Κουμαράς & Πιερράτος – ΕΚΦΕ Ευόσμου

λόγω των συνθηκών που έχουν δημιουργηθεί από τον COVID-19, και μετά από συζητήσεις με συναδέλφους, αναρτήθηκαν βιντεοσκοπημένα πειράματα στη μορφή που μπορείτε να δείτε σε αυτό το κανάλι με στόχο να βοηθήσουν εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην οργάνωση των μαθημάτων τους από απόσταση

υπάρχουν πειράματα που είναι επικίνδυνα να γίνουν από τα παιδιά, χωρίς τη βοήθεια κάποιου ενήλικα (όπως π.χ. πειράματα με πηγές θερμότητας), και πειράματα που μπορούν να κάνουν τα παιδιά μόνα τους χωρίς τον παραμικρό κίνδυνο.

αφήνεται στην κρίση κάθε εκπαιδευτικού για το πώς θα χρησιμοποιήσει κάθε πείραμα π.χ. από απλή προβολή, πρόβλεψη της έκβασής του, εκ των υστέρων ερμηνεία του, μέχρι να ζητήσει από τα παιδιά, με την επίβλεψη των γονέων τους, να κάνουν κάποια με υλικά που υπάρχουν εύκολα σε κάθε σπίτι

46 πειράματα φυσικής

9 πειράματα χημείας

4 πειράματα βιολογίας

η κατηγοριοποίηση των πειραμάτων κατά τάξη και κατά διδακτική ενότητα

συστήνω για “προκαταρτικά μεζεδάκια”

τις βουτιές στο λάδι,

τον δεύτερο καρτεσιανό δύτη

το ανισόρροπο φελιζόλ

και το γάντι φάντασμα

ο μέσος χρόνος κάθε επίδειξης στο ενάμισι λεπτό

τα υλικά; μα βέβαια απλά

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
17 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
19/05/2020 5:57 ΜΜ

Γιώργο διόρθωσε το link για τα πειράματα Χημείας…

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Γιώργο.

Ευχαριστούμε τους συντελεστές και βέβαια εσένα για τη σύνδεση.

Ορισμένα … ωραίες ιδέες και για Παππούδες, με ανήσυχα εγγόνια…

Παναγιώτης Κουτσομπόγερας

Γεια σου Γιωργο! το γάντι φάντασμα τελειο !

 

Βαγγέλης Κουντούρης

καλησπέρα σε όλους

είδα τα πρώτα 15 (“ου γαρ το γήρας”…)

πολύ καλά, μπράβο στις δυο “παλιοσείρες” πειραμάτων, ελάχιστες παρατηρήσεις έχω

  1. το έκανα με λαστιχάκι και άδειαζα όλο το ποτήρι (μνήμες από τα παιδικά χρόνια, κατασκεύαζα “λάστιχο” από φλοιό πικροδαφνών στο ποτιστικό χωράφι του παππού και του άδειαζα τη γεμάτη στέρνα, από 8 ετών φαινόταν ότι θα γινόμουν Πειραματικός, και έλεγε ο καημένος ο παππούς “ο διάολος ο κάβουρας με τις τρύπες που ανοίγει μου την άδειασε πάλι τη στέρνα”)
  2. καλύτερα με μεταλλικό κουτί παραλληλεπίπεδο (από βενζινάδικο, λαδιών), το κυλινδικό “αντιστέκεται” αρκετά, το έβαζα κάτω από τη βρύση ή το άφηνα κλειστό στο περιβάλλον, καλά ο θόρυβος συρρίκνωσης…

5. νομίζω δύσκολη η εξήγηση, για Λύκειο ίσως

8. Διονύση, ίσως το έχω αναρτήσει και εδώ και με φωτογραφία, αν το βρεις…

παραλλαγή: λίγο νερό σε πυρρίμαχη κωνική φιάλη, αρκετή θέρμανση να φύγει ο αέρας, απόσυρση από την εστία, πωμάτισμα με το μπαλόνι, υπομονή, το μπαλόνι θα γεμίσει τη φιάλη φουσκωμένο ανάποδα

το παρουσίαζα έτοιμο και τα “παίδευα” να δικαιολογήσουν πώς μπορεί ένα μπαλόνι να είναι φουσκωμένο ανάποδα (!) και με ανοιχτό το στόμιο (!), μετά το πραγματοποιούσαμε μαζί

15. Άριστα!

ε, χμ, και το είδα, εννοείται, το “υποθαλλάσιο” (Φιλόλογος ήμουν ως μαθητής, Φυσικός έγινα μετά…)

Πρόδρομος Κορκίζογλου

Καλημέρα Γιώργο. ΕΥΓΕ!!!!!

εντυπωσιακά όλα όσα είδα της Φυσικής! Μπράβο στον Παναγιώτη και στον Θοδωρή. Μπράβο και σε σένα που τα ανάρτησης.

Με τέτοια πειράματα, κανείς μαθητής δεν μένει ασυγκίνητος…

Και μου έδωσες αρκετές ιδέες…

Παναγιώτης Κουμαράς

Καλημέρα σε όλους τους αγαπητούς φίλους

Σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια.

Παντελή νομίζω ότι μας ανοίγεις ένα δρόμο: Ομιλίες σε (ανήσυχους)  Παππούδες.

Βαγγέλη σε ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις και τα σχόλια – ιδέες. Θυμίζεις και τα δικά μου παιδικά χρόνια, εγώ με τις ώρες έπαιζα με δυο ποτήρια μεταξύ των οποίων υπήρχε το λάστιχο και ανεβάζοντας τα ποτήρια είχα συνεχή μετακίνηση του νερού από το ένα ποτήρι στο άλλο.

 Πρόδρομε περιμένω να δω τις ιδέες.

άντε να τελειώνουν όλα να τα πούμε από κοντά

Παναγιώτης

Διονύσης Μάργαρης
20/05/2020 11:39 ΠΜ

Καλημέρα Παναγιώτη.

Συγχαρητήρια, τόσο σε σένα όσο και στο Θοδωρή, για τα πολύ όμορφα πειράματα που στήσατε. Λιτά αλλά και πολύ ουσιαστικά!

Πειράματα που μπορούν να γίνουν ακόμη και στο σπίτι με ελάχιστα απαραίτητα υλικά…

Με στείλατε να δοκιμάζω την ισορροπία, με το καλαμάκι και το σύρμα…

Ευχαριστούμε και το Γιώργο για την ενημέρωση.

Αρης Αλεβίζος
Αρχισυντάκτης
20/05/2020 12:07 ΜΜ

Καλημέρα Παναγιώτη.

Το χούϊ  καλό ή κακό δεν κόβεται.

Και το δικό σου να δημιουργείς και να προσφέρεις επίσης.

Συγχαρητήρια, τόσο σε σένα όσο και στο Θοδωρή.

Ευχαριστούμε και το Γιώργο για την ενημέρωση.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Κάθισα να δω μερικά και κόλλησα.

Είδα όλα τα βίντεο.

Τόσο ευανάγνωστα!

Βαγγέλης Κουντούρης

καλά Παναγιώτη, εξαιρετικό το παιδικό σου παιχνίδι! (ο Πειραματικός γενιέται, ρε φίλε, δεν γίνεται…

φαντάσου σε μια χιουμοριστική παράσταση ένας τύπος κρατάει στα χέρια του τα δύο ποτήρια, με το λάστιχο ανάμεσα, το ένα γεμάτο με χρωματιστό υγρό, το σηκώνει να το πιεί πιο ψηλά από το άλλο, αδειάζει στο άλλο, ανεβάζει το άλλο, που τώρα είναι γεμάτο, αδειάζει στο πρώτο, το κάνει συνέχεια, ανεβαίνει σε σκάλα, τρέλλα…

Βασίλειος Παππάς
20/05/2020 6:15 ΜΜ

Να γιατί το σχολείο μπορεί να είναι ενδιαφέρον εν 'μέσω" του covid19.

το γάντι που "φουσκώνει" έγινε στο εργαστήριο, με κατάληξη το χειροκρότημα !

Και γάντια πολλά τέτοια εποχή!

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα στη νησίδα και τον καθηγητή Κουμαρά στο οποίο αφιερώνω τα παρακάτω.

Είπατε στο σχόλιο :

«Παντελή νομίζω ότι μας ανοίγεις ένα δρόμο: Ομιλίες σε (ανήσυχους)  Παππούδες.»

Να πω την αλήθεια το σκεφτόμουνα …πιθανόν να μαζευτεί κοινό τοιούτων ανήσυχων φυσικών αλλά γιατί όχι μη φυσικών ανήσυχων Παππούδων για να μη διστάσουν στην εφαρμογή των ωραίων που μας παρουσιάσατε .

 Εγώ δοκίμασα στην πράξη, ξεκινώντας από το περί ισορροπίας μιλώντας για κέντρο βάρους …χαμηλά-ψηλά το οποίο έγινε κατανοητό από τον 5χρονο και την 7χρονη.

Ο Άλεξ μάλιστα έδωσε την ιδέα της χρήσης μαγνητών που μπόλικους διέθεται (αντί των κρίκων που δεν είχαμε) οπότε μπορούσαμε να περιστρέφουμε το σύστημα επιδρώντας από απόσταση με έτερο μαγνήτη και αφού δοκιμάσαμε με απλό φύσημα .

42

Η Ιφι μας πήρε χαμπάρι και στο διάλλειμα από το διαδικτυακό (Α΄δημοτικού) ήρθε …πήρε την κατασκευή και την ήθελε μαζί της …’’ μου αρέσει που ισορροπεί όπως και να βάλω το δάκτυλο’’ έλεγε και με άνεση κρατούσε την κατασκευή ενώ εξελισσόταν το μάθημα στα μαθηματικά. 

image

Εγώ με τον μικρό είδαμε 2-3 από τα πειράματα (μπαλόνι, υποβρύχιο ηφαίστειο) στο taplet και οι ερωτήσεις απαντήθηκαν …θα υπάρξει έλεγχος για τον βαθμό  κατανόησης.

3Ο μικρός ετοιμάζεται για το γκρέμισμα της κατασκευής τραβώντας ξυλάκια από κάτω …ο μπαγάσας

Επεράσαμε όμορφα και ευχαριστούμε τον καθηγητή Κουμαρά για το έναυσμα .