ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ Γ΄ ΤΑΞΗΣ
ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΕΝΙΑΙΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
15 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2022
ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΦΥΣΙΚΗ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΑΚΟΥ ΚΑΙ ΙΑΤΡΙΚΟΥ ΚΥΚΛΟΥ
ΣΥΝΟΛΟ ΣΕΛΙΔΩΝ: ΟΚΤΩ (8)
ΘΕΜΑ 1ο
Στις ερωτήσεις Α1-Α4 να γράψετε τον αριθμό της ερώτησης και δίπλα το γράμμα που αντιστοιχεί στη σωστή απάντηση.
Α1. Σώμα εκτελεί ταυτόχρονα δυο ταλαντώσεις ίδιου πλάτους, ίδιας διεύθυνσης, που εξελίσσονται εκατέρωθεν της ίδιας θέσης ισορροπίας, με χρονικές εξισώσεις: x1 = Αημ(2πf1t) και x2 = Αημ(2πf2t) με συχνότητες f1 και f2 , που διαφέρουν λίγο μεταξύ τους. Αν η σύνθετη ταλάντωση που εκτελεί το σώμα εμφανίζει διακροτήματα, τότε η απομάκρυνση του σώματος από τη θέση ισορροπίας μεγιστοποιείται κάθε:
…….
Η συνέχεια ΕΔΩ
Οι απαντήσεις ΕΔΩ
Παλιότερα επαναληπτικά διαγωνίσματα: 2020-2021, 2019-2020
![]()
Καλησπέρα Ελευθερία. Πάντα με τον καλό σου λόγο. Σε ευχαριστώ πολύ.
Η αλήθεια είναι ότι φέτος είναι ακόμη μια πολύ ιδιαίτερη χρονιά – 2 χρονιά covid γι αυτά τα παιδιά και μηδέν εξετάσεις στο λύκειο – θα πρέπει τα θέματα που θα δοθούν στα παιδιά να είναι τέτοια που να μη δημιουργήσουν και άλλα ψυχολογικά θέματα στη ζωή τους. Αρκετά ταλαιπωρήθηκαν!
Νεκτάριε, καλησπέρα.
Ασχολήθηκα σήμερα αρκετά με το διαγώνισμά σου. Γιατί μετά από τόσο καιρό; Συνταξιούχος πλέον και δε βιάζομαι.
Το χαρακτηρίζω εξαιρετικό. Προσεγμένο από όλες τις πλευρές διεκδικώντας με αξιώσεις κάτι από το άρωμα των εξετάσεων.
Με κάποιες από τις επισημάνσεις συναδέλφων συμφωνώ. Ας πούμε στο Α1 στη φράση «απομάκρυνση του σώματος από τη θέση ισορροπίας μεγιστοποιείται» θα προσέθετα «μεγιστοποιείται απολύτως». Προσωπικά σε ένα μονόμετρο μέγεθος θα αντικαθιστούσα τη λέξη «μέτρο» με τη φράση «απόλυτη τιμή».
Κατά τα άλλα νομίζω ότι χρονικά υπερβαίνει σημαντικά το τρίωρο.
Καλή επιτυχία στους μαθητές σου.
Καλησπέρα Κωνσταντίνε και σε ευχαριστώ πολύ για τον καλό σου λόγο. Χαίρομαι που σου άρεσε το διαγώνισμα…
Πολύ ουσιαστικές οι παρατηρήσεις σου… θα τις λάβω υπόψη μου.
Πολύ καλά κάνεις και δεν βιάζεσαι… Εύχομαι να απολαμβάνεις στιγμές ξεκούρασης και ηρεμίας αυτό το διάστημα … που για όλους εμάς τους “ενεργούς” όλη αυτή η περίοδος είναι μια τρέλα…
Καλή επιτυχία σε όλους τους μαθητές…
Η αλήθεια είναι ότι η φετινή φουρνιά αγωνίστηκε με πολύ δύσκολες συνθήκες σε όλη τους την πορεία στο Λύκειο.
Μακάρι κάθε παιδί να βρει το δρόμο του και να πετύχει σε ότι επιθυμεί.
Γεια σου Νεκτάριε, μετά τον Ντίνο, πήρα και εγώ σειρά να ασχοληθώ
με την πρότασή σου ως διαγώνισμα προσομοίωσης
Είναι σίγουρα “ωφέλιμο” να ασχοληθεί κάποιος και να το λύσει.
Εστιάζεις σε πολλά, σημαντικά και πιθανά.
Φαντάζομαι η έκταση των εξεταζόμενων θεμάτων προκύπτει ως ανάγκη
επανάληψης (πχ Α5(ε) ωραιότατο ως Β θέμα) και όχι ως αποδοχή της
υπάρχουσας κατάστασης, όπου θεωρούμε τους μαθητές μηχανές που
εκπαιδεύονται σε χειρισμό μαχητικών αεροσκαφών σε ώρα εμπλοκής…
Θα ήθελα όμως να συζητήσουμε για το Β3 θέμα
Έχω ενστάσεις στην περίπτωση που ασκείται η δύναμη για ορισμένη
διαδρομή και μετά καταργείται…
Δεν μπορώ να δεχτώ ως πλήρη λύση την απλή αναφορά πως το έργο της δύναμης
εκφράζει την ενέργεια της ταλάντωσης….
Είναι μεν σωστό, αλλά είναι πολύ “ετοιματσήδικο” για να το δεχτώ….
Είναι απλή οδηγία χρήσης προς μαθητές που οι περισσότεροι δεν το κατανοούν
αλλά το χρησιμοποιούν ως εύκολη λύση….
Προφανώς σε τέτοιας έκτασης θέματα οι απαιτήσεις αιτιολόγησης περιορίζονται,
αλλά…..θα προτιμούσα θέματα σε έκταση τα 2/3 από αυτή του διαγωνίσματός σου
με απαίτηση ακριβών αιτιολογήσεων…
Προσωπικά θα ήθελα στη λύση να δω τουλάχιστον το ΘΜΚΕ, ώστε να γίνεται
σαφές γιατί WF=E=1/2kA^2
Καλή επιτυχία στους μαθητές σου
Καλησπέρα Θοδωρή. Καλή δύναμη θα την χρειαστούμε όλοι.
Σε ευχαριστώ πολύ για την ματιά σου στο τελικό διαγώνισμα προσομοίωσης που ανέβασα…
Η έκταση των εξεταζόμενων θεμάτων προκύπτει ως ανάγκη στις απαιτήσεις της προετοιμασίας των μαθητών σε θέματα που θα συναντήσουν την επόμενη Παρασκευή.
Για την αποδοχή ή όχι της υπάρχουσας κατάστασης… είναι ένα ερώτημα που θα πρέπει να απευθύνουμε στην ΚΕΕ…
Εμείς όλοι είμαστε εδώ για να προτείνουμε και να προετοιμάσουμε κατάλληλα τους μαθητές μας…
Η ΚΕΕ θα δείξει με την επιλογή των θεμάτων αν θα λάβει υπόψη την υπάρχουσα κατάσταση… (αισιόδοξος να σου πω αν είμαι δεν ξέρω λαμβάνοντας υπόψη τα θέματα των τελευταίων δύο καραντινοχρόνων)…
Όσον αφορά το Α5ε μπορείς να ανατρέξεις στο Α3 των Πανελλαδικών εξετάσεων του 2013 μιας και έχει μπει και εκεί (δεν το είχαν βάλει β θέμα!)…
Όσον αφορά το Β3 γράφεις:
“Έχω ενστάσεις στην περίπτωση που ασκείται η δύναμη για ορισμένη
διαδρομή και μετά καταργείται…
Δεν μπορώ να δεχτώ ως πλήρη λύση την απλή αναφορά πως το έργο της δύναμης
εκφράζει την ενέργεια της ταλάντωσης….
Είναι μεν σωστό, αλλά είναι πολύ “ετοιματσήδικο” για να το δεχτώ….
Είναι απλή οδηγία χρήσης προς μαθητές που οι περισσότεροι δεν το κατανοούν
αλλά το χρησιμοποιούν ως εύκολη λύση….”
Είμαι πρόθυμος να συζητήσω οτιδήποτε θέλεις αρκεί πρώτα να μου ερμηνεύσεις και εσύ τον προτεινόμενο τρόπο λύσης σου στο θέμα σου ΕΔΩ
γιατί ειλικρινά δεν καταλαβαίνω τι μου προτείνεις……
Να κάνουμε άλλη λύση (προφανώς συμφωνώ απόλυτα ότι το ΘΜΚΕ είναι πιο σιγουράκι… αλλά κάποιος προσφέρει ενέργεια η οποία γίνεται ενέργεια ταλάντωσης δεν βλέπω κάτι μεμπτό) όταν εσύ σε αντίστοιχο δικό σου θέμα το λύνεις ΑΚΡΙΒΩΣ με τον τρόπο που μου “κατακρίνεις” ως ετοιματζίδικο…. και μάλιστα το έχεις και μπολνταρισμένο.
Να σου ευχηθώ καλή επιτυχία ολόψυχα στους μαθητές σου…
Νεκτάριε γεια σου και πάλι, η ένσταση που εξέφρασα για το επαρκές της αιτιολόγησης στο Β3 δεν έχει να κάνει με τη δική σου προτεινόμενη λύση,
η οποία θεωρώ πως είναι συνοπτική, αλλά είναι ένας γενικότερος προβληματισμός…
Δεν σου κρύβω πως διαβάζοντας το σχόλιό σου πίστεψα προς στιγμή πως
μεγαλώνοντας ηλικιακά (+5 χρόνια από το 2017) έγινα πιο “παράξενος”
Διαβάζοντας όμως τα σχόλια της παλιάς ανάρτησης, νομίζω πως είμαι συνεπής
Μεταφέρω αποσπάσματα από τα σχόλια
” Χθες βιαζόμουν να γράψω την άσκηση, γιατί νύσταζα μεν,
αλλά την είχα υποσχεθεί κάπου….Οπότε έκανα πολλές
περικοπές στην παρουσίασή της, αφού απευθύνεται
κυρίως σε συναδέλφους…”
“Έτσι, το πρώτο μέλος είναι η ενέργεια της ταλάντωσης,
η οποία προφανώς είναι ίση με την ενέργεια που πρόσφερε ο διεγέρτης….
Αυτό όμως δεν είναι δεδομένο σε κάθε περίπτωση,
π.χ: κατακόρυφος ταλαντωτής και καλό είναι να μην θεωρείται δεδομένο”
Νομίζω η θέση είναι σαφής και υπάρχει συνέπεια και συνέχεια θέσεων
Θα σε παρακαλούσα, να εστιάσουμε στο εξής σημείο στο σχόλιο που έγραψα:
“Προφανώς σε τέτοιας έκτασης θέματα οι απαιτήσεις αιτιολόγησης περιορίζονται,
αλλά…..θα προτιμούσα θέματα σε έκταση τα 2/3 από αυτή του διαγωνίσματός σου
με απαίτηση ακριβών αιτιολογήσεων…”
Δεν αμφισβητώ πως για να ξεκινήσει μια ταλάντωση χρειάζεται ο ταλαντωτής
από κάπου να πάρει επιπλέον ενέργεια από αυτή που έχει στη θέση ηρεμίας
που αρχικά βρίσκεται. Αυτή την επιπλέον ενέργεια προφανώς την προσφέρει
το αίτιο της δύναμης μέσω του έργου αυτής. Επειδή όμως αυτά μπορεί
να μην είναι ξεκάθαρα σε όλους που θα λύσουν το πρόβλημα ακολουθώντας
την “οδηγία”, γι αυτό θα ήθελα κάτι παραπάνω ως εξήγηση…
Εγώ θα ήθελα…. κάποιος άλλος ίσως όχι….
και προφανώς αν δοθεί “γραμμή”
“βαθμολογείστε με άριστα ότι δίνει σωστό αποτέλεσμα” δεν έχω λόγο να μην
το κάνω….
Όσο για το Α3 του 2013 που έψαξα και βρήκα θεωρώ πως καμία σχέση δεν
έχει με το Α5(ε), το οποίο θεωρώ πολύ ουσιαστικό μια και μιλάει για πλάτος
ανά περίοδο, δηλαδή για Α=Αοe^(-ΛΝΤ) δηλαδή για t=NT
Στο Α3 του 2013 υπήρχε εξόφθαλμα σωστή απάντηση, η (δ)….μην τη γράφω
Εδώ εκτιμώ πως πρέπει ο μαθητής να γράψει:
και φυσικά αυτά ξεφεύγουν από ένα απλό Σ-Λ (κατά τη γνώμη μου πάντα)
Συφωνώ απόλυτα με τη θέση σου για το Β3, παρόλο που έκανες πληρέστατη ανάλυση του προβλήματος θέλω να τονίσω και πάλι ότι η ποσότητα 1/2mu^2+1/2Dx^2 μετά από πράξεις προκύπτει ότι είναι σταθερή ποσότητα και την “βαφτίζουμε” ενέργεια της ΑΑΤ. Οποιονδήποτε χειρισμό θέλουμε να κάνουμε με αυτή την ποσότητα πχ να την εξισώσουμε με το έργο της F είναι κάτι -που ακόμα και αν είναι σωστό- σίγουρα θέλει απόδειξη. Φυσικά εδώ μιλάμε μόνο για το επιστημονικό κομμάτι. Εννοείται πως αν αυτό το θέμα έφτανε στις πανελλήνιες είμαστε υποχρεωμένοι να δεχτούμε και την “σύντομη” λύση. Και θα το δεχτούμε δυστυχώς ως αποδοχή της
υπάρχουσας κατάστασης.
Καλημερα Νεκταριε. Διαβασα εν συντομια το διαγωνισμα. Διαβασα ομως πολυ προσεκτικα το Β3.Και την εκφωνηση και την λυση. Γιατι? Λογω του διαλόγου που ειχατε με τον Θοδωρη περι του αν η δικαιολογηση που εδωσες :
“Η ενέργεια που προσφέρεται στο σώμα μέσω του έργου της δύναμης F
είναι η ενέργεια ταλάντωσής του μετά την κατάργησή της”.
ειναι πληρης,μη πληρης,ετοιματζιδικη,ιμιτασιόν,προκάτ,ή κατι αλλο.
Η μικρη συζητηση που προεκυψε μεταξυ σας,επιβεβαιωνει αυτο που εχω πει και αλλες φορες.Αν ο διορθωτης δεν εχει ως μασημενη τροφη απο το υπουργειο,τους συμβουλους,κλπ το πως θα διορθωσει,τοτε Παναγία βόηθα θα γινει το υπερτατο μπαχαλο.Άλλα θα λεει ο ενας και άλλα θα λεει ο άλλος.Δες αν θελεις την τελευταια αναρτηση του Ανδρέα Βαλαδάκη στο φορουμ,με τιτλο “μια δυσκολη περιπτωση βαθμολογησης.” οπου συζηταμε και τετοια θεματα.
Το οτι το εργο της F παει ολοκληρο στην ενεργεια ταλαντωσης,αυτο που γραφεις δηλαδη, ειναι τοσο προφανες οσο το οτι αν αδειασεις ενα ποτηρι νερο μεσα σε μια κατσαρολα,τοτε το νερο εχει παει στην κατσαρολα.Η οτι αν εγω με την γυναικα μου παιζουμε οι δυο μας ξερή με λεφτα,τοτε οποιος και να κερδισει,τα λεφτα θα μεινουν στο σπιτι.
Η F ερχεται και φευγει οποτε τα στοιχεια της ταλαντωσης, οπως αδρανεια,ελαστικοτητα,θεση ισορροπιας, εχουν μεινει τα ιδια.Αν η F δεν καταργειται αλλα ασκειται μονιμως τοτε προφανως αλλαζουν τα πραγματα αλλα αυτο ειναι αλλο θεμα συζητησης.
Υπαρχουν καποιες προφανεις προτασεις οπως για παραδειγμα η προταση του καθηγητη Αλεξόπουλου:
“Σε ενα μηχανικο συστημα σωματων,στο οποιο οι εξωτερικες δυναμεις ή ειναι συντηρητικες ή δεν παραγουν εργο,η μηχανικη ενεργεια του συστηματος διατηρειται αν δεν εχω πουθενα παραγωγη θερμοτητας μεσω τριβων η αντιστασεων.”
Ή η προταση που εγραψες στην λυση του Β3 που την εχω επαναλαβει λιγο πιο πανω.
Αν ειναι οι προτασεις αυτες να θεωρουνται ανεπαρκεις και να απαιτουνται κατι απιθανες πραξεις που ειδα να γινονται, για να εξηγηθει το αυτονοητο,τοτε καηκαμε.
Ο Κυριακοπουλος εχει γραψει :
“Η αύξηση της ολικής ενέργειας ενός συστήματος είναι ίση με το έργο που του προσφέρουμε. Διαφορετικές απαντήσεις είναι απαντήσεις ενός μαθητή που δεν έχει κατανοήσει τα βασικά. Που θέλει συνταγές για να απαντήσει στο οτιδήποτε. Αν δεν καταλαβαίνει ότι η κινητική ενέργεια ενός ελκήθρου που τραβάμε αυξάνεται δεν έχει κατανοήσει τα βασικά. Δεν τον βοηθάμε με συνταγές. ” Δες ολη την συζητηση εδω: Πρόβλημα διδακτικής για συντηρητικούς. Εννοειται φυσικα απο ολα τα προηγουμενα οτι η διατυπωση της λυσης που εδωσες ειναι πληρης και δεν χρειαζεται να γραψεις τιποτα περισσοτερο.Και κατι τελευταιο.Αυτα που λυνουμε εδω ειναι ασκησουλες για τα παιδια που μπαινουν στα διαγωνισματα τους.Αν ενας φυσικος βρεθει αντιμετωπος με ενα πραγματικα δυσκολο προβλημα το οποιο μαλιστα ενδεχομενως ειναι ακομα αλυτο απο αλλους,τοτε αν τα προφανη τα περναει απο δεκα κόσκινα,δεν θα καταφερει να το λυσει ποτέ.
Εδω το υλικο ειναι ενα τελειως δημοκρατικο σαιτ χωρις καμμια λογοκρισια, που απαιτει μονο τους στοιχειωδεις κανονες ευγενειας και οπου ο καθενας γραφει οτι θελει.Ετσι αν εγω αυριο γραψω οτι ο Γαιδαρος πεταει, ολοι απλως θα μου εξηγησουν ευγενικα οτι κανω λαθος.Πρεπει απο μονος μου να προσεχω να μην γραφω πραγματα που δεν στεκουν.
Παναγιώτη, όταν υπάρχουν “πρόθυμοι” συνάδελφοι τον όρο
1/2mω^2χ^2 στην εξαναγκασμένη να τον αποδεχτούν ως δυναμική
ενέργεια ταλαντωτή και μέσω αυτού να υπεραμύνονται για τη διατήρηση
της ενέργειας του ταλαντωτή στην εξαναγκασμένη, μην απορείς που
το έργο της διεγείρουσας δύναμης βαφτίζεται de facto ολική ενέργεια
ταλαντωτή….
Το σημαντικό όμως είναι αυτό που εσύ κατάλαβες και σχολίασες:
“Εννοείται πως αν αυτό το θέμα έφτανε στις πανελλήνιες είμαστε υποχρεωμένοι να δεχτούμε και την “σύντομη” λύση. Και θα το δεχτούμε δυστυχώς ως αποδοχή της
υπάρχουσας κατάστασης.”
Αν δεν προσπαθήσουμε όλοι να αλλάξουμε την υπάρχουσα κατάσταση, της απόλυτης παράνοιας στην έκταση των εξεταζόμενων θεμάτων, θα συνεχίσουμε να βαθμολογούμε με άριστα λύσεις που ελάχιστα θεμελιώνουν αυτά που πρέπει
Όταν το θέμα Γ και Δ για να λυθεί χρειάζεται 20-30 σχέσεις ποια αιτιολόγηση να απαιτήσεις και τι να βαθμολογήσεις…….
Αυτά βέβαια για αρκετούς είναι ψηλά γράμματα….δεν πειράζει όμως …
ο καθένας κρίνεται στις συνειδήσεις ανάλογα με το ρόλο που διαλέγει να παίζει…
λέγε με “αυθεντία”….
Νεκτάριε, το σχόλιο “μην απορείς που το έργο της διεγείρουσας δύναμης βαφτίζεται de facto ολική ενέργεια ταλαντωτή….”
δεν έχει καμία αναφορά στο πρόσωπό σου… σε τέτοιας έκτασης θέματα και εγώ το ίδιο θα έγραφα ως απάντηση
Η συζήτηση ξεκίνησε με άλλη διάθεση…. αλλά δυστυχώς το υλικονετ έχει πάψει
να είναι φιλόξενος χώρος ανταλλαγής απόψεων… προσωπικά μπούχτισα
και έχω και πιο ενδιαφέροντα να ασχοληθώ…..
Αρκετή τοξικότητα…..από τις αυθεντίες….
Καλό θα είναι όμως αφού αισθάνονται αυθεντίες, να πάψουν να επικαλούνται σε κάθε σχόλιο….. τον μεγάλο αδελφό στο… γυμνάσιο
Καλημέρα Θοδωρή
Η εκτίμησή μου στο πρόσωπό σου δεδομένη εδώ και πολλά χρόνια που σε γνωρίζω και σποραδικά επικοινωνούμε στο χώρο αυτό 12 χρόνια τώρα.
Σε ότι αφορά το Α5 δεν μπορώ να θεωρήσω ότι απαιτείται κάποια απόδειξη…στο δικό μου μυαλό η μείωση του πλάτους ανά περίοδο είναι προφανές πως μειώνεται με το χρόνο…δε θα μπορούσε να είναι διαφορετικά είτε λόγω της φύσης κάθε εκθετικής μείωσης είτε μέσω παρατήρησης ενός σχετικού φαινόμενου.
Φαντάζομαι πως η ερώτηση του Νεκτάριου καλεί το μαθητή να διακρίνει τη διαφορά μεταξύ ποσοστού μείωσης πλάτους ανά περίοδο (το οποίο είναι σταθερό και απαιτεί απόδειξη) και μείωσης του πλάτους ανά περίοδο.
Μάλιστα για να διαχωρίσω τα δύο αυτά στους μαθητές (ιδιαιτερότητα-σπουδαιότητα σταθερότητα ποσοστού μείωσης και κατά κάποιο τρόπο “φυσικότητα” μείωσης της μείωσης του πλάτους ανά περίοδο) αφήνω το σωματάκι δεμένο στο ελατήριο να εκτελέσει ταλάντωση και κάποια στιγμή αργότερα μέσα στο μάθημα τους το δείχνω και τους λέω “βλέπετε τις μειώσεις του πλάτους; δια γυμνού οφθαλμού είναι πολύ μικρότερες από τις αρχικές…όμως παρά το γεγονός αυτό τα ποσοστά είναι σταθερά όπως αποδεικνύεται”..για το λόγο αυτό κάπως μου φάνηκε υπερβολική η απαίτηση απόδειξης.
Καλή επιτυχία στους μαθητές σου Θοδωρή και καλημέρα.
Καλημέρα Κωνσταντίνε
Καλημέρα Νεκτάριε
Βρήκα λίγο χρόνο σήμερα και διαβάζω ylikonet.
Νεκτάριε το διαγώνισμα στο είχα αναφέρει ξανά πάρα πολύ ωραίο. Το έδωσα από καιρό σε μαθητές μου και αποτελεί πάρα πολύ καλό έλεγχο γνώσεων αλλά και γερή προπόνηση
Το Α1 όντως προβλημάτισε αρκετούς μαθητές. Η μεγιστοποίηση της απομάκρυνσης συμβαίνει στα θετικά μόνο ή μετράμε και τα αρνητικά; συμβαίνει όταν μεγιστοποιηθεί ολικά και όχι τοπικά; (άρα πήγαιναν για μεγιστοποίηση του πλάτους)..κλπ
Είμαι πεπεισμένος πως οποιαδήποτε αναφορά-ερώτηση στην “περίοδο” της απομάκρυνσης θα πρέπει να αφορά σε μηδενισμό της και όχι σε μεγιστοποίηση λέξη που στην περίπτωση των διακροτημάτων εύλογα θα προβληματίσει.
Καλή επιτυχία στους μαθητές σου Νεκτάριε.
Θοδωρή, Παναγιώτη, Κωνσταντίνε και Δημήτρη καλημέρα.
Σας ευχαριστώ για την κατάθεση των απόψεων σας και θα τοποθετηθώ και εγώ με τη σειρά μου:
Π.χ.1 Σωμα ακίνητο σε λείο οριζόντιο επίπεδο του ασκείται οριζόντια δύναμη F = 10 N για μετατόπιση κατά 10 m και μετά καταργείται. Ποια η τελική κινητική ενέργεια του σώματος;
Λύση: Γνωρίζουμε ότι το έργο μιας δύναμης F εκφράζει την ενέργεια που μεταφέρεται σε ένα σώμα και επομένως αφού το σώμα στο τέλος έχει μόνο κινητική ενέργεια θα ισχύει Κ = WF = 100 J.
Διορθωτής Α: Το κόβουμε (ή μάλλον δεν δίνουμε όλα τα μόρια που αντιστοιχούν στην απάντηση) διότι δεν εφάρμοσε ΘΜΚΕ αλλά μας περιέγραψε κάτι που του έχουν σφυρίξει..
Διορθωτής Β: Ο μαθητής είναι πολύ μάγκας διότι ξέρει να κάνει ενεργειακή μελέτη και δείχνει να καταλαβαίνει πλήρως τη Φυσική του προβλήματος. Δίνω όλα τα μόρια.
Προφανώς ταυτίζομαι με το διορθωτή Β!
Π.χ.2 Σωμα έχει κινητική ενέργεια 100 J και καποια στιγμή του ασκείται οριζόντια δύναμη F = 10 N για μετατόπιση κατά 10 m και μετά καταργείται. Ποια η τελική κινητική ενέργεια του σώματος;
Λύση: Γνωρίζουμε ότι το έργο μιας δύναμης F εκφράζει την ενέργεια που μεταφέρεται σε ένα σώμα και επομένως αφού το σώμα στο τέλος έχει μόνο κινητική ενέργεια θα του έχει μεταφερθεί ενέργεια ίση με 100 J. Και επειδή το σώμα είχε αρχικά κινητική ενέργεια 100 J συνολικά θα έχει 200 J.
Διορθωτής Α: Το κόβουμε (ή μάλλον δεν δίνουμε όλα τα μόρια που αντιστοιχούν στην απάντηση) διότι δεν εφάρμοσε ΘΜΚΕ αλλά μας περιέγραψε…
Διορθωτής Β: Ο μαθητής είναι πολύ μάγκας διότι ξέρει να κάνει ενεργειακή μελέτη και δείχνει να καταλαβαίνει πλήρως τη Φυσική του προβλήματος. Δίνω όλα τα μόρια.
Προφανώς ταυτίζομαι με το διορθωτή Β!
Όταν λοιπόν ένα σώμα που είναι δεμένο σε ελατήριο και είναι ακίνητο στη θέση ισορροπίας του, του ασκούμε δύναμη που μετά από λίγο καταργούμε, είναι προφανής για μένα η απάντηση και χωρίς καμία περαιτέρω εξήγηση ότι η ενέργεια ταλάντωσης θα είναι ίση με την ενέργεια που προσφέραμε…
Και δίνω όλα τα μόρια και σε γραπτό πανελλαδικών Ασυζητητί…
Τώρα αν θέλουμε να παίζουμε με τις τύχες των παιδιών για να δείξουμε τη μαγκιά μας πόσα κιλά Φυσικής γνωρίζουμε αλλού παπά Ευαγγέλιο μακριά από εμένα…
Μου θυμίζει απόψεις συναδέλφων που ακούω πολύ συχνά που λένε: Εγώ αν πέσει θέμα υπολογισμού χρόνου στο εναλλασσόμενο ή σε ταλάντωση και δω σε γραπτό να το υπολογίζει με στρεφόμενο θα το κόψω… άσχετα με τις οδηγίες του υπουργείου…
Ή όποιος δεν αποδείξει τον τύπο Εεπ = Βυl πάλι εγώ θα κόβω…
Σοβαρά ρε;;; Τι λες ρε μεγάλε;;; Ήρθες να διορθώσεις για να βγάλεις όλο τον κομπλεξισμό σου στη βαθμολόγηση του γραπτού;;;
Μάλλον δεν βιώνεις και ξεχνάς τα δικά σου άγχη όταν έδινες πανελλαδικές.
Μάλλον ξεχνάς τη φράση κάθε πλήρης επιστημονική απάντηση είναι αποδεκτή!!
Μάλλον ξεχνάς ότι για να βγάλεις το κόμπλεξ σου και τη μαγκιά σου και να κόψεις 2-3 μόρια αυτά μπορεί σε ένα παιδί να στοιχίσουν αλλαγή σχολής ή αλλαγή πόλης (και κατά συνέπεια αν φύγει από τον τόπο του το παιδί να χρειάζεται 40.000-50.000 ευρώ για σπουδές!!!)
Πέρυσι σε γραπτό που διορθωνα έγραφα πάνω στο γραπτό το ίδιο το παιδί σε κάθε θέμα Β που προσπαθούσε “Παρακαλώ μηδενίστε με!!!”
Αλήθεια καταλαβαίνετε την ψυχολογία εκείνη την ώρα αυτού του παιδιού;;
Συνεχίζω…
Για το Α1: Πώς ονομάζουμε τις δύο ακραίες θέσεις μιας ταλάντωσης; Θέση μέγιστης θετικής απομάκρυνσης και θέση μέγιστης αρνητικής απομάκρυνσης… Άρα δύο διαδοχικοί μηδενισμοί απομάκρυνσης αναφέρονται στις δύο θέσεις μέγιστης (αρνητικής ή θετικής) απομάκρυνσης.
Για να γινόταν αναφορά στο πλάτος θα έπρεπε το θέμα να έλεγε” Ο χρόνος μεταξύ δύο διαδοχικών μεγιστοποιήσεων του πλάτους της ταλάντωσης.
Θοδωρή κατά βάθος συμφωνείς απόλυτα μαζί μου με τη λύση που έδωσα (εξάλλου υπάρχει αποτυπωμένο στο γραπτό σου)… τώρα για το νύσταζα και έδωσα λύση για συναδέλφους … μου θυμίζει το “λεφτά υπάρχουν”… ή το “Go Back Mergel”.
Τέλος το σχόλιο σου του στυλ:
”Η συζήτηση ξεκίνησε με άλλη διάθεση…. αλλά δυστυχώς το υλικονετ έχει πάψει
να είναι φιλόξενος χώρος ανταλλαγής απόψεων… προσωπικά μπούχτισα
και έχω και πιο ενδιαφέροντα να ασχοληθώ…..
Αρκετή τοξικότητα…..από τις αυθεντίες….”
Σε μια δική μου ανάρτηση με θίγει προσωπικά.
Η διάθεσή μου όλα αυτά τα χρόνια που βρίσκομαι στο υλικονετ είναι να καταθέτω τις απόψεις μου, τις προτάσεις διδασκαλίας μου τα διαγωνίσματα μου και υλικό για να βοηθηθούν συνάδελφοι και μαθητές. Και το κάνω τα δύο τελευταία χρόνια με πάρα πολύ κόπο γιατί ο χρόνος πραγματικά είναι ελάχιστος… Οι υποχρεώσεις στο ιδιωτικό σχολείο είναι μεγάλες… Παρόλα αυτά όποτε βρίσκω χρόνο θα δίνω ότι μπορώ μέσα από την ψυχή μου.
Ποτέ δεν το έπαιξα ούτε είμαι αυθεντία ούτε θα το παίξω αυθεντία.
Σεμνά και ταπεινά δουλεύω, βλέπω ακούω και μαθαίνω..
Δεν γράφω για να τσακώνομαι διαδικτυακά… γράφω για να προσφέρω σε όλα εκείνα τα παιδιά πάνω από όλα που είναι μακριά από τα μεγάλα αστικά κέντρα και δεν έχουν τις ίδιες δυνατότητες και προσβάσεις σε φροντιστήρια με τα δικά μας… Για όλα εκείνα τα παιδιά που δεν μπορούν κάν να πάνε φροντιστήρια και παλεύουν μόνα τους…
θα μπορούσα εύκολα όλο αυτό το υλικό να το κρατούσα μόνο για τους δικούς μου μαθητές στο ιδιωτικό σχολείο… τους προνομιούχους όπως πολύ συχνά ακούω αρκετοί να λένε…
Δεν το έκανα, δεν το κάνω και δεν θα το κάνω ποτέ!
ΌΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗ ΓΝΩΣΗ!
Καλό ΣΚ σε όλους.
Να μην σε θίγει προσωπικά Νεκτάριε γιατί δεν απευθύνομαι σε σένα
“μου θυμίζει το “λεφτά υπάρχουν”… ή το “Go Back MerΚel”
Δεν σε ειρωνεύτηκα, εσύ το κάνεις….. Λυπάμαι
“Σοβαρά ρε;;; Τι λες ρε μεγάλε;;; Ήρθες να διορθώσεις για να βγάλεις όλο τον κομπλεξισμό σου στη βαθμολόγηση του γραπτού;;;
Μάλλον δεν βιώνεις και ξεχνάς τα δικά σου άγχη όταν έδινες πανελλαδικές.
Μάλλον ξεχνάς τη φράση κάθε πλήρης επιστημονική απάντηση είναι αποδεκτή!!
Μάλλον ξεχνάς ότι για να βγάλεις το κόμπλεξ σου και τη μαγκιά σου και να κόψεις 2-3 μόρια αυτά μπορεί σε ένα παιδί να στοιχίσουν αλλαγή σχολής ή αλλαγή πόλης (και κατά συνέπεια αν φύγει από τον τόπο του το παιδί να χρειάζεται 40.000-50.000 ευρώ για σπουδές!!!)”
Να διευκρινήσεις αν απευθύνεσαι σε μένα για να σου απαντήσω….
Αν όχι, να δηλώσεις σε ποιους απευθύνεσαι, διότι το κείμενο υπάρχει
σε σχόλιο που ξεκινά με αναφορά που γίνεται σε μένα….
Δεν θα επιτρέψω τέτοια κείμενα σε σχόλια που αναφέρονται σε μένα
και το εννοώ……
Για τα περί φυσικής το βράδυ…. έχουμε και παιδιά …….