web analytics

Σχόλια για τα θέματα Χημείας 2019.

Στο χώρο αυτό μπορούν να γραφούν σχόλια, απορίες και τελικά κάθε είδους κριτική και τοποθέτηση πάνω στα θέματα των εξετάσεων στη Χημεία του 2019.

Δείτε και από εδώ τα θέματα:

Θέματα πανελλαδικών εξετάσεων στη Χημεία 2019.

ή με κλικ εδώ.

Τα θέματα εσπερινών Λυκείων με κλικ εδώ.

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
267 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Σωτήρης Σωτηρίου
15/06/2019 11:26 ΜΜ

Ειλικρινά, επειδή είναι το πρώτο μου σχόλιο και δε θέλω να φανώ αγενής, δε ξέρω τι είναι πιο σαθρό το εκπαιδευτικό σύστημα στο οποίο δουλεύουμε ή εμεις οι ίδιοι που το εξυπηρετούμε;

Ειλικρινά, κατάλαβα λάθος ή μου φάνηκε; 

Είναι προτιμότερο να μην ειπωθεί η αλήθεια για τα θέματα, αλλά για να μην τρομάξουν οι μελλοντικοί υποψήφιοι της θετικής και χαθούν ώρες απο τους καθηγητές (φυσικούς, χημικούς κτλ) στα φροντιστήρια και αντίστοιχα χρειαστεί κάποιοι στο δημόσιο να κάνουν βόλτες για να συμπληρώσουν ώρες, να προωθήσουμε  εύκολα  θέματα.  Κύριοι της ΟΕΦΕ και της ΕΕΧ είστε άσχετοι, έχετε θράσος που φοβιζετε τον κόσμο, όλα ήταν μια χαρά (προφανώς ειρωνικο). Δείτε τα θέματα της προηγούμενης εικοσαετίας, όλα πολύ πιο δύσκολα (θα τρελαθώ).

Κανένα εκπαιδευτικό σύστημα δεν πρόκειται να ευδοκιμήσει στη χώρα μας, αν εμείς οι ιδιοι (εκπαιδευτικό προσωπικο) δεν αλλάξουμε κουλτούρα…οι θεματοδοτες άλλαξαν κουλτούρα στα θέματα χωρίς να γνωρίζουν που απευθύνονται. 

Και για να μην κουράσω άλλο. Τελικά αν κάποιος παρατηρήσει μόνο τις απαντήσεις στα θέματα θα νομίζει  οτι ειναι πολυ εύκολα .  Όμως το θέμα είναι μέσω της εκφωνησης να καταλάβεις τι σου ζητά ένα ερώτημα.  Με αυτές τις εκφωνησεις υπήρχε σοβαρό θέμα.  Χρειαζόταν κριτική ικανότητα σε θέματα χημείας όπου αυτό το εκπαιδευτικό σύστημα δε σε προετοιμάζει ποτέ,  και κυρίως αυτό το εκπαιδευτικό προσωπικο.

Εγώ πάντως ψέματα δεν είπα για τα θεματα.

Μπαλτζόπουλος Αντώνης
Αρχισυντάκτης

Κα Βαρδάκη σε δημόσιο ή ιδιωτικό σχολείο εργαστήκατε την σχολική χρονιά 2018-2019 ;

Συγνώμη που επιμένω αλλά είδα από το προφίλ ότι ξανά μπήκατε στο ylikonet και επιλέξατε να μην απαντήσετε .

 

Αντιγόνη Βαρδάκη
15/06/2019 11:51 ΜΜ

Κ. Μπαλτζόπουλε

Στο ylikonet γράφουμε ελεύθερα τη γνώμη μας για τα θέματα. Συμφωνείτε; 

Αν ήμουν στα Λατινικά ή στη Χημεία, αυτό αφορά την υπηρεσία και κανέναν άλλον.

Στο αν ήμουν σε ιδιωτικό σχολείο ή δημόσιο, δε νομίζω ότι πρέπει να σας δώσω απάντηση. 

Ας μη δημιουργείτε εντυπώσεις. Και πραγματικά, δε μπορώ να καταλάβω που έχετε μεταφέρει τα σχόλια μου. 

Καλό σας βράδυ

Δημήτρης Γκενές
Αρχισυντάκτης
15/06/2019 11:56 ΜΜ

Τι να σας πω ;

Κι εμένα με ταλαιπώρησαν και με κούρασαν

Νόμιζα μάλιστα ότι το πλέον αρνητικό ήταν η υπερβολικά μεγάλη έκταση και το θέμα χρόνου … και σκέφτηκα : Έ! εντάξει διαγωνισμός είναι δεν είναι εξέταση πιστοποίησης γνώσεων….

Θα μου πείτε: Ναι αλλά επηρεάζεται και η η εκπαιδευτική διαδικασία ( δηλαδή την προπόνηση ) Ε εντάξει το πολύ πολύ την σκηνοθεσία στην Γ Λυκείου να την αναλάβουν οι ίδιοι οι Πανεπιστημιακοί.

Πάντως και το θέμα της ασπιρίνης μου άρεσε ( ήξερα και την απάντηση και τον λόγο γι αυτό αγοράζω σαλοσπίρη με επικάλυψη δηλαδή πολυσακχαρήτη ώστε να είναι ανθεκτική στο στομάχι και να διαλύεται στο εντερικό περιβάλλον – σας δίνω και θεματάκι για του χρόνου!-) . Μου άρεσε και με τα ισότοπα ….

Δεν μου άρεσαν οι τύποι με περικοκλάδες και δυο ομάδες … εκεί αρχίζουνοι γκρίζες ζώνες της επιστήμης και τα πιθανα λάθη των καθηγητών.

Καταλαβαίνω τους λόγους για κάποια αύξηση στο επίπεδο των θεμάτων αλλά α) κάποια όχι εξοντωτική και β) όχι σε αγώνα δρόμου αλλά σκέψης … 

Δεν νομίζω όμως πως πρέπει να φτάσουμε και στο άλλο άκρο κατηγορώντας την επιτροπή για απροειδοποίητη αλλαγή έγγραφων και άγραφων νόμων. Φαντάζομαι του χρόνου θα έχουμ μια αποκλιμάκωση λόγω επαναφοράς τμημάτωνύλης που δεν διδάσκονταν την τελευταία δεκαετία ή δεν εξετάζονταν στην Γ. 

Κατα τ' άλλα οι χημικοί είναι ειδικότεροι επί του θέματος, και …

άντε και του χρόνου

 

Ελένη Παναγοπούλου
16/06/2019 12:00 ΠΜ

Συμφωνώ με αυτά που λέτε. Την ίδια απορία έχω και εγώ αν η συνάδελφος έκανε επιτήρηση ή διδάσκει σε δημόσιο ή ιδιωτικό σχολείο. Πάντως εγώ μεταφέρω τις εικόνες που πολλοί άλλοι εκτός από εμένα ειδαν μέσα στις αίθουσες. Όσο για τα θέματα η αγανάκτηση δεν είναι μόνο δική μου αλλά και πολλών συναδέλφων με αξιόλογη πορεία στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης. 

Δημήτρης Παπαγεωργίου

Νέές παρατηρήσεις.

Στο Δ1 αντίδραση (1) η ισοστάθμιση γίνεται εύκολα από έναν μαθητή της Α Λυκείου. Αλλά ο μαθητής της Γ θα χαθεί στις μεταβολές του Α.Ο !! (ο κλασματικός συντελεστής λαμβάνετε ως σωστός;)

Στο Α3 λέει "οι όξινες βιοδραστικές ουσίες .. προκαλούν έλκος .." 

 "Ποια από τις παρακάτω ουσίες είναι πιθανότερο .." αλλά δεν λέει ότι όλες αυτές είναι βιοδραστικές! 

Στο Β2, ποια δομή λαμβάνουμε για τον C;

1s2 2s2 2p2 ?

1s2 2s1 2p3 /

υβριδική μορφή ?

Μπαλτζόπουλος Αντώνης
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Αντιγόνη Βαρδάκη

Κα Βαρδάκη το print screen το έχω ανεβάσει στο https://el.imgbb.com/ Είναι ένα cloud που ανεβάζουμε εικόνες. Μάλλον το μεγαλύτερο ( και πιο ευκολό στην χρήση ) παγκοσμίως.

Όπως είδατε δεν άνοιξα κουβέντα για το θέμα της χημείας . Έχετε την άποψη σας, την οποία σέβομαι απολύτως ( σας παρακαλώ μη μου λέτε για τους κανονισμούς λειτουργίας του ylikonet . Δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσο καλά τους ξέρω ).

Σας ρώτησα κάτι που προέκυψε από τα λεγόμενά σας , το οποίο είναι πολύ ( φαντάζομαι ) λογικό.

Σε ποια ΒΒαθμια και σε ποιο εξεταστικό κέντρο τοποθέτησαν χημικό να επιτηρεί Χημεία ;

Αυτό δεν είπατε ( γράψατε ) ; Κατάλαβα κάτι λάθος ;

Στο προφίλ σας στο ylikonet ( που είναι δημόσιο και το βλέπει κάθε μέλος του ylikonet ) γράφετε :

Σπουδές : Χημεία Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Στην απάντησή σας στην κα . Παναγοπούλου γράψατε “Στην αίθουσα που ήμουν επιτήρηση, δε χρειάστηκε να …τραβήξουμε τα τετράδια. Έβλεπα τα παιδιά να γράφουν ήρεμα, γρήγορα και όταν παρέδωσαν τα γραπτά τους,…” αναφερόμενη στην εξέταση της Χημείας .

Για την εξέταση της Χημείας δεν γράφατε ;

Τι έχω καταλάβει λάθος ;

Αυτός που δημιουργεί εντυπώσεις – συγνώμη – αλλά δεν είμαι εγώ .

Αν θέλετε μπορείτε να μας απαντήσετε σε άλλη ερώτηση ( εάν νομίζετε ότι δεν σας προσβάλει ) ;

Σε ιδιωτικό ή σε δημόσιο σχολείο επιτηρήσατε εξέταση Χημείας ;

Παντελής Φανουργάκης

Θα ήθελα να δω τα στατιστικά και να συγκρίνω βαθμολογίες ιδιωτικών και δημοσίων. Το προσπερνώ αυτό αμέσως και θέτω ένα ερώτημα καθαρά χημικό. Είχα διδάξει στους μαθητές μου τη σαπωνοποιηση (με NaOH} της "ασπιρίνης", που γίνεται διάσπαση του εστερα και ταυτόχρονα αντίδραση οξινου χαρακτήρα. Ένας μαθητής μου έλυσε το Β1 α με ταυτόχρονη υδρολυση του εστερα σε όξινο περιβάλλον. Που βρίσκεται από καθαρά χημικής πλευράς το λάθος? Αν υπάρχει. Ευχαριστώ εκ των προτέρων για πιθανές απαντήσεις! 

Πέτρος Βατούγιος
16/06/2019 8:48 ΠΜ

Συμφωνώ και εγώ με την λιτή ανακοίνωση της ΕΕΧ, καθώς και με επισημάνσεις, όπως του Αντώνη Χρονάκη. 

Λειτουργούμε σε εκπαιδευτικό περιβάλλον το οποίο για τους γνωστούς λόγους έχει μετατοπίσει την ισορροπία προς την κατεύθυνση  τυποποιημένων και "αποστειρωμένων" θεμάτων. Τα συνταγογραφημένα αυτού του τύπου σκευάσματα που καταναλώνουν οι μαθητές απορροφώνται ασυζητητί απευθείας απο το έντερο. Τα άλλα τα"διαφορετικά" είναι αυτά που προκαλούν τη στομαχική δυσανεξία, η οποία εντείνεται όταν είναι πλημελλώς παρασκευασμένα και ιδιαίτερα όταν βρίσκονται σε μεγάλη συγκέντρωση.

Δικαιως επομένως που διαμαρτύρονται οι μαθητές μας, αγαπητοί συνάδελφοι. Μέτρο χρειάζεται. Χάθηκε το μέτρο και η αίσθηση του χρόνου. Βάλτο, αφού το θες αυτό το ρημάδι το ισότοπο. Να φωσφορίσει λιγο, να ρίξει λίγο φως στο μυαλό, για να αρχίσει να σκέφτεται. Δώσε του όμως δυο μόρια και βάλε το στη τελευταία τιμητική θέση Δ5. Να το σκεφτεί χωρις βιάση, να το χαρεί. Όχι στη μόστρα, με το Καλημέρα, για να το σιχτιρίζει. Και μη το παραξηλώνεις. Μη τους τρέχεις και μη τους οδηγείς συνέχεια απο το ένα σκοτεινό δωμάτιο στο άλλο.

Και εσύ Παναγιώτη, μετά το κάζο που πάθαμε, μη διανοηθείς ότι πρέπει να σταματήσεις να μας σρβίρεις τα χειροποίητα χημικά σου εδέσματα. Συνέχιζε να το κάνεις, το έχεις το μέτρο. Κονσέρβες έχουμε μπόλικες. Έχουμε ανάγκη απο θέματα που περιέχουν χημεία καθημερινότητας και εφαρμογών. Αρκεί να είναι βαλμένα με μαεστρία. Και σε θέματα προετοιμασίας Πανελληνιων Εξετάσεων πρέπει να περνάμε και μη τυποποιημένες ερωτήσεις που απαιτούν κριτική ικανότητα. Όταν όμως βάζουμε θέματα να μη μπερδεύουμε τις Πανελλήνιες Εξετάσεις με τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Χημείας.

Αντιγόνη Βαρδάκη
16/06/2019 10:03 ΠΜ

Καλημέρα Δημήτρη

Θέλω να πιστεύω ότι η ασπιρίνη, εκτός από προβλήματα στο στομάχι, δε δημιούργησε προβλήματα στους υποψήφιους.

Γράφεις ότι στην άσκηση 64 του βιβλίου δε δίνεται ο χημικός τύπος της. Αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα. Υπάρχουν πολλοί μαθητές που βλέποντας την άσκηση, δε ζήτησαν από τον καθηγητή τους να γράψει τον τύπο της; Υπάρχουν πολλοί καθηγητές που λύνοντας την άσκηση στους μαθητές, δεν έγραψαν τον τύπο για να τον δουν οι μαθητές έστω μια φορά; Kαι θα με ρωτήσεις, είναι απαραίτητο να τον ξέρουν; Όχι, δεν είναι, αλλά υπάρχει το μοριακό μοντέλο σε 2 σελίδες του βιβλίου της Β Λυκείου, ο τύπος υπάρχει στα θέματα (ερώτηση 25) του διαγωνισμού Χημείας 2018. Θέλω να πιστεύω ότι βλέπουν και τα θέματα των διαγωνισμών προς το τέλος της προετοιμασίας. Άλλωστε, το ζητάνε και οι ίδιοι. Και ίσως να ρωτήσει κάποιος, πρέπει οι μαθητές αλλά και οι καθηγητές να είναι τόσο προσεκτικοί; Ναι πρέπει, διότι πηγαίνει για πανελλήνιες! Για μία θέση σε κάποια σχολή που θα του καθορίσει την επαγγελματική ζωή του. 

Αντώνης Γεωργίου
16/06/2019 11:25 ΠΜ

Καλημέρα…

Θελω να με συγχωρήσετε για την καταχρηση του χωρου και του χρόνου σας αλλά θα ηθελα να μου απαντησετε με το χερι στη καρδια σε μερικούς προβληματισμούς που έχω.

Είμαι γιονιός ενος παιδιου που ελαβε μερος στις εξετασεις …σας διαβάζω 2 μερες τωρα προσπαθώντας να βρώ μια απάντηση στην αποτυχία του.

Δεν ειμαι ειδικός να κρινω αν τα θεματα ειναι ευκολα η δύσκολα  αλλά εχω την εξης απορία .. τα θεματα αυτα (ιδιως το β2 και β4) διδάχτηκαν στο σχολείο απο τους  καθηγητές τους…?

Ποσοι απο σας καθηγητές σε σχολεία αναπτυξατε τετοια θεματα?

Διαβασα στους σχολιασμούς σας οτι   απαιτουσαν κριτική σκέψη…  αυτή η σκέψη καλιεργήθηκε στο σχολείο?/

Ποσοι απο σας καθηγητές σε σχολεία αναπτυξατε αυτή την κριτική σκεψη?

Διαβασα οτι για να γραψεις καλά με αυτά τα θεματα θα επρεπε να κανεις 3 χρονια ιδιαιτερα … ποιος γονιός το αντέχει σήμερα

Αν ειχατε ενα παιδί που χανει το "ονειρο" της ζωή της  απο ενα θεμα με αμφιλεγομενη απάντηση β1(επέλεξε εντερο) και ενα θεμα εκτος υλης β4  που κοστιζουν 384 μόρια τι θα λεγατε η μάλλον τι αισθανοσασταν.

Ευχαριστώ για την κατανοησή σας

 

 

 

Νικη Αθανασοπουλου
16/06/2019 11:46 ΠΜ

Καλησπέρα , ως απόφοιτη λυκείου , που ξαναδίνει για 2η χρονία , βλέποντας τα θέματα της Χημείας ( ειδικά μετά την πανωλεθρία και στην φυσική ) ήθελα πολύ να κάνω ένα σχόλιο που πιστεύω εκπροσωπεί το μεγαλύτερο μέρος των μαθητών. Αρχικά , αυτόματα με τα θέματα των τελευταίων ετών , και ειδικά των φετινών ,  τα οποία αναμφίβολα ήταν αυξημένης δυσκολίας , και μη διαχειρίσιμα από έναν μαθητή ,  αποκλείονται από την τριτοβάθμια εκπαίδευση άτομα που δεν έχουν πάει φροντιστήριο. Συνεπώς , το σύστημα μας εξακολουθεί να συνδέει την επιτυχία στις πανελλαδικές εξετάσεις με την καλή προετοιμασία από φροντιστήριο , αφού στο σχολείο οι γνώσεις και οι ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων προσανατολισμού είναι μηδαμινές. Άρα , οι οικονομικά ασθενέστεροι μαθητές , ακόμα και αν έχουν καταβάλλει μεγάλη προσπάθεια , προσπαθούν άδικα , αφού δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν αφενός στις μεγάλες απαιτήσεις των θεμάτων και αφετέρου στην λύση του διαγωνίσματος μέσα σε 3 ώρες. ( εδώ οι καθηγητές το λύνουν σε 1.5 – 2 ώρες) . Επίσης , βλέποντας τα θέματα και της φυσικής και της χημείας , καταλήγω στο συμπέρασμα ότι πλέον , οι πανελλήνιες είναι ένας αγώνας δρόμου στον οποίο δεν επιβραβεύεται η κριτική ικανότητα και η σύνθετη σκέψη , αλλά η ταχύτητα . Τα θέματα σαφώς είχαν ασάφιες , και κατά την γνώμη μου , δεν ήταν βατά , όπως πολλοί καθηγητές υποστηρίζουν , για έναν μαθητή του οποίου το μέλλον κρίνεται σε μία εξέταση 3 ωρών και βρίσκεται αντιμέτωπος με το άγχος. Προσωπικά , εξοργίστηκα με την εικόνα μαθητών , που πήγαιναν για άριστα , και έκλαιγαν επειδή δεν μπορούσαν να λύσουν τα θέματα. Συμφωνώ απόλυτα στη σύνδεση των θεμάτων με την καθημερινή ζωή , καθώς η χημεία είναι ένα μάθημα που έχει πρακτική εφαρμογή και όχι θεωρητική , όπως διδάσκετε στα σχολεία η στα φροντιστήρια. Παρ'όλα αυτά όμως , με τον τρόπο που διατυπώθηκαν τα θέματα , παρατηρώ οτι ακόμα και χημικοί είχαν αντιρρήσεις και αμφιβολίες (άρα πως ο μαθητης δεν θα εχει;;) Είναι πραγματικά κρίμα , η προσωπική προσπάθεια που καταβάλει ο κάθε μαθητής να χάνεται από την πίεση του χρόνου και από θέματα τα οποία σίγουρα δεν είχαν δουλευτεί από κανέναν εκπαιδευτικό του σχολείου ( τυχερός συνεπώς αυτός που πήγαινε φροντιστήριο και ίσως τα είχε δει κάποια). Υπήρχαν εύκολα ερωτήματα όμως , τα οποία για κάποιους θα ήταν σίγουρα βατά… 

Παναγιώτης Κουτσομπόγερας

..για τον καλό φίλο Πέτρο Βατουγιο….ποσο μεστή, ήπια και αληθινή η τοποθέτηση σου. Χωρίς περιττη γκρίνια και με προσήλωση στην πραγματικότητα των απαραίτησεων τω εξετάσεων. Μακάρι να έχουμε όλοι την έμπνευση για ισορροπημένα θέματα και πρωτότυπα και πιο τυποποιημένα. ….κάπου εκεί κρύβεται η αλήθεια ίσως…. Να είσαι καλά Πετρο ! Περιμένουμε και τις δικές σου όμορφες δημοσιεύσεις

Δημήτρης Δημαγκίκας
Απάντηση σε  Αντιγόνη Βαρδάκη

Επειδή η διαδικασία των πανελληνίων δεν έχει ολοκληρωθεί και επειδή φαντάζομαι ότι αυτά που γράφουμε διαβάζονται από γονείς και μαθητές θα σας παρακαλούσα να είστε πιο συνετή στις εκφραζόμενες απόψεις σας, οι οποίες πιθανόν να καταρρακώνουν τη ψυχολογία / συνείδηση των ανωτέρω κοινωνικών ομάδων.

Επίσης σας έχει τεθεί ένα ερώτημα που φαντάζομαι ότι με μεγάλο ενδιαφέρον αρκετοί περιμένουν μια απάντηση από εσάς.

Δημήτρης Δημαγκίκας
Απάντηση σε  Αντιγόνη Βαρδάκη

Προφανώς αναφέρομαι στην κυρία Βαρδάκη.