Το εικονιζόμενο παραλληλεπίπεδο είναι ομογενές.
Είναι πάνω σε κινούμενο υπόβαθρο που κινείται με επιτάχυνση 2 m/s2 , όπως στο σχήμα.
Ο συντελεστής της μεταξύ τους τριβής είναι 0,5.
Ποιο είναι το σημείο εφαρμογής της Ν;
Ακολουθούν τρεις λύσεις. Δεν είναι όλες σωστές ούτε πλήρεις. Ας τις σχολιάσουμε.
Γεια σου Γιάννη. Σωστές είναι οι α και γ. Πλήρεις όμως δεν είναι. Φυσικά είναι εκτός τέτοιες ασκήσεις.
Καλό απόγεμα Γιάννη .
Σπω τη κεφαλή μου, μα το χ=0,2 δεν μπορώ να το βρώ αφού 0,5 το βρίσκω,
για να ψηφίσω την “πρώτη” και να πω πως βλέπω ότι ίδιο χ=0,5 (οριακή μη ανατροπή) βγαίνει ως προς οποιοδήποτε σημείο στη διεύθυνση την παράλληλη της επιτάχυνσης στο ύψος γ/2 ,όπως το Ο π.χ.
Σαν να μου φαίνεται πως σε βάθος παρελθόντος χρόνου έχει συζητηθεί .
Καλησπέρα Αποστόλη.
Πως θα γίνονταν πλήρεις;
Παντελή βγάζω 0,2 διότι m.2.1=m.10.χ.
Επομένως x = 0,2 m.
Έχει ξανασυζητηθεί, όμως τότε έπαιζε ο τύπος Στ = Ι.αγ. Σήμερα τι κάνουμε;
Έβαζα α=0,5g=5 !!
Καλησπερα Γιαννη.Δεν εχω διαβασει ακομα τις λυσεις σου,ομως σκεφτομαι να το λυσω αντικαθιστωντας την επιταχυνση με ενα καταλληλο αντιρροπο πεδιο βαρυτητας και μετατρεποντας ετσι το προβλημα σε προβλημα στατικης ενος παραλληλεπιπεδου πανω σε κεκλιμενο επιπεδο.
Το οξύμωρο Αποστόλη είναι πως τέτοια θέματα δεν μπορούμε να ζητήσουμε από μαθητές που καμαρώνουμε πως τους μαθαίνουμε Κβαντομηχανική!!
Ο μαθητής σήμερα δεν μπορεί να εξηγήσει την ανατροπή μιας βαλίτσας όταν φρενάρει το τραίνο.
Έτσι μένουν γι’ αυτόν οι συνδυασμοί ελατηρίων και νημάτων που κόβονται.
Διαβάζουμε εδώ ότι οι μαθητές φοβούνται τη Φυσική.
Με τέτοια θέματα που πέφτουν κι εγώ τη φοβάμαι.
Ας αφήσουμε προς στιγμήν τα θέματα των Εξετάσεων και ας ανοίξουμε ένα βιβλίο του εμπορίου. Υπερπαραγωγές, ψευτοδεύτερα θέματα και φασαρία μεγάλη.
Οι συγγραφείς λένε ότι προσαρμόζονται στα θέματα των Εξετάσεων.
Οι της ΚΕΕ λένε ότι προσαρμόζεται στα θέματα που έχουν συνηθίσει οι μαθητές.
Κωνσταντίνε μπορεί να μην έγραψα αυτή τη λύση αλλά πως νομίζεις ότι έστησα την άσκηση;

Όπως λες εντοπίζονται τα σημεία στα οποία δεν γίνεται λάθος.
Άλλο ένα τέτοιο σημείο:
Η δύναμη D’ Alembert έχει μηδενική ροπή ως προς αυτό.
Γεια σας παιδιά. Γιάννη, θα γίνονταν πλήρεις αν αποδεικνύαμε ότι σε επιταχυνόμενο μεταφορικά σώμα, που δεν στρέφεται, η συνθήκη Στ = 0 εφαρμόζεται μόνο για τα σημεία που βρίσκονται στο φορέα της αcm. Όσο για το οξύμωρο, ξέρεις την απόψη μου νομίζω.
Πρέπει να είναι πάνω από 10 χρόνια που το είχαμε ξανασυζητήσει αλλά χωρίς αναφορά στην (μη)αδρανειακή δύναμη D’Alembert.
Είχαμε αποδείξει τότε ότι ο 1ος νόμος για την στροφική κίνηση Στ=0 επιτρέπεται μόνο για σημεία που βρίσκονται επί του φορέα της μεταφορικής κίνησης ( συνταγή Μάργαρη και όχι μόνο )
Τώρα αναμένω την άποψή σου για την χρήση της συνταγής.
Μια μικρή παρατήρηση
Δεν ξέρω τι σημαίνει πληρότητα
Κατά Goedel μαθηματική πληρότητα υπάρχει μόνο στην θεωρία της Ευκλείδιας Γεωμετρίας και υπό την προϋπόθεση ότι επεξηγούνται όλα τα σύμβολα και διαχωρίζονται πλήρως όλες οι προκείμενες προτάσεις και δικαιολογούνται με επίκλιση θεωρήματος πριν εξαχθεί κάθε επαγόμενη πρότάση . Πληρότητα σε άσκηση φυσικής είναι μάλλον σχετική έννοια για κάθε διδάσκοντα. Μομίζω κανείς δεν απαιτεί κάθε φορά να τεκμηριώνεται αν το σύστημα αναφοράς είναι αδρανειακό ή μή αδρανειακό πολύ περισσότερο άνθρωποι όπως ο Κυριακόπουλος που είναι αρκετά large όταν κρίνει τις προφανείς παραδοχές της εκφώνησης που παραλείπονται. Οι μαθητές αγνοούν πλήρως τα περί μη αδρανειακών συστημάτων .
Ασφαλώς και δεν παίζουν τέτοια κόλπα στο Λύκειο.
Αποστόλη και Μήτσο να το διατυπώσουμε ως εξής:
Όταν έχουμε επιταχυνόμενη μεταφορική κίνηση, Στ =0 σε κάθε σημείο που ανήκει στην ευθεία την διερχόμενη από το κέντρο μάζας και είναι παράλληλη στην επιτάχυνση.
Μήτσο δεν απαιτούμε εκτενείς εξηγήσεις αλλά πρέπει να πούμε ότι η ροπές είναι μηδέν ως προς το κέντρο μάζας διότι η γωνιακή επιτάχυνση είναι μηδέν.
Αν βάλουμε στοίχημα να μην δουλέψουμε με κέντρο μάζας έχουμε δύο λύσεις:
Έτσι ένας μαθητής μόνο με συνταγή μπορεί να επιλέξει το κέντρο μάζας. Ήτοι:
-Γιατί Στ=0 ως προς το Κ και όχι ως προς το Ο;
-Γιατί έτσι και να το θυμάσαι αν δεις τέτοιο θέμα.
Στην καλύτερη περίπτωση ο διδάσκων θα επικαλεστεί το παράδειγμα του Διονύση ώστε το παιδί να γνωρίσει μία περίπτωση και επαγωγικά να μάθει να δουλεύει και τις άλλες:

Καλησπέρα Γιάννη. η W και η N , ειναι ζεύγος δυνάμεων με τιμή ροπής ανεξάρτητη από την θέση του άξονα περιστροφής. Το σώμα σαν ελεύθερο στερεό(αφου δεν παιζουν w και Ν ως προς την θέση του άξονα περιστροφής) θα περιστραφεί γύρω από το κεντρο μάζας του . Ετσι πρέπει η ροπή της τριβής να είναι ίση με την ροπή του ζεύγους.. Οπότε x=0,2m
Γεια σου Γιώργο.
Σωστά τα λες.
Καλησπέρα Γιάννη, πάντα ενδιαφέρον το θέμα αυτό και ωραία το επαναφέρεις.Σε επίρρωση των προηγηθέντων σχολίων και από τα πρώτα χρόνια του ylikonet:
εδώ και εδώ