-20 στο 19,01% (14,41% το 2020).

Για τους υποψήφιους της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας, η εικόνα για το μάθημα της Φυσικής δεν διαφέρει από τη γενική τάση, με το 47,43% (44,97% το 2020) των υποψηφίων να έχει γράψει κάτω από 10 και το 18,39% (15,18% το 2020) να έχει λάβει βαθμολογία 18-20.

Στη Χημεία, στο 38,66% (47,16% το 2020) διαμορφώθηκε το ποσοστό των βαθμολογιών κάτω από τη βάση, ενώ οι άριστοι αυξήθηκαν σε σχέση με πέρσι, αφού το 15,38% (6,77% το 2020) των υποψηφίων έλαβε βαθμολογία από 18 έως 20. Στη Βιολογία, το ποσοστό βαθμολογιών κάτω από τη βάση ήταν μεγαλύτερο ήτοι 31,56% (28,25% το 2020), υπήρξε διασπορά στις βαθμολογίες άνω του 10, ενώ από 18 έως και 20, έλαβε το 17,78% (15,21%).

Τέλος, σχετικά με τους υποψήφιους της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, στα Μαθηματικά το 72,76% (75,6% πέρυσι) έγραψε κάτω από τη βάση. Τα γραπτά που βαθμολογήθηκαν με βαθμό άνω του 18, ήταν πολύ λίγα, ήτοι 2,66% (1,73% το 2020). Στο μάθημα της Πληροφορικής, κάτω του 10 έγραψε το 41,69% (44,75% το 2020) των υποψηφίων. Δεν έλειψαν ωστόσο και οι καλές βαθμολογίες, με το 21,70%% των υποψηφίων να παίρνει βαθμό από 18 έως 20. Στο μάθημα της Οικονομίας, κάτω από τη βάση έγραψε το 34,31% των υποψηφίων (31,60% το 2020) και 18-20 το 27,12%.

Επισημαίνεται, ότι τα παραπάνω στοιχεία αφορούν στους υποψήφιους των ημερήσιων ΓΕΛ.

Δείτε τους πίνακες με τα στατιστικά στοιχεία των επιδόσεων ΕΔΩ

Δείτε τα στατιστικά για τις Ανθρωπιστικές Σπουδές

Δείτε τα στατιστικά για τις Ανθρωπιστικές Σπουδές (πάνω κάτω από τη βάση)

Δείτε τα στατιστικά για τις Θετικές Σπουδές και Σπουδές Υγείας (αναλυτικό)

Δείτε τα στατιστικά βαθμολογιών Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας / (πάνω και κάτω από τη βάση)

Δείτε τα στατιστικά βαθμολογιών για όλες τις ομάδες προσανατολισμού

Δείτε τα στατιστικά βαθμολογιών για όλες τις ομάδες προσανατολισμού (πάνω και κάτω από τη βάση)

Δείτε τα στατιστικά βαθμολογιών για τις Σπουδές Οικονομίας και Πληροφορικής

Δείτε τα στατιστικά βαθμολογιών για τις Σπουδές Οικονομίας και Πληροφορικής (πάνω και κάτω από τη βάση)

Δείτε τα στατιστικά βαθμολογιών Θετικών Σπουδών Υγείας (Ε.Π Θετικών Σπουδών)

Δείτε τα στατιστικά βαθμολογιών Θετικών Σπουδών Υγείας (Ε.Π Θετικών Σπουδών) – πάνω και κάτω από τη βάση
ΕΠΑΛ
Δείτε τα στατιστικά βαθμολογιών μαθημάτων ΕΠΑΛ (αναλυτικό)

Δείτε τα στατιστικά βαθμολογιών μαθημάτων ΕΠΑΛ (πάνω και κάτω από τη βάση

Δείτε και από εδώ.

(Visited 2,286 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
12 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
3 μήνες πριν

Ευχαριστούμε Αποστόλη για την άμεση ενημέρωση.

Γιώργος Φασουλόπουλος
Αρχισυντάκτης

μια πρώτη συνοπτική αναπαράσταση των αποτελεσμάτων
ας ελεγχθεί γιατί έγινε βιαστικά
comment image

το 5 αντιπροσωπεύει βαθμολογίες από 0 ως 5 & το 10, βαθμολογίες από 5 ως 10,
το 11, βαθμολογίες από 10 ως 11

ξεπερνούν τη βάση: 6/10 στη χημεία και 5/10 στη φυσική

αυξάνει η συχνότητα των μαθητών καθώς ανεβαίνει η κλίμακα της βαθμολογίας, απ’ το 10 ως το 20

τα μεγαλύτερα ποσοστά πάνω απ’ τα βάση, στη χημεία εμφανίζονται στην περιοχή 17 -18,
ενώ στη φυσική η μεγαλύτερη συχνότητα εμφανίζεται στο άριστα (19 – 20)

τι σημαίνουν όλα αυτά;
 
μπορεί να βοηθήσει η επόμενη συγκριτική αναπαράσταση;
comment image

Τελευταία διόρθωση3 μήνες πριν από Διονύσης Μάργαρης
Μαλάμης Γρηγόρης
3 μήνες πριν

Καλά τα στατιστικά για να ξέρουν πως πήγαν σε κάθε μάθημα οι υποψήφιοι, λέξη όμως για την ταμπακιέρα το υπουργείο.
Οι μέσοι όροι ανα προσανατολισμό αγνοούνται.( Μαγειρεύονται μήπως οι συντελεστές; )
Η μελέτη περίπτωσης για το πόσοι μένουν εκτός ( λόγω Ε.Β.Ε ) μάλλον είναι χρονοβόρα.

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
3 μήνες πριν

Καλησπέρα Γιώργο.
Σε ευχαριστούμε για τις αναπαραστάσεις.
Και τι μας λένε;
Όσον αφορά τη Φυσική και Χημεία, επιβεβαιώνονται πλήρως τα στατιστικά που είχαμε δημοσιεύσει από 1-2 βαθμολογικά κέντρα. Η εικόνα είναι ίδια.
Ας προσπαθήσω να μεταφράσω την εικόνα, σε πρώτη ανάγνωση.
Η προσπάθεια να μην έχουμε μεγάλα ποσοστά κάτω από την βάση (αν αναρωτιέστε γιατί προσπάθεια, δείτε το επίπεδο του Θέματος Α), δεν πέτυχε.
Η εικόνα μάλλον θλιβερή. 55% στα Μαθηματικά, 45% στη Φυσική και 40% στη Χημεία, δείχνουν ότι οι μισοί μαθητές που τελειώνουν Λύκειο δεν μπορούν να γράψουν ούτε τα στοιχειώδη…
Πολύ μικρά ποσοστά μέσων βαθμών 10-15, ενώ παρουσιάζουν αύξηση από κει και πέρα, αντίθετα από ότι θα περίμενε κανείς.
Όμως η σύγκριση των τριών μαθημάτων δείχνει ότι την χειρότερη καμπύλη σχηματίζουν οι βαθμοί της Φυσικής. Και τα Μαθηματικά και η Χημεία, στις μεγάλες βαθμολογίες, έχουν καλύτερη κατανομή. Τι μας λέει αυτό;
Ότι τα θέματα Φυσικής ήταν ισοπεδωτικά, όσον αφορά την κλιμάκωση, χωρίς καμιά δυσκολία, πέρα από την μεγάλη έκταση και τις πολλές πράξεις.
Αποτέλεσμα και ο μαθητής του 17 να μπορεί να φτάσει στο 19+…

Τελευταία διόρθωση3 μήνες πριν από Διονύσης Μάργαρης
Γιώργος Φασουλόπουλος
Αρχισυντάκτης

Αποστόλη,

comment image

με θέματα και τις δυο εξεταστικές περιόδους “αναμενόμενα”,
αυτοί που δεν συντονίστηκαν με τη διδακτική και μαθησιακή διαδικασία (βαθμοί < 10) είναι περισσότεροι φέτος, όπως και όσοι αρίστευσαν
ενώ είναι στατιστικά περισσότεροι αυτοί που πέτυχαν βαθμολογίες μεταξύ 10 και 17, πέρσι

comment image

εδώ συγκρίνουμε θέματα διαφορετικού βαθμού δυσκολίας, με “μη αναμενόμενα” εκείνα του 2020
 
αυτά τα θέματα επηρέασαν περισσότερο τους μαθητές και με βαθμολογίες κάτω απ’ τη βάση αλλά και αυτούς που βαθμολογήθηκαν από 10 ως 15
 
μπορεί να προκύψει συμπέρασμα για το ποιός παράγοντας είναι πιο επιδραστικός:

οι συνθήκες του παρατεταμένου λοκντάουν ή ο βαθμός δυσκολίας των θεμάτων;

Δημήτρης Γκενές
Αρχισυντάκτης
3 μήνες πριν

Τα στατιστικά διαβάζονται με δυο τουλάχιστον τρόπους . Είναι και αυτά σαν τις αξιολογήσεις . Διαβάζονται ανάλογα με τους στόχους και τα κριτήρια

  1. Οι νεοφιλελεύΘεροι μπορούν να ισχυριστούν ότι : Οι οδηγίες του υπουργείου πέτυχαν τον στόχο τους διότι η δομή και η κλιμάκωση της δυσκολίας των θεμάτων διαμορφώθηκαν έτσι ώστε α) και οι άριστοι να αναδειχτούν ( και περισσότεροι ) και β) να αποδειχτεί ότι δεν χρειάζονται περισσότερες αλλά λιγότερες θέσεις στα πανεπιστήμια ( όπως άλλωστε και στα νοσοκομεία )
  2. Άλλοι (συνήθως αυτοχαρακτηριζόμενοι ως έχουν δικαίωμα αριστεροί ) μπορούν να ισχυριστούν ότι η δομή και η κλιμάκωση των θεμάτων αποδεικνύουν την αποτυχία των ρυθμίσεων σε σχέση με την ΕΒΕ και των οδηγιών για τα θέματα αφού οδηγούν α) σε μικρότερη διακριτική ικανότητα στις υψηλόβαθμες σχολές μεγάλης ζήτησης, αυξάνοντας περεταίρω τον ανταγωνισμό, ενώ κατασκευάζουν τεχνητά μελλοντικούς πελάτες της Ιδιωτικης Εκπαίδευσης από τους αποτυχόντες των Πανελλαδικών
  3. Ο δε Γκενές αναρωτιέται αν οι στατιστικές οποιουδήποτε διαγωνισμού μπορεί να δώσει συμπεράσματα γι αυτό που ονομάζουμε ποσοστό επιτυχίας ενός εκπαιδευτικού συστήματος ως προς την παρεχόμενη γενική μόρφωση των αποφοίτων. Οι διαγωνισμοί δεν είναι αξιολογήσεις της επίτευξης παιδαγωγικών στόχων γενικής παιδείας που έχουν προ πολλού ξεχαστεί. Το Λύκειο εδώ και 20 τουλάχιστον χρόνια λειτουργε’ι απλά ως ηθμός του προθάλαμου των ΑΕΙ-Α(Τ)ΕΙ.

Απλά συνεχίζουμε ως να μην συμβαίνει τίποτα χάριν στο φιλότιμο ορισμένων εκπαιδευτικών που πιστεύουν πως το σημερινό σύστημα εξυπηρετεί τις ανάγκες της κοινωνίας μας σήμερα υπερασπιζόμενοι κοινωνικές αξίες και εκπαιδευτικά πλάνα του προηγούμενου αιώνα.

Και αναρωτιέται ένας Μαθηματικός :Τι κρίμα που δεν μας ρώτησαν όταν αφαιρέθηκε από την διδακτική ύλη ο όγκος του κόλουρου κώνου ; Πώς θα χτιστεί η νέα όμορφη κοινωνία χωρίς την πληροφορία αυτή;
Μαθηματικός λέω , δεν αναφέρομαι σε Φυσικούς και Χημικούς. Μην παρεξηγηθώ -πάλι- καλοκαιριάτικα. Γύρισα από διακοπές και ο ήλιος με έχει χτυπήσει όχι μόνο στο δέρμα.

Τελευταία διόρθωση3 μήνες πριν από Δημήτρης Γκενές
Βασίλης Δουκατζής
Διαχειριστής
3 μήνες πριν

Καλημέρα και από μένα! Ένα σχόλιο για τα στατιστικά των θεμάτων.
Τα θέματα για μένα δεν πέτυχαν καθόλου το σκοπό τους. Τι βλέπω από τα στατιστικά; Ότι οι μέτριοκαλοί τείνουν να εξαφανιστούν ενώ εκεί θα έπρεπε να είναι το μέγιστο της καμπύλης (καμπανοειδής κατανομή – βαθμολογίες 11 – 16), οι μισοί όπως λέει και ο Διονύσης δεν μπορούν να απαντήσουν σε απλές ερωτήσεις όπως ήταν το φετινό Α θέμα στη φυσική, αλλά και στη χημεία.
Οι εξετάσεις είναι μεν κατατακτήριες, αλλά και εισαγωγικές. Το κατατακτήριες επιβάλλει κλιμάκωση των θεμάτων για να έχουμε την (όσο δίκαιη μπορεί να είναι) κατάταξη.
Οι εισαγωγικές ελέγχουν αν υπάρχει η απαραίτητη γνώση για να μπορεί κάποιος (αν έχει τα προσόντα) να μπει (αλλά και να βγει) στην τάδε σχολή. Με βάση αυτό δεν πέτυχαν το στόχο τους.
Ένας από τους λόγους (προσωπική άποψη πάντα) που έχουμε τόσους πολλούς κάτω από τη βάση είναι και η μετατροπή της άσκησης (Θέμα Γ) σε πρόβλημα, αλλά και τις ερωτήσεις αξιολόγησης βασικών γνώσεων (Β θέμα) σε άσκηση με ένα ερώτημα.
Όσο για τις θέσεις στα πανεπιστήμια είμαι υπέρ των λιγότερων θέσεων και της βάσης για κάθε σχολή. Δεν χρειάζονται 80.000 θέσεις επειδή τόσοι είναι οι υποψήφιοι.

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης
3 μήνες πριν

Ενώ συνάδελφοι – με διάθεση να καταλάβουμε και να αξιοποιήσουμε αν είναι δυνατόν – διαβάζουμε τα στατιστικά, προς όφελος των μαθητών μας, κάποιοι έχουν ήδη βρει την εξήγηση:

“Η κατάρρευση των βαθμών δείχνει την αποτυχία των εκπαιδευτικών”
comment image

Μήπως επηρεάζει μικρή μερίδα αναγνωστών, ή εκφράζει μια άποψη πολύ μεγαλύτερης πλειοψηφίας; Δυστυχώς πιστεύω το δεύτερο…

Τελευταία διόρθωση3 μήνες πριν από Διονύσης Μάργαρης
Μιχαήλ Μιχαήλ
3 μήνες πριν

…….όχι λοιπόν ότι είναι η Ελάχιστη βάση εισαγωγής που αφήνει εκτός Πανεπιστημίων περίπου 27.000 υποψήφιους, αλλά οι κακοί εκπαιδευτικοί!Πολύ κουτός αντιπερισπασμός που θυμίζει ασπόνδυλα αφασικά γκαιμπελικά μαλάκια….

Τελευταία διόρθωση3 μήνες πριν από Μιχαήλ Μιχαήλ
Χριστόφορος Κατσιλέρος
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Ανδρέα. Ντροπή τους που έβγαλαν τέτοιο πρωτοσέλιδο... Μόνον αυτό.

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης
3 μήνες πριν
Τελευταία διόρθωση3 μήνες πριν από Ανδρέας Ριζόπουλος