web analytics

Τελικό διαγώνισμα προσομοίωσης 2021-2022

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ Γ΄ ΤΑΞΗΣ

ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΕΝΙΑΙΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ

15 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2022

ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΦΥΣΙΚΗ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΑΚΟΥ ΚΑΙ ΙΑΤΡΙΚΟΥ ΚΥΚΛΟΥ

ΣΥΝΟΛΟ ΣΕΛΙΔΩΝ: ΟΚΤΩ (8)

ΘΕΜΑ  1ο

Στις ερωτήσεις Α1-Α4  να γράψετε τον αριθμό της ερώτησης και δίπλα το γράμμα που αντιστοιχεί στη σωστή απάντηση.

Α1.  Σώμα εκτελεί ταυτόχρονα δυο ταλαντώσεις ίδιου πλάτους, ίδιας διεύθυνσης, που εξελίσσονται εκατέρωθεν της ίδιας θέσης ισορροπίας, με χρονικές εξισώσεις: x1 = Αημ(2πf1t) και x2 = Αημ(2πf2t) με συχνότητες f1 και f2 , που διαφέρουν λίγο μεταξύ τους. Αν η σύνθετη ταλάντωση που εκτελεί το σώμα εμφανίζει διακροτήματα, τότε η απομάκρυνση του σώματος από τη θέση ισορροπίας μεγιστοποιείται κάθε:

…….

Η συνέχεια ΕΔΩ

Οι απαντήσεις ΕΔΩ

Παλιότερα επαναληπτικά διαγωνίσματα: 2020-2021 2019-2020

 

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
42 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
04/06/2022 5:56 ΜΜ

Καλησπέρα Νεκτάριε, καλησπέρα Θοδωρή.
Κατανοώ την πίεση και το άγχος των ημερών, αλλά δεν κατανοώ γιατί τέτοια αντιπαράθεση για μια διαφωνία, πάνω ένα απλό ερώτημα.
Σας παρακαλώ χαμηλώστε τους τόνους, δεν αξίζει τέτοιος τσακωμός, για ασήμαντη αφορμή…

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Λοιπόν Νεκτάριε, επειδή πρέπει να φύγω, να πάω στη γιορτή στο Δημοτικό

-Έχεις δίκιο, τα σχόλια για τους συναδέλφους μας, τα έγραψες στο σχόλιο
που ξεκινάς με αναφορά και σε άλλα ονόματα….

-Για το ότι δεν αναφέρθηκα σε σένα, πιο σαφές δεν μπορούσα να το κάνω, εκτός και αν διαβάζεις επιλεκτικά
Έγραψα λοιπόν:

“Νεκτάριε, το σχόλιο “μην απορείς που το έργο της διεγείρουσας δύναμης βαφτίζεται de facto ολική ενέργεια ταλαντωτή….”
δεν έχει καμία αναφορά στο πρόσωπό σου… σε τέτοιας έκτασης θέματα και εγώ το ίδιο θα έγραφα ως απάντηση”

Κατανοητό τώρα;

-Ρωτάς γιατί λυπάμαι;
Λυπάμαι γιατί σε συμπαθώ…..

Βέβαια, εκφράσεις επιπέδου: “παρά να ”γυρίζεις την μπιφτέκα” …. δεν χρησιμοποίησα και απαιτώ να μην χρησιμοποιείς 
Αν σε πείραξε η φράση “ετοιματζήδικο”, ζητώ συγγνώμη, αλλά θα μου
επιτρέψεις να το πιστεύω

Θα μου επιτρέψεις επίσης να πιστεύω στη συνέπεια των όσων έγραψα το 2017

“Έτσι, το πρώτο μέλος είναι η ενέργεια της ταλάντωσης,
η οποία προφανώς είναι ίση με την ενέργεια που πρόσφερε ο διεγέρτης….
 
Αυτό όμως δεν είναι δεδομένο σε κάθε περίπτωση,
π.χ: κατακόρυφος ταλαντωτής και καλό είναι να μην θεωρείται δεδομένο”

Μην διαβάζεις επιλεκτικά Νεκτάριε

Το έκανα σαφές;;;;

-Γράφεις:
“Αν σε ενοχλεί η παρουσία μου στο δίκτυο απλά πες το μου και εξαφανίζομαι… απλό είναι… δεν γουστάρω να τσακώνομαι διαδικτυακά… και για μάντεψε!!! μόνο με εσένα συμβαίνει αυτό!!!”

Γιατί να με ενοχλεί η παρουσία σου στο δίκτυο;;;;;
Έχουμε κάτι να χωρίσουμε;;;;
Διεκδικούμε κάτι που θα το πάρει μόνο ένας;;;;; Κάποιο βραβείο ίσως;;;;

Δεν ξέρω αν “γουστάρεις” να τσακώνεσαι….πιστεύω πως όχι…
Θεωρείς πως εγώ σε προκαλώ;;;;;

Για ποιο λόγο Νεκτάριε;;;; Γίνε λίγο πιο σαφής…

Σταματώ…..μάλλον κουράζουμε και τους αναγνώστες….

Χρωστάω μία απάντηση στον Δημήτρη Τσάτση και κάτι ακόμα για την ενέργεια ταλάντωσης που εμείς οι “λίγοι” δεν κατανοούμε όπως οι αυθεντίες ….

Αυτό και τέλος…

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Νιώθω την ανάγκη να ζητήσω συγγνώμη πρώτα από το Διονύση, που ξέρω πως στεναχωρήθηκε και του χάλασαν οι διακοπές αλλά επίσης από όλους όσους αντί
να διαβάζουν στο υλικονετ κάτι σε σχέση με φυσική διαβάζουν αντιπαραθέσεις
πρώην φίλων και αντιδικίες μεταξύ συναδέλφων….

Επειδή καλώς ή κακώς, μάλλον κακώς, συμμετέχω σε αυτές, θα σταματήσω για ένα διάστημα να σχολιάζω στο υλικονετ…. ώστε να μην προκαλώ…..
Η διάρκεια της παύσης δεν γνωρίζω πόση θα είναι….. ούτε έχει νόημα να την προσδιορίσω….

Πριν όμως αρχίσει η παύση, θα μου επιτρέψετε ένα τελευταίο σχόλιο

Θα ξεκινήσω με αποσπάσματα από σχόλια σε ανάρτηση του Νεκτάριου
με ημερομηνία 9/9/2016

Η ανάρτηση του Νεκτάριου είχε τον τίτλο:

“Όταν το έργο της δύναμης F δεν είναι η ενέργεια ταλάντωσης!”

Το θαυμαστικό είναι του Νεκτάριου…..

Διαβάστε την ανάρτηση έχει τεράστιο διδακτικό ενδιαφέρον

Θα μου επιτρέψει ο Νεκτάριος να μεταφέρω και εδώ κάποια από τα σχόλια
της ανάρτησης, τα οποία σας προτρέπω να διαβάσετε

Έγραφε τότε ο Νεκτάριος

“Κώστα συμφωνώ απόλυτα με την ανάλυση που κάνεις και την ανάδειξη του θέματος και στο κατακόρυφο ελατήριο.
Τάσο η ανάρτηση έγινε ακριβώς για το λόγο που αναφέρεις.

Συνήθως τα παιδιά λένε: Δηλαδή κύριε όταν υπάρχει δύναμη F που καταργείται κάνουμε πάντα WF = ET;;; Από ότι βλέπουμε δεν είναι πάντα έτσι.

Γιάννη χαίρομαι που σου άρεσε. Όσο για την παραπομπή σου τι να πω. Απολαυστικός όπως πάντα και για να πω την αμαρτία μου δεν την είχα δει όταν την είχες ανεβάσει τότε (μη με μαλώσεις).”

Το σχόλιο του Νεκτάριου ήταν απάντηση στα σχόλια των συναδέλφων

Κώστας Ψυλάκος

“Νεκταριε Καλημερα !
Η ασκηση αυτη εχει αρκετο ενδιαφερον, μιας και ο σκοπος της ειναι να αναδείξει το ποτε το εργο μιας δυναμης που εφαρμοζεται για συγκεκριμενη μετατοπιση και μετα καταργειται, ειναι ισο ή οχι με την ενεργεια ταλαντωσης που θα ακολουθησει .
Ετοιμασα στο παρακατω link μια αναλυση για κατακορυφο ελατηριο που σκοπο εχει να διερευνήσει το θεμα . Φυσικα τα συμπερασματα μπορουν να γενικευθουν . Να τονισω οτι στο δικο σου προβλημα αν κανεις τις πραξεις η μεταβολη της κινητικης ενεργειας ειναι μηδενικη με Κτελ=Καρχ διαφορετικα του μηδενος ομως η Εταλ= Κτελ + Uταλ . (αν εφαρμοσεις ΘΜΚΕ απο την ΘΙ μεχρι την θεση που καταργειται η F) .”

Τάσος Αθανασιάδης

“Πολύ ωραίο Κώστα,
Δείχνεις σύντομα και περιεκτικά ότι το έργο της δύναμης είναι ίσο με την ενέργεια ταλάντωσης, αν το σώμα που ταλαντώνεται δεν έχει αρχική κινητική ενέργεια.”

Κώστας Ψυλάκος

Τασο ετσι ειναι αλλα θελει προσοχη και η περιπτωση του Νεκταριου . Δες λιγο το σχετικο μου σχολιο πιο πανω όταν μεταβολη της κινητικης ενεργειας ειναι μηδενικη μεΚτελ=Καρχ διαφορετικα του μηδενος ομως η Εταλ= Κτελ + Uταλ .

Γιάννης Κυριακόπουλος

Πολύ καλή ιδέα και άσκηση.
Η ενέργεια ταλάντωσης θέλει πολλή προσοχή.

…………………………………………………………………………………………..

Αυτό λοιπόν έγραψα και εγώ…όχι τώρα από το 2017

“Η ενέργεια ταλάντωσης θέλει πολλή προσοχή.”

Λυπάμαι Νεκτάριε που επέλεξες το δρόμο της κατά μέτωπο επίθεσης
Δεν είχα κάτι προσωπικό μαζί σου

Τελικά όταν υπάρχει δύναμη που καταργείται κάνουμε πάντα WF=ET
ή χρειάζεται κάτι περισσότερο;;;;

Κύριε Καβαλλιεράτο, γράψατε σε σχόλιό σας

“Η μικρη συζητηση που προεκυψε μεταξυ σας,επιβεβαιωνει αυτο που εχω πει και αλλες φορες.Αν ο διορθωτης δεν εχει ως μασημενη τροφη απο το υπουργειο,τους συμβουλους,κλπ το πως θα διορθωσει,τοτε Παναγία βόηθα θα γινει το υπερτατο μπαχαλο.Άλλα θα λεει ο ενας και άλλα θα λεει ο άλλος.”

Ευτυχώς η Παναγία βοηθά κύριε Καβαλλιεράτο…..

Γράψατε επίσης:

“Το οτι το εργο της F παει ολοκληρο στην ενεργεια ταλαντωσης,αυτο που γραφεις δηλαδη, ειναι τοσο προφανες οσο το οτι αν αδειασεις ενα ποτηρι νερο μεσα σε μια κατσαρολα,τοτε το νερο εχει παει στην κατσαρολα.Η οτι αν εγω με την γυναικα μου παιζουμε οι δυο μας ξερή με λεφτα,τοτε οποιος και να κερδισει,τα λεφτα θα μεινουν στο σπιτι.
Η F ερχεται και φευγει οποτε τα στοιχεια της ταλαντωσης, οπως αδρανεια,ελαστικοτητα,θεση ισορροπιας, εχουν μεινει τα ιδια.”

Τα λεφτά μένουν στο ίδιο σπίτι, όμως δεν έχουν την ίδια αξία….
Αυτό λέγεται πληθωρισμός > 10%

Γράψατε επίσης:

“Ή η προταση που εγραψες στην λυση του Β3 που την εχω επαναλαβει λιγο πιο πανω.
Αν ειναι οι προτασεις αυτες να θεωρουνται ανεπαρκεις και να απαιτουνται κατι απιθανες πραξεις που ειδα να γινονται, για να εξηγηθει το αυτονοητο,τοτε καηκαμε.”

Θα καούμε κύριε Καβαλλιεράτο αν πιστέψουμε τα όσα με περισσή αυταρέσκεια και χλευασμό προς τους συνομιλητές σας ποστάρετε….

Γράψατε επίσης:

Ο Κυριακοπουλος εχει γραψει :

Η αύξηση της ολικής ενέργειας ενός συστήματος είναι ίση με το έργο που του προσφέρουμε. Διαφορετικές απαντήσεις είναι απαντήσεις ενός μαθητή που δεν έχει κατανοήσει τα βασικά. Που θέλει συνταγές για να απαντήσει στο οτιδήποτε. Αν δεν καταλαβαίνει ότι η κινητική ενέργεια ενός ελκήθρου που τραβάμε αυξάνεται δεν έχει κατανοήσει τα βασικά. Δεν τον βοηθάμε με συνταγές. ”

Ο Κυριακόπουλος, τον οποίο επικαλείστε σχεδόν σε κάθε σας σχόλιο, πολύ καλά τα λέει…..
“Η αύξηση της ολικής ενέργειας ενός συστήματος είναι ίση με το έργο που του προσφέρουμε.”

Μόνο που ο Κυριακόπουλος έχει καταλάβει, ό,τι άλλο αύξηση ενέργειας συστήματος και άλλο ενέργεια ταλάντωσης

Έχει καταλάβει το προφανές, ότι δηλαδή η αύξηση της ενέργειας του συστήματος δεν είναι απαραίτητα η ενέργεια της νέας ταλάντωσης

Όπως το έχουν καταλάβει και πολλοί άλλοι συνάδελφοι ακόμα, όπως ο Παναγιώτης Καραγιάννης, που φαντάζομαι τον τοποθετείτε και αυτόν στην κατηγορία:

“Αν ο διορθωτης δεν εχει ως μασημενη τροφη απο το υπουργειο,τους συμβουλους,κλπ το πως θα διορθωσει,τοτε Παναγία βόηθα θα γινει το υπερτατο μπαχαλο.”

Δική σας η γραφή, εγώ απλά κοπυποστάρω…..

Γράψατε επίσης απευθυνόμενος στον Νεκτάριο, κύριε Καβαλλιεράτο:

“Εννοειται φυσικα απο ολα τα προηγουμενα οτι η διατυπωση της λυσης που εδωσες ειναι πληρης και δεν χρειαζεται να γραψεις τιποτα περισσοτερο

Μα ο ίδιος ο Νεκτάριος, 9/9/2016 στην ανάρτηση που υπερσύνδεσα παραδέχεται
πως δεν είναι ακριβώς έτσι….

Συνήθως τα παιδιά λένε: Δηλαδή κύριε όταν υπάρχει δύναμη F που καταργείται κάνουμε πάντα WF = ET;;; Από ότι βλέπουμε δεν είναι πάντα έτσι.”

Ο Νεκτάριος τα έγραψε…όχι κάποιος άλλος …. ανεπαρκής διορθωτής σύμφωνα
με τα λεγόμενά σας

Θα μου επιτρέψετε να κλείσω με το τελευταίο τμήμα του σχολίου σας, το οποίο σας το επιστρέφω όπως ακριβώς το γράψατε:

Εδω το υλικο ειναι ενα τελειως δημοκρατικο σαιτ χωρις καμμια λογοκρισια, που απαιτει μονο τους στοιχειωδεις κανονες ευγενειας και οπου ο καθενας γραφει οτι θελει.Ετσι αν εγω αυριο γραψω οτι ο Γαιδαρος πεταει, ολοι απλως θα μου εξηγησουν ευγενικα οτι κανω λαθος.Πρεπει απο μονος μου να προσεχω να μην γραφω πραγματα που δεν στεκουν”

…………………………

Δημήτρη Τσάτση, δεν χρειαζόταν η εισαγωγή για να γράψεις σχόλιο…
Γνωριζόμαστε….
Διαφωνώ με όσα γράφεις, η δική μου θέση είναι αυτή που διατύπωσα
…………………………….

Ζητώ και πάλι συγγνώμη από τους αναγνώστες για το αν παρεκτράπηκα….

Δεν έχω μάθει όμως να κάνω πως δεν καταλαβαίνω…..και αυτό που πιστεύω
το δηλώνω δημόσια

Έτσι μεγαλώνω τα παιδιά μου, αυτό διδάσκω τους μαθητές μου…
“Όταν έχετε δίκιο να το διεκδικείτε και να μην φοβάστε….
Όταν κάνετε λάθος να το αναγνωρίζετε….και να ζητάτε συγγνώμη”

Καλή δύναμη στις εξετάσεις, θα προσπαθήσω να μην σχολιάσω

Τελευταία διόρθωση3 έτη πριν από Θοδωρής Παπασγουρίδης
Δημήτρης Τσάτσης
05/06/2022 6:45 ΠΜ

Θοδωρή καλημέρα.
Λόγω υπερβολικής δουλειάς ελάχιστα διαβάζω ylikonet και ελάχιστα συμμετέχω εδώ και πολύ καιρό. Η χθεσινή ημέρα ήταν εξαίρεση.
Το χώρο αυτό τον εκτιμώ, τον αγαπώ και μου είναι οικείος. Τα συναισθήματά μου για το χώρο αυτό σχετίζονται με την ποιότητα των περισσότερων ανθρώπων που συχνάζουν και προσφέρουν εδώ και πολλά χρόνια.
Η εισαγωγή στο σχόλιό μου ήταν αναγκαία εκτιμώ αφενός γιατί πρώτα πρέπει να σε χαιρετίσω θερμά που μάλλον έχουμε να τα “πούμε” από κάποια καραντίνα και αφετέρου γιατί κατανοώ πως στο γραπτό λόγο πρέπει να είμαστε περισσότερο ευγενικοί.
Διαφωνώ και με σένα περί της απαίτησης απόδειξης στη φθίνουσα αλλά και με τον Νεκτάριο περί κατά τη δική μου άποψη προβληματικότητας ερωτημάτων που να αφορούν στη μέγιστη απομάκρυνση στην περίπτωση των διακροτημάτων. Και για την ενέργεια ταλάντωσης έχω την άποψή μου αλλά δεν την ανέφερα για να μην ρίξω λάδι που λένε και καταπιάστηκα με τα πιο ήπια.
Δε θέλω όμως να φέρω κανέναν σε δύσκολη θέση..ούτε τον Νεκτάριο που μοιράζεται ένα διαγώνισμα να τον “τρελάνουμε” σε σχόλια, επισημάνσεις ουσιαστικά πολύ μικρής σημασίας…ούτε εσένα…και σίγουρα ούτε το Διονύση που έχει κοπιάσει τόσο πολύ.
Συνοψίζοντας δεν αξίζουν στο χώρο αυτό ούτε τσακωμοί ούτε ρε Θοδωρή αποχωρήσεις (έστω για λίγο καιρό)…τι είναι αυτά; και απευθύνομαι σε εσένα και όχι στο Νεκτάριο γιατί γνωριζόμαστε και είμαι βέβαιος ότι καταλαβαίνεις τι έχει ανάγκη το ylikonet…
ευγένεια, χαλαρότητα, συμμετοχή νέων ανθρώπων που θα νιώθουν τη φιλοξενία όλων κλπ
Άντε καλημερίζω…φιλικά και με εκτίμηση
για τους μαθητές όλων μας
https://www.youtube.com/watch?v=KHnsFA2ytHA

Τελευταία διόρθωση3 έτη πριν από Δημήτρης Τσάτσης
Κώστας Παπαδάκης
05/06/2022 7:43 ΠΜ

Ωραίο το διαγώνισμα, από τον Νεκτάριο που οι αναρτήσεις του είναι ποιοτικές.
Είναι χρήσιμο την δεδομένη περίοδο να έχουν οι μαθητές αλλά και οι εκπαιδευτικοί υλικό που θα τους βοηθήσει στο .. παρά πέντε..

Δεν έχει πρόβλημα η διατύπωση, δεν θα αναρωτηθούν οι μαθητές.

Για την αντιπαράθεση να σχολιάσω ότι κάθε διαφωνία έχει ενδιαφέρον εκπαιδευτικά, ότι αναπόφευκτα ανεβαίνουν οι τόνοι, ότι έχω πάρει και ο ίδιος μέρος σε αντιπαραθέσεις …

Τελευταία διόρθωση3 έτη πριν από Κώστας Παπαδάκης
Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος

Επιδιδεσαι σε μια πολυλογια ανευ προηγουμενου χωρις να λες τιποτα ουσιαστικο.Αυτο που ισχυει στην φυσικη ειναι οτι
“Η αύξηση της ολικής ενέργειας ενός συστήματος είναι ίση με το έργο που του προσφέρουμε.” Αρα αν ενας Αρμονικος ταλαντωτης αρχικα ειναι συνεχως ακινητος και μια δυναμη του προσφερει εργο 10J απαξ,τοτε η ενεργεια της ταλαντωσης που θα ακολουθησει θα ειναι 10 J.Αν μια απλη αρμονικη ταλαντωση εχει ηδη ενεργεια 10J και μια δυναμη παραξει εργο πανω στον ταλαντωτη 2J απαξ,τοτε η ενεργεια της ταλαντωσης που θα ακολουθησει θα ειναι 12J και οχι 2J.
Aυτο εγραψε ο Νεκταριος ,αυτο ειπε ο Κυριακοπουλος,αυτο λενε ολοι που εχουν σπουδασει Φυσικη και αρχισες τις σοφιστιες και χασαμε ολοι τον χρονο μας επειδη επρεπε κατι να πεις. Aυξηση ενεργειας συστηματος και αυξηση ενεργειας ταλαντωσης οταν μιλαμε για αρμονικο ταλαντωτη ειναι το ιδιο πραγμα.
Στο πρωτο σου σχολιο παρουσιαζεις κατι απιθανες πραξεις για να παρακαμψεις αυτη την βασικη αρχη που αν ενας μαθητης τις θεωρησει απαραιτητες,τοτε εχει μπλεξει ασχημα.
Η ασκηση του 2016 του Νεκταριου που εβαλες δειχνει οτι ακομα και τωρα δεν εχεις καταλαβει τι συζηταμε.Ποτε ειπε ο Νεκταριος η καποιος αλλος οτι το εργο της δυναμης παντα ισουται με την ενεργεια ταλαντωσης που ακολουθει?
Επισης στο Α5 για να δικαιολογησεις το προφανες,οτι δηλαδη οι μεταβολες σε συγκεκριμενα χρονικα διαστηματα μιας συναρτησης που εχει οριο το μηδεν,δεν μπορει να ειναι σταθερες,κάνεις αχρηστη αλγεβρα μεταξυ πλατων παραδειγμα προς αποφυγην.
Στην ασκηση που βαλατε με τον Ανδρεα Βαλαδάκη Θέματα Φυσικής απολυτηρίων εξετάσεων
εδωσα μια απαντηση σε ενα ερωτημα που βασιστηκε στην συμμετρια των λυσεων,και επειδη εκνευριστηκες παλι, χωρις να αναφερεις το ονομα μου εγραψες:
“Διονύση δεν είναι “εύκολο” κάποιος συνάδελφος τα θέματα που επέλεξε
για τις ενδοσχολικές να τα ανεβάσει στο υλικονετ….
Καταλαβαίνεις και εσύ από συγκεκριμένα σχόλια που γράφονται πως επικρατεί σαφώς ελιτίστικη διάθεση….
Γιατί ο συνάδελφος να εκθέσει τη δουλειά του όταν ξέρει πως θα διαβάσει σχόλια
“να ‘χαμε να λέγαμε”….”
Εισαι συνχως προσβλητικος.
Τωρα ξαφνικα αρχισες να μιλας στον πληθυντικο.Κανεις ΑΑΤ μεταξυ ενικου και πληθυντικου αριθμου. Λες συνεχως οτι παριστανω την αυθεντια χωρις να αναφερεις το ονομα μου.Γραφεις κατι σχολια ασχετα με αυτο που συζηταμε,για πληθωρισμο 10%.
Αυτη ειναι τελειως παιδικη συμπεριφορα.
Δεν μπορω να καταλαβω την περιπτωση σου.
Παρεξηγεισαι καθε φορα που σε διορθωνουν. Αν δεν θελεις να σε διορθωνουν να γραφεις σωστα πραγματα.

Τελευταία διόρθωση3 έτη πριν από Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος
Βασίλης Δουκατζής
Διαχειριστής
05/06/2022 12:41 ΜΜ

Καλημέρα σε όλη τη παρέα!
Βασικά με λυπεί το γεγονός της αντιπαράθεσης, για κάτι που θεωρώ ελάσσονος σημασίας.
Πιστεύω ότι η καλύτερη διατύπωση είναι ότι το έργο της F είναι ίσο με την μεταβολή της ενέργειας της ταλάντωσης αν δεν αλλάζουν τα στοιχεία της ταλάντωσης (m – k). (το λέω για την περίπτωση που έχουμε σύστημα (k1, k2 – m) και πάμε σε (k1 – m) ή αλλαγή μάζας κτλ που προφανώς εκεί αλλάζοντας τα στοιχεία της ταλάντωσης αλλάζει και η ενέργειας αυτής)
Προσωπικά σε τέτοιες περιπτώσεις και γω το ίδιο διδάσκω ότι σε ακίνητο σώμα αν προσδώσουμε ενέργεια μέσω κάποιας δύναμης και αυτό κάνει ταλάντωση, η ενέργεια της ταλάντωσης είναι ίση με την προσφερόμενη ενέργεια.
Υ.Γ. Το link στην άσκηση του Νεκτάριου “Όταν το έργο της δύναμης F δεν είναι η ενέργεια ταλάντωσης” διορθώθηκε, οπότε μπορείτε να την διαβάσετε!!!
Υ.Γ.2 Αν βρίσκετε broken links κάντε μου μία ενημέρωση να τα διορθώσω. Σίγουρα είναι πολλά ακόμη και δικά μου, αλλά αν δεν με παρακινήσει κάποιος (όπως βλέπετε άλλωστε) δεν το κάνω!!!

Υ.Γ.3 Ελπίζω να τα πούμε όλοι μας και από κοντά!!!

Τελευταία διόρθωση3 έτη πριν από Βασίλης Δουκατζής
Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος
Απάντηση σε  Βασίλης Δουκατζής

Καλησπερα Βασίλη.Και εγω αυτο οπως το διατυπωνεις διδασκω ότι σε ακίνητο σώμα αν προσδώσουμε ενέργεια μέσω κάποιας δύναμης και αυτό κάνει ταλάντωση, η ενέργεια της ταλάντωσης είναι ίση με την προσφερόμενη ενέργεια.Και αν η ταλαντωση εχει ηδη ενεργεια,τοτε το έργο της F είναι ίσο με την μεταβολή της ενέργειας της ταλάντωσης  Αυτη ακριβως η προταση αμφισβητηθηκε ως προς την ορθοτητα της.Εχει ανοιξει ολοκληρη συζητηση εδω και δυο μερες για το αν η προταση ειναι σωστη η οχι.Στην ασκηση του Νεκταριου “Όταν το έργο της δύναμης F δεν είναι η ενέργεια ταλάντωσης”  απ οσο διαβασα δεν γραφει κανεις κατι διαφορετικο.Αυτο που λες οτι πρεπει τα στοιχεια του ταλαντωτη να μην αλλαξουν, δηλαδη αδρανεια (m) και ελαστικοτητα (k) ειναι απολυτα σωστο. Σιγουρα εχει συζητηθει στο υλικο απο πολυ παλια,εγω δεν ειμαι τοσο παλιος,αλλα ουτε και χτεσινος.Εχω υπ οψιν μου μια σχετικα προσφατη ωραια αναρτηση του Διονυαη Μαργαρη στην οποια το ειχαμε συζητησει.Αφαιρώντας το ένα σώμα, τι συμβαίνει;Καλη συνεχεια και καλη επιτυχια στους μαθητες σου.

Ιγγλέζος Γιώργος
08/06/2022 10:48 ΠΜ

Νεκτάριε συγχαρητήρια για το ωραίο διαγώνισμα!