Μια ράβδος AB, μήκους l=3m, στρέφεται σε οριζόντιο επίπεδο, γύρω από κατακόρυφο άξονα ο οποίος περνά από το σημείο της Ο, όπου (BΟ)=1m. Στο παρακάτω διάγραμμα δίνεται η γραφική παράσταση της γωνιακής ταχύτητάς της ράβδου σε συνάρτηση με το χρόνο. Αν την στιγμή t1=1s η ράβδος βρίσκεται στη θέση που φαίνεται στο σχήμα:
- Να βρεθεί η θέση της ράβδου τη στιγμή t0=0.
- Να σημειωθούν πάνω στο σχήμα, για τη χρονική στιγμή t1=1s, η γραμμική ταχύτητα, η επιτρόχια επιτάχυνση και η κεντρομόλος επιτάχυνση, για τα άκρα Α και Β της ράβδου και στη συνέχεια να υπολογιστούν τα μέτρα τους.
- Σε ποια θέση βρίσκεται η ράβδος τη στιγμή t2=4s; Για τη στιγμή αυτή:
α) Να υπολογιστούν ο ρυθμός μεταβολής της γωνιακής ταχύτητας της ράβδου
β) Να σχεδιαστεί ένα σχήμα που να φαίνεται η ταχύτητα του άκρου Α της ράβδου και στη συνέχεια να υπολογισθούν το μέτρο της και ο ρυθμός μεταβολής του μέτρου της.
ή
Καλημέρα Διονύση.
Η άσκηση διδάσκει πολλά και πρέπει να γίνει.
Να υποθέσω πως στα σχολεία τώρα μπαίνουν ή ετοιμάζονται να μπουν στο στερεό;
Έχασα πλέον την αίσθηση.
Καλημέρα Γιάννη και σε ευχαριστώ.
Οι οδηγίες λένε, μετά την κρούση να διδαχτεί το στερεό.’
Συνεπώς …κάπου εδώ θα πρέπει να βρίσκονται οι … της τάξης.
Αν μας διαβάζουν, ας γράψει κάποιος εν ενεργεία, πόσο κοντά είμαστε…
Καλημέρα Διονύση, καλημέρα Γιάννη
Καλή επιστροφή Διονύση, αν και από το διαδικτυακό παιδί σου δεν έλλειψες
ούτε μια ώρα….
Συμφωνώ με τον Γιάννη, πως η άσκηση αν γίνει πολλά και χρήσιμα έχει να διδάξει.
Μου άρεσε που δίνεις τη θέση τη στιγμή 1s και ζητάς τη θέση τη στιγμή μηδέν
Σα να δίνεται το στιγμιότυπο του κύματος τη στιγμή t>0 και ζητάμε το στιγμιότυπο
τη στιγμή μηδέν.
Φοβάμαι όμως ότι γωνίες 0,8rad και 2,4rad δύσκολα σχεδιάζονται αφού δεν γίνονται
αντιληπτές….
Γιάννη, αυτή την εποχή τα σχολεία ξεκινούν κινηματική στερεού, έχοντας ολοκληρώσει
τις κρούσεις.
Η σειρά διδασκαλίας είναι κρούσεις-κινηματική-ροπή-ισορροπία-ΑΑΤ-φθίνουσα-εξαναγκασμένη-τρέχον κύμα-συμβολή-στάσιμο
Μετά ξεκινά ο ηλεκτρομαγνητισμός….
Καλημέρα Θοδωρή.
Καλημέρα Θοδωρή.
Ευχαριστώ για την άμεση απάντηση.
Όσον αφορά για την απάντηση με τις γωνίες, σκόπιμα το έβαλα.
Πρέπει να μπορούν να δώσουν μια “κοντινή” θέση. Δεν ζητάμε μια απάντηση ακριβείας, αλλά μια αίσθηση…
Να μην λέει ο μαθητής 1rad και να φαντάζεται γωνία 90° ή 30°…
Καλημέρα στην παρέα.
Κι εγώ Γιάννη χαμένη την είχα την αίσθηση της “σύνταξης” των κεφαλαίων.
Θοδωρή ευχαριστούμε
Ωραίο θέμα Διονύση και ο λύτης που μπορεί πίσω από τις λέξεις να δημιουργεί με τη φαντασία του σαν “ολόγραμμα” την εικόνα που περιγράφουν οι λέξεις ,νομίζω …πλεονεκτεί .
Καλό ΣαββατοκύριακοΚαλή Κυριακή
Καλό απόγευμα Παντελή.
Σε ευχαριστώ για την παρέμβαση.
Πολύ ωραίο θέμα, Διονύση.
Μ’ αρέσει και η επιλογή των 0,8 και 1,6rad πριν και μετά τη δοθείσα θέση.
Θα παρασυρθούν και στην επιτάχυνση τη στιγμή t=4s, που είναι ακίνητο.
Και αυτή και η άλλη με τις ταχύτητες και τις επιταχύνσεις στην κύλιση, που ανάρτησες πριν λίγες μέρες, αποτελούν πολύ καλές προτάσεις για επανάληψη, τις σκέφτομαι και για αξιολόγηση.
Αυτή τη στιγμή κάνω κύλιση στο σχολείο…
Χτες μας είχε ο σύμβουλος…
Να κάνουμε τις ασκήσεις του βιβλίου και, αν έχουμε χρόνο, ας κάνουμε και κάτι επιπλέον…
Όταν είπα ότι μέχρι τώρα οι ασκήσεις του βιβλίου δεν κάλυπταν τα θέματα των πανελλαδικών, απάντησε πως η επιθυμία φέτος είναι για σχετικά βατά θέματα, λόγω της αυξημένης ύλης…
Ανέφερε δε πως το ύφος θα φανεί από τα θέματα της τράπεζας…
Αναρωτιέμαι μήπως, λόγω της κεκτημένης ταχύτητας που έχουμε από τόσα χρόνια, κάνω στον Γιώργη (και στο σχολείο) πιο δύσκολα από ότι πρέπει για τα φετινά δεδομένα… πολύ με απασχολεί…
Επίσης, τόνισε ότι πρέπει οπωσδήποτε να κάνουμε τα πειράματα που προτείνονται, (έστω ως ασκήσεις, αν όχι όπως θα μας τα παρουσιάσει ο υπεύθυνος του ΕΚΦΕ την επόμενη φορά), ειδικά το φωτοηλεκτρικό φαινόμενο… οπότε;;;…
Και για το τέλος: είχαμε κατάληψη σήμερα!
Με αίτημα να κάμουμε περισσότερες ασκήσεις σεισμού!
Πάλι καλά που δεν ζήτησαν και προσομοίωση, να κουνάμε το σχολείο για να μπαίνουν στο κλίμα!
Καλό βράδυ σε όλη την παρέα!
Καλημέρα Ελευθερία και σε ευχαριστώ για το σχολιασμό.
“Να κάνουμε τις ασκήσεις του βιβλίου και, αν έχουμε χρόνο, ας κάνουμε και κάτι επιπλέον”
Ξέρεις ποτέ οι σύμβουλοι, να συμβούλεψαν κάτι άλλο;
Αυτά προσωπικά τα άκουγα 35 χρόνια…
Αν με ρωτούσες προσωπικά, θα σου έλεγα ότι και εγώ περιμένω λίγο πιο βατά θέματα φέτος.
Αλλά ξεχνάμε ότι τελικά το “παιχνίδι” θα το παίξει η ΚΕΕ και τα μέλη που φέτος θα οριστούν να βάλουν θέματα; Μπορεί κάποιος να είναι σίγουρος για την σκέψη των ανθρώπων αυτών;
Άρα;
Άρα, ναι ας είσαι λίγο συγκρατημένη και ας αποφύγεις τις ακρότητες με το παιδί σου, αλλά εγώ στην θέση σου, θα του δίδασκα και πολύ πιο προχωρημένα θέματα, από αυτά του βιβλίου. Και δεν εννοώ στην νέα ύλη, που αναγκαστικά τα θέματα θα είναι ήπια…