-
Ο/η Κώστας Μυσίρης σχολίασε το άρθρο Η κότα και το αυγό. πριν από 3 μήνες, 2 εβδομάδες
Διονύση μάλλον εννοείς τη χρήση τύπων χωρίς να γνωρίζουν πως σχετίζονται τα μεγέθη και τι εκφράζουν! Προφανώς και φταίμε και εμείς. ..
Στην ελληνική βιβλιογραφία ειδικά… ανακατεύουμε τύπους( πχ στο φωτοηκεκτρικό) μετά παγώνουμε μεταβλητές λες και είναι η καταστατική εξίσωση και καταλήγουμε σε ” ανάλογα” και αντιστρόφως ανάλογα μεγέ…[Περισσότερα] -
Ο/η Κώστας Μυσίρης σχολίασε το άρθρο Η κότα και το αυγό. πριν από 3 μήνες, 2 εβδομάδες
Καλησπέρα Διονύση! Είναι σαν αυτό που έθεσα και εγώ!!! Το κύκλωμα ανθίσταται στο εξωτερικό αίτιο αλλά έχει και αυτεπαγωγή άρα καθυστερεί την ίδια του την αντίσταση! Πρέπει να δίνεται στην εκφώνηση ότι η αυτεπαγωγή του κυκλώματος είναι αμελητέα!! Δεν φταίει το παιδί!!! Όπως και σε μια άσκηση που είχε πέσει με ράβδο σε ράγες που είχε κυκλικ…[Περισσότερα]
-
Ο/η Κώστας Μυσίρης σχολίασε το άρθρο Αντιστεκόμενο στην προσπάθειά του να αντισταθεί! πριν από 3 μήνες, 4 εβδομάδες
Καλημέρα Θοδωρή!!!! Συμφωνώ το L είναι αμελητέο, η μηδενική αντίσταση ακατάλληλη και όντως “κάτι δεν πάει καλά” που λέει ο Δάσκαλος ο αγαπημένος ο Βαγγέλης, ωστόσο αφού το είδα στο βιβλίο το ανέβασα για τον Ανδρέα.
Όσον αφορά στο ψυχολογικό κομμάτι συμφωνώ με την Ελευθερία δεν θα έδινα την άσκηση σε έναν μαθητή που κινείται σε στενό πλ…[Περισσότερα]
-
Ο/η Κώστας Μυσίρης σχολίασε το άρθρο Αντιστεκόμενο στην προσπάθειά του να αντισταθεί! πριν από 3 μήνες, 4 εβδομάδες
Καλησπέρα Ελευθερία και Γιάννη!
Η περίπτωση είναι πιο απλή από όσο φαίνεται! Αντί να κατέβει ένας μεταγωγός σε μπαταρία 2V μπήκε ένα Εεπ=2V απλά όπως είπε ο Γιάννης δεν το χουμε συνηθίσει!Όπως συνδυάστηκε το BUL με πηνίο στα προπέρσινα θέματα, μπορεί να συνδυαστεί και το dBεξ/dt…
Και σε πιο απλή διάταξη dBε…[Περισσότερα]
-
Ο/η Κώστας Μυσίρης σχολίασε το άρθρο Αντιστεκόμενο στην προσπάθειά του να αντισταθεί! πριν από 4 μήνες
Καλησπέρα και πάλι! Σαββάλας 1η Δέσμη!
Από εδώ είδα το Γ5 -
Ο/η Κώστας Μυσίρης σχολίασε το άρθρο Αντιστεκόμενο στην προσπάθειά του να αντισταθεί! πριν από 4 μήνες
Χαζεύοντας τα παλιά βιβλία βλέπω πόσο πιο ευρεία και ολοκληρωμένη ήταν η τότε “ματιά” σε κάθε κεφάλαιο.. Τώρα ξεκομμένα και σκόρπια πράγματα χωρίς πλαίσιο δυστυχώς….
-
Ο/η Κώστας Μυσίρης σχολίασε το άρθρο Αντιστεκόμενο στην προσπάθειά του να αντισταθεί! πριν από 4 μήνες
Καλησπέρα Ανδρέα ! Ακριβώς εφόσον δίνεται και ένα σημαντικό L δεν μπορούμε να την αγνοήσουμε. Σε παλιά βιβλία υπάρχουν ασκήσεις με L σε απλό δακτύλιο!
-
Ο/η Κώστας Μυσίρης σχολίασε το άρθρο Αντιστεκόμενο στην προσπάθειά του να αντισταθεί! πριν από 4 μήνες
Καλησπέρα δάσκαλε! Το σχήμα το έκανα μονος δε μπορούσε να το κάνει!
Κατά τα άλλα το εργαλείο πλέον τα κάνει όλα.. του έκανα απορίες και οσάν εξωγήινος μου έκανε κανονικό μάθημα με βαθύτατη ανάλυση απορίες κλπ κλπ… σκιάχτηκα λιγάκι να σου πω… -
Ο/η Κώστας Μυσίρης σχολίασε το άρθρο Αντιστεκόμενο στην προσπάθειά του να αντισταθεί! πριν από 4 μήνες
Παραθέτω με κάθε επιφύλαξη μια “περίεργη ” περίπτωση. Το chat gpt έστησε, έλυσε τη Δ.Ε και έδωσε τις τιμές!
-
H/o Κώστας Μυσίρης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 4 μήνες
Αντιστεκόμενο στην προσπάθειά του να αντισταθεί!
Κύκλωμα αυτεπαγωγής με μεταβαλλόμενη εξωτερική μαγνητική ροή ! Ανάλυση_Κυκλώματος_RL_Άσκηση
-
Ο/η Κώστας Μυσίρης σχολίασε το άρθρο Ένα πλαίσιο πέφτει στο μαγνητικό πεδίο πριν από 4 μήνες, 3 εβδομάδες
Γειά σου δάσκαλε Βαγγέλη Κουντούρη!!
-
Ο/η Κώστας Μυσίρης σχολίασε το άρθρο Ένα πλαίσιο πέφτει στο μαγνητικό πεδίο πριν από 4 μήνες, 3 εβδομάδες
Μια εκδοχή στην οποία δεν έχει δοθεί θεωρώ η δέουσα σημασία στη βιβλιογραφία καθώς η οριακή ταχύτητας σχεδόν πάντα συνδυάζεται με ράβδο σε ράγες και τα πλαίσια σχεδόν πάντα εκτελούν ΕΟΚ.
-
H/o Κώστας Μυσίρης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 4 μήνες, 3 εβδομάδες
Ένα πλαίσιο πέφτει στο μαγνητικό πεδίο
ΠΤΩΣΗ-ΠΛΑΙΣΙΟΥ-ΕΠΑΓΩΓΗ ΠΤΩΣΗ-ΠΛΑΙΣΙΟΥ-ΕΠΑΓΩΓΗ
-
Μια εκδοχή στην οποία δεν έχει δοθεί θεωρώ η δέουσα σημασία στη βιβλιογραφία καθώς η οριακή ταχύτητας σχεδόν πάντα συνδυάζεται με ράβδο σε ράγες και τα πλαίσια σχεδόν πάντα εκτελούν ΕΟΚ.
-
καλημέρα σε όλους
για τους γνωστούς λόγους είδα μόνο το 1,
ακριβώς επειδή είναι ωραίο ποιοτικό
μια άλλη προσέγγιση, επειδή προτιμώ Blυημφημω:
το πλαίσιο έχει 4 πλευρές “καλές”,
οι 2 παράλληλες με την ταχύτητα, άρα τάση εκεί όχι,
και οι δύο κάθετες, άρα τάση μία όταν είναι εντός πεδίου η κάτω
και δύο, ίσες και αντίθετες στο κύκλωμα, άρα συνολικά 0,
όταν είναι και οι δύο -
Γειά σου δάσκαλε Βαγγέλη Κουντούρη!!
-
-
Ο/η Κώστας Μυσίρης και ο/η
Χρήστος Αγριόδημας είναι πλέον φίλοι πριν από 7 μήνες
-
Ο/η Κώστας Μυσίρης σχολίασε το άρθρο Θέματα Πανελλαδικών Εξετάσεων στη Φυσική 2024 πριν από 1 έτος, 3 μήνες
Τυπικά το Α3 απαιτεί Θ.Ν.Σ. για απόδειξη μεταφορικής, άρα είναι εκτός ύλης.
-
Ο/η Κώστας Μυσίρης σχολίασε το άρθρο Επιτάχυνση σφαιριδίου από επαγωγή πριν από 1 έτος, 3 μήνες
Σ ευχαριστώ Κώστα!
Ανεβάζω και τη συμπλήρωση- διόρθωση που έκανες! -
H/o Κώστας Μυσίρης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 1 έτος, 4 μήνες
Επιτάχυνση σφαιριδίου από επαγωγή
Φορτισμένο σφαιρίδιο μάζας m και φορτίου q>0 μπορεί να κινείται σε κυκλικό οδηγό ακτίνας R με εύρος όσο η διάμετρος του σφαιριδίου. Θεωρούμε αμε […]
-
Καλημερα και καλη εβδομάδα.
Κώστα ενδιαφέρουσα η ανάλυσή σου . Προσεγμένη η εκφώνηση ώστε να μπορέσει έστω και ένας μαθητης να προχωρήσει στη λύση των ερωτημάτων που έχεις θέσει.
-
Σ ευχαριστώ Κώστα!
Ανεβάζω και τη συμπλήρωση- διόρθωση που έκανες!
-
-
Ο/η Κώστας Μυσίρης σχολίασε το άρθρο διατήρηση στροφορμής και μεταβολή της κινητικής ενέργειας πριν από 1 έτος, 4 μήνες
r’=5r/8
-
Ο/η Κώστας Μυσίρης σχολίασε το άρθρο διατήρηση στροφορμής και μεταβολή της κινητικής ενέργειας πριν από 1 έτος, 4 μήνες
Διόρθωση στην τελική ακτίνα r’ στον παρονομαστή θέλουμε 4B
- Φόρτωσε Περισσότερα
Παραθέτω με κάθε επιφύλαξη μια “περίεργη ” περίπτωση. Το chat gpt έστησε, έλυσε τη Δ.Ε και έδωσε τις τιμές!
δεν γνωρίζω, Κώστα, τί δαίμονας είναι αυτό το chat gpt, αλλά βλέπω μια μόνο Εεπ=2V,
ούτε την πολικότητα δεν βλέπω διότι δεν μπορώ να διακρίνω ποια μισά των σπειρών είναι πίσω (έπρεπε να είναι εστιγμένα) και ποια μπροστά από το επίπεδο,
Εαυτ δεν βλέπω (μην και πετάξουμε μια πέτρα προς τα πάνω και κινηθεί η Γη ανάποδα…)
Καλησπέρα δάσκαλε! Το σχήμα το έκανα μονος δε μπορούσε να το κάνει!
Κατά τα άλλα το εργαλείο πλέον τα κάνει όλα.. του έκανα απορίες και οσάν εξωγήινος μου έκανε κανονικό μάθημα με βαθύτατη ανάλυση απορίες κλπ κλπ… σκιάχτηκα λιγάκι να σου πω…
https://i.ibb.co/wZNH8yqc/1000002789-1748188471-7447.jpg
Κώστα καλησπέρα.
Συμφωνώ με την προσέγγισή σου. Πράγματι όπως αναφέρεται με σαφήνεια και στο σχολικό βιβλίο “Ηλεκτρεγερτική δύναμη επαγωγικής προέλευσης δημιουργείται σε κάθε κύκλωμα στο οποίο μεταβάλλεται η ένταση του ρεύματος, συνήθως όμως τη μελετάμε στα πηνία γιατί εκεί το φαινόμενο είναι εντονότερο.” Δύο σχετικές αναρτήσεις υπάρχουν και εδώ: Αυτεπαγωγή χωρίς πηνίο – Υλικό Φυσικής – Χημείας, Σε κινούμενη ράβδο, η ΗΕΔ από επαγωγή δεν είναι ίση με «Βυl» – Υλικό Φυσικής – Χημείας
https://i.ibb.co/TqxYL6KY/2-png-1748267851-9589.jpg
Καλησπέρα Ανδρέα ! Ακριβώς εφόσον δίνεται και ένα σημαντικό L δεν μπορούμε να την αγνοήσουμε. Σε παλιά βιβλία υπάρχουν ασκήσεις με L σε απλό δακτύλιο!
“Σε παλιά βιβλία υπάρχουν ασκήσεις με L σε απλό δακτύλιο!” Έχεις κάτι σχετικό να μου στείλεις;
Χαζεύοντας τα παλιά βιβλία βλέπω πόσο πιο ευρεία και ολοκληρωμένη ήταν η τότε “ματιά” σε κάθε κεφάλαιο.. Τώρα ξεκομμένα και σκόρπια πράγματα χωρίς πλαίσιο δυστυχώς….
Καλησπέρα και πάλι! Σαββάλας 1η Δέσμη!
Από εδώ είδα το Γ5
https://i.ibb.co/kVzg8fCg/1000002808-1748281820-7348.jpg
Καλημέρα παιδιά.
Κώστα, δεν καταλαβαίνω πώς το πηνίο έχει στα ίδια άκρα του δύο διαφορετικές ΗΕΔ.
Ελευθερία και εμένα τρόμαξε αυτό αλλά βλέπω σε ισοδύναμα κυκλώματα μετασχηματιστών και γεννητριών να εμφανίζονται δύο τάσεις επαγωγικής και αυτεπαγωγικής προέλευσης. Τα διαγράμματα που οι Ηλεκτρολόγοι χρησιμοποιούν δεν τα έχουμε συνηθίσει.
Στην περίπτωση της ανάρτησης του Κώστα θα έχουμε καθυστέρηση στην αποκατάσταση του ρεύματος αλλά σε εναλλασσόμενο σήμα είναι σημαντικός ο ρόλος και των δύο.
Δε με νοιάζει τι κάνουν οι ηλεκτρολόγοι Γιάννη….
Με νοιάζει τι δίδαξα ως καθηγήτρια λυκείου.
Βλέπω μια μεταβαλλόμενη ροή κάποιου ΜΠ μέσα από την επιφάνεια των σπειρών του πηνίου.
Συμπεραίνω ότι επάγεται ΗΕΔ στα άκρα του.
Παίρνω τον Faraday και υπολογίζω την τιμή της, που είναι σταθερή λόγω του σταθερού ρυθμού μεταβολής της ροής.
Παίρνω τον Lenz και βρίσκω την πολικότητά της.
Μελετώ το κύκλωμα, που έχει την παραπάνω πηγή και αντιστάτη.
Και τέλος.
Πόσες ΗΕΔ υπάρχουν τελικά στα άκρα του πηνίου;
Το πηνίο αποκτά ΗΕΔ λόγω της μεταβαλλόμενης ροής, τροφοδοτεί το κύκλωμα, το ρεύμα είναι μεταβαλλόμενο, το πηνίο αποκτά και δεύτερη ΗΕΔ, αντιτιθέμενη στην πρώτη τη δική του την ΗΕΔ, μέχρι να σταθεροποιηθεί το ρεύμα, οπότε να έχει μόνο μια ΗΕΔ;
Πότε διδάξαμε πηγή με δύο διαφορετικές ΗΕΔ στα άκρα της;
Αναρωτιέμαι: και οι χημικοί και οι μαθηματικοί τα ίδια κάνουν ή μόνο εμείς έχουμε το προνόμιο δέκα μέρες πριν τις εξετάσεις να αναρτούμε τέτοια θέματα;
Έχει φρικάρει πραγματικά… Κώστα, με συγχωρείς….
Ελευθερία ο Κώστας δεν το ανάρτησε για θέμα.
Γράφει:
Παραθέτω με κάθε επιφύλαξη μια “περίεργη ” περίπτωση.
Το ανάρτησε σαν άρθρο, δηλαδή κάτι που δεν είναι για μαθητές.
Αρχικά μου φάνηκε περίεργο άρχισα αναζητήσεις διαδικτυακές και στον Εντμίνιστερ.
Προσπαθώ να καταλάβω κατά πόσο στέκει ποσοτικά και νομίζω πως θα επηρέαζε αν το πηνίο στρεφόταν με σημαντική γωνιακή ταχύτητα.
Η παρουσίαση “περίεργων” καταστάσεων προφυλάσσει μαθητές από θέματα που δεν στέκουν. Κλασικό παράδειγμα:
Πότε διατηρείται η ορμή;
με δράστη τον Διονύση.
Δεν είναι για μαθητές και το λέει κιόλας. Όμως προστατεύει από αηδίες.
Λίγα θέματα κυκλοφόρησαν που ένα βλήμα καρφωνόταν σε ξύλο (σε τραχύ δάπεδο) και ο συντάκτης ζητούσε σε πόση απόσταση θα σταματήσει το συσσωμάτωμα;
Έχουμε δει πάρα πολλά. Το άρθρο του Διονύση αποτρέπει από τέτοια θέματα.
Δηλαδή ωφελεί και εμάς και εμμέσως τα παιδιά.
Το υλικονέτ είναι κάτι περισσότερο από ένα αποθετήριο θεμάτων για παιδιά.
Καλησπέρα Ελευθερία και Γιάννη!
Η περίπτωση είναι πιο απλή από όσο φαίνεται! Αντί να κατέβει ένας μεταγωγός σε μπαταρία 2V μπήκε ένα Εεπ=2V απλά όπως είπε ο Γιάννης δεν το χουμε συνηθίσει!
Όπως συνδυάστηκε το BUL με πηνίο στα προπέρσινα θέματα, μπορεί να συνδυαστεί και το dBεξ/dt…
Και σε πιο απλή διάταξη dBεξ/dt διαπερνά τετράγωνο πλαίσιο με R και L στις πλευρές. Ίδια ερωτήματα και λύσεις.
Ο Γιάννης έχει αντιληφθεί την πρόθεσή μου που είναι αυτή που περιγράφει ακριβώς!
Είμαι της λογικής “φύλαγε τα ρούχα σου να χεις τα μισά “. Για αυτό προτιμώ να το κάνω θεμα εδώ και να το ” καψω” πάρα να το δω στην εξέταση…
Γεια σου Κώστα, χαίρομαι που επικοινωνούμε ξανά μετά από πολλά χρόνια
Νομίζω πως ανακαλύπτουμε ξανά την Αμερική….
Σε κάθε βιβλίο Η/Μ στις δέσμες υπήρχε η άσκηση που δίνεις στη φωτο
και έγραψα τη λύση της
https://i.ibb.co/XZqJZHLZ/image.png
Για ποια τιμή όμως του συντελεστή αυτεπαγωγής L μιλάμε ;;;;
Έχουν σχέση τα παραπάνω με τα πηνία που διαπραγματεύεται το σχολικό,
αλλά κυρίως με τη μεθοδολογία που χρησιμοποιεί σε παραδείγματα και άλυτες
ασκήσεις;
Καλησπέρα σε όλη την παρέα.
Κώστα, είναι το ίδιο αυτό, που πραγματεύεσαι παραπάνω και αυτό, που μπήκε το 2023;
Πρώτον, το 2023 μπήκε θέμα βασισμένο σε άσκηση του βιβλίου, δεν ήταν δημιούργημα της φαντασίας κάποιου θεματοδότη σαν την περσινή αηδία, που είδαμε στο Δ θέμα.
Όλοι μας οφείλαμε να έχουμε διδάξει την άσκηση του σχολικού.
Και δεύτερον, το 2023 ο αγωγός ήταν η επαγωγική ΗΕΔ και το πηνίο η αυτεπαγωγική ΗΕΔ.
Δεν είχε το ίδιο αντικείμενο και τις δύο ΗΕΔ ταυτόχρονα. Δίδαξέ το αυτό σε μαθητή!
Το πρόβλημα όμως είναι άλλο.
Ο Γιάννης βλέπει το θέμα ως αντικείμενο συζήτησης μεταξύ καθηγητών.
Εσύ το βλέπεις ως πιθανό θέμα, το οποίο ανάρτησες για να το κάψεις.
Αυτό είναι το πρόβλημα.
καλησπέρα σε όλους
κάτι δεν μου “κάθεται” καλά, Θοδωρή
η Επ ως αιτία προηγείται, ελάχιστα έστω, και η Εαυτ έπεται ως αποτέλεσμα, και αφού R=0, άρα Ιαρχ= Εεπ/0 =“άπειρο”;
ή εμφανίζονται ταυτόχρονα, νομίζω αυτό γίνεται, και αφού R=0 και Εεπ-Εαυτ=0, δεν είναι Ι=0/0=απροσδιόριστο;
και σε κάθε περίπτωση αυτή η ζητουμένη ενέργεια πώς αποταμιεύεται;
μπορεί να θεωρηθεί πηνίο κυκλικός αγωγός χωρίς άκρα με είσοδο και έξοδο ρεύματος, ώστε να δικαιούται L και τύπο ενέργειας;
Βαγγέλη, ασκήσεις επαγωγής με υποθετικά κυκλώματα μηδενικής αντίστασης,
νομίζω είναι ακατάλληλες για διδασκαλία….
Όλοι όμως έχουμε μπει στο τρυπάκι να ασχοληθούμε
Νομίζω όλα αυτά μπορούν να περιμένουν…
αυτή μου “κάνει” ως αποδεκτή Θοδωρή
και πειραματικά πραγματοποιήσιμη
το πηνίο είναι πηνίο με τα όλα του…
Καλημέρα Θοδωρή!!!! Συμφωνώ το L είναι αμελητέο, η μηδενική αντίσταση ακατάλληλη και όντως “κάτι δεν πάει καλά” που λέει ο Δάσκαλος ο αγαπημένος ο Βαγγέλης, ωστόσο αφού το είδα στο βιβλίο το ανέβασα για τον Ανδρέα.
Όσον αφορά στο ψυχολογικό κομμάτι συμφωνώ με την Ελευθερία δεν θα έδινα την άσκηση σε έναν μαθητή που κινείται σε στενό πλαίσιο, δεν την επέβαλα σε κανέναν ούτε τη ζήτησα σε κάποιο διαγώνισμα! Όποιος ψάχνει στο Ylikonet το κάνει με δική του ευθύνη! Υπάρχει το σχολικό βιβλίο, η τράπεζα θεμάτων, το stydy4exams και το ψηφιακό βοήθημα του Ι.Ε.Π καθώς και πληθώρα βοηθημάτων που έχουν περάσει επιστημονικό έλεγχο !
Όσον αφορά στο κύκλωμα τώρα δεν υπάρχει υποκειμενικός παράγοντας. Προφανώς και μπορούν να υπάρξουν διαφορετικές ΗΕΔ οποιασδήποτε προσέλευσης ταυτόχρονα, η διαδικασία δεν αλλάζει ή Δ.Ε και οι λύσεις αλλάζουν!
Αν λοιπόν η εξωτερική ΗΕΔ μορφής BUL συνδυάζεται με πηνίο ενώ η dBεξ/dt δεν συνδυάζεται, είναι στο χέρι του κάθε καθηγητή να το κρίνει, και να κρίνει αν θα το διδάξει ή αν θα το βάλει ως θέμα!
Συμπερασματικά τονίζω ότι η διάταξη αποτελείται από έναν μαγνήτη και ένα πηνίο και τίποτα άλλο!! Ούτε κατασκευή ούτε υπερπαραγωγή! Η πιο κλασική διάταξη επαγωγής που υπάρχει! Νομίζω της αξίζει να τη μελετήσουμε λίγο παραπάνω και να προβληματιστούμε !!