web analytics

Στατιστικά ενός βαθμολογητή

Δημοσιεύω στατιστικά από 80 γραπτά που διόρθωσα φέτος.

Οι βαθμοί ενός βαθμολογητή, φυσικά δεν είναι κάποιο έγκυρο στατιστικό, για ευνόητους λόγους. Συγκριτικά όμως με το 2024, του ίδιου, που δεν άλλαξε …μυαλά δείχνουν κάτι.

2025

Statistics2025

2024

Statistics2024

Βλέπω λοιπόν μια σταθερότητα στο ποσοστό κάτω από τη βάση 64%.

Πάνω από τη βάση αυξήθηκαν λίγο οι μεσαίοι βαθμοί 50-70.
Αυτό μάλλον οφείλεται στο Β1 που ήταν της Β΄Λυκείου και το έγραψαν ΟΛΟΙ.

Από την άλλη έπεσε το ποσοστό στα καλά γραπτά. Ελάχιστοι αριστούχοι.

Τα γραπτά προέρχονται από αστικές περιοχές.

Αν έχει κάποιος άλλος συνάδελφος στατιστικά ας τα ανεβάσει να δούμε τι γίνεται.

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
14 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
16/06/2025 7:00 ΜΜ

Ευχαριστούμε Ανδρέα για τα στατιστικά.
Παρότι τα φετινά θέματα θεωρήθηκαν ευκολότερα, βλέπω να επαναλαμβάνονται τα περσινά αποτελέσματα… (και χειρότερα στους αριστούχους…)

Μιχαλης Νανουρης
17/06/2025 12:58 ΠΜ

Καλησπερα, στο κύμα στο Β2 τη σωστή απάντηση έχω βρει αλλά με το να απορρίψω τα άλλα δύο και να πω εξηγήσω γιατι το γ είναι το σωστό. Πρώτα απέρριψαν το β γιατί την χρονική στιγμή που ζητάγε το Μ έπρεπε να βρίσκεται στη θέση ισορροπίας με θετική ταχύτητα κάτι που δεν δινόταν στο β, ενώ για τα άλλα δύο έκανα στιγμιότυπο t+dt με t αυτό που δίνει. Πήρα το α και έκανα το t+dt και έβγαινε το Μ με αρνητική απομακρυνση πράγμα που σημαίνει ότι την t είχε αρνητική ταχύτητα, ενώ το Μ στο γ έβγαινε την t+dt με Χ>0 άρα την t είχε υ>0. Θα κοψουν; Σας ευχαριστώ (μαθητής λυκείου), σας ευχαριστουμε για τη δημοσιευση επισης

Χριστίνα Παρωτίδου

Καλημέρα σας. Μικρο το δείγμα (60 γραπτά) αλλά σας το παραθέτω.
comment image

Τελευταία διόρθωση2 μήνες πριν από Διονύσης Μάργαρης
Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
17/06/2025 8:52 ΠΜ

Από έναν φίλο βαθμολογητή, κάποια επιπλέον κατανομή βαθμολογίας:

comment image

Τελευταία διόρθωση2 μήνες πριν από admin
Δημήτρης Τσάτσης
17/06/2025 10:47 ΠΜ

Καλημέρα σε όλους. Ενδιαφέροντα τα πρώτα στατιστικά! Είναι για πολύ κουβέντα. Ανδρέα αυτό με το Β3 δεν τους το έμαθε κανείς έτσι…
Προσωπική εμπειρία: Το να θέτει ο μαθητής (στο φαινόμενο Compton) στην ταχύτητα του ηλεκτρονίου την ταχύτητα του φωτός είναι ένα συχνό λάθος που κάνουν οι μαθητές όταν αρχικά εισάγονται στην ενότητα. Για το λόγο αυτό θα πρέπει ο καθηγητής να αφιερώσει χρόνο και να τονίσει τα πολύ βασικά στην ενότητα αυτή και να επισημαίνει συνεχώς τις “διαφορές” φωτονίου και ηλεκτρονίου κλπ.
Αρκετοί καλοί μαθητές μου παρόλο που είχαν εξασκηθεί στο φαινόμενο Compton έκαναν αυτό το λάθος στο τέλος (παρόλο που δεν το είχα δει να το κάνουν εδώ και μήνες και σε περισσότερο απαιτητικά θέματα Compton). Δύο εξ αυτών ήταν και σχεδόν το μοναδικό λάθος τους (και καθώς το λάθος αυτό είναι “βαρύ” έπεσε στεναχώρια που λέμε). Αυτό που συνέβη σε αυτούς του καλούς που έκαναν λάθος ήταν το εξής: γράφουν τη σχέση του Compton και βρίσκουν τη σχέση των δύο μηκών κύματος και του λc γράφουν την ΑΔΕ ως Εφ=2Κ και όχι ως Eφ=2Eφ’ και καθώς δεν βρίσκουν γρήγορα μία σχέση για λ’ και λ κάνουν αυτό το “πολύ βαρύ” λάθος…
Ερώτηση 1. Είδες μαθητές που αυτό το λάθος να είναι από τα ελάχιστά τους;
Ερώτηση 2. Πως βαθμολογήθηκαν μαθητές που έκαναν ότι παραπάνω ανέφερα. Εγώ εκτίμησα πως θα λάβουν 4 μόρια από τα 9 του θέματος (με τη λογική πως εργάστηκαν πάνω στο φαινόμενο Compton και “δούλεψαν” με τα δύο κα των τριών εργαλείων …)

Δημήτρης Τσάτσης
17/06/2025 11:00 ΠΜ

Επίσης, φέτος, σε αντίθεση με άλλες φορές είδα από καλούς μαθητές μου μεγάλη διάχυση σε λάθη.
πχ1. μαθήτρια που όλα τα έκανε σωστά στο Β2 το σημείο Λ το θεώρησε δεξιότερα του σημείου μελέτης και έλυσε το θέμα σαν το κύμα να διαδίδεται προς τα δεξιά
πχ2. μαθήτρια ταλαιπωρήθηκε στο Δ νομίζοντας πως κάτι “παίζει” με υλικό σημείο (το έχουν αναφέρει και συνάδελφοι αλλά εμένα μου φάνηκε υπερβολικό το μπέρδεμα αυτό)
πχ 3. λάθη σε πράξεις αρκετά και σε διαφορετικά σημεία
πχ 4. λάθος μέτρημα και υπολογισμός απομάκρυνσης στο Δ3 (3Τ/2 άρα…ΘΙ)
κλπ κλπ
Είναι κοινή διαπίστωση αυτή; Δηλαδή γραπτά πολύ καλά… κοντά στο 85-95 να έχουν λάθη σε πολλά διαφορετικά ερωτήματα;
Τέλος, αν τα στατιστικά αυτά επαληθευθούν θα έχει πολύ ενδιαφέρον η αξιολόγησή τους και η σύγκρισή τους με τα αντίστοιχα των άλλων μαθημάτων!

Τελευταία διόρθωση2 μήνες πριν από Δημήτρης Τσάτσης
Βασίλης Καράβολας
17/06/2025 11:39 ΠΜ

Φαινόμενο Compton. Ένα ακόμα παράδειγμα που οι μαθητές δεν καταλαβαίνουν τίποτα, μαθαίνουν μια σχέση παπαγαλία χωρίς να μπορούν να την αποδείξουν γιατί είναι εκτός ύλης η σχετικότητα και μετά στις πανελλήνιες τους ζητάμε να αποδείξουν ουσιαστικά τη σχέση E=mc^2. Η ΑΔΕ στο Compton είναι Eφ+mc^2=E’φ + mc^2 +K_e. Δεν είναι Εφ=Ε’φ+Κ_e. Μπορεί να βγαίνει αυτό μετά από πράξεις αλλά δεν είναι αυτη η ΑΔΕ. Το Compton θέλουμε δεν θέλουμε είναι σχετικιστικό. Ο μαθητής δεν ξέρει για την ενέργεια ηρεμίας οπότε έτσι αέρα-πατέρα ξεχνάμε αυτούς τους όρους και περιγράφουμε το Compton κλασικά, σαν να είναι ένα κλασικό φαινόμενο. Και μετά λέμε γιατί γράφουν σχέσεις K=0.5 mc^2 και τέτοια. Γιατί τους τα έχουμε μπλέξει μέσα στο κεφάλι, γιατί δεν μας ενδιαφέρει η φυσική αλλά η μαθηματική επεξεργασία μιας σχέσης.

Χριστόφορος Κατσιλέρος
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Ανδρέα, καλησπέρα παιδιά.
Ανδρέα , βλέπω πως το στατιστικό δείγμα είναι φέτος κατά 33 % μεγαλύτερο από πέρυσι. Τα γραπτά πέρυσι και φέτος είναι από την ίδια αστική περιοχή;

Χριστόφορος Κατσιλέρος
Αρχισυντάκτης

Βασίλη, έχεις δίκιο. Η Α.Δ.Ενέργειας στο Compton, έτσι όπως τους τη διδάσκουμε, είναι να ‘χαμε να λέγαμε.

Μέξα Θεοδώρα
25/06/2025 2:01 ΠΜ

Καλησπέρα, παραθέτω κι εγώ από το δείγμα των 240 γραπτών Φυσικής σε δύο Βαθμολογικά της Αθήνας (δεν ξέρω περιοχές).

comment image

Τελευταία διόρθωση2 μήνες πριν από Διονύσης Μάργαρης
Μέξα Θεοδώρα
25/06/2025 10:04 ΠΜ

Ενδιαφέρον έχουν και τα στατιστικά με τα Άριστα θέματα, δηλ το ποσοστό από τα 240 γραπτά που έγραψε άριστα κάθε θέμα/υποερωτημα.

comment image

Τελευταία διόρθωση2 μήνες πριν από Αποστόλης Παπάζογλου
Μίλτος Καδιλτζόγλου

Καλημέρα Θεοδώρα.
Όντως, πολύ ενδιαφέρον έχουν τα τελευταία σου στατιστικά. Ευχαριστούμε.
Φαίνεται ότι στην πράξη το Β1 ήταν το ευκολότερο ερώτημα του διαγωνίσματος, ενώ το Β2 από τα δυσκολότερα.
Να είσαι καλά!