Δημοσιεύω στατιστικά από 80 γραπτά που διόρθωσα φέτος.
Οι βαθμοί ενός βαθμολογητή, φυσικά δεν είναι κάποιο έγκυρο στατιστικό, για ευνόητους λόγους. Συγκριτικά όμως με το 2024, του ίδιου, που δεν άλλαξε …μυαλά δείχνουν κάτι.
2025
2024
Βλέπω λοιπόν μια σταθερότητα στο ποσοστό κάτω από τη βάση 64%.
Πάνω από τη βάση αυξήθηκαν λίγο οι μεσαίοι βαθμοί 50-70.
Αυτό μάλλον οφείλεται στο Β1 που ήταν της Β΄Λυκείου και το έγραψαν ΟΛΟΙ.
Από την άλλη έπεσε το ποσοστό στα καλά γραπτά. Ελάχιστοι αριστούχοι.
Τα γραπτά προέρχονται από αστικές περιοχές.
Αν έχει κάποιος άλλος συνάδελφος στατιστικά ας τα ανεβάσει να δούμε τι γίνεται.
Ευχαριστούμε Ανδρέα για τα στατιστικά.
Παρότι τα φετινά θέματα θεωρήθηκαν ευκολότερα, βλέπω να επαναλαμβάνονται τα περσινά αποτελέσματα… (και χειρότερα στους αριστούχους…)
Καλησπερα, στο κύμα στο Β2 τη σωστή απάντηση έχω βρει αλλά με το να απορρίψω τα άλλα δύο και να πω εξηγήσω γιατι το γ είναι το σωστό. Πρώτα απέρριψαν το β γιατί την χρονική στιγμή που ζητάγε το Μ έπρεπε να βρίσκεται στη θέση ισορροπίας με θετική ταχύτητα κάτι που δεν δινόταν στο β, ενώ για τα άλλα δύο έκανα στιγμιότυπο t+dt με t αυτό που δίνει. Πήρα το α και έκανα το t+dt και έβγαινε το Μ με αρνητική απομακρυνση πράγμα που σημαίνει ότι την t είχε αρνητική ταχύτητα, ενώ το Μ στο γ έβγαινε την t+dt με Χ>0 άρα την t είχε υ>0. Θα κοψουν; Σας ευχαριστώ (μαθητής λυκείου), σας ευχαριστουμε για τη δημοσιευση επισης
Καλημέρα σας. Μικρο το δείγμα (60 γραπτά) αλλά σας το παραθέτω.

Από έναν φίλο βαθμολογητή, κάποια επιπλέον κατανομή βαθμολογίας:
Καλημέρα. Διονύση, Χριστίνα, παρατήρησα επίσης
Στο Γ1 ποσοστό 49/80 = 61% πήρε μηδέν.
Έγραφαν ΒυL, 1/2 BωL2 .
Στο Δ1 ποσοστό 37/80 = 46% πήρε μηδέν, αλλά και 20/80 = 25% πήρε 1, (έγραφαν μόνο τη συνθήκη ισορροπίας του σώματος), οπότε …
Τεράστια η αδυναμία χρήσης απλής Γεωμετρίας για την εύρεση μοχλοβραχίονα, αλλά και ότι η κύλιση γίνεται με επιτάχυνση. Για το τελευταίο βέβαια μην τα ρίχνουμε όλα στους μαθητές, αφού η δυναμική απαγορεύτηκε. Πως να καταλάβει ένας μαθητής το ρόλο της στατικής τριβής στην ισορροπία και μετά στην επιταχυνόμενη κύλιση; Για την αλλαγή του μέτρου της ούτε λόγος.
Εντυπωσιακό ήταν πως ένας μεγάλος αριθμός μαθητών, που έτυχε σε πολλούς βαθμολογητές, είχαν στο Β3 την κινητική ενέργεια ηλεκτρονίου Κe = 1/2 me c2. Για να το γράψουν τόσοι, κάποιος τους το έμαθε!
Μιχάλη πρώτα πρέπει να εξηγήσεις την κατεύθυνση διάδοσης του κύματος. Αν έχεις συνδέσει με το δοσμένο σχήμα, τους λόγους που αποκλείεις τα (i) και (ii), δε βλέπω να αφαιρούνται μόρια.
Καλημέρα σε όλους. Ενδιαφέροντα τα πρώτα στατιστικά! Είναι για πολύ κουβέντα. Ανδρέα αυτό με το Β3 δεν τους το έμαθε κανείς έτσι…
Προσωπική εμπειρία: Το να θέτει ο μαθητής (στο φαινόμενο Compton) στην ταχύτητα του ηλεκτρονίου την ταχύτητα του φωτός είναι ένα συχνό λάθος που κάνουν οι μαθητές όταν αρχικά εισάγονται στην ενότητα. Για το λόγο αυτό θα πρέπει ο καθηγητής να αφιερώσει χρόνο και να τονίσει τα πολύ βασικά στην ενότητα αυτή και να επισημαίνει συνεχώς τις “διαφορές” φωτονίου και ηλεκτρονίου κλπ.
Αρκετοί καλοί μαθητές μου παρόλο που είχαν εξασκηθεί στο φαινόμενο Compton έκαναν αυτό το λάθος στο τέλος (παρόλο που δεν το είχα δει να το κάνουν εδώ και μήνες και σε περισσότερο απαιτητικά θέματα Compton). Δύο εξ αυτών ήταν και σχεδόν το μοναδικό λάθος τους (και καθώς το λάθος αυτό είναι “βαρύ” έπεσε στεναχώρια που λέμε). Αυτό που συνέβη σε αυτούς του καλούς που έκαναν λάθος ήταν το εξής: γράφουν τη σχέση του Compton και βρίσκουν τη σχέση των δύο μηκών κύματος και του λc γράφουν την ΑΔΕ ως Εφ=2Κ και όχι ως Eφ=2Eφ’ και καθώς δεν βρίσκουν γρήγορα μία σχέση για λ’ και λ κάνουν αυτό το “πολύ βαρύ” λάθος…
Ερώτηση 1. Είδες μαθητές που αυτό το λάθος να είναι από τα ελάχιστά τους;
Ερώτηση 2. Πως βαθμολογήθηκαν μαθητές που έκαναν ότι παραπάνω ανέφερα. Εγώ εκτίμησα πως θα λάβουν 4 μόρια από τα 9 του θέματος (με τη λογική πως εργάστηκαν πάνω στο φαινόμενο Compton και “δούλεψαν” με τα δύο κα των τριών εργαλείων …)
Επίσης, φέτος, σε αντίθεση με άλλες φορές είδα από καλούς μαθητές μου μεγάλη διάχυση σε λάθη.
πχ1. μαθήτρια που όλα τα έκανε σωστά στο Β2 το σημείο Λ το θεώρησε δεξιότερα του σημείου μελέτης και έλυσε το θέμα σαν το κύμα να διαδίδεται προς τα δεξιά
πχ2. μαθήτρια ταλαιπωρήθηκε στο Δ νομίζοντας πως κάτι “παίζει” με υλικό σημείο (το έχουν αναφέρει και συνάδελφοι αλλά εμένα μου φάνηκε υπερβολικό το μπέρδεμα αυτό)
πχ 3. λάθη σε πράξεις αρκετά και σε διαφορετικά σημεία
πχ 4. λάθος μέτρημα και υπολογισμός απομάκρυνσης στο Δ3 (3Τ/2 άρα…ΘΙ)
κλπ κλπ
Είναι κοινή διαπίστωση αυτή; Δηλαδή γραπτά πολύ καλά… κοντά στο 85-95 να έχουν λάθη σε πολλά διαφορετικά ερωτήματα;
Τέλος, αν τα στατιστικά αυτά επαληθευθούν θα έχει πολύ ενδιαφέρον η αξιολόγησή τους και η σύγκρισή τους με τα αντίστοιχα των άλλων μαθημάτων!
Φαινόμενο Compton. Ένα ακόμα παράδειγμα που οι μαθητές δεν καταλαβαίνουν τίποτα, μαθαίνουν μια σχέση παπαγαλία χωρίς να μπορούν να την αποδείξουν γιατί είναι εκτός ύλης η σχετικότητα και μετά στις πανελλήνιες τους ζητάμε να αποδείξουν ουσιαστικά τη σχέση E=mc^2. Η ΑΔΕ στο Compton είναι Eφ+mc^2=E’φ + mc^2 +K_e. Δεν είναι Εφ=Ε’φ+Κ_e. Μπορεί να βγαίνει αυτό μετά από πράξεις αλλά δεν είναι αυτη η ΑΔΕ. Το Compton θέλουμε δεν θέλουμε είναι σχετικιστικό. Ο μαθητής δεν ξέρει για την ενέργεια ηρεμίας οπότε έτσι αέρα-πατέρα ξεχνάμε αυτούς τους όρους και περιγράφουμε το Compton κλασικά, σαν να είναι ένα κλασικό φαινόμενο. Και μετά λέμε γιατί γράφουν σχέσεις K=0.5 mc^2 και τέτοια. Γιατί τους τα έχουμε μπλέξει μέσα στο κεφάλι, γιατί δεν μας ενδιαφέρει η φυσική αλλά η μαθηματική επεξεργασία μιας σχέσης.
Καλησπέρα Ανδρέα, καλησπέρα παιδιά.
Ανδρέα , βλέπω πως το στατιστικό δείγμα είναι φέτος κατά 33 % μεγαλύτερο από πέρυσι. Τα γραπτά πέρυσι και φέτος είναι από την ίδια αστική περιοχή;
Βασίλη, έχεις δίκιο. Η Α.Δ.Ενέργειας στο Compton, έτσι όπως τους τη διδάσκουμε, είναι να ‘χαμε να λέγαμε.
Καλησπέρα παιδιά. Δημήτρη μου λύνεις μια απορία, για το πως το σκέφτηκαν. Κινητική ενέργεια Κe = 1/2 me υ^2. Ηλεκτρόνιο είναι θα τρέχει με c σαν το φως!
Αν ένας μαθητής κάνει αυτό το λάθος, δεν βρίσκει το λ΄ = 2λ χάνει τη σωστή απάντηση και μαζί 4-5 μόρια στα 9.
Τα καλά γραπτά περιείχαν λάθη κυρίως στο Δ.
Βασίλη απόλυτα σωστός. Φαινόμενο Compton χωρίς στοιχειώδη αναφορά σε Ειδική Θεωρία Σχετικότητας είναι ελλιπές.
Από το 2022, εποχή αυτοεπιμόρφωσης, πριν μάθουμε την Ύλη, είχα κάνει μια ανάρτηση για το φαινόμενο
Στοιχεία Ειδικής Θεωρίας Σχετικότητας και φαινόμενο Compton
και όχι σκέτο Compton.

Χριστόφορε είναι από άλλη αστική περιοχή και κάποια από ίδιες περιοχές με τα περσινά.
Καλησπέρα, παραθέτω κι εγώ από το δείγμα των 240 γραπτών Φυσικής σε δύο Βαθμολογικά της Αθήνας (δεν ξέρω περιοχές).
Ενδιαφέρον έχουν και τα στατιστικά με τα Άριστα θέματα, δηλ το ποσοστό από τα 240 γραπτά που έγραψε άριστα κάθε θέμα/υποερωτημα.
Καλημέρα Θεοδώρα.
Όντως, πολύ ενδιαφέρον έχουν τα τελευταία σου στατιστικά. Ευχαριστούμε.
Φαίνεται ότι στην πράξη το Β1 ήταν το ευκολότερο ερώτημα του διαγωνίσματος, ενώ το Β2 από τα δυσκολότερα.
Να είσαι καλά!