Βρείτε τη γωνία εκτροπής του νήματος.

Το οριζόντιο δάπεδο είναι λείο. Η σανίδα έχει μάζα 4 kg και η μπάλα 1 kg. Το μήκος του αβαρούς νήματος είναι 2 m.

Αρχικά όλα είναι ακίνητα και κάποια στιγμή προσδίδουμε στη μπάλα ταχύτητα 5 m/s.

Ποια θα είναι η μέγιστη γωνία εκτροπής του νήματος;

Ποιες  είναι οι ταχύτητες των σωμάτων  τη στιγμή που το νήμα γίνεται για πρώτη φορά κατακόρυφο;

Ποιες είναι οι ταχύτητες τη στιγμή που γίνεται για δεύτερη φορά κατακόρυφο;

Απάντηση:

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
16 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος

Γεια σου Γιάννη. Καταπληκτικη ασκηση. Απο τις πιο ωραιες.Το ερωτημα που αφηνεις ως ασκηση του γιατι διατηρειται η μηχανικη ενεργεια δεν ειναι μια λεπτομερεια,ειναι απο τα πιο ενδιαφεροντα σημεια της ασκησης.Δεν απαντω το αφηνω και εγω για αλλους που θελουν να ασχοληθουν. Ο συσχετισμος της διαδικασιας απο την αρχη μεχρι το νημα να γινει για πρωτη φορα κατακορυφο με μια κρουση,ειναι brilliant.Στο τελευταιο ερωτημα οπου το νημα γινεται για δευτερη φορα κατακορυφο,θα ελεγα απλως οτι οι αρχικες τιμες 0 και 5m/s, προφανως ικανοποιουν την διατηρηση ορμης και ενεργειας αρα αναγκαστικα αυτη ειναι η λυση και δεν θα ελεγα τιποτα αλλο για να ειναι πιο minimal η διατυπωση.

Τελευταία διόρθωση2 έτη πριν από Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος
Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Γιάννη. Πολύ καλή. Αφού δεν έχουμε θερμική ενέργεια σίγουρα διατηρείται η μηχανική ενέργεια του συστήματος.
Η συνολική ορμή διατηρείται; Στον άξονα χ προφανώς ισχύει διατήρηση. Όμως το αμαξίδιο έχει ορμή μόνο στον χ. Το σφαιρίδιο έχει – σε τυχαία θέση – πλάγια προς τα πάνω ορμή. Άρα αλλάζει η διεύθυνση. Ή να το πούμε και αλλιώς υπάρχει και κατακόρυφη συνιστώσα ορμής. Κατά την άνοδο του σφαριδίου, δεν πρέπει να αυξηθεί η αντίδραση του δαπέδου για να δώσει το Δp(ψ);

Θανάσης Βλάχος
23/11/2021 8:38 ΜΜ

Καλησπέρα Γιάννη! Το σχήμα της άσκησής σου, μου θύμισε μια παρόμοια κατασκευή που είχα σκεφθεί κάποτε. Αν τοποθετήσουμε τροχούς στις γωνίες της σανίδας, και αντί για σφαίρα κρεμάσουμε έναν πέτρινο ογκόλιθο, τότε αν τοποθετήσουμε αυτή την τροχοφόρα κατασκευή σε ένα κεκλιμένο επίπεδο, βάζοντας σφήνες στους τροχούς ώστε να μην κινηθεί κατηφορικά, και ύστερα αν αρχίσουμε να λικνίζουμε τον ογκόλιθο, τότε -θεωρητικά- μετά από κάποια γωνία εκτροπής του σχοινιού, το “φορείο” θα αρχίσει να κινείται ανηφορικά με διαδοχικές ωθήσεις, αρκεί να σφηνώνουμε συνεχώς τους τροχούς ώστε να μην κινηθεί το φορείο προς τα πίσω, και να συνεχίσουμε να λικνίζουμε τον ογκόλιθο αναπληρώνοντας την κινητική ενέργεια που μετατρέπεται σε δυναμική, καθώς ανυψώνεται μαζί με το φορείο. Είχα σκεφθεί ότι μια τέτοια μέθοδο μεταφοράς ογκόλιθων θα μπορούσαν να είχαν επινοήσει και χρησιμοποιήσει Αρχαίοι Πολιτισμοί. Καλή συνέχεια!

Πρόδρομος Κορκίζογλου

Καταπληκτική Γιάννη!
Παλιά επί δεσμών την έκανα με το νήμα να κρέμεται από την οροφή οχήματος και άφηνες το σώμα από την οριζόντια θέση.
Να είσαι πάντα καλά.

Χατζηευσταθίου Στέφανος

Γιάννη εξαιρετική, μπράβο!
Είμαι στο σχολείο, είναι διάλειμμα και δεν προλαβαίνω να την ευχαριστηθώ.
Θα την δω με την ησυχία μου.
Κρίμα να έχουν εκτός τις αλληλεπιδράσεις με διάρκεια.
Θα τα ξαναπούμε.

Αποστόλης Παπάζογλου
Διαχειριστής

Εντυπωσιακή Γιάννη. Στη διατήρηση της ενέργειας στο δεύτερο μέλος το ένα m είναι Μ.

Θρασύβουλος Πολίτης

Καλημέρα Γιάννη
Η άσκησή σου είναι δείγμα ανώτερης έμπνευσης!
Είπα να τη μελετήσω. Τα βασικά αποτελέσματα στον σύνδεσμο εδώ.
Φιλικά,
Θ.Π.