Οι θέσεις των εκπαιδευτικών του 3ου ΓΕ.Λ. Ευόσμου για την κατάργηση του σχολείου εν όψει της ίδρυσης Ωνάσειου σχολείου στον χώρο του.
Για το 3ο ΓΕ.Λ. Ευόσμου. Τι σημαίνει η μετατροπή του σε Ωνάσειο_
Επειδή το να μοιράζεσαι πράγματα, είναι καλό για όλους…
Οι θέσεις των εκπαιδευτικών του 3ου ΓΕ.Λ. Ευόσμου για την κατάργηση του σχολείου εν όψει της ίδρυσης Ωνάσειου σχολείου στον χώρο του.
Για το 3ο ΓΕ.Λ. Ευόσμου. Τι σημαίνει η μετατροπή του σε Ωνάσειο_
Καλησπέρα Χρήστο. Η δεξιά Κυβέρνηση έχει πρόγραμμα ξεκάθαρο και θέσεις που έχουν τεθεί στην κρίση του λαού, ο οποίος τις υπερψήφισε.
Συντομογραφικά το πλαίσιο:Τα μέσα ενημέρωσης, μας δείχνουν ως ένα τσούρμο “τεμπέληδες”, που δε θέλουμε “αξιολόγηση”. Δικαστήρια στήνονται σε χρόνο μηδέν, για να βγάλουν παράνομη την απεργία μας και οι συνάδελφοι που αντιστέκονται περνάνε από πειθαρχικά συμβούλια, ενώ αν είναι διευθυντές ξηλώνονται. Βασικός μισθός 800€ και μόκο. Τρομοκρατία στους νεοδιόριστους και απειλές στους παλιούς.
Παράκαμψη συντάγματος και ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων. Πρότυπα σχολεία με ιντερνάσιοναλ μπακαλορεά, που θα ανοίξουν ακόμα ένα παράθυρο στην τριτοβάθμια και τώρα τα Ωνάσεια.
Υπάρχει κανείς που δεν τα περίμενε όλα αυτά;
Γιατί απορούμε; Ρώτα τους συναδέλφους σου στο σύλλογο. Τι ψήφισαν στις εθνικές εκλογές; Τι ψήφισαν στις εκλογές της ΕΛΜΕ; Πόσοι από το σχολείο σου στήριξαν την “αξιολόγηση” και έτρεξαν να γίνουν μέντορες να κάνουν σεμινάρια και δράσεις; Εσύ μπορεί να μην ανήκεις σε αυτούς, αλλά αυτοί δεν έχουν το δικαίωμα να μιλάνε.
Αν πάρεις για κατοικίδιο μία βασιλική κόμπρα, θα απορείς γιατί σε τσίμπησε;
Ορθώς εσύ σκέφτεσαι τα παιδάκια που θα εκδιωχθούν από το σχολείο τους, το οποίο θα καταληφθεί από τους “άριστους”. Ορθώς μιλάς για Δούρειο Ίππο Ιδιωτικών Συμφερόντων. Ο Νόμος 4823/21 της “αξιολόγησης” τι ακριβώς στόχο είχε; Έδειξε την αγάπη και τη συμπαράσταση της Κυβέρνησης στο δύσκολο έργο του εκπαιδευτικού και έδωσε στήριξη στο Δημόσιο Σχολείο;
Σε ένα υποθετικό σενάριο που κανένας καθηγητής δημοσίου δε θα στήριζε την αξιολόγηση, ή αν κανένας σύμβουλος δε δεχόταν να αξιολογήσει υπό αυτές τις συνθήκες συναδέλφους του, τι θα έκανε η δεξιά Κυβέρνηση; Θα μας απέλυε όλους; Θα έτρωγε τα μούτρα της.
Τι να πω, μαζευτείτε καθηγητές και μαθητές και κλείστε το επ΄ αόριστον. Βγείτε σε κάποια μέσα που δεν ελέγχονται και μιλήστε.
Αλλά κάποιοι καθηγητές μη νομίζεις, θα σκέφτονται ότι είναι ανώτεροι από τους άλλους και θα διαφωνούν…
Καλησπέρα Ανδρέα. Συμφωνώ στο 100% με όσα αναφέρεις.
Μαθαίνοντας (από το ίντερνετ και όχι από κάποιον επίσημο φορέα) ότι το σχολείο θα γίνονταν Ωνάσειο, πολλοί (καθηγητές και μη), ΔΑΚΡΥΣΑΝ από συγκίνηση λέγοντας ότι αναγνωρίστηκαν επιτέλους οι προσπάθειες τους όλα αυτά τα χρόνια. Μιλούσαν για αναβάθμιση της Παιδείας και άλλες τέτοιες αρλούμπες. Μόνο εγώ και μερικοί άλλοι συνάδελφοι είμασταν επιφυλακτικοί. Στο άκουσμα ότι θα μας ξηλώσουν (φέρνοντας σαφώς τα γνωστά άγνωστα βύσματα) και ότι καταργείται ο Δημόσιος χαρακτήρας του σχολείου ξεσηκώθηκαν και οι υπόλοιποι.
Καταργούν ένα Δημόσιο σχολείο -δήθεν για να αναβαθμίσουν υποβαθμισμένες περιοχές , όταν στο σχολείο οι μισοί μαθητές έχουν iphone- για να δημιουργήσουν ένα “πρότυπο” με άλλη ονομασία επειδή σαφώς δεν υπάρχουν λεφτά για να αναβαθμίσουμε την Παιδεία (πρέπει να πάνε στα Κανάλια)).
Για το τελευταίο που λες πάντως: Πρώτη φορά στη ζωή μου είδα όλους τους καθηγητές και όλους τους μαθητές να ενώνονται υπό έναν κοινό σκοπό. Ακόμα και καθηγητές όπως αυτοί που αναφέρεις. Δεν ξέρω αν αυτό γίνεται εξαιτίας του ξυλώματος αλλά είναι πραγματικά άξιο σεβασμού.
Φαντάζομαι ωστόσο ότι αν δεν μας έδιωχναν από το σχολείο και κρατάγαμε τις θέσεις μας, λίγοι πραγματικά θα νοιάζονταν. Λίγοι θα νοιάζονταν για τα τόσα παιδιά που θα απορροφηθούν από τα είδη γεμάτα άλλα σχολεία. Λίγοι θα νοιάζονταν που έχουμε μια κυβέρνηση που αποφασίζει για τόσο σοβαρά ζητήματα χωρίς να ειδοποιεί κανέναν.
Το ίδρυμα Ωνάση θέλησε να βοηθήσει όμως με αυτόν τον τρόπο, το μόνο που κάνει είναι διαφήμιση για το όνομα του.
Οι καταλήψεις τώρα τι να πω; Φαντάζομαι ότι είναι ο μόνος τρόπος για να κουνήσουν οι από πάνω τις κόρες των ματιών τους για να μας δουν.
Μην βιάζεσθε. Θα ακολουθήσουν το Μαρινάκειο εκπαιδευτήριο στον Πειραιά, το Μελισσανίδειο στη Ν. Φιλαδέλφεια,το Βαρδινογιάννειο στα Χανιά, όλα και με IB, αυτό το οποίο ακόμη και ο Μπαμπινιώτης κατακεραυνώνει !!!
Η θέση Μπαμπινιώτη για το ΙΒ στη δημόσια εκπαίδευση
Για να έχουμε και την άλλη άποψη
https://www.onassis.org/el/education/the-public-onassis-schools-in-ten-questions-and-answers
Συμφωνώντας με το ψήφισμα του 3ου ΓΕΛ Ευόσμου, μερικά σχόλια.
Το Ίδρυμα Ωνάση προτίθεται να αναβαθμίσει τις δομές και να δώσει σε περισσότερους από 6.000 μαθητές την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε ένα νέο μοντέλο εκπαίδευσης, που θα συνδυάζει το περιεχόμενο της δημόσιας παιδείας με την πρωτοπορία, τη σύγχρονη γνώση και τις δεξιότητες που απαιτεί ο 21ος αιώνας.
Δηλαδή τα υπογραμμισμένα αποδέχεται το κράτος ότι δεν μπορεί να τα κάνει και τα αναθέτει στο Ωνάσειο Ίδρυμα; Δεν είναι υποχρέωσή του;
Σήμερα στη Ελλάδα έχουμε τα εξής είδη σχολείων:
Δημόσια σχολεία.
Πρότυπα Δημόσια σχολεία.
Πειραματικά Δημόσια σχολεία.
Δημόσια σχολεία με πρόγραμμα ΙΒ (προσεχώς).
Δημόσια – Ωνάσεια σχολεία (προσεχώς).
Ιδιωτικά σχολεία.
Ιδιωτικά σχολεία με πρόγραμμα ΙΒ.
Ιδιωτικά σχολεία αγορασμένα από ξένα fund.
Δικαίωμα σε μια ποιοτική εκπαίδευση έχουν όλα τα παιδιά της χώρας.
Και αυτό είναι συνταγματική υποχρέωση του κράτους.
Πως θα το πετύχουμε (τα άκρως απαραίτητα).
– Λιγότερα παιδιά στην τάξη,
– μόνιμο και σταθερό εκπαιδευτικό προσωπικό,
– δομές που θα υποστηρίζουν τις ειδικές ανάγκες των μαθητών μας -αντισταθμιστική διαδικασία για τα παιδιά «ενός κατώτερου (κοινωνικού) θεού» που δυστυχώς συνεχώς πολλαπλασιάζονται-,
– βιβλία και προγράμματα σπουδών που θα κάνουν τα παιδιά να αγαπούν τη γνώση,
– αξιοπρεπείς μισθούς για δασκάλους και καθηγητές.
Όλα αυτά απαιτούν γενναία χρηματοδότηση της εκπαίδευσης. Είναι ζήτημα επιλογών του ελληνικού κράτους πως κατανέμει τους φόρους που εισπράττει από τους πολίτες.
https://trikalain.gr/vasileios-pappas-onaseia-scholeia-i-mnimosyno-tis-paideias-me-xena-kollyva/
Δεν έχω διαμορφώσει ακόμη πλήρη άποψη για το συγκεκριμένο ζήτημα, ωστόσο παρακολουθώ τις σχετικές συζητήσεις με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Το βασικό ερώτημα που ανακύπτει, κατά τη γνώμη μου, είναι το εξής: Εάν κάποιος από εκείνους που αντιτίθενται στα πρότυπα, πειραματικά, Ωνάσεια ή ιδιωτικά σχολεία και φροντιστήρια είχε τη δυνατότητα να εγγράψει το δικό του παιδί ή εγγόνι σε ένα από αυτά τα σχολεία/φροντιστήρια, θα το έκανε; Επιπλέον, εάν τα συγκεκριμένα σχολεία έδιναν προτεραιότητα στην εισαγωγή παιδιών της τοπικής κοινότητας, θα υπήρχαν οι ίδιες αντιδράσεις;
Έχω επίσης την εντύπωση, αν και ενδέχεται να κάνω λάθος, ότι η πλειονότητα των εκπαιδευτικών επιλέγει να υποβάλει τα παιδιά τους σε εξετάσεις για τα πρότυπα σχολεία ή σε κληρώσεις για τα πειραματικά. Το ίδιο φαίνεται να ισχύει και για τις υποτροφίες στα ιδιωτικά σχολεία.
Σε προσωπικό επίπεδο, θεωρώ θετικό το γεγονός ότι τα συγκεκριμένα σχολεία προγραμματίζεται να ιδρυθούν σε περιοχές με χαμηλό οικονομικό και επιστημονικό κεφάλαιο. Θα ηθελα φυσικά να διασφαλίζεται, με κάποιον τρόπο, η ευρεία συμμετοχή των παιδιών της τοπικής κοινότητας σε αυτά τα σχολεία.
Καλημέρα σε όλους. Το σημερινό άρθρο του Νίκου Σαραντάκου.
Η δυνατότητα εγγραφής στο Ωνάσειο Πρότυπο Σχολείο θα παραχωρηθεί σε μαθητές που διαμένουν μόνιμα στη Δημοτική Ενότητα όπου εδρεύει το σχολείο, εφόσον το επιθυμούν, με την εξασφάλιση του 50% των διαθέσιμων θέσεων για τους συγκεκριμένους μαθητές. Η πρόβλεψη αυτή, σύμφωνα με το Ίδρυμα Ωνάση, αποσκοπεί στη διασφάλιση της πρόσβασης των τοπικών μαθητών στο αναβαθμισμένο σχολείο, προσφέροντας παράλληλα τη δυνατότητα συμμετοχής μαθητών από άλλες περιοχές για την κάλυψη του υπόλοιπου 50% των θέσεων.
Το Ίδρυμα Ωνάση δεσμεύεται μέσω δωρεάς ύψους 160 εκατομμυρίων ευρώ, κατανεμημένης σε 12 σχολικά έτη, να εξασφαλίσει τη συνολική αναβάθμιση των 22 σχολικών μονάδων που περιλαμβάνονται στο δίκτυο των Δημόσιων Ωνάσειων Σχολείων. Συγκεκριμένα, κάθε σχολική μονάδα θα λάβει έως 1.000.000 ευρώ για την αναβάθμιση των υποδομών και έως 500.000 ευρώ ετησίως για την υποστήριξη εκπαιδευτικών δράσεων και την κάλυψη λειτουργικών δαπανών. Επιπλέον, θα διατεθούν 6 εκατομμύρια ευρώ για την αντιμετώπιση τυχόν έκτακτων αναγκών που ενδέχεται να προκύψουν κατά τη λειτουργία των σχολείων αυτών.
Η δωρεά, πέρα από την άμεση ενίσχυση των υποδομών και των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, εκτιμάται ότι μπορεί να λειτουργήσει ως καταλύτης για την αναβάθμιση των περιοχών όπου βρίσκονται τα σχολεία, ιδιαίτερα σε υποβαθμισμένες περιοχές, και να ενισχύσει τη γενικότερη ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών. Η δυνατότητα μετακίνησης μαθητών από άλλες περιοχές, ώστε να καλυφθούν οι προβλεπόμενες θέσεις, επίσης αναγνωρίζεται ως μία θετική προοπτική για τη δημιουργία ενός πιο ποικιλόμορφου και δυναμικού μαθητικού πληθυσμού.
Ωστόσο, εγείρονται ερωτήματα σχετικά με το 50% των παιδιών που δεν θα μπορέσουν να εγγραφούν, ένα ζήτημα που εντοπίζεται γενικότερα και στα Πρότυπα και Πειραματικά.
Παρότι τα οφέλη, κατα την προσωπικη μου αποψη, είναι σημαντικά για τους τυχερους συμμετέχοντες, η περιορισμένη πρόσβαση παραμένει ένα κρίσιμο θέμα προς συζήτηση.
Καλησπέρα Χρήστο.
Παρακολουθώ αυτήν την συζήτηση από την αρχή με καλή διάθεση, αλλά είναι αδύνατον να καταλάβω τον τίτλο της ανάρτησης. Αντιλαμβάνομαι τις ενστάσεις που έχει ο καθένας και γιατί τις έχει, τον τίτλο όμως όχι.
Καλησπέρα σε όλους!
Θα ήθελα να συμπληρώσω στα είδη σχολείων στην Ελλάδα που παρέθεσε ο Άρης παραπάνω (γειά σου Άρη) και το Σχολείο Ευρωπαϊκής Παιδείας στο Ηράκλειο Κρήτης. Το σχολείο αυτό είναι δημόσιο και το μοναδικό στην Ελλάδα που οδηγεί στην απόκτηση European Baccalaureate (ή αλλιώς EB).
Γεια σου Μίλτο.
Αν και μας είχες πει στο γλέντι για το μοναδικό Πανελλαδικά αυτό σχολείο το ξέχασα.
Καλησπέρα σε όλους,
ευχαριστώ για τις απόψεις που μοιραστήκατε μαζί μου. Η δική μου πάντως είναι η εξής:
όλοι θέλουμε να αναβαθμιστεί η παιδεία. Το ίδρυμα Ωνάση πράγματι κάνει μια πολύ γενναιόδωρη κίνηση. ΑΛΛΑ το να κλίσει ένα Δημόσιο Γενικό Λύκειο και ένα Δημόσιο Γυμνάσιο (ακριβώς δίπλα σε εμάς) με 500 μαθητές το καθένα στην περιοχή της Θεσσαλονίκης με τον περισσότερο νεανικό πληθυσμό ΔΕΝ είναι λύση. Τόσοι μαθητές θα πρέπει να διασκορπίζονται στα άλλα σχολεία που είναι είδη πλήρεις με δικούς τους μαθητές.
Μας απολύουν και χάνουν (προσωπικά όχι) τόσοι συνάδελφοι τις οργανικές τους θέσεις εγκαταλείποντας το σχολείο που αφιέρωσαν τόσα χρόνια από τη ζωή τους για να έρθουν άλλοι (καλύτεροι σύμφωνα με τον Πιερακάκη).
Θεωρητικά αναβαθμίζουν υποβαθμισμένες περιοχές με αυτόν τον τρόπο. Όμως Τίνα ο Εύοσμος είναι από τις πιο ανεπτυγμένες περιοχές της Δυτικής Θεσσαλονίκης (οι μισοί μαθητές στο σχολείο με Iphone κυκλοφορούν). Φυσικά όλα τα ΜΜΕ έγραψαν Κορδελιό αντί για Εύοσμο ενώ το σχολείο μας δεν έχει καμία επαφή με εκείνη (την όντως υποβαθμισμένη) περιοχή.
Καταλαβαίνω ότι πιθανόν λεφτά για τη δημιουργία ενός σχολείου από την αρχή να μην υπάρχουν (βλέπετε πρέπει να πληρωθούν τα ΜΜΕ πρώτα) αλλά η επιλογή του συγκεκριμένου σχολείου είναι τόσο απερίσκεπτη! Θεωρείται από τα καλύτερα σχολεία της περιοχής με δεκάδες δράσεις και διακρίσεις σε διαγωνισμούς αλλά και στις Πανελλήνιες.
Πολλοί συνάδελφοι μιλάνε για Δούρειο Ίππο, υποστηρίζοντας ότι με αυτά τα σχολεία ανοίγει ο δρόμος για την ιδιωτικοποίηση της παιδείας. Εγώ προσωπικά δεν είμαι σε θέση να απαντήσω αν αυτό είναι δυνατόν να ισχύει, συμπεράσματα δικά σας.
Στάθη, ξέρω ότι ο τίτλος είναι μονόπλευρος αλλά αν δεις πιο εμπεριστατωμένα το θέμα θα καταλάβεις τις ανησυχίες μου.
Καλησπέρα Χρήστο, σίγουρα έχεις δίκιο….
Δεν σε γνωρίζω, αλλά βλέπω μέσω των αναρτήσεων που έχεις κάνει στο υλικονετ, μεράκι και αγάπη για τη διδασκαλία της φυσικής…
Βλέπω έναν δάσκαλο φυσικής που “ιδρώνει τη φανέλα” με διάθεση προσφοράς σε όσα παιδιά θέλουν να ασχοληθούν με το “ταλαιπωρημένο μάθημα” που διδάσκουμε….
Μέσα σε μία νύχτα, κυριολεχτικά σε μία νύχτα, διαπιστώνει κανείς πως όλα αυτά δεν
έχουν σημασία… ή θα συμφιλιωθείς με τις κεντρικές επιλογές, σε όμορφο
περιτύλιγμα και θα διατηρήσεις τη θέση σου,
ή αν δεν θέλεις, δεν πειράζει…. πήγαινε κάπου αλλού …..
Τα ΜΜΕ βέβαια και οι πρόθυμοι δημοσιογράφοι, θα γράψουν:
” Αρνήθηκαν την επιμόρφωση και την αξιολόγηση…. Δημόσιοι υπάλληλοι…”
Σε λίγο θα γράψουν…
“Αρνήθηκαν να διδάξουν σύγχρονα προγράμματα σπουδών των ΦΕ όπως αυτά
διδάσκονται στο ΙΒ…. Βολεμένοι σε όσα έχουν συνηθίσει….”
Τίποτα δεν γίνεται τυχαία… Διαβάστε το επόμενο…
“Συστάσεις ΟΟΣΑ προς υπ. Παιδείας: Τα ίδια τα σχολεία να επιλέγουν τους εκπαιδευτικούς που θα μπουν στην τάξη για να διδάξουν τους μαθητές
Πρέπει η ίδια η Ελλάδα να αποφασίσει ποιες μεταρρυθμίσεις πρέπει να κάνει στα σχολεία της τονίζει σε πρόσφατο άρθρο του ο Andreas Schleicher Διευθυντής Εκπαίδευσης και Δεξιοτήτων του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης, ο οποίος ηγείται του Προγράμματος Διεθνούς Αξιολόγησης Μαθητών (PISA), και προσθέτει ότι “ο ΟΟΣΑ έχει ήδη συνεργαστεί εκτενώς με την Ελλάδα για λύσεις”.
Ο Andreas Schleicher φέρνει ως παράδειγμα μεταρρύθμισης την παροχή αυτονομίας σε κάθε σχολείο για να επιλέγει το ίδιο τους εκπαιδευτικούς που θα μπουν στην τάξη για να διδάξουν τους μαθητές.
Λέει χαρακτηριστικά ότι στην Ελλάδα, “το 1% των μαθητών φοιτά σε σχολείο όπου οι διευθυντές έχουν την κύρια ευθύνη για την πρόσληψη εκπαιδευτικών, έναντι του μέσου όρου του ΟΟΣΑ που είναι 60%”.
Το πλήρες άρθρο