web analytics

Οχι . Δεν είναι λύση η μείωση της ύλης.

Νομίζω …

τουλάχιστον για την Φυσική.

Αυτη η ιδέα της μείωσης της ύλης που ήδη ρίχτηκε ως ιδέα και που έσπευσαν κάποιες ΕΛΜΕ να ζητήσουν ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΥΣΗ για την ελάφρυνση του άγχους ή του φόρτου εργασίας των υποψηφίων,

Ας μην παίζουμε με τις εντυπώσεις. Κάθε περιορισμός της ύλης θα οδηγήσει σε ακόμη μεγαλύτερη προσπάθεια να βρεθούν εξεζητημένα θέματα σε όσες παραγράφους δεν πέσουν θύματα της περικοπής με τη λογική της αφαίρεσης παραγράφων. ΄Πρέπει ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ να σταματήσει αυτή η κοροΙδία σε βάρος των υποψηφίων. Οδηγεί σε κηνύγι όλων και πιο δύσκολων γρίφων μέσα σε υπερπαραγωγές με ελατήρια νήματα αγωγούς με ηλεκρομαγνήτες και ρευστα .

Οδηγούν σε δημιουργίες όχι μόνο λανθασμένων αλλά και ΑΦΥΣΙΚΩΝ προβλημάτων ( το Α στερητικό )

Όποιος θέλει να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που γεννά η πανδημία και το κλείσιμο του σχολείου πρέπει να αναζητήσει λύσεις που προβλέπουν :

:α)περισσότερο χρόνο  (π.χ. παράταση διδακτικού έτους και μετάθεση των εξετάσεων ακόμη και τον Σεπτέμβρη αν χρειάζεται . )

β) Θέματα καλής διακριτικής ικανότητας αλλά χωρίς ακρότητες σε θέματα που δεν διδάσκονται και υπερπαραγωγές αφύσικες ή θέματα που στηρίζονται στην χρονική εξάντληση των ορίων του τρίωρου.

Λύση επιπλέον δεν είναι η μείωση της διάρκειας της διδακτικής ώρας .

Αυτή είναι η γνώμη μου και σπεύδω να το συζητήσω γιατί κάποιοι άρχισαν να προωθούν την ιδέα της περικοπής της ύλης. Σπεύδω κι εγώ λοιπόν να κατηγορίσω για αλητεία τις συντεχνίες που φοβούνται την απώλεια μέρους των διακοπών τους ή όσους βγαίνουν προν αναζήτηση ψηφαλακίων για τις παρατάξεις τους με υποτίθεται βολικές προτάσεις βολέματος.

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
46 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Τζίκας Γεώργιος
20/03/2020 5:37 ΠΜ

Θα περίμενε κανείς,σε τέτοιες κρίσιμες στιγμές για την πατρίδα μας,για όλους μας,οι ηγεσίες να επιβεβαιώνουν τον καθοδηγητικό τους ρόλο…αμ,δε!Δεν θα εκπλαγώ,εάν η ΟΛΜΕ,εκτός από τη μείωση της ύλης,διεκδικήσει και την καταβολή επιδόματος,λόγω μή κάλυψης της ύλης…Πάντα κόντρα στο ρεύμα και στις εύκολες,πιασάρικες «λύσεις»,ενώνω τη φωνή μου,συνυπογράφω και σας συγχαίρω κ.Γκενέ.Ας περιμένουμε («μένοντας σπίτι μας»),να περάσει ο επόμενος κρίσιμος μήνας,ελπίζοντας να είμαστε όρθιοι,ας φροντίσουμε μέχρι τότε,ο καθείς από την έπαλξή του και με τον τρόπο του,να συμπαρασταθούμε στους μαθητές μας και στα μαθήματα,αλλά και στις αγωνίες τους και όταν ξεκαθαρίσει λίγο το τοπίο,ας αποφασίσουμε την καλύτερη λύση,που τώρα μοιάζει να είναι η παράταση τού έτους,με μετάθεση των εξετάσεων ή τέλος Ιουλίου ή τέλος Αυγούστου και το αντίστοιχο «κόστος» γιά όλους μας,αλλά ζούμε σε έκτακτες συνθήκες.

 

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
20/03/2020 7:55 ΠΜ
Απάντηση σε  Βασίλης Δουκατζής

Καλημέρα Βασίλη.

Σε ευχαριστώ για την απάντηση και τον κόπο που έκανες να δώσεις το "αναλυτικό πρόγραμμα" για τις ταλαντώσεις!

Αφιερώνεται στους υπεύθυνους για τον ορισμό της ύλης, μήπως και κατανοήσουν  ότι κάθε μείωση της έκτασης της διδασκόμενης ύλης, οδηγεί σε νέα προσθήκη υποκατηγοριών και εξειδικευμένων "κεφαλαίων" προς διδασκαλία…

Βαγγέλης Κουντούρης

καλημέρα σε όλους

επειδή πιο “παλιός” από τους περισσότερους, να γράψω δυο κουβέντες

πρόωρη, θεωρώ, μια τέτοια συζήτηση αφού μόνο υποθέσεις μπορούμε να κάνουμε

η γνώμη μου για την “ευαίσθητη” Γ΄ Τάξη, και για την “καλή” περίπτωση που τα σχολεία ανοίγουν μετά τις διακοπές του Πάσχα: το διδακτικό έτος παρατείνεται μέχρι 20 Ιουνίου, η ύλη διδάσκεται όλη και οι Πανελλήνιες πραγματοποιούνται από 20 Αυγούστου (εγώ έδωσα εξετάσεις στην Πάτρα, όπως και όλοι οι Πελοποννήσιοι, το “σωτήριον” έτος 1967, από 15 έως 30 Αυγούστου)

ως προς τον συνδικαλισμό, πονεμένη ιστορία, ιδιαίτερα για όσους ασχοληθήκαμε ανιδιοτελώς στα πρώτα μας μας χρόνια (λίγο μετά τη δικτατορία, ίσως και από τη χαρά μας που γλιτώσαμε από τον εφιάλτη), υπερβάλλοντας ταυτόχρονα εαυτόν στις δασκαλίστικες υποχρεώσεις μας

με την πάροδο του χρόνου, όμως, διεπίστωνα διολίσθηση των ασχολούμενων προς προθάλαμο “στρωσίματος χαλιού” και ανέλιξης σε διάφορες θέσεις, μέχρι και βουλευτικές (όταν και άμα το κόμμα μας), αλλά και αδιαφορίας έως ανικανότητας για τα βασικά καθήκοντα στο σχολείο, βέβαια και υπήρχαν φωτεινές εξαιρέσεις “πρώτοι στα άρματα, πρώτοι και στα γράμματα”, όλο και σε μειούμενη αναλογία όμως

για αυτό και κάποτε “πήρα το καπελλάκι μου”, χαιρέτησα, αποστασιοποιήθηκα και έκτοτε πορεύτηκα μοναχική, σιωπηλή, αριστερή πορεία διαμαρτυρίας…

 

Κωνσταντίνος (Ντίνος) Σαράμπαλης

Στις 11/3, όταν ξεκίνησε και πριν γιγαντωθεί το «πανηγύρι»,  έγραψα στο FB (επικοινωνία σε τοπικό επίπεδο):

« Θα κάτσω σπίτι. Ζωή και κότα. Πίσω έχει η αχλάδα την ουρά.

Θα περίμενα από ένα σοβαρό Υπουργείο Παιδείας να μην ανακοινώνει ελαφριά τη καρδία τον τρόπο αναπλήρωσης των μαθημάτων (ύλης) με σμίκρυνση της διδακτικής ώρας, εξ αποστάσεως, κλπ.

Ναι, αν χρειαστεί, να γίνει παράταση σχολικής χρονιάς, λαμβάνοντας υπόψη κυρίως τις ανάγκες των μαθητών (μικρών και μεγαλύτερων).

Μπορεί να μας πονά. Όλα τα άλλα προτεινόμενα είναι (απλώς) φτιασιδώματα.»

Και μια απάντηση (σε σχόλιό της για την εξ αποστάσεως διδασκαλία) σε μια πρώην μαθήτριά μου (Φυσικό) που βρίσκεται πλέον μετανάστρια στην Αυστραλία.

«Σε μερικά σχολεία ναι. Άλλωστε δεν είναι και τόσο δύσκολο σε λίγες μέρες να στηθεί το σύστημα. Δεν είναι προφανώς μόνο η Γ. Ίσως εκεί επείγει. Οι άλλες τάξεις; Δεν μας ενδιαφέρουν.  Η απευθείας επαφή (δια ζώσης) δάσκαλου και μαθητή, με μαρκαδόρο και πίνακα, με τη ζωντάνια της τάξης, νομίζω μετά από τόσα χρόνια εμπειρίας, είναι ανυπέρβλητη, όπως και το έντυπο βιβλίο δεν αντικαθίσταται από το ηλεκτρονικό. Ίσως σε κάτι επείγον. Σε τελευταία ανάλυση να συρρικνωθούν χρονικά και ποσοτικά οι εξετάσεις ή και καθόλου, εφόσον δεν επαρκεί ο χρόνος. Μόνο προφορική βαθμολογία (όχι για τις Πανελλαδικές). Μην πειράξουμε τις ώρες διδασκαλίας (άντε να τις μειώσουμε λίγο). Υπόψη, δεν είμαι ακόμα συνταξιούχος».

Δημήτρη Γκενέ, στην απεργία του ’88 οι εξετάσεις έγιναν μέσα στον Ιούλιο. Μας πονά όλους, αλλά δεν υπάρχει κάτι σωστότερο (με τα μέχρις στιγμής δεδομένα).

Βασίλειος Μπάφας
20/03/2020 10:58 ΠΜ

Δημήτρη, συμφωνώ μαζί σου. Χρειάζεται να παρθούν αποφάσεις σοβαρές και όχι στο πόδι με μια απλή μείωση. 

Γιάννη το παράδειγμα με το φαγητό μου έφτιαξε τη μέρα. 

Γι αυτό λένε ότι το χιούμορ είναι δείκτης ευφυΐας! 

Αποστόλης Παπάζογλου
Διαχειριστής

Γειά σου Μήτσο. Βιάστηκαν πολύ να ζητήσουν μείωση ύλης. Το τοπίο ακόμη είναι πολύ θολό, για να αποφασιστεί τι θα γίνει με τις εξετάσεις, επομένως οι όποιες κουβέντες είναι για εντυπωσιασμό και εκ του πονηρού. Αν είχα να διαλέξω ανάμεσα σε μείωση ύλης και διεξαγωγή εξετάσεων ακόμη και το Σεπτέμβριο, θα επέλεγα το δεύτερο.

Μπαλτζόπουλος Αντώνης
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα ,

αν και θα προτιμούσα να τοποθετηθώ σε ένα topic που θα έχει τίτλο " Είναι λύση η μείωση της ύλης ;" θα περίμενα από το υπουργείο :

– "Προχθές" ..  να έχει ζητήσει από τα Λύκεια να το ενημερώσουν για το που βρίσκονται στην διδασκαλία της ύλης που θα εξεταστεί 

– "Εχθές" … να ενημερώσει τους συμβούλους για την πορεία της διδασκαλίας και το διαθέσιμο χρόνο σύμφωνα με τα σενάρια που έχει καταστρώσει ( πχ παράταση διδακτικού έτους )

Στα θέματα της Χημείας ( που μπορώ να πάρω θέση ) η άπειρη ύλη που προστέθηκε το καλοκαίρι οδηγεί "μονόδρομα" ( ΙΜΟ ) στην αφαίρεση τουλάχιστον της ενότητας των διακρίσεων των οργανικών ενώσεων ( που θα συμπαρασύρει και την αλογονοφορμική αντίδραση αντίδραση. 

Περιμένω ακόμα και την ύστατη στιγμή την διευκρίνηση για την τάση ατμών ( που την έχω αφήσει τελευταία στο σχολείο , όπως φαντάζομαι πολλοί συνάδελφοι .

Από την Δευτέρα 23-3-2020 ξεκινάμε 2 ώρες / εβδομάδα ιντερνετικό μάθημα ( 2 vs 7 ).

Χωρίς να γνωρίζω ( προφανώς ) πως θα εξελιχθεί η πανδημία και θεωρώντας εξαιρετικά απίθανο να ανοίξουν τα σχολεία για όλους τους μαθητές ( αφήνοντας ένα ανοικτό παράθυρο στο σενάριο να κληθούν να παρακολουθήσουν μαθήματα μόνο οι μαθητές της Γ Λυκείου 6 ημέρες από την Κυριακή των Βαϊων έως την Κυριακή του Θωμά ) πριν το Πάσχα εκτιμώ ότι μπορεί να κερδηθεί ένα 10ήμερο εάν παραληφθούν οι ενδοσχολικές εξετάσεις ( δηλαδή να λάβουν απολυτήριο με τον ΜΟ των βαθμών των δύο τετραμήνων ) και μετατεθούν για 10 ημέρες οι πανελλήνιες .

Ξαναγράφω την άποψή μου ότι για την Χημεία η μείωση της ύλης είναι μονόδρομος.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Δημήτρης Γκενές

Μήτσο καλά κάνεις και θέτεις το θέμα.

Φοβάμαι πως είναι από τους λίγους χώρους που μπορεί να γίνει σοβαρή συζήτηση.

Δεν βλέπεις σθεναρή υποστήριξη της άποψης ακριβώς διότι μιλάμε σοβαρά. Όταν μιλάς σοβαρά πρέπει να ξέρεις την κατάσταση.

Πρέπει να ξέρεις τουλάχιστον την επισήμως δηλωθείσα ύλη. Κάποτε γινόταν κοινοποίηση και ξέραμε που βρισκόταν κάθε σχολείο  του Γραφείου μας. Τώρα γνωρίζουν οι συντονιστές (οι νυν σύμβουλοι) που βρίσκεται κάθε σχολείο και ειδοποιούν όποιον θεωρεί πως έχει πρόβλημα.

Γνωρίζω λίγα (συζητήσεις μεταξύ κάποιων συναδέλφων σε ΕΚΦΕ και στον δρόμο) και δεν μπορώ να εκτιμήσω αν η Φυσική μπορεί να ολοκληρωθεί αξιοπρεπώς σε κάθε σχολείο, ακόμα και Αγίας Βαρβάρας -Χαϊδαρίου – Αιγάλεω – Περιστερίου.

Δεν έχω ιδέαν τι συμβαίνει σε άλλες περιοχές.

Αν σε κάποια σχολεία έτυχε κατάληψη – δεκαήμερη διακοπή επιλεγμένων σχολείων – η παρούσα διακοπή όλων των σχολείων και βρίσκονται στα ρευστά, δεν πιστεύω πως θα ολοκληρώσουν αξιοπρεπώς το στερεό.

Αν στις παραπάνω περιπτώσεις οι συνάδελφοι είχαν δει την κινηματική στερεού, ή έστω εισέλθει σ' αυτήν, μπορεί να προχωρήσει με αξιοπρέπεια το στερεό αν υπάρξει παράταση. Αξιοπρεπώς όμως, όχι με την εμβάθυνση που θα προχωρήσουν τα άλλα σχολεία.

Οι 7 ώρες ήταν πολλές για κάποια μαθήματα στα οποία η ύλη σχεδόν ολοκληρώθηκε. Η Χημεία ακούω πως έχει προβλήματα. Όχι μόνο από τον Αντώνη αλλά και από άλλους ομοίως σοβαρούς συναδέλφους.

Η Βιολογία και τα Μαθηματικά επίσης παρουσιάζουν προβλήματα περισσότερα από την Φυσική. Η Οικονομία παρουσιάζει προβλήματα σε κάποια σχολεία και σε κάποια όχι. Δεν έχω μάθει κάτι για τα Αρχαία και την Πληροφορική.

Αμφιβάλλω αν κάποιοι υπεύθυνοι έχουν κάτσει να σταθμίσουν την κατάσταση.

Έτσι αναμένομεν.

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Δημήτρη. Η επιδημία βρίσκεται ακόμα σε εκθετική αύξηση στη χώρα μας. Πολύ σωστά όμως θέτεις το ερώτημα αλλά δεν έχουμε στοιχεία να απαντήσουμε. Αν έχουμε στη διάθεσή μας 2-3 εβδομάδες, με μια μικρή παράταση της ημερομηνίας των εξετάσεων, μπορούμε να ολοκληρώσουμε – βιαστικά – την ύλη και ας το λάβει υπόψιν η επιτροπή θεματοδότησης. 
Ο Γεώργιος Τζίκας γράφει
"Θα περίμενε κανείς,σε τέτοιες κρίσιμες στιγμές για την πατρίδα μας,για όλους μας,οι ηγεσίες να επιβεβαιώνουν τον καθοδηγητικό τους ρόλο…αμ,δε!Δεν θα εκπλαγώ,εάν η ΟΛΜΕ,εκτός από τη μείωση της ύλης,διεκδικήσει και την καταβολή επιδόματος,λόγω μή κάλυψης της ύλης…Πάντα κόντρα στο ρεύμα και στις εύκολες, πιασάρικες «λύσεις».

Γιώργο αν εξαιρέσουμε την πρόταση για μείωση της ύλης, η οποία σημειωτέον ότι ακούγεται αγχολυτική και για τους μαθητές, που βλέπουν τα περιθώρια να στενεύουν, η ανακοίνωση γράφει και για άλλα πολύ σημαντικά θέματα, όπως για την Τηλεκπαίδευση:

  • Καταρχάς, δεν είναι δεδομένο ότι όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες διαθέτουν στα σπίτια τους τον απαραίτητο εξοπλισμό ή πρόσβαση στο διαδίκτυο για να παρακολουθήσουν οποιαδήποτε μορφή τηλεκπαίδευσης. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το ποσοστό του πληθυσμού που βρίσκεται σε κίνδυνο φτώχειας ή σε κοινωνικό αποκλεισμό το 2018 είναι 31,8%. Όσον αφορά δε στις ηλικίες 0-17 ετών το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 33%. Ανάλογα είναι και τα ποσοστά της ευρυζωνικότητας, καθώς κατά μέσο όρο μόλις το 78,5% των νοικοκυριών έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο από την κατοικία, ποσοστό που διαφέρει ανάλογα με τη γεωγραφική κατανομή (π.χ. στα νησιά του Αιγαίου και την Κρήτη είναι 68,8%).
  • Οι ίδιοι περιορισμοί ισχύουν και για κάποιους εκπαιδευτικούς. Ας μην ξεχνάμε πόσο δύσκολη είναι η πρόσβαση των εκπαιδευτικών στα σχολεία προκειμένου να χρησιμοποιήσουν τον τεχνολογικό τους εξοπλισμό για το εν λόγω εγχείρημα, όχι μόνο λόγω της ΚΥΑ, αλλά και λόγω του ότι πολλοί εκπαιδευτικοί που υπηρετούν μακριά από τις οικογένειές τους έχουν δικαίως την ανάγκη να επιστρέψουν στα σπίτια τους.
  • Πάρα πολλά σχολεία, ακόμα και αν αίρονταν ο παραπάνω περιορισμός, δεν είναι επαρκώς εξοπλισμένα για τηλεκπαίδευση.
  • Τέλος, πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί να αποφέρει ουσιαστικά αποτελέσματα σε όλες τις ηλικίες, καθώς είναι παιδαγωγικά απρόσφορη για τους ανηλίκους (ιδίως του γυμνασίου) οι οποίοι έχουν μεγαλύτερη ανάγκη διαπροσωπικής επαφής και απαιτεί υψηλό αυτοέλεγχο."

Η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ ΕΔΩ γιατί πρέπει να έχουμε σφαιρική άποψη, όταν κάνουμε κριτική.

Και συμφωνώ απόλυτα με τον Κωνσταντίνο Σαράμπαλη: "Η απευθείας επαφή (δια ζώσης) δάσκαλου και μαθητή, με μαρκαδόρο και πίνακα, με τη ζωντάνια της τάξης, νομίζω μετά από τόσα χρόνια εμπειρίας, είναι ανυπέρβλητη, όπως και το έντυπο βιβλίο δεν αντικαθίσταται από το ηλεκτρονικό. Ίσως σε κάτι επείγον. Σε τελευταία ανάλυση να συρρικνωθούν χρονικά και ποσοτικά οι εξετάσεις ή και καθόλου, εφόσον δεν επαρκεί ο χρόνος. Μόνο προφορική βαθμολογία (όχι για τις Πανελλαδικές). Μην πειράξουμε τις ώρες διδασκαλίας (άντε να τις μειώσουμε λίγο). Υπόψη, δεν είμαι ακόμα συνταξιούχος»."

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Κάποτε η παρακολούθηση ύλης γινόταν από υπαλλήλους του Γραφείου (ή της Διεύθυνσης).

Προ ρευστών ένας που βρισκόταν στην σελίδα 86 ήταν πίσω ένα μάθημα από κάποιον που βρισκόταν στην σελίδα 110.

Το ειδοποιούσαν:

-Είσαι πολύ πίσω! 

Ελπίζω πως τώρα η παρακολούθηση γίνεται πιο σοβαρά.

Θοδωρής Παπασγουρίδης
Απάντηση σε  Τζίκας Γεώργιος

Κύριε Τζίκα, απ΄ όσο θυμάμαι δεν μας έχετε συνηθίσει σε τόσο απλουστευτικά σχόλια:

"Δεν θα εκπλαγώ,εάν η ΟΛΜΕ,εκτός από τη μείωση της ύλης,διεκδικήσει και την καταβολή επιδόματος,λόγω μή κάλυψης της ύλης…"

Λυπάμαι ειλικρινά

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Σωστά Μήτσο, κανείς δεν δήλωσε το αντίθετο….

Αυτά που χθες έγραψε ο Γιάννης, πολύ διακριτικά,  εδώ και κυρίως εδώ μάλλον δεν διαβάστηκαν…

Να υπερθεματίσω…..ΟΧΙ στη μείωση της ύλης

Κανείς δεν αγγίζει το "Άγιο Δισκοπότηρο" της φυσικής…το Στερεό……

Είναι πολλά τα λεφτά…..

Το στερεό ξεκίνησε να διδάσκεται σε μεγάλο αριθμό ιδιωτικών που έχουν γράψει

το αναλυτικό πρόγραμμα …… με τις πλάτες ποιών άραγε

από τη Β' Λυκείου…..Το στερεό έχει ολοκληρωθεί πριν τα Χριστούγεννα….

Το στερεό διδάσκεται σε μεγάλο αριθμό φροντιστηρίων, ομαδικών ή γκρουπάδικων

επίσης από τη Β Λυκείου Και εκεί έχει ολοκληρωθεί

Εκεί το πρόβλημα δεν είναι θεσμικό…. ο καθένας καθορίζει τι διδάσκει και όταν

γουστάρει….

Εκεί το πρόβλημα είναι τι θα πούμε στους γονείς που πλήρωναν….τσάμπα

 

Ποιος @@@άει το δημόσιο σχολείο…..και αυτούς τους λίγους που πίστεψαν

πως με τις 6+1 ώρες θα μπορούσαν σε ικανοποιητικό βαθμό να προετοιμαστούν

για πανελλαδικές….

Ο Βασίλης έγραψε κάτι για την ΑΑΤ…

"Πόσες ώρες χρειάζεται να βγουν οι ταλαντώσεις (οι μηχανικές μόνο);

40 τουλάχιστον το παλεύεις από την Β και όλο το καλοκαίρι"

Εγώ θα πω τις μισές…20 + φθίνουσα+ εξαναγκασμένη+σύνθεση ….

Αλλά μάλλον το δημόσιο σχολείο και οι "τεμπέληδες" που δουλεύουν

σε αυτό, δεν έχουν δικαίωμα να προετοιμάσουν…..

Είναι μόνο για να τραβάνε κανένα ελατήριο και να γράφουν στο βιβλίο ύλης….

Η προετοιμασία είναι προνόμιο άλλων….και προπάντων πρέπει να παραμείνει

Ξέρω πως έγινα αντιπαθητικός….

Θα μπορούσα να γράφω όλο το απόγευμα….

Επειδή όμως η συζήτηση θυμίζει το σχόλιο του κύριου Τέλλογλου:

Γιατροί και νοσηλευτές σηκώνουν το σταυρό του μαρτυρίου και οι εκπαιδευτικοί κάνουν απλά διακοπές"

θα σταματήσω και δεν θα ξανασχολιάσω

Θα κλείσω με ένα ένα σχόλιο του Κ. Βαξεβάνη 

"Στην Ελλάδα ξαφνικά οι γιατροί, τους οποίους συγκεκριμένες πολιτικές δυνάμεις αποκαλούσαν φακελάκηδες, τεμπέληδες και άξιους απόλυσης, άρχισαν να τους χειροκροτούν ως ήρωες οι συκοφάντες τους. Ο Δημόσιος τομέας αποκτά ξανά αίγλη και τα φιλελεύθερα αποκυήματα γίνονται αντιπαθή και ευπαθή μπροστά στην πανδημία. Τι κάνει λοιπόν το σύστημα; Προσπαθεί να μη χάσει το παιχνίδι για να μπορέσει να επανέλθει όταν περάσει η μπόρα. Απομονώνει τους γιατρούς ως καλό και ηρωϊκό Δημόσιο και προσπαθεί να διατηρήσει τον κοινωνικό αυτοματισμό για τους υπόλοιπους τεμπέληδες του Δημοσίου. "Τι κάνουν οι εκπαιδευτικοί, διακοπές" αποφαίνεται ο Τέλλογλου. Ναι Τάσο μου, να τους απολύσουμε και να φτιάξουμε μια αυτορυθμιζόμενη γκιλοτίνα να τους κόβει κεφάλια όποτε δεν σας βγαίνουν οι θεωρίες. Ή προτιμάς να τους κολλήσουμε κορονοϊό;».

Διαβάστε περισσότερα στο TheCaller.gr

 

Ζητώ συγγνώμη για το ύφος γραφής, και κυρίως συγγνώμη από φίλους φροντιστές…

 

Αν έστω και ένα δημόσιο σχολείο δεν προλάβει να τελειώσει την ύλη με αξιοπρέπεια,

η ύλη πρέπει να περικοπεί…..

Η στροφορμή μπορεί να περιμένει

Τάσος Αθανασιάδης
Αρχισυντάκτης
20/03/2020 4:37 ΜΜ

Καλησπέρα, παρακολουθώ την συζήτηση και θα ήθελα να πω δυο λόγια, κυριολεκτικά δύο όμως.

Συμφωνώ να μην μειωθεί η ύλη αν γίνεται.

Προσωπικά την έχω τελειώσει.

Στην φτωχή γειτονιά που μεγάλωσα και που διδάσκει ο Γιάννης (Κυρ) έμαθα πάνω από όλα να είμαι δίκαιος και μπεσαλής που λέγαμε, γι αυτό δεν μπορώ να μην συμφωνήσω για λόγους αρχής και αίσθησης του δικαίου με τα τελευταία λόγια του Θοδωρή:

''Αν έστω και ένα δημόσιο σχολείο δεν προλάβει να τελειώσει την ύλη με αξιοπρέπεια,

η ύλη πρέπει να περικοπεί…..''

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
20/03/2020 4:53 ΜΜ

Καλησπέρα συνάδελφοι.

βλέπω να συνεχίστηκε η συζήτηση και μάλλον σε υψηλούς τόνους…

Μήπως να τους κατεβάσουμε λίγο και να αφουγκραστούμε κάποιον που έχει διατελέσει και υπουργός παιδείας;

Μήπως τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα από το πότε θα δώσουν εξετάσεις και σε τι τα παιδιά;

Ας δούμε κατάματα την πραγματικότητα των επόμενων μηνών

1.Διαβάζοντας τα Δελτία Τύπου του Υπουργείου Παιδείας και τις δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας, μένει κανείς με την εντύπωση ότι απευθύνονται σε μία κοινωνία που έχει «παραλύσει» λόγω κάποιας έντονης χιονοθύελλας, γι αυτό και έκλεισαν τα σχολεία και τα πανεπιστήμια και σε λίγο καιρό με το λιώσιμο του χιονιού θα επανέλθει η κανονικότητα.

2. Η όποια ανακοίνωση του Υπουργείου και οι λύσεις που προτείνονται είναι για να ολοκληρωθεί η ύλη, να μην χαθεί το εξάμηνο, για να εφαρμοστούν τρόποι που να δίνουν την αίσθηση ότι «προχωράμε κανονικά» και απλώς περιμένουμε να ανέβει η θερμοκρασία και να λιώσουν οι πάγοι. 

3. Έχουν στο Υπουργείο Παιδείας καταλάβει ότι είμαστε στην αρχή μιας μακροχρόνιας κρίσης την οποία θα βιώσουμε όλες και όλοι με ιδιαίτερα περίπλοκους και δύσκολους τρόπους; Δεν είμαστε μόνον στην αρχή μιας επιδημίας, αλλά στην αρχή μιας κοινωνικής και οικονομικής κρίσης οι επιπτώσεις της οποίας θα μας κάνουν να ξεχάσουμε ακόμη και αυτήν καθαυτή την επιδημία σε λίγους μήνες;

4. Όσα έχουμε ζήσει μαζί και με τις τεράστιες αβεβαιότητες και απροσδιοριστίες ως προς την «συμπεριφορά» του ιού και, άρα, της επιδημίας, θα πρέπει να μας κάνουν να είμαστε πολύ απαισιόδοξοι ως προς τους επόμενους μήνες που πάντα είναι εξαιρετικά κρίσιμοι για την εκπαίδευση. Είναι πολύ πιθανό να μην μπορούν και, βεβαίως, να μην πρέπει να ανοίξουν τα σχολεία και τα πανεπιστήμια μετά την Κυριακή του Θωμά. Η μετάθεση των Πανελληνίων είναι σίγουρη, και δεν είναι απίθανο να γίνουν ακόμη και τον Σεπτέμβριο. Αυτά δεν είναι αντιπολιτευτικά σενάρια, αλλά πιθανές εξελίξεις για τις οποίες θα πρέπει όχι μόνον να ετοιμαστούμε αλλά και να μην κάνουμε ότι δεν υπάρχουν «στο τραπέζι».

5. Ως τρόπος αντιμετώπισης μέρους των συνεπειών της πανδημίας στον εκπαιδευτικό χώρο προκρίνεται η εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Σίγουρα, υπό προϋποθέσεις, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση μπορεί να προσφέρει εκπαιδευτικά και οπωσδήποτε με κοινά αποδεκτό δεδομένο ότι δεν υπάρχει περίπτωση να αντικαταστήσει το κανονικό μάθημα. Το ερώτημα, όμως, είναι τι ακριβώς θα αντιμετωπίσει το ακροατήριο της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης το επόμενο διάστημα ώστε να μπορεί να παίξει αυτός ο τρόπος εκπαίδευσης έναν ουσιαστικό ρόλο. Το γεγονός ότι, ιδίως υπό τις παρούσες συνθήκες, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση κινδυνεύει να διευρύνει ακόμη περισσότερο τις κοινωνικές ανισότητες, δεν φαίνεται να απασχολεί τους σχεδιαστές των μέτρων.

6. Αναλογιστήκαμε τι θα γίνεται στα σπίτια μας τις επόμενες εβδομάδες; Η όποια εξ αποστάσεως εκπαίδευση  μπορεί να εξακολουθεί να υπάρχει, αν και μάλλον για επικοινωνιακούς λόγους. Τα παιδιά, όμως, θα είναι οι αποδέκτες εξαιρετικά σοβαρών ψυχοσυναισθηματικών εντάσεων λόγω των προβλημάτων που θα αναδείξει η πανδημία είτε στο στενό είτε στο ευρύτερο οικογενειακό περιβάλλον: πολλοί γονείς θα βιώνουν εργασιακή ανασφάλεια, επιχειρήσεις θα καταρρεύσουν, όσοι ζουν από τον τουρισμό δεν θα ξέρουν τι να κάνουν, ενώ κάποια μέλη τής οικογένειας μπορεί να νοσήσουν ή και να πεθάνουν. Το πιθανότερο είναι η πνιγηρή αυτή καθημερινότητα να οδηγήσει πολλά παιδιά και σε έναν μηδενισμό, σε μία απόρριψη των αξιών, σε έναν γενικευμένο κυνισμό.

 

7. Εδώ, λοιπόν, θα πρέπει να αναδειχθεί ο αναντικατάστατος ρόλος της δημόσιας εκπαίδευσης και των λειτουργών της: πώς θα συμβάλουν και θα βοηθήσουν τα παιδιά να περάσουν αυτήν την περίοδο με όσα λιγότερα τραύματα γίνεται, να αντέξουν μία καθημερινότητα που θα τους είναι εξαιρετικά καταπιεστική, να ετοιμαστούν ψυχικά και κοινωνικά για την επόμενη μέρα και, το κυριότερο, να έχουν τους λειτουργούς της εκπαίδευσης για να μιλάνε μαζί τους, να συζητούν τα προβλήματά τους, να αναζητούν μαζί τις σταθερές που θα χρειαστούν για να αντιμετωπίσουν τη νέα κατάσταση που θα διαμορφώνεται προς το τέλος του χρόνου. Και, μαζί με αυτά, να βρουν τρόπους να συνεχίσει μία ήπια εκπαιδευτική διαδικασία.

8. Κάποιοι καλοπροαίρετα θα αναρωτηθούν αν είναι αυτός ο ρόλος των εκπαιδευτικών ή χρειάζονται ψυχολόγοι για κάτι τέτοιο. Έχουν, προφανώς, και οι ψυχολόγοι τον δικό τους ρόλο, αλλά οι εκπαιδευτικοί είναι οι μόνοι που θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στα προβλήματα των παιδιών, όσον αφορά την διαδικασία κοινωνικοποίησης που είναι το σχολείο. Σίγουρα υπάρχουν πολλοί, πάρα πολλοί εκπαιδευτικοί που είναι  σε θέση να λειτουργήσουν με αυτούς τους τρόπους.

9. Δεν χάλασε ο κόσμος αν τα παιδιά δεν κατανοήσουν κάποιο νόμο της φυσικής, αν δεν μάθουν κάποια χημική αντίδραση, αν τους ξεφύγουν ορισμένες λεπτομέρειες της έξωσης του Όθωνα. Το διακύβευμα δεν είναι να «βγει η ύλη». Το διακύβευμα είναι να μην καταρρεύσουν ψυχικά οι μαθητές και οι φοιτητές. Το διακύβευμα είναι να δώσουμε στα παιδιά τα εφόδια να στηρίξουν τους οικοίους τους πολλοί από τους οποίους θα καταρρεύσουν. Και σε αυτό μπορεί να συμβάλει μονάχα η δημόσια εκπαίδευση, οι λειτουργοί της και όλο το πλαίσιο στήριξης που υπάρχει.

10. Και κάτι ακόμη: ούτε οι εκπαιδευτικοί είναι έξω από τα προβλήματα που θα φέρει η κρίση. Θα έχουν και αυτοί να αντιμετωπίσουν πολλά και σύνθετα προβλήματα στις οικογένειές τους, με τους αγαπημένους τους, με τους φίλους τους. Η Πολιτεία, λοιπόν, πρέπει να προστατέψει και αυτούς. Να μην τους εξαντλήσει. Και ο μόνος τρόπος να το κάνει είναι να τους ακούσει, να ακούσει τι λένε οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί για το τι μπορούν να κάνουν. Αλλιώς και ύλη δεν θα βγει, και τα παιδιά θα αφεθούν μόνα τους σε αυτήν την τόσο κρίσιμη περίοδο.

Του Κ. Γαβρόγλου.