web analytics
Subscribe
Ειδοποίηση για
244 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Κωστής Στάμου
12/06/2017 12:59 ΜΜ

Καλησπέρα θα ήθελα να κάνω μια ερώτηση!

Στο Θέμα Δ ζητάει την στροφορμη ως προς τον άξονα που περιστρεφεται ο δισκος όταν πέφτει, χωρίς να διευκρινίσει τον άξονα. Εγώ ανέφερα το κομμάτι από το σχολικό που λέει πως ένα ελεύθερο στέρεο στρέφεται πάντα γύρω από το cm του. Δεν ήταν απαραίτητη η αιτιολογηση; Υποτίθεται πως εννοείτε ότι ο άξονας που ζητάει τη συροφορμη είναι το Κ;

Διονύσης Μητρόπουλος
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Κωστής Στάμου

Ναί Κωστή σωστά το έγραψες.

Ο δίσκος κάνει σύνθετη κίνηση που τη μελετάμε ως μεταφορική, και στροφική γύρω από το CM του.

Διονύσης Μητρόπουλος
Αρχισυντάκτης

Φοβάμαι ότι τα θέματα δεν είχαν αρκετή … διαβάθμιση στη δυσκολία τους.

Ένας διαβασμένος μαθητής τα τέλειωνε άνετα στη μιάμιση ώρα.

Σπύρος Χόρτης
Αρχισυντάκτης
12/06/2017 1:24 ΜΜ

Καλημέρα σε όλους.

Συμφωνώ με το σχόλιο του Δημήτρη

"Αλλά στο Θέμα Γ …

καταργησαν οι θεματοδότες την ιδιότητα των οδευόντων κυμάτων να μεταφέρουν ενέργεια από το ένα σημείο στο άλλο ( θάμα πέρσι ) και μετατρέψαμε το κύμα σε μια γραμμική ακολουθία υλικών σημείων που εκτελούν ΑΑΤ και όχι εξαναγκασμένη …

ας διαιωνίσουμε λοιπόν την παρανόηση χάριν της αξιολόγησης …"

και να προσθέσω ότι δεν μου άρεσε και η επίλογή των τιμών των μεγεθών στο θέμα Γ. Κύμα με μήκος κύματος 8cm και πλάτος 40 cm!!!!!. Υποτίθεται ότι είναι λύση της κυματικής εξίσωσης που για τη χορδή προκύπτει αν Α<<λ.

 

Διονύσης Μητρόπουλος
Αρχισυντάκτης

Συμφωνώ Διονύση,

Στα Α θέματα, μόνο το Α5-β ήθελε (ας πούμε) λίγη σκέψη.

Τα Β θέματα τετριμένα.

Μόνο το "πανωσήκωμα" του σωλήνα στο Β2 και η … αλλαγή συμβόλων στις ταχύτητες του Β3.

Στα Γ και Δ η μόνη (ας πούμε κι εδώ) δυσκολία ήταν οι πράξεις.

Άντε και λίγο πιο "ζωντανά" τα Γ4 και Δ4, αλλά και πάλι …

 

Διονύσης Μητρόπουλος
Αρχισυντάκτης

Νομίζω ότι το αντίστοιχο Β3 των εσπερινών ήταν πιο δύσκολο!

Μπόζος Πασχάλης
12/06/2017 1:35 ΜΜ

Καλησπέρα στην όμορφη παρέα σας!

Πιστεύω ότι τα σημερινά θέματα ήταν βατά, κατανοητά, αλλά πολύ "επίπεδα". Δεν υπήρχε μία αξιόλογη διαβάθμιση που θα έδινε την δυνατότητα στους μαθητές να ξεχωρίσουν ευδιάκριτα μεταξύ τους.

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Γεια και χαρά. Τι είδα κι εγώ…

Ι) Περί κατανομής στην ύλη

Σωστή… με ριγμένη την κρούση .Τα Β,Γ,Δ κάλυπταν τα 5 κεφάλαια (άνευ κρούσης)

ΙΙ) Περί επιπέδου

Το θέμα Β: απλό και στα τρία υποθέματα

Το θέμα Γ: κλασσικά ερωτήματα (με ότι προβλήματα κουβαλούν …) σε κλασσικό μοντέλο,

με απαίτηση ολίγης ψυχραιμίας στο Γ4 για την επιλογή της μεθόδου. (Εννοώ πως

αν κάποιος πάει να βρει χρονική στιγμή που συμβαίνει ψΡ=…, θα βρεθεί

μπλεγμένος στη τριγωνομετρία)

Το θέμα Δ: κλασσικό μοντέλο με ομοιόμορφα ‘’σκαλοπάτια’’ ως προς τη δυσκολία για να τ’ ανεβείς και χωρίς να απαιτείται ιδιαίτερη στρατηγική για να τα καταφέρεις.

Ποιο πολύ φοβάμαι λάθη στις πράξεις .

Νομίζω…σχετικά ίδιου επιπέδου με τα περυσινά.

Διονύσης Μητρόπουλος
Αρχισυντάκτης

Τί να πω Διονύση,

Ίσως να θεωρούν ότι χρόνο με το χρόνο μειώνεται και … το επίπεδο προετοιμασίας των υποψηφίων!

Θα το έλεγα πιο δύσκολο το Δ4, αν αντί να κοπεί το κάτω νήμα κοβόταν το πάνω και ζητούσαν την τάση του κάτω αμέσως μετά το κόψιμο 🙂

Δημήτρης Γκενές
Αρχισυντάκτης
12/06/2017 2:11 ΜΜ

Λοιπόν να πω και εγώ … 

Μάλλον τελικά θα αποδειχτεί ότι η φυσική είναι το πιο εύκολο πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα … ( Λες να τους φόβισε ο Κυριακόπουλος ; )

Η μόνη δυσκολία που έμεινε πια είναι αυτή που προκύπτει από την ασυνέχεια που δημιούργησαν οι συνεχόμενες "ελαφρύνσεις  στην ύλη" … 

Πάντως δεν συμφωνώ με τον Μητρόπουλο ( γειά σου Διονύση ) πως σε 1.30' κάποιος μαθητής τα έγραφε αν απαιτούσε από τον εαυτό του και μια καλή επιχειρηματολόγηση και στα Β θέματα

Διονύσης Μητρόπουλος
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Δημήτρης Γκενές

Καλημέρα Δημήτρη,

Συμφωνώ, ήθελα να τονίσω απλά ότι δεν υπήρχε καθόλου πίεση χρόνου.

 

Γιώργος Κόμης
12/06/2017 2:16 ΜΜ

Kαλησπέρα και από μένα. Μόλις επέστρεψα από βαθμολογικό. Τα θέματα τετριμμένα. Δεν βλέπω πουθενά το έξυπνο ερώτημα που θα ξεχωρίσει το 20 από το 18. Στο εξεταστικό επισημάναμε τα του Γ3 όπως είπε και Δημήτρης.

Πάντως αργότερα όταν εστάλησαν οι επίσημες απαντήσεις αναφέρεται υπερήφανα ΑΔΕΤ   Ε=Κ+U και παρακάτω D=mωω