Τα σημερινά θέματα Φυσικής, θα αναρτηθούν εδώ, αμέσως μόλις ανακοινωθούν.
Δείτε τα θέματα, ή εναλλακτικά εδώ.
Από τον Χρήστο Τσουκάτο, τα θέματα σε Word. Ευχαριστούμε Χρήστο.
Και οι πρώτες λύσεις με κλικ εδώ από τον Κώστα Ψυλάκο, από τον Βασίλη Δουκατζή εδώ , από τον Δημήτρη Παπαδόπουλο εδώ , από Χριστόφορο Κατσιλέρο εδώ και από τον Αποστόλη Παπάζογλου εδώ. Σας ευχαριστώ παιδιά.
Οι ενδεικτικές λύσεις που έστειλε η ΚΕΕ εδώ.
Καλησπέρα Πρόδρομε 🙂
Είπα να μην χαλάσω το Δ-1, απλώς να προσθέσω ερωτημα! 🙂
Μία άλλη λύση:
Προφανώς, ελέγχει απλώς αν οι υποψήφιοι γνωρίζουν τους ορισμούς των εννοιών θέση ισορροπίας ΑΑΤ και πλάτος ΑΑΤ. Νομίζω ωστόσο ότι αυτό δεν αποτελεί έλεγχο κριτικής σκέψης, όπως απαιτείται από ένα Β θέμα, στο οποίο μάλιστα αποδίδονται 8 μόρια.
Τι ονομάζουμε πλάτος ταλάντωσης!
Ανάλογη περίπτωση είχε ταλαιπωρήσει σε διαγώνισμα μαθητές μου πριν 18 κάπου χρόνια. Αφηνόταν πάνω σε ισορροπούντα δίσκο ένα άλλο σώμα.
Ταλαιπωρήθηκαν να καταλάβουν ότι η αρχική θέση ήταν ακραία θέση.
Οι ταλαντώσεις Ανδρέα έχουν πολλά τεχνικά και λιγότερα θέματα εμβάθυνσης και κριτικής σκέψης.
Μια ενδιαφέρουσα παραλλαγή στο Β1 θα ήταν, στο 1ο πείραμα να ασκηθεί επίσης η F= mg προς τα πάνω, μέχρι τη ΘΦΜ και στη συνέχεια να καταργηθεί ακαριαία 🙂
Θα ήταν άσκηση Διονύση.
Τα φετινά θέματα (αν και δεν είναι από αυτά που φέρνω στο μυαλό μου ακούγοντας Β΄ θέματα) απομακρύνθηκαν από το μοντέλο “πολλές πράξεις”.
Μια τέτοια εξέλιξη ίσως επηρεάσει και τα θέματα του μέλλοντος και την διδασκαλία και τις σημειώσεις-αναρτήσεις.
Λύνεται και από μνήμης. Προσφέρεις διπλάσια ενέργεια από ό,τι αν το ανέβαζες σιγά-σιγά, άρα ρίζα 2 μεγαλύτερο πλάτος 🙂
Καλησπέρα σε όλους.
Ένα άλλο ερώτημα
Καλησπέρα στη νησίδα.
Θα γίνω ίσος ‘’γραφικός’’, εντοπίζοντας την κατά τη γνώμη μου ‘’έλλειψη’’
ζητούμενης γραφικής παράστασης ,αν και στο Β3 υπήρχε δεδομένη
τοιαύτη, αντί της ‘’πεζής’’ σχέσης της ορμής της m1 πριν και μετά.
Τέλος πάντων δεν μου βγαίνει κάτι για κριτική των θεμάτων ,πέραν του ότι
…βατά τα είδα.
Για το Β1 ,το 2ο πείραμα (!) με παρέπεμψε σε ‘’συνθήκες έλλειψης βάρους’’ άρα…
Στο Β3 πήγα εύκολα μέσω της …Κ=Ρ^2/2m
Οι χρόνοι που απαιτήθηκαν για λύση, όχι για καθαρογραφή ήταν:
Θέμα Α: 5min
Θέμα B: 15min
Θέμα Γ: 20min
Θέμα Δ: 25min …άρα εικάζω πως υπήρχε σχετική άνεση από τα παιδιά.
ΝΑ είστε όλοι καλά, καλά αποτελέσματα, καλή ξεκούραση και καλό καλοκαίρι .
Συνάδελφοι, καλησπέρα.
Συμφωνώ με τους περισσότερους ότι τα θέματα ήταν «όπως έπρεπε». Οι «βάρβαροι δεν ήρθαν» κατά Γιάννη. Ο χρόνος, συνήθως ο μεγάλος αντίπαλος, αρκούσε για καλή παρουσίαση των λύσεων. Είχα ετοιμάσει τις λύσεις σε Word από το μεσημέρι, αλλά η απρονοησία της μη αποθήκευσης και του κολλήματος του ΗΥ με οδήγησε το απόγευμα να τα γράψω εξ αρχής. Για όσους ενδιαφέρονται εδώ
Συνάδελφοι, καλησπέρα.
Τα φετινά θέματα:
Δεν έχουν επιστημονικά λάθη-χαρακτηριστική η απουσία διευκρίνησης από την επιτροπή.
Απέφυγαν τις γκρίζες ζώνες – φθίνουσα, σύνθεση κ.λ.π.
Το Β1 ορθώς και δεν ήταν άσκηση και περιείχε αυτό που κάνουμε όλοι στο εργαστήριο δείχνοντας στα παιδιά την αατ.
Ωραίο σενάριο το Γ, με τάση αναβάθμισης της Β΄Γενικής στο Συνεχές Ρεύμα.
Στο Δ δεν είχαν κανένα σύστημα 4×4 να λύνουν, είχε το ρυθμό μεταβολής στροφορμής ενός μέλους του συστήματος, τη μεταβολή της στροφορμής, είχε – χωρίς να φτάνει σε ακρότητες – όλο το στερεό…
Έχω την αίσθηση ότι υπήρξε η ευαισθησία της επιτροπής για τους μασκοφορεμένους μαθητές μας και τις συνθήκες που έκαναν την προετοιμασία τους.
Αποχαιρετούμε τα Ρευστά(προσωρινά) και το Στερεό (όπως το ξέρουμε), με μια ευχάριστη αίσθηση.
Είδα καλούς μαθητές να φεύγουν πριν το 3ωρο. Είδα μέτριους μαθητές να βγαίνουν με συγκρατημένα χαμόγελα.
Αυτό δείχνει επιτυχημένα θέματα… Και αν εμείς δεν έχουμε πολλά σχόλια, αυτό μόνο θετικό είναι.
Πρέπει να τραβήξουμε μαθητές στη Φυσική και αυτά τα θέματα νομίζω ότι δείχνουν ένα ξεκίνημα προς τη σωστή κατεύθυνση. Μακάρι να μην ξανακατρακυλήσουμε.
έχω κάποιον προβληματισμό, μιας και “ψαχνόμαστε” ελαφρώς…
στο Δ θέμα γράφεται και “ράβδος” σκέτο και σύστημα “ράβδος-σφαιρίδιο”
γράφεται επίσης ότι το νήμα ασκεί δύναμη στο σφαιρίδιο και όχι στο σύστημα
και ζητείται η δύναμη που δέχεται η ράβδος από το δάπεδο και όχι το σύστημα
και επειδή “ως εκ του Κλασσικού” εκτιμώ ότι υπάρχει κάποια ασάφεια
οπότε και θεωρώ ότι θα πρέπει στο ερώτημα Δ1 να βρεθεί πρώτα η δύναμη που ασκεί το σφαιρίδιο, που ισορροπεί με τη βοήθεια τριών δυνάμεων, στη ράβδο
(και επειδή το συνηθίζω, επιλέγω ως καλύτερα των θεμάτων τα Β1 και Β3)
Άσχετο, αλλά μπορώ να ανεβάσω pdf εδώ; Η φωτογραφία που ανέβασα πριν (η άλλη λύση του Δ2 ερωτήματος έχει για κάποιο λόγο χάλια ποιότητα).
Δημήτρη ανέβασε το pdf στο δίκτυο, αντέγραψε το link και μετά βάλτο στο σχόλιο.
Εναλλακτικά στείλτο στο μέιλ μου….