Φύλλο Εργασίας
Σφαιρίδιο μάζας m είναι δεμένο στο άκρο νήματος μήκους L, το άλλο άκρο του οποίου είναι στερεωμένο σε οροφή. Αφήνουμε το σφαιρίδιο να κινηθεί, ξεκινώντας χωρίς αρχική ταχύτητα, από την θέση (1) όπου το τεντωμένο νήμα είναι οριζόντιο.
Επειδή το να μοιράζεσαι πράγματα, είναι καλό για όλους…
Φύλλο Εργασίας
Σφαιρίδιο μάζας m είναι δεμένο στο άκρο νήματος μήκους L, το άλλο άκρο του οποίου είναι στερεωμένο σε οροφή. Αφήνουμε το σφαιρίδιο να κινηθεί, ξεκινώντας χωρίς αρχική ταχύτητα, από την θέση (1) όπου το τεντωμένο νήμα είναι οριζόντιο.
Καλημέρα Θοδωρή .
Προεκτάσεις με…”εισαγωγική θεωρία” στα στοιχειώδη,
που αποτελούν νήμα σύνδεσης με την επόμενη τάξη…γιατί όχι όπου μας παίρνει.
Καλό Σαββατοκύριακο
Υ.Γ
Σου έφτιαξα τη “χαρακτηριστική εικόνα” για να είναι καθώς πρέπει η εμφάνιση …κατά Διονύση
Καλημέρα Θοδωρή και καλό ΣΚ.
Μπράβο για τις “προεκτάσεις” που εισάγεις στην Β΄προσανατολισμού!
Αυτά θα έπρεπε, κατά την γνώμη μου, να ήταν στην ύλη, οπότε θα ήταν έτοιμα τα παιδιά για το στερεό…
Καλημέρα φίλε Θοδωρή, καλημέρα και στην παρέα, Παντελή και Διονύση.
Πάρα πολύ καλή , εμβαθύνει σε “σκοτεινές γωνιές” που δεν θα πρεπε να υπάρχουν. Κατήλθε ήδη στο φλασάκι μου, “κατάσχεται” και διδάσκεται. Μπράβο φίλε, συγχαρητήρια κι ευχαριστώ.
Καλημέρα Θοδωρή. Το κάθε πράγμα στην ώρα του. Και όταν κάνουμε σε μάθημα Θετικής Κατεύθυνσης κυκλική κίνηση, γιατί να είναι μόνο ομαλή; Δεν είναι η στιγμή να εξηγήσουμε και λίγο την επιταχυνόμενη κυκλική;
Ορθώς προτείνεις – με την ανάλογη θεωρία στην εισαγωγή – να πούμε και για την επιτρόχιο επιτάχυνση. Εδώ προτείνανε να κάνουμε κίνηση εκκρεμούς στην Α΄τάξη!
Να είσαι καλά!
Να είστε καλά, ευχαριστώ για τα σχόλια, χαίρομαι για την αποδοχή.
Θεωρώ χωρίς λόγο, να κάνεις κυκλική κίνηση και να περιορίζεσαι
στην ομαλή, ειδικά όταν ενεργειακά μελετάς την κατακόρυφη κυκλική
σώματος δεμένου σε νήμα.
Επίσης δεν μου αρέσει, στην Γ’ Λυκείου τα παιδιά να συναντούν
για πρώτη φορά έννοιες που θα έπρεπε να έχουν διδαχθεί, ενώ
τότε να θεωρούνται “γνωστές” από τις προηγούμενες τάξεις.
Νομίζω πως με μικρές διορθωτικές κινήσεις, κερδίζουμε την εμπιστοσύνη
τουλάχιστον των μαθητών που ενδιαφέρονται….
Οι μαθητές πρέπει να εξοικειώνονται με τις στιγμιαίες τιμές των μεγεθών…
Άσχετο, μου άρεσε και το κοινοποιώ (ενδοοικογενειακή ερώτηση γυμνασίου
στην πληροφορική)
Διαθέτουμε δύο κλεψύδρες. Η 1η αδειάζει σε a sec και η 2η σε b sec,
όπου b>a. Ποιο το ελάχιστο χρονικό διάστημα που μπορούμε να μετρήσουμε
χρησιμοποιώντας τις δύο κλεψύδρες, το οποίο είναι διάφορο των a, b, a+b, b-a
καθώς και των ακέραιων πολλαπλάσιων των a,b π.χ: a=5s, b=8s
Δεχόμαστε πως μπορούμε τις κλεψύδρες να τις αναποδογυρίσουμε και να
ξεκινήσει η νέα ροή ακαριαία
Η ερώτηση δόθηκε με αριθμητικά δεδομένα, η γενίκευση από εμένα
Καλησπέρα, πολύ ωραίο “ξεκαθαριστικό” φύλλο εργασίας.Θα το χρησιμοποιήσω στα επόμενα μαθήματα, μιας και βρίσκομαι ακριβώς σε αυτές τις περιπτώσεις στη Β.
Θα χαρώ Δημήτρη, αν το χρησιμοποιήσεις
Με μία γρήγορη σκέψη κάνω την πρώτη προσπάθεια: 2b-a;
Έχεις δίκιο Δημήτρη, το ελάχιστο χρονικό διάστημα είναι 2b-a
Δεν είχα αυτό στο μυαλό μου, αλλά αυτό είναι το ελάχιστο
Να πούμε και τον τρόπο
Τις αναποδογυρίζω ταυτόχρονα. Τη στιγμή που αδειάζει η 1η έχουν
περάσει a sec και η ποσότητα άμμου που έχει απομείνει στη 2η αντιστοιχεί
σε b-a sec. Αν λοιπόν η έναρξη χρόνου θεωρηθεί τη στιγμή που αδειάζει
η 1η, μετράμε b-a sec μέχρι να αδειάσει η 2η και μόλις αδειάσει την
αναποδογυρίζουμε αμέσως μέχρι να αδειάσει ξανά, οπότε μετράμε
άλλα b sec, σύνολο (b-a)+b=2b-a
Η ερώτηση ήταν πως με δύο κλεψύδρες των 5, 8 sec μπορούμε να μετρήσουμε 12 sec…
Θεωρούμε έναρξη χρόνου τη στιγμή που γυρνάμε ταυτόχρονα και τις δύο.
Η 1η αδειάζει σε 5 sec και την αναστρέφουμε αμέσως. Η 2η αδειάζει σε
8 sec και την αναστρέφουμε αμέσως.
Τη στιγμή που αδειάζει η 1η για δεύτερη φορά, δηλαδή τη στιγμή 2a=10 sec
αναστρέφουμε τη 2η. Η άμμος που έχει μαζευτεί αντιστοιχεί σε
2a-b=10-8=2 sec. Μέχρι να αδειάσει θα περάσουν ακόμα 2a-b=10-8=2 sec.
Συνολικά 2a+(2a-b)=4a-b=20-8=12 sec
Όμως δεν είναι το ελάχιστο….
Καλημέρα Θοδωρή και καλή Κυριακή!
Όταν έκανα τη μεταβαλλόμενη κυκλική στον Γιώργη, δεν ήξερα αν έπρεπε να θίξω και τη γωνιακή επιτάχυνση.
Το παραπάνω φύλλο, όμως, μου άρεσε πολύ και τελικά το χρησιμοποίησα για να δούμε και την αγων.
Φάνηκε να την κατανοεί.
Το θέμα είναι τι θα του έχει μείνει σε δεύτερο χρόνο.
Θα το ελέγξω εν καιρώ, σε κάποιο επαναληπτικό ερώτημα.
Σε ευχαριστούμε!