-
Ο/η Κοτσακινός Χρήστος σχολίασε το άρθρο στοιχεία Κινηματικής Β Γυμνασίου πριν από 5 ώρες, 53 λεπτά
Βαγγέλη καλησπέρα,
πολύ ωραία τα θέματα που προτείνεις αν και νομίζω πως ο κατάλληλος τίτλος θα ήταν Στοιχεία Κινηματικής Α’ Λυκείου (αφού πλέον διδάσκονται μόνο σε αυτή την τάξη, όχι στην Β’ Γυμνασίου) για να μην μπερδεύονται οι μαθητές. -
Ο/η Κοτσακινός Χρήστος σχολίασε το άρθρο Μέγιστη Στροφορμή υλικού σημείου… πριν από 3 μέρες, 4 ώρες
Θοδωρή πολύ ωραία άσκηση.
Το Chatgpt εκπαιδεύεται μέσα από τις συνομιλίες που έχει με τους χρήστες. Για αυτό είναι ακόμα δωρεάν. Όταν εκπαιδευτεί πλήρως, δεν θα υπάρχει δωρεάν επιλογή. Βέβαια, θα είναι τόσο εξελιγμένο που όλοι θα αναγκαστούμε να πληρώσουμε όπως ακριβώς έγινε με τους υπολογιστές, τα smartphone κ.λπ.
-
H/o Κοτσακινός Χρήστος έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 3 μέρες, 6 ώρες
Τεστ στον νόμο Coulomb (Β' Λυκείου)
Καλησπέρα, παραθέτω ένα τεστ πάνω στον νόμο του Coulomb για το αδικημένο μάθημα της Φυσικής Γενικής παιδείας στη Β’ Λυκείου. Στο αρχείο δίνονται […] -
Ο/η Κοτσακινός Χρήστος σχολίασε το άρθρο Μην κάνετε εφαρμογές της κεντρομόλου δύναμης! πριν από 2 εβδομάδες, 1 μέρα
Ανδρέα συμφωνώ απόλυτα μαζί σου.
Γενικά πάντως η ύλη της Φυσικής προσανατολισμού της Β’ είναι προβληματική. Αν εξαιρέσεις τα πρώτα 2 κεφάλαια (που δεν έχει και πάρα πολλά χρόνια που τα έβαλαν στο μάθημα) όλα τα υπόλοιπα (Αέρια, Θερμοδυναμική …) έχουν απαξιωθεί πλήρως από μαθητές και καθηγητές γιατί δεν υπάρχει συνέχεια στη Γ’ Λυκ…[Περισσότερα]
-
Ο/η Κοτσακινός Χρήστος σχολίασε το άρθρο Ζητείται η βοήθεια του κοινού… πριν από 2 εβδομάδες, 1 μέρα
Βαγγέλη καλησπέρα,
αρχικά να πούμε ότι δεν υπάρχουν ms word 2011. Υποθέτω πως εννοείς του 2010.Κανονικά πρέπει να πληρώσεις για να μετατρέψεις ένα έγγραφο pdf σε word (από όσο γνώριζα). Η ενναλακτική που προτείνει ο Διονύσης είναι καλή αλλά πολλές φορές όχι και τόσο (βλέπε το ζήτημα που αναφέρεις).
Θα σου πρότεινα να δοκιμάσεις τον δαί…[Περισσότερα]
-
Ο/η Κοτσακινός Χρήστος σχολίασε το άρθρο Ζητείται η βοήθεια του κοινού… πριν από 2 εβδομάδες, 2 μέρες
Καλησπέρα Βαγγέλη,
σου εύχομαι να αναρρώσεις πλήρως. Εγώ εδώ και κοντά 1 χρόνο χρησιμοποιώ το libree office που είναι δωρεάν ενναλακτική του word και ανοιχτού κώδικα. Μπορείς αν θέλεις να το δοκιμάσεις καθώς σίγουρα έχει τις δυνατότητες που ζητάς.Όσον αφορά το word, αν μπορείς να πεις ποια έκδοση έχεις (07,10,13,16 κ.λπ.) γι…[Περισσότερα]
-
H/o Κοτσακινός Χρήστος έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 2 εβδομάδες, 4 μέρες
Σημειώσεις πάνω στην Ομαλή κυκλική κίνηση
Οι μαθητές της Β’ Λυκείου συνήθως παθαίνουν το πρώτο σοκ στη Φυσική Προσανατολισμού όταν συναντάνε το κεφάλαιο της Ομαλής κυκλικής κίνησης. Ελπίζω οι […] -
Ο/η Κοτσακινός Χρήστος σχολίασε το άρθρο Aδιάβλητο και αντικειμενικό σύστημα εισαγωγής… πριν από 3 εβδομάδες, 2 μέρες
Καλησπέρα Τίνα,
με άλλα λόγια προτείνεις οι μαθητές να δίνουν 3 φορές Πανελλαδικές εξετάσεις (Α,Β και Γ Λυκείου) γιατί αναφέρεις:
να μην συνυπολογίζονται προφορικοί βαθμοί ή ενδοσχολικές επιδόσεις- δεν είμαστε έτοιμοι για αυτό δυστυχώς.Αυτό δεν θα οδηγήσει τους μαθητές στα φροντιστήρια από ακόμα πιο μικρή ηλικία; Ένας μαθητής 15-…[Περισσότερα]
-
Ο/η Κοτσακινός Χρήστος σχολίασε το άρθρο Διαγωνισμός Χημείας για το Γυμνάσιο πριν από 1 μήνα, 2 εβδομάδες
Άγγελε δυστυχώς είναι όπως τα λες. Αν και Φυσικός καταλαβαίνω την αδικία που βιώνετε
-
Ο/η Κοτσακινός Χρήστος σχολίασε το άρθρο Διαγωνισμός Χημείας για το Γυμνάσιο πριν από 1 μήνα, 2 εβδομάδες
Καλησπέρα Βασίλη, τα θέματα που έφτιαξα είναι ίδιας φιλοσοφίας με αυτά του ΠΜΔΧ Λυκείου. Συμφωνώ σε αυτά που λες αλλά η αλήθεια είναι πως οι Ελληνικοί διαγωνισμοί μόνο κύρος δεν κερδίζουν από τέτοιου είδους θέματα (συχνά απαξιούνται και δεν δίνουν τη δυνατότητα στους επιτυχόντες να πάρουν εισιτήριο σε διεθνείς διαγωνισμούς).
Επίσης να θυμίσω ότι…[Περισσότερα] -
H/o Κοτσακινός Χρήστος έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 1 μήνα, 2 εβδομάδες
Διαγωνισμός Χημείας για το Γυμνάσιο
Η σπουδαιότητα της Χημείας είναι ευρέως αποδεκτή. Δυστυχώς, ενώ στο γυμνάσιο το επίπεδο των μαθηματικών, της Βιολογίας (άντε και λίγο της Φυσικής […]-
Γεια σου Χρήστο, διαπίστωσα ότι τα προτεινόμενα θέματα περιορίζονται σε γνώσεις περιεχομένου Χημείας και ως εκ τούτου δεν αξιοποιούν στο έπακρο τη δυναμική της Χημείας.
Κατά τη γνώμη μου, χρειάζεται και αξιολόγηση δεξιοτήτων. Στον εν λόγω διαγωνισμό θα μπορούσαν να προστεθούν ερωτήσεις οι οποίες να αξιολογούν τους μαθητές στη δημιουργία ερευνητικών ερωτημάτων (ή ερευνητικών υποθέσεων), στο πως σχεδιάζεται ένα πείραμα θεωρητικά (χειρισμός μεταβλητών), στο πώς αναλύονται τα δεδομένα, και στο πως ερμηνεύονται τα αποτελέσματα.
Τα νέα Προγράμματα Σπουδών προωθούν τη διερευνητική μάθηση, επομένως ο διαγωνισμός θα μπορούσε να ακολουθεί το ίδιο πνεύμα αποκτώντας μεγαλύτερο κύρος.
Με αυτή τη δομή των εξετάσεων, θα αναγνωρίζονται εκείνοι οι μαθητές που έχουν κατανοήσει το πνεύμα της έρευνας, ακόμα και αν δεν θυμούνται όλα τα «θεωρητικά».Ακολουθεί ένα παράδειγμα:
Δίνεται ένας πίνακας μετρήσεων pH σε διαφορετικές συνθήκες, μάζες αντιδραστηρίων και ζητούνται ερωτήσεις του τύπου:
Ποιος είναι ο στόχος του πειράματος (ή ποιο ερευνητικό ερώτημα θέλει να απαντήσει ο πειραματιστής);
Ποια είναι η ανεξάρτητη μεταβλητή, ποιες είναι οι σταθερές μεταβλητές και ποια είναι η μετρούμενη μεταβλητή; (Δηλαδή τι αλλάζει ο πειραματιστής, τι κρατά σταθερό και τι μετρά;)
Πώς ελέγχεται ότι το αποτέλεσμα είναι έγκυρο;
Τι συμπέρασμα μπορεί να προκύψει από το πείραμα;
Με αυτόν τον τρόπο αξιολογούνται και δεξιότητες διερεύνησης εκτός από γνώσεις.Ακολουθεί ένα άλλο παράδειγμα:
Δίνεται ένας πίνακας με δεδομένα. Στους εξεταζόμενους ζητείται όχι μόνο να εξάγουν αποτέλεσμα και συμπέρασμα, αλλά και να αιτιολογήσουν σε ποια θεωρητική γνώση στηρίζεται το συμπέρασμα τους.Οι δεξιότητες διερεύνησης μπορούν εύκολα να αξιλογηθούν με γραπτά σενάρια, πίνακες και γραφήματα, χωρίς τη χρήση εργαστηρίου (κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού). Κατά τη γνώμη μου ένας τέτοιου είδους διαγωνισμός (όπως ανέφερα και πιο πάνω) θα είχε μεγαλύτερο κύρος.
-
Επισημαίνω ότι στη Φυσική υπάρχει και Βαλκανιαδα που εξασφαλίζει εισαγωγή στην τριτοβάθμια σε περίπτωση μεταλλείου όπως η Ολυμπιάδα ενώ στη Χημεία όχι.
-
Καλησπέρα Βασίλη, τα θέματα που έφτιαξα είναι ίδιας φιλοσοφίας με αυτά του ΠΜΔΧ Λυκείου. Συμφωνώ σε αυτά που λες αλλά η αλήθεια είναι πως οι Ελληνικοί διαγωνισμοί μόνο κύρος δεν κερδίζουν από τέτοιου είδους θέματα (συχνά απαξιούνται και δεν δίνουν τη δυνατότητα στους επιτυχόντες να πάρουν εισιτήριο σε διεθνείς διαγωνισμούς).
Επίσης να θυμίσω ότι και τα παλιότερα ΠΣ μιλούσαν για διερευνητική μάθηση χωρίς ωστόσο να εφαρμοστεί ποτέ…
Σε ευχαριστώ πάντως για τις ιδέες που έδωσες, θα επανέλθω κάποια στιγμή με θέματα της δικής σου φιλοσοφίας -
Άγγελε δυστυχώς είναι όπως τα λες. Αν και Φυσικός καταλαβαίνω την αδικία που βιώνετε
-
-
Ο/η Κοτσακινός Χρήστος σχολίασε το άρθρο Χημεία Β' Γυμνασίου [Εισαγωγή] πριν από 1 μήνα, 3 εβδομάδες
Παναγιώτη πολύ καλή δουλειά.
Μερικές ακόμα ερωτήσεις θα μπορούσαν να ήταν:- Να αναφέρετε τέσσερα επεξεργασμένα προϊόντα που δημιουργεί ο άνθρωπος και τα στάδια μετατροπών.
- Να αναφέρετε διάφορα χημικά προϊόντα και σε ποιους τομείς χρησιμοποιούνται.
- Δώστε παραδείγματα χημικών προϊόντων που άλλοτε χρησιμοποιούνται με επωφελή τρόπο και άλλοτε με επ…
-
Ο/η Κοτσακινός Χρήστος σχολίασε το άρθρο Σχολικά βιβλία Φυσικής προς κάθε ενδιαφερόμενο/η πριν από 1 μήνα, 4 εβδομάδες
Στοιχεία Αστρονομίας και Διαστημικής:
https://drive.google.com/file/d/0B8Q1TOEAqwgGelJiYVdPVDI1SDA/view?usp=sharing&resourcekey=0-kLR0R7O-u8kpcONif1DitQ -
Ο/η Κοτσακινός Χρήστος σχολίασε το άρθρο Mr ή Mm? πριν από 2 μήνες, 3 εβδομάδες
Πιθανώς να έχει κάποια αξία:
(Από το ΨΕΒ Χημείας με τίτλο ΒΑΣΙΚΕΣ & ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΧΗΜΕΙΑΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΤΑΞΕΙΣ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗ ΧΗΜΕΙΑ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΕΝΟΤΗΤΑ 0.5:ΣΧΕΤΙΚΗ ΑΤΟΜΙΚΗ ΜΑΖΑ (Ar), ΣΧΕΤΙΚΗ ΜΟΡΙΑΚΗ ΜΑΖΑ (Mr), ΜΟL (nx), ΜΟΛΑΡΙΚΗ ΜΑΖΑ (M) ΚΑΙ ΜΟΛΑΡΙΚΟΣ ΟΓΚΟΣ (Vm).) -
Ο/η Κοτσακινός Χρήστος σχολίασε το άρθρο Mr ή Mm? πριν από 2 μήνες, 3 εβδομάδες
Γιατί λοιπόν η ελληνική βιβλιογραφία (και όχι μόνο) χρησιμοποιεί λάθος σύμβολα όπως Mr αντί για Mm ή M;
Η ελληνική σχολική και ακαδημαϊκή παράδοση πολλές φορές προτιμά την ευκολία έναντι της ακρίβειας. Χρησιμοποιεί Mr = M(g/mol) για να μην εισάγει επιπλέον σύμβολα. Υποθέτει πως «ο μαθητής καταλαβαίνει» από τα συμφραζόμενα πότε το Mr είναι κ…[Περισσότερα]
-
H/o Κοτσακινός Χρήστος έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 3 μήνες
2 (ελαφρώς) διαφορετικά συστήματα εξετάσεων
Καλησπέρα σε όλους, ελπίζω η παρουσία σας στις θάλασσες να είναι συχνή γιατί η ζέστη δεν υποφέρεται. Παραθέτω δύο διαγωνίσματα στην Α’ Λυκείου τύπου π […] -
Ο/η Κοτσακινός Χρήστος σχολίασε το άρθρο Το σπρέι του διαιτητή πριν από 3 μήνες, 1 εβδομάδα
Καλησπέρα Παναγιώτη,
πολύ ωραία άσκηση. Και εγώ παλιότερα είχα φτιάξει μια που αφορούσε τον εν λόγω δημοφιλές σπρέι (έχουμε και εμείς τις αδυναμίες μας).
Μια λύση σε παρόμοια φιλοσοφία με του Δημήτρη σε Word.
https://docs.google.com/document/d/1ecW2qyydEqHMIL__ejP0YdvC6FJ22x0t/edit?usp=sharing&ouid=107414096159803143787&rtpof=true&sd=true -
Ο/η Κοτσακινός Χρήστος σχολίασε το άρθρο Το μάθημα της Χημείας και η περιβαλλοντική συνείδηση πριν από 3 μήνες, 2 εβδομάδες
Τονια καλησπερα,
Κατά τη γνώμη μου, το μάθημα της Χημείας δεν είναι ο κατάλληλος χώρος για να γίνεται εκτενής συζήτηση γύρω από περιβαλλοντικά ζητήματα, τουλάχιστον όχι με τρόπο που απομακρύνει από την ουσία της επιστήμης. Η Χημεία είναι ένα θεμελιώδες μάθημα θετικής κατεύθυνσης, που απαιτεί εστίαση σε βασικές έννοιες, νόμους, εξ…[Περισσότερα] -
Ο/η Κοτσακινός Χρήστος σχολίασε το άρθρο Ασκήσεις Φυσικής έως και τον Ιούνιο 2025 πριν από 3 μήνες, 2 εβδομάδες
Διονύση ευχαριστούμε πάρα πολύ για την υπερπολύτιμη προσφορά σου όλα αυτά τα χρόνια
-
Ο/η Κοτσακινός Χρήστος σχολίασε το άρθρο 3 συχνά λάθη μαθητών -Χημεία Α Λυκείου πριν από 3 μήνες, 3 εβδομάδες
Καλησπέρα κύριε Βαχλιωτη,
το σχολικό βιβλίο της Χημείας της Α’ Λυκείου ορίζει τον γραμμομοριακό όγκο και τον συνδέει με την αρχή του Avogadro και τις πρότυπες συνθήκες. Ωστόσο, η κριτική μου δεν αφορά την ύπαρξη του ορισμού, αλλά το βάθος και την πληρότητα της παρουσίασης, καθώς και τη διδακτική του αξιοποίηση.
Αν εξετάσει κανείς τη διεθνή βιβλ…[Περισσότερα] - Φόρτωσε Περισσότερα