
Ένα κινητό Α εκτελεί ευθύγραμμη ομαλά επιταχυνόμενη κίνηση και η γραφική παράσταση θέσης χρόνου (χ-t) διέρχεται από τα σημεία Ο(0,0) και Σ(2,8) (SI) του συστήματος χ-t ενώ την t=0 εφάπτεται στον άξονα t. Ένα δεύτερο κινητό Β κινείται στον ίδιο δρόμο και η παράσταση χ-t είναι ευθεία η οποία εφάπτεται της αντίστοιχης του κινητού Α στο Σ.
Η συνέχεια…εδώ σε Word και εδώ σε pdf
 
 by
by 
Στον Παύλο για την ιδέα και
στον Τσάτση για το …τσίγκλισμα.
Καλό βράδυ
Γεια σου Παντελή, πολύ όμορφη άσκηση. Σε ευχαριστώ για το τμήμα της αφιέρωσης που μου αναλογεί.
Καλησπέρα Παντελή (στο παρά ένα καλημέρα)
Πολύ όμορφη.
Καλημέρα Παντελή.
Πολύ όμορφη άσκηση, αλλά δυστυχώς για λίγους….
Καλημέρα. Ωραία η ιδέα.
Δεν είναι για όλους η άσκηση, είναι δύσκολη για τον μέσο όρο. Θα σχολιάσω τις δύο φράσεις σου σε μαθητές με ανάλογο επίπεδο και θα δω τις αντιδράσεις..
Καλημέρα Παύλο , Χριστόφορε και Διονύση.
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!
Χαίρομαι που σας άρεσε.
Πάντως οι επαφές πιστεύω διδάσκονται.
Η 1η άμεσα κατά τη διδασκαλία υποθέτω (να διακρίνουν την παραστατική διαφορά όταν σε μεταβαλλόμενη υπάρχει ή όχι αρχική ταχύτητα).Κυκλοφορούν μη προσεγμένες παραστάσεις.
Η 2η όταν χρειαστεί να “δούμε” την κλίση κάποια στιγμή σε καμπύλη… φέρουμε την εφαπτόμενη στη καμπύλη αυτή τη στιγμή.
Σας ευχαριστώ
Χρόνια Πολλά για την πατρίδα, Παντελή…
Καλημέρα.
Καλημέρα Κώστα και Χρόνια πολλά!
Αντιλαμβάνομαι τη δυσκολία που θίγει και ο Διονύσης.
Στην ουσία και τα δυό φραστικά δεδομένα αφορούν κλίση,
η οποία διδάσκεται και ως προς το τι εκφράζει.
Να είσαι καλά,ευχαριστώ
Καλημέρα παιδιά.
Όμορφη Παντελή!
Καλημέρα Παντελή.
Όμορφη όπως προανέφεραν όλοι. Απαιτεί καλή κατανόηση και αν κάποιος ασχοληθεί θα βγει κερδισμένος.
Καλημέρα και χρόνια πολλά.
Γεια σου Παντελή.
Σεβόμενος την άποψη των εν ενεργεία συναδέλφων για τις δυνατότητες των σημερινών μαθητών\τριών, θεωρώ ότι θα πρέπει να γίνεται μια προσπάθεια να μπορούν οι μαθητές\τριες να περιγράφουν οι ίδιοι ή να κατανοούν λεπτομέρειες δεδομένων γραφικών παραστάσεων όπως αυτής της δουλειάς του Παντελή.
Γιάννη ,Χρήστο και Άρη
Χρόνια πολλά για την ημέρα.
Μια φορά κι ένα καιρό τους έλεγα για τα δεδομένα
σ’ένα πρόβλημα ,πως μπορεί να είναι αριθμητικά ,διαγραμματικά,
φραστικά ή και εικόνες ακόμη. Το νου σας στα φραστικά!
Σας ευχαριστώ
Καλημέρα σε όλους. Παντελή τα φραστικά δεδομένα εύκολα ξεφεύγουν από την προσοχή, ιδιαίτερα σήμερα που οι μαθητές δυσκολεύονται στην ανάγνωση κειμένου. Όμορφη και στο πνεύμα του σχολικού, που έχει δυο τρεις σχετιζόμενες με κλίση.
Καλημέρα Αποστόλη.
Χαίρομαι που την γεφυρώνεις με το ” άγιον πνεύμα” του σχολικού,
ενώ αντίθετα δεν χαίρομαι για τη δυσκολία στην ανάγνωση κειμένου
και την κατανόηση προσθέτω.
Να είσαι καλά
Παντελή, καλησπέρα και χρόνια πολλά για τη χθεσινή μέρα.
Πολύ καλή με εστίαση στις λέξεις «εφάπτεται, εφαπτομένη» καμπύλης και «κλίση» καμπύλης και ότι εκφράζουν σε διάφορα διαγράμματα.
Νομίζω ότι, χωρίς καλή γνώση της συμπεριφοράς της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας συνάρτησης και με παραδείγματα, κυρίως, μέσα από τη Φυσική, τα παιδιά δεν μπορούν να πάνε μακριά. Στο εισαγωγικό μέρος μπορεί να αφιερώνεται κάποιος χρόνος για επανάληψη και εμπέδωση.