web analytics

Λύση της άσκησης 52 του ηλεκτρομαγνητισμού

 

Μου το επεσήμανε φίλη στο mail μου.

“Μπορείς να προτείνεις έναν τρόπο επίλυσης της άσκησης 52 του σχολικού;”

Για να την δούμε λοιπόν:

Πώς θα την λύσετε συνάδελφοι;

 

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
145 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Νομίζω δε ότι αν οι R1 και R3 είναι ίσες, η R2 δεν διαρρέεται από ρεύμα.

Όσα έγραψα ισχύουν με την προϋπόθεση οι βρόχοι να είναι ισεμβαδικοί, όπως φαίνεται στο σχήμα.

Βαγγέλης Κουντούρης
Απάντηση σε  Μανώλης Δρακάκης

καλά, δεν έμαθες Μανώλη, δεν ανέβασες καμμία,

ως "ομοιοπαθής" σου συμπαρίσταμαι…

Γιάννης Μήτσης
Αρχισυντάκτης
12/10/2019 11:08 ΜΜ

Διονύση, την τελευταία σου σκέψη: "Στην περίπτωσή μας αναπτύσσονται δυνάμεις Laplace σε όλους τους αγωγούς λόγω του Ιεπ,
αλλά μόνο αυτή που ασκείται στον κινούμενο αγωγό καταναλώνει μηχανικό έργο. Και αυτό ακριβώς το έργο είναι που μετατρέπεται σε ηλεκτρική ενέργεια!" την βρίσκω πάρα πολύ ενδιαφέρουσα.

Εμμανουήλ Λαμπράκης

Καλησπέρα

Στο πρόβλημα που συζητάμε για να κατανείμουμε την επαγόμενη ΗΕΔ θα πρέπει πέραν του ότι το μαγνητικό πεδίο είναι ομογενές να γνωρίζουμε την έκταση του, τη συμμετρία του καθώς επίσης και τη θέση στην οποία είναι τοποθετημένο το κύκλωμα. Ακόμα και στην περίπττωση που έχουμε να κάνουμε με τετράγωνο πλαίσιο δε μπορούμε να ισχυριστούμε ότι η επαγόμενη ΗΕΔ ισοκατανέμεται στις πλευρές του. Για παράδειγμα ας υποθέσουμε ομογενές μαγνητικό πεδίο κυλινδρικής συμμετρίας και το τετραγωνικό πλαίσιο ΑΒΓΔ να έχει τα Α και Β επί της κυλινδρικής επιφάνειας (όριο του πεδίου) και το μέσο της ΓΔ επί του άξονα του πεδίου. Τότε το μέτρο της ΗΕΔ από επαγωγή της ΑΒ θα είναι μεγαλύτερο από το μέτρο της ΗΕΔ από επαγωγή της ΓΔ.

 

Εμμανουήλ Λαμπράκης

Τώρα για να βρούμε την τάση μεταξύ δυο σημείων του κυλώματος πρέπει αφού αποδώσουμε την ΗΕΔ που αναλογεί στα δυο τμήματα του κυλώματος που ορίζονται από τα δυο σημεία και έχουμε υπολογίσει το ρεύμα να κινηθούμε πάνω σε μια διαδρομή από το ένα σημείο στο άλλο. Το πρόβλημα με τετράγωνο πλαίσιο παρουσιάζει ιδιαίτερη δυσκολία. Σχετικά εύκολο είναι το πρόβλημα με κυκλικό κύκλωμα (σπείρα) με τον άξονα του να συμπίπτει με τον άξονα ομογενούς χρονικά μεταβαλόμενου πεδίου κυλινδρικής συμμετρίας.

Βαγγέλης Κουντούρης

μου αρέσει Διονύση η ποιοτική προσέγγιση του γιατί στον κινούμενο αγωγό αναπτύσσεται ΗΕΔ και όχι στους "τεμπέληδες"

Μανώλης Δρακάκης
13/10/2019 9:19 ΠΜ

 Καλημέρα συνάδελφοι

Βαγγέλη , απ’ ότι βλέπω , οι εικόνες με τη βοήθεια πιθανόν κάποιας ανωτέρας δύναμης  ανέβηκαν…

Σύμφωνα λοιπόν με τον John Kraus  , ο δεύτερος όρος της (1)  « εφαρμόζεται σε βρόχο σταθερού σχήματος σε σχέση με τον παρατηρητή» δηλαδή όταν v = 0.

Προς υποστήριξη της κοινής μας θέσης Βαγγέλη , ότι υπολογισμός  της ΗΕΔ με ΔΦ/Δt  στην περίπτωση που συζητάμε είναι  λάθος.

Το ποιοτικό επιχείρημα όμως του Διονύση Μητρόπουλου για τον λόγο που η επαγόμενη ΗΕΔ πρέπει να τοποθετηθεί στον κινούμενο αγωγό , είναι εντυπωσιακό και ατράνταχτο!   

Υποκλίνομαι…

Γιάννης Μήτσης
Αρχισυντάκτης
13/10/2019 9:46 ΠΜ

Συμφωνώ με τις παρατηρήσεις του Βαγγέλη. Όταν ένα πλαίσιο είναι σε μεταβαλλόμενο μαγνητικό πεδίο, η συνολική ΗΕΔ είναι ανεξάρτητη της θέσης του αλλά το πώς κατανέμεται αυτή κατά μήκος του πλαισίου σχετίζεται με τη θέση του.

Να προσθέσω ότι στην περίπτωση του μαγνητικού πεδίου απείρου εύρους δεν μπορείς καν να μιλήσεις για κατανομή ΗΕΔ διότι το επαγόμενο ηλεκτρικό πεδίο είναι απροσδιόριστης κατεύθυνσης και έντασης! Το κατασκεύασμα "μεταβαλλόμενο μαγνητικό πεδίο απείρου εύρους" δεν στέκει καλά ούτε σε θεωρητικό επίπεδο οπότε καλό είναι να αποφεύγεται η χρήση του σε ασκήσεις κτλ

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Γιάννης Μήτσης

Καλημέρα παιδιά.

Γιάννη θυμάσαι ίσως πως εσύ πριν χρόνια είχες θέσει το θέμα με το απείρου εύρους πεδίο όπου δεν βρισκόταν κάποιο ηλεκτρικό πεδίο.

Όποια ένταση και αν δεχόσουν σε κάποιο σημείο οδηγούμαστε σε παράδοξα μέσω στροφών.

Στάθης Λεβέτας
Αρχισυντάκτης
13/10/2019 9:58 ΠΜ

Καλημέρα συνάδελφοι. 

Η άποψή μου σχετικά με τον νόμο του Faraday (ξανά):

1) Η γενική έκφραση του νόμου είναι Εεπ = -dΦ/dt, όπου dΦ = Β*dS σε οποιαδήποτε περίπτωση. Ο νόμος είναι πειραματικός, μακροσκοπικός και έχει καθολική ισχύ.

2) Η παραπάνω σχέση μπορεί να αναλυθεί σε δύο όρους ανάλογα με την αιτία της μεταβολής της ροής (μία απόδειξη έχω κάνει σε παλαιότερη ανάρτηση βασισμένη στο βιβλίο του Wansgness και μία πολύ πιο σύντομη εκδοχή της μου υπέδειξε ο Άρης ο Αλεβίζος (καλημέρα Άρη) και την ενέταξα στην ανάρτηση).

Βάσει των παραπάνω για έναν ακίνητο παρατηρητή ισχύουν τα εξής:

3 )Αν μεταβάλλεται μόνον το μαγνητικό πεδίο τότε επιβιώνει μόνον ο πρώτος όρος στο τελευταίο μέλος της παραπάνω ισότητας

4) Αν κινείται το μέσον (ο αγωγός, ολόκληρος ή τμήμα του) τότε επιβιώνει μόνον ο δεύτερος όρος στο τελευταίο μέλος της παραπάνω ισότητας, όπου υ είναι το διάνυσμα της ταχύτητας του μέσου. Συνεπώς η επαγόμενη ΗΕΔ αναπτύσσεται μόνον στα τμήματα του αγωγού έχουν ταχύτητα (που κινούνται).

5) Αν συμβαίνουν και τα δύο παραπάνω, η επαγόμενη ΗΕΔ υπολογίζεται και από τους δύο όρους μαζί.

Αυτό νομίζω ότι λέει ο John Kraus  στο απόσπασμα που μπορώ να δώ από την εικόνα του Μανώλη (καλημερα Μανώλη).

Συνεπώς διαφωνώ στο ότι ο υπολογισμός της ΗΕΔ με τον τύπο -dΦ/dt είναι λάθος.

Ανδρέας Βαλαδάκης
13/10/2019 10:04 ΠΜ

Καλημέρα σε όλους!

Μανώλη (Λαμπράκη)

Στην παρουσίασή σου που αφορά  "ορθογώνιο πλαίσιο μέσα σε μαγνητικό πεδίο κυλινδρικής συμμετρίας," χρησιμοποίησες το νόμο του Ohm. Νομίζω ωστόσο ότι για να χρησιμοποιήσουμε τον εν λόγω νόμο θα πρέπει το ηλεκτρικό πεδίο στο εσωτερικό του αγωγού να είναι παράλληλο με τον άξονα του αγωγού. Αυτό δε συμβαίνει σύμφωνα με όσα αναφέρεις στη συνέχεια.

Γιάννης Μήτσης
Αρχισυντάκτης
13/10/2019 10:10 ΠΜ

Ναι ρε συ Γιάννη, που το θυμήθηκες; Πόσα χρόνια πέρασαν;