web analytics

Θέματα Πανελλαδικών εξετάσεων στη Χημεία 2020

 

Τα σημερινά θέματα Χημείας, θα αναρτηθούν εδώ, αμέσως μόλις ανακοινωθούν.

Για τα θέματα με το νέο σύστημα πατήστε εδώ.

Για τα θέματα με το παλιό (Ημερήσια) πατήστε εδώ.

Για τα θέματα  με το παλιό  (Εσπερινά) πατήστε εδώ

 

Τα θέματα Χημείας (νέο σύστημα) σε Word, μια προσφορά του Χρήστου Τσουκάτου, τον οποίο ευχαριστώ.

Τα θέματα Χημείας (παλιό σύστημα) σε Word, επίσης από τον Χρήστο Τσουκάτο.

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
367 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Αλέξανδρος Περιβολάρης

Αθανάσιε, εγώ νομίζω ότι άλλοι έρχονται πάντα εκ των υστέρων ως κριτές των πάντων και βρίσκουν λάθη, ελλείψεις κ.ο.κ. Θεωρείς λοιπόν ότι λύνοντας τα θέματα των πανελληνίων κάνεις update στις γνώσεις σου…οκ. Να σου απαντήσω γιατί κάποιοι είναι χαμένοι και δε σου στέλνουν έτοιμες τις λύσεις: πρώτον άμα σε καίει να τα λύσεις και έχεις την ανάγκη μπορείς να το κάνεις και μόνος σου, δεύτερον όσοι τα έλυσαν (υπήρχαν και εδώ μέσα άτομα που ασχολήθηκαν) ή όσοι ανεβάζουν θέματα (ξεχάστε με εμένα!), θα πρέπει να τους λέμε και ένα ευχαριστώ γιατί, ξόδεψαν χρόνο για να τα βρουν κάποιοι από εμάς μαζεμένα σε ένα pdf. Τρίτον ως καθηγητής έχει περισσότερο νόημα να δεις τα θέματα, να τα σχολιάσεις (χωρίς να κουνάς το δάχτυλο – δανείστηκα την έκφραση του Αντώνη μου άρεσε!!), να λύσεις κάποιο θέμα που σου έκανε εντύπωση και να βγάλεις ένα συμπέρασμα. Αν έχεις χρόνο το ανεβάζεις και στο υλικονετ, γιατί όχι. Γιατί να τα λύσεις, εμένα μου φαίνεται εμμονικό και εγωιστικό να βλέπω κάθε χρόνο να λέει ο ένας εμένα μου πήρε 1 ώρα, εμένα μου πήρε 1:15…τα θέματα απευθύνονται στους μαθητές, πάλι μπαίνουμε στη λογική των συγκρίσεων και νομίζω δεν προσφέρει κάτι στην όλη διαδικασία. 

Ιωάννης Ράπτης
27/06/2020 6:52 ΜΜ

Έχουμε χάσει κάθε επαφή με το περιβάλλον;

Τα θέματα των Πανελλαδικών είναι για τους καθηγητές; Αα τι ωραίο που είναι αυτό!!  ωω αυτό δεν μ΄αρέσει;

Μήπως είναι για τους μαθητές; Που καλούνται σε 3 ώρες να λύσουν θέματα που η ίδια η επιτροπή που έβαλε τα θέματα κάνει 2 ώρες για να δώσει απαντήσεις;

Δημήτρης Ζηκόπουλος

Από τη σκοπιά χημικού μηχανικού, τώρα που αρχίζει να κατακάθεται ο κουρνιαχτός:

Α1. Θέμα εκ του πονηρού. Νομίζω πάνω από το 95% των καθηγητών το διδάσκουν στο κεφάλαιο της Οργανικής. Από την αρχή διαφαίνεται η πρόθεση για παγίδευση του μαθητή…

Α2-Α4, Α5 1,2,4,5. ΟΚ

Α5 3. Μήπως να ζητούσαν να συγκρίνουν και τις τιμές συνάρτησης της πιθανότητας των ηλεκτρονίων ; Κανένα νόημα και εκτός διδακτικού περιεχομένου.

Β1-Β3. Δεν υπάρχει ιδιαίτερη δυσκολία, παρ’ όλο που στους μαθητές δεν διδάσκονται σύμπλοκα.

Β4. Έξυπνο.

Γ1-Γ3. ΟΚ (αλλά σοβαρά τώρα: «4 g/min» ; Έλεος…)

Γ4. Aπό πού κι ως πού ο μαθητής να γνωρίζει την Κa του ΗSO4- ;

Δ1. ΟΚ

Δ2. Αν και χημικός μηχανικός (γιατί μιλάμε και καλά περί «βιομηχανικής χημείας», αλλά… δολοφονώντας τις έννοιές της (ναι, της ΑΠΟΔΟΣΗΣ)), ξόδεψα πάνω από ένα τέταρτο για να καταλάβω τι θέλει να πει ο ποιητής. Πραγματικά αχρείαστο θέμα-υπερπαραγωγή που δεν προσφέρει τίποτα και δεν εξετάζει καμία επιπλέον γνώση.

Δ3. Εδώ απαιτείται παρέμβαση των αρμόδιων αρχών (αλλά ποιος παραδέχτηκε το λάθος του για να το παραδεχτεί και τώρα ; δεν ξεχνάμε το περσινό θέμα πολλαπλής επιλογής με την Ei1 που εξαρτάται… από την ατομική ακτίνα).

Δ4. Σώζει τελευταία στιγμή την παρτίδα… Αλλά για όποιον πρόλαβε!

Συμπέρασμα: Έντονη διάθεση για παγίδευση του μαθητή, υπερβολικά πολλά ερωτήματα, καμία σχέση με την πραγματικότητα της μέσης τάξης του δημοσίου σχολείου (ούτε και οι θεματοδότες νομίζω ότι έχουν)

Και επειδή πολύς λόγος γίνεται από αδαείς (που αναζητούν «πανεπιστημιακά» υποτίθεται θέματα) περί «σύνδεσης της Χημείας με την καθημερινότητα», ρωτάω ως αφελής: Αυτή η σύνδεση πρέπει να φανεί στο τελευταίο τρίωρο επαφής ενός μαθητή με τη σχολική Χημεία (και, μάλιστα, με προβληματικό τρόπο) ή σε όλες τις τάξεις της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ;;; Η ερώτηση είναι παρόμοια με αυτήν που κάνω προς φιλολογίζοντες που φανατίζονται με τη διατήρηση του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας στις Πανελλήνιες (υπ’ όψιν απ’ ό,τι πληροφορούμαι κάπου στο 70% των φετινών γραπτών της Γλώσσας πηγαίνουν σε τρίτο βαθμολογητή…)…

Μας έφαγε όμως η πολλή [άτσαλη] «πανεπιστημοσύνη» (νεολογισμός)…

Δημήτρης Δημαγκίκας

Καλησπέρα Αλέξανδρε ( Περιβολάρη ).

Έχοντας διαβάσει τις παρατηρήσεις / συμβουλές / αναρτήσεις σου, για πολλές από τις οποίες σε συγχαίρω, νομίζω ότι ο βασικός λόγος της διαφωνίας που έχει προκύψει είναι ότι μάλλον μιλάμε για διαφορετικά πράγματα.

Ενώ η συζήτηση αφορά τα θέματα για τις πανελλήνιες εξετάσεις στο μάθημα της Χημείας έχω την εντύπωση ότι οι τοποθετήσεις σου αφορούν τα χαρακτηριστικά που θα έπρεπε να είχε ένας πανελλήνιος διαγωνισμός χημείας.

Οφείλουμε να συμφωνήσουμε ότι οι στοχεύσεις  τους, πρέπει να είναι τελείως διαφορετικός :

Πανελλήνιες εξετάσεις : διακριτή κατανομή βαθμολογιών σύμφωνα με τις ικανότητες/προσπάθεια του κάθε μαθητή ώστε να εισέλθει στην αντίστοιχη σχολή

Πανελλήνιος διαγωνισμός : κυνηγός ταλέντων Χημείας

Αυτά και να με συγχωρείς για την επί προσωπικού παρέμβαση.

Καμβίσιος Ευάγγελος

καλησπέρα Αλέξανδρε,

"Αυτό που γίνεται κάθε χρόνο να βγαίνουν όλοι και να βρίσκουν λάθη στα θέματα, ότι είναι δύσκολα, ότι δεν είναι φροντιστηριακά, ότι είναι εκτός ύλης καταντάει λίγο γραφικό."

μάλιστα θα είχα να συμπληρώσω, ένα έτοιμο έγγραφο του οποίου απλά αλλάζουν την ημερομηνία, αλλά ξεχάσανε να αλλάξουν και την ημερομηνία του τίτλου του, http://prntscr.com/t7jq47

 

Αλέξανδρος Περιβολάρης

Φίλε Δημήτρη, μία από τις βασικότερες έννοιες της χημείας, την απόδοση ενός συστήματος αντίδρασης.

Αλέξανδρος Περιβολάρης

Το Α5 3. δεν έχει κάτι λάθος, ούτε είναι εκτός ύλης. Τι  εννοείς δολοφονώντας την απόδοση; 

Αλέξανδρος Περιβολάρης

Όχι ρε Δημήτρη, τι να με ενοχλέι. Προφανώς και μιλάω για πανελλήνιες και είμαι ξεκάθαρος σε αυτό. Ούτε ή άλλως και ο διαγωνισμός χημείας που λες έχει άλλο ύφος και άλλου είδους δυσκολίες και μαθηματικά αρκετά. Αυτό που γίνεται στη χημεία εδώ και 3 χρόνια είναι ότι καλύτερο αλλά πρέπει να γίνουν και οι αλλαγές που λέμε με την ύλη, το σχολικό βιβλίο κτλ. Δε πρέπει οι μαθητές να εξετάζονται στα μαθηματικά αλλά στη χημεία, δε πρέπει να γράφουν μηχανικά τον τύπο της pKa αλλά να ξέρουν τι είναι pKa, να ξέρουν τι είναι απόδοση, να ξέρουν να διαβάζουν ένα διάγραμμα, να μπορούν να βάλουν συντελεστές σε μία οξειδοαναγωγική αντίδραση όχι μαθαίνοντας απέξω τους συντελεστές αλλά να καταλαβαίνουν που φεύγει τι και που πάει, να νιώθουν ότι άλλο είναι να βάζω KCl δίπλα σε καρβοξύλιο και άλλο KOH κ.ο.κ.

Δημήτρης Ζηκόπουλος

Τα εν λόγω θέματα έχουν ήδη συζητηθεί σε πολλά post από άλλους συναδέλφους. "Ο έχων ώτα ακούειν, ακουέτω".

Γιαννης Κουκουλας
27/06/2020 9:25 ΜΜ

Συναδελφοι, γνωριζει κανεις τις προτεινομενες απαντησεις τη επιτροπης; Η βαθμολογηση αρχιζει αυριο;

Θεοδόσης Καρούσος
27/06/2020 9:28 ΜΜ

Φιλικα. Μας εχεις κουρασει ολους. Απο ευγενεια δεν εχεις παρει την απαντηση που ψαχνεις. Εκτος αν ειναι στα σχολια που κοβονται σαν απρεπη… 

Καινουργιάκης Μιχάλης

Αγαπητέ Αλέξανδρε επειδή είμαι σίγουρος πως έχεις διαβάσει σχολαστικά το σχ. βιβλίο μου εξηγείς τους παρακάτω ισχυρισμούς και πως αυτοί εφαρμόζονται αυστηρά στο επίμαχο θέμα:

"Μονόδρομη ή ποσοτική είναι η αντίδραση που γίνεται προς μια μόνο κατεύθυνση."

"Ονομάζουμε απόδοση (α) μιας αντίδρασης το λόγο της ποσότητας της ουσίας που παράγεται πρακτικά προς την ποσότητα της ουσίας που θα παραγόταν θεωρητικά αν η αντίδραση ήταν ποσοτική,…"

"H απόδοση μιας αντίδρασης,α, κυμαίνεται από 0 έως 100%. Όσο το α προσεγγίζει τη μονάδα τόσο η αντίδραση πλησιάζει τη
μονόδρομη, κυριαρχεί δηλαδή η φορά προς τα δεξιά. Αντίθετα όσο το α προσεγγίζει το 0 τόσοκυριαρχεί η φορά της αντίδρασης
προς τ’ αριστερά."

Ευχαριστώ εκ των προτέρων

Μαρία Ζησοπούλου
27/06/2020 9:47 ΜΜ

Η βαθμολόγηση ξεκίνησε σήμερα!

Καινουργιάκης Μιχάλης

Και εγώ θα ήθελα να κάνω μια ερώτηση γενικά, την οποία έχω ξαναθέσει σε παλαιότερο post:

Σύμφωνα με το σχολικό βιβλίο που πρέπει να διαβάζουμε όλοι σχολαστικά για την αντίδραση αΑ +βΒ ->γΓ + δΔ ισχύει u=(-1/a)(d[A]/dt) κλπ. Στην ισορροπία u=0 στρογυλλό. Τι είναι οι u1 και η u2; Πως το εξηγείτε στους μαθητές σας;

Ιωάννης Ράπτης
27/06/2020 9:54 ΜΜ

Προφανώς δεν έχετε καμία επαφή με την εκπαίδευση. Συνεχίζετε να επιμένετε ενώ διακριτικά σας αντικρούουν. Πάρτε λοιπόν έναν μαθητή από την Α΄Λυκείου και οδηγήστε τον να γράψει Πανελλαδικές με τέτοια θέματα. Θα καταλάβετε την "γλύκα". Αρκετά .