web analytics

Σχόλια για τα θέματα Χημείας 2017.

Εδώ μπορείτε να γράψετε σχόλια, ερωτήματα, παρατηρήσεις, για τα σημερινά θέματα Πανελλαδικών εξετάσεων στη Χημεία.

 

Τα θέματα και από εδώ.

Αλλά και τα θέματα των εσπερινών Λυκείων, εδώ.

Οι απαντήσεις των θεμάτων από την ΕΕΧ εδώ.

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
153 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Ιωαννίδης Χαράλαμπος

Δεν ορίζω εγώ τους θεματοδότες.

Δεν εμπιστεύομαι γενικά κανέναν για την ακρίβεια και τη σαφήνεια των θεμάτων (όπως εγώ θα ήθελα).

Για αυτούς τους λόγους:

– όταν δεν αναφέρει κάτι για τη θερμοκρασία, τη θεωρούμε σταθερή

– όταν ζητάει ηλεκτρονιακή δομή ατόμου και δεν αναφέρει κάτι άλλο, θεωρούμε ότι το άτομο είναι σε θεμελιώδη κατάσταση

– όταν δεν αναφέρει για προσεγγίσεις και δεν υπάρχουν αριθμητικά δεδομένα για να τις ελέγξουμε, τις θεωρούμε δεδομένες

– όταν το οξειδωτικό είναι το υπερμαγγανικό κάλιο και δεν αναφέρει κάτι για τα προϊόντα, θεωρούμε ότι η πρωτοταγής αλκοόλη

  οξειδώνεται σε οξύ

– όταν ζητάει ποσοστό μετατροπής ενός αντιδρώντος, το αντιδρών αυτό δεν αντιδρά πλήρως και δεν χρειάζεται κάτι άλλο (πρωτότυπο) 

    

Χριστάκος Παναγιώτης

Δίνονται δυο διαλύματα ασθενών οξέων ΗΑ και ΗΒ με ka(HA)>ka(HB).  Το ΗΑ είναι ισχυρότερο από το ΗΒ

1η εκδοχή

Σωστή απάντηση :  Λάθος γιατί δεν αναφέρεται η θερμοκρασία

Απάντηση μαθητή κου Ιωαννίδη : Σωστό

κος Ιωαννίδης προς μαθητή του: Καλά γιατί δεν το πρόσεξες.  Τόσες φορές σας το έχω κάνει.

 

2η εκδοχή

Σωστή απάντηση : Σωστό γιατί εννοείται ότι η θερμοκρασία των διαλυμάτων είναι ίδια. Διαφορετικά θα το ανέφερε η εκφώνηση

Απάντηση μαθητή κου Ιωαννίδη : Σωστό

κος Ιωαννίδης προς μαθητή του: Είδες που σε έχω μάθει τα πρωτότυπα θέματα να τα αντιμετωπίζεις σωστά ξεπερνώντας τις όποιες ασάφειες;

win win λοιπόν.

Δημήτρης Παπαγεωργίου

Συμφωνώ με την τοποθέτηση του Παναγιώτη.

η επιτροπή εξετάσεων οφείλει να βγάλει θέματα που θα είναι σαφή, που δεν δημιουργούν σύγχηση και η διατύπωσή τους είναι κατανοητή και αναλυτική.

Όταν αυτό δεν συμβαίνει (και δυστυχώς το έχουμε δει αρκετες φορές αυτό το έργο..) το θεωρώ υποχρέωση μας να το κριτικάρουμε.

Το χειρότερο σε αυτές τις περιπτώσεις είναι ότι την ασάφεια την πληρώνουν οι πιο "ψαγμένοι" μαθητές οι οποίοι αναζητούν τις λεπτομέρειες της εκφώνησης και κάποιες φορές παγιδεύονται…

Ιωαννίδης Χαράλαμπος

Δίνονται δύο διαλύματα ασθενών μονοπρωτικών οξέων ΗΑ και ΗΒ, ίδιας θερμοκρασίας.

Στα διαλύματα αυτά το ΗΑ έχει μεγαλύτερη σταθερά ιοντισμού από το ΗΒ, άρα το ΗΑ είναι ισχυρότερο οξύ από το ΗΒ.

Πολλοί μαθητές απαντούν Σωστό.

Λίγοι μαθητές (ψαγμένοι) απαντούν Λάθος, γιατί δεν αναφέρει αν τα διαλύματα είναι υδατικά και μάλιστα αραιά.

Τότε θα ζητήσουμε να θεωρηθούν και οι δύο απαντήσεις σωστές. Μήπως κάποιοι θα αδικηθούν;

Όταν δε θέλουμε να καταλάβουμε, το ειδικό το κάνουμε γενικό και τις αδυναμίες μας θεωρία.

 

 

Χριστάκος Παναγιώτης

Η αναφορά σας περί αδυναμιών μας μου επιτρέπει να σας θυμίσω ότι ο όρος διάλυμα αν δεν προσδιορίζει το διαλύτη αναφέρεται σε υδατικό.

Επίσης έδειξα το κείμενο σε μαθητές και σας γράφω κάποιες απαντήσεις τους

Είναι σίγουρα καθηγητής ή μαθητής

Μάλλον ειρωνικά μιλάει.

Καληνύχτα σας

Χριστάκος Παναγιώτης

κε Ιωαννίδη,

Διαβάστε την πρώτη σελίδα του επισυναπτόμενου και την επόμενη φορά να είστε πιο προσεκτικός

http://old.primedu.uoa.gr/sciedu/BIBLIO/files/MIXED.pdf

Κώστας Χαρκοπλιάς
21/06/2017 11:01 ΠΜ

Mε βάση την προσωπική μου εμπειρία όταν ετοιμάζω ένα διαγώνισμα : 
Όσες φορές και να το κοιτάξω πάντα κάτι ξεφεύγει (πολλές από τις αναρτήσεις μου στο υλικονέτ έχουν βελτιωθεί μετά από μικρές αλλά
εύστοχες παρατηρήσεις κυρίως έμπειρων συναδέλφων αλλά και από mail-απορίες μαθητών)
Γι' αυτό πρέπει τα θέματα των πανελλαδικών να τα λύνουν (αν αυτό είναι εφικτό) τουλάχιστον 3 έμπειροι συνάδελφοι που διδάσκουν φυσικά το μάθημα.
Προφανώς και πρέπει να υπάρχει άψογη διατύπωση και να μην εννοείται τίποτα.
Οι ψαγμένοι μαθητές έχουν μάθει να κοιτάζουν λέξη-λέξη την εκφώνηση. Ούτε το 25 οC εννοείται, ούτε το θ=σταθ.
Η προβληματική διατύπωση πάντα είναι εις βάρος του καλού μαθητή.
Γι' αυτό οι βαθμολογητές σε προβληματικές εκφωνήσεις θα πρέπει να είναι πιο ανεκτικοί αν βλέπουν ότι λόγω της εκφώνησης ο μαθητής ακολουθεί λάθος δρόμο.

Από τις ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ 2013 (τεχνολογική):
Α3α: "Το pH υδατικού διαλύματος NaF 0,1M είναι μεγαλύτερο από το pH υδατικού διαλύματος
          ΝaCl 0,1M"    ΣΩΣΤΟ ή ΛΑΘΟΣ;  
 
Η θερμοκρασία είναι ίδια ή όχι; Είναι στους 25 ή όχι;
Ας μη κάνουμε εδώ καμμία βαθυστόχαστη ανάλυση εδώ για το τι είναι σωστό
Ας απαντήσουμε σαν μαθητές…

ΥΓ: Έχει πλέον νόημα να λέμε και να ξαναλέμε τις παραμονές;

 "Παιδιά καλή επιτυχία και να διαβάζετε προσεκτικά τις εκφωνήσεις!!!"

Eφη Ελευθεριου
21/06/2017 11:52 ΜΜ
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Μετα απο διορθωση περιπου 100 γραπτων, αυτο που βλεπω εγω ειναι πολλά κακα γραπτα, αλλα το μεγαλυτερο ποσοστο λαθών ειναι στο Β θεμα οπως παντα. Επισης τα θεματα ηταν πολλά για τα παιδια, με αποτελεσμα να ειναι σε συγχυση φτανοντας στο Δ4…

 

Eφη Ελευθεριου
21/06/2017 11:54 ΜΜ
Απάντηση σε  Γιωργοςγ

1 μοριο

Eφη Ελευθεριου
21/06/2017 11:56 ΜΜ
Απάντηση σε  Κωστής Στάμου

Δεν χανεις απολυτως τιποτα αν το εχεις βρει σε επιμερους ποσοστα, αρκει να βρηκες και τα δυο

Eφη Ελευθεριου
22/06/2017 12:02 ΠΜ

Συμφωνω για το Γ3 οτι η διατυπωση θα επρεπε να ειναι σαφεστερη και σε οτι αφορα τη μερικη μετατροπη του προπενιου και το οξειδωτικο… Παντως δεν ειδα κανενα γραπτο που να παιρνει μετατροπη της πρωτοταγους σε αλδευδη. Οι περισσοτεροι σε αλλα σημεια κανανε λαθος. Επισης αυτο που μου εκανε εντυπωση ειναι οτι το θεμα Γ ηταν αυτο με τις περισσοτερες αριστες ή σχεδον αρ

Eφη Ελευθεριου
22/06/2017 12:04 ΠΜ

Συνεχιζω… αριστες απαντησεις σε αντιθεση με το Δ ( για το Β δε το συζηταμε , ειναι το συνηθες)

Σταυρούλα Παπανικολακοπουλου
Απάντηση σε  Eφη Ελευθεριου

Να σας ρωτησω, σε γραπτό που πηρε 2 περιπτωσεις ,μια προς αλδευδη και μια προς οξυ, λογω της ασαφειας, ποια είναι η αντιδραση σας βαθμολογικα? (Κατα τα αλλα υποδειγματικα λυμενα τα υπολοιπα)

Δημήτρης Παπαγεωργίου

Διάγραμμα της συνάρησης που περιγράφει το (α) σε συνάρτηση με την C,

Αν έχω αποδόσει σωστά το ζητούμενο, τότε προφανώς το διάγραμμα δεν ταιριάζει με αυτο του Β3 .. (όπου το διάγραμμα μοιαζει με συνάρτηση y = α/ x )

Γιώργος Κομελίδης
23/06/2017 9:52 ΠΜ

Μου κάνει ιδιαίτερη εντύπωση το γεγονός του μη σχολιασμού από συναδέλφους στο Δ3. Αν κρίνει κανείς αυστηρά το θέμα πρέπει να το βγάλει "εκτός ύλης".

Σε προηγούμενη τοποθέτησή μου παρέθεσα ερώτημα εξαιρετικής μαθήτριας η οποία απάντησε σωστά περί στερεών, σύμφωνα με τους νόμους ισορροπίας, αλλά έθεσε και το εύλογο ερώτημα: Αν το μοναδικό προϊόν μιας αντίδρασης δεν επιδρά στην ισορροπία γιατί είναι στερεό, γιατί σχηματίστηκε; Δεν γίνεται λοιπόν η απουσία του να μην παίζει κανένα ρόλο.

Πως θα βαθμολογούσατε ένα τέτοιο γραπτό; Τι έπρεπε να γνωρίζει η μαθήτρια για να είναι σίγουρη για την πρώτη απάντηση; Την ισορροπία των μερικών πιέσεων;;; Δεν διδάχθηκε. Το γινόμενο διαλυτότητας;;; Δεν διδάχθηκε