web analytics
Subscribe
Ειδοποίηση για
67 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Νικος Γουλοπουλος
18/07/2020 1:53 ΠΜ

Γιάννη αν δώσεις τις ερωτήσεις αυτές σ'ένα μέσο καθηγητή, θα απαντήσει λάθος ή με πολύ πιο περίπλοκο τρόπο σε τουλάχιστον 3-4 απ'αυτές (μαντέψτε πώς το ξέρω!)

Η γνώμη μου για το αν τέτοιου είδους (όντως έξυπνα) θέματα, είναι τα καταλληλότερα ώστε να ξεχωρίζουν πράγματι οι καλύτεροι μαθητές και να αριστεύουν στις εξετάσεις? Και ναι και όχι.

Το όχι, κυρίως επειδή οι πανελλήνιες είναι δομημένες έτσι ώστε να υπάρχει μεγάλη στρογγυλοποίηση.

Χωρίς να μπούμε σε αναλύσεις, ας πω μόνο, ότι οι κατευθύνσεις θα έπρεπε να είναι περισσότερες και με διαφορετικά μαθήματα, καθώς και με υψηλούς συντελεστές βαρύτητας στο μάθημα που έχει άμεση σχέση με την εκάστοτε σχολή.

Προφανώς δε μπορεί τον κύριο ρόλο στην εισαγωγή ενός παιδιού στην ιατρική να παίζει η έκθεση, αλλά αν με ρωτάς, ούτε η φυσική για τη συγκεκριμένη σχολή.

Άρα τέτοιου είδους θέματα (κι εδώ πάει το ναι) , θα είχαν όντως σημαντικό ρόλο διάκρισης μαθητών, μόνο για σχολές όπως φυσικό ή πολυτεχνεία.

Πρόδρομος Κορκίζογλου

Μπράβο Γιάννη!!

Και οι 20 είναι εξαιρετικές! Αν μια απ'αυτές τεθεί σε Πανελλαδικές, θα γίνει χαμός. Κι αυτό γιατί δεν θα έχουμε εκπαιδεύσει τους υποψηφίους σε μια τέτοια λογική θεμάτων. Είμαι της άποψης, ένα από τα τρία Β θέματα, να είναι στη λογική των 20 δικών σου!

Θα διακριθούν όσοι εμβαθύνουν στις έννοιες …

Την επόμενη χρονιά, θα γεμίσουν οι ιστότοποι και τα βοηθήματα με παρόμοια..

Πρέπει να γίνει μια αρχή, θα αναβαθμίσει το μάθημα!!

 

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
18/07/2020 7:56 ΠΜ

Καλημέρα και καλό ΣΚ Γιάννη.

Συμφωνώ ότι θα έπρεπε να χαθούν όλα τα μόρια.

Σκοπίμως έβαλα το ερώτημα. Η λύση πρακτικής αριθμητικής που έβαλα, προϋποθέτει σταθερή παροχή, πράγμα που έρχεται σε αντίθεση με τα  δεδομένα. Άρα είναι μια απάντηση που αντιβαίνει το ουσιαστικό ερώτημα…

(Βέβαια αν ο μαθητής έβαζε στη συζήτηση τη μέση παροχή… θα μπορούσε να το σώσει! Δεν είναι τυχαίο το σωστό αποτέλεσμα)!

Πάνος Μουρούζης
18/07/2020 9:14 ΠΜ

Καλημέρα Γιάννη από Κέρκυρα

Τα θέματα σου εξαιρετικά! Έτσι θα έπρεπε να εξετάζεται η φυσική. Αλλά και με τέτοια θέματα δεν θα λύναμε το πρόβλημα των πανελλήνιων διαγωνισμών που αποτελούν τα βαρίδια της εκπαίδευσης. Το πρόβλημα κατά τη γνώμη μου θα λυνόταν αν οι μαθητές εξεταζόντουσαν όλη τη φυσική του Λυκείου η οποία θα ήταν στην ύλη που πρόσφατα είχες αναφέρει και όχι στα 4 κεφάλαια της Γ. 
Θα έπρεπε για να μην γίνεται αυτή η σφαγή, να κάνουμε πιο αρεστά τα ΕΠΑΛ. Όχι βέβαια ανοίγοντας τρύπες για τους μαθητές που επιδιώκουν να μπουν στην Ιατρική από το παράθυρο, αλλά παρέχοντάς τους γνώσεις που συνάδουν με τις ανάγκες της αγοράς, επαγγελματικά δικαιώματα και προοπτικές. 

Σημ 1: Πότε θα μάθουμε επιτέλους τα ονόματα της επιτροπής των θεματοδοτών;

Σημ 2: Στα ρεύματα φουκώ με το σωλήνα νομίζω ότι το θέμα είναι πιο πολύπλοκο γιατί αν αφαιρέσεις τμήμα του σωλήνα κατά μήκος του, ενώ θα έπρεπε να μην καθυστερεί η πτώση του μαγνήτη, αφού δεν μπορούν να δημιουργηθούν κυκλικά ρεύματα, ο μαγνήτης καθυστερεί περίπου το ίδιο.  

Νικος Γουλοπουλος
18/07/2020 12:23 ΜΜ

Καλημέρα Γιάννη

Εννοώ ότι με τη φυσική εξεταζόμενο μάθημα, μπορείς να μπεις σε ένα σωρό σχολές, που πρακτικά η φυσική σαν μάθημα είναι αχρείαστη. Άρα ένα επίπεδο θεμάτων φυσικής, που να απαιτεί βαθύτερη κατανόηση εννοιών, θα δυσκόλευε/αδικούσε μαθητές που θα σπουδάσουν κάτι εντελώς άλλο.

Σκάψου σαν αναλογία, να υπήρχε η βιολογία σαν εξεταζόμενο μάθημα στους μαθητές που στοχεύουν πολυτεχνεία, και οι βιολόγοι να απαιτούσαν υψηλότερου επιπέδου θέματα.

Πάνος Μουρούζης
18/07/2020 2:27 ΜΜ

Γιάννη δεν ισχυρίστηκαν ότι δεν δημιουργούνται ρεύματα Φουκώ. Απλά λέω ότι δεν έχουν την τροχιά που έχεις σχεδιάσει στις λύσεις. 

Βαγγέλης Κουντούρης

καλό μεσημέρι σε όλους

Γιάννη, δεν “παλεύεσαι” (δεν σε κάνουμε ζάπι, λένε στο χωριό μου στη Λακωνία)

άρτι ξεκινήσας, “κόλλησα” στη 2.

στην πρώτη λύση γράφεις (δεν μπορώ να αντιγράψω από pdf): “Τελικά δέχεται… και το βάρος της μπίλιας”, πέρα από το ότι διαφωνώ ότι ο πυθμένας δέχεται το βάρος άλλου σώματος, δεν θα έπρεπε να είναι μείον την άνωση που δέχεται η μπίλια;

η δική μου, πρόχειρη, προσέγγιση (τα σύμβολα είναι τα συνήθη)

αρχικά: Βκ=Βπ+Βσ=εV, άρα V=επVπ/ε+εσVσ/ε

μετά ο συνολικός όγκος του “κατασκευάσματος” είναι V΄=επVπ/ε+Vσ

άρα V>V΄

Βαγγέλης Κουντούρης

Γιάννη, εξακολουθώ να νομίζω ότι αυτή η δύναμη που "επιστρέφει" η μπίλια στο δάπεδο είναι βάρος-άνωσή της, διότι ισορροπεί και δέχεται το βάρος της ("ιδιοκτησία" της), δύναμη από το δάπεδο και άνωση από το υγρό (πάντως οι νεώτεροι έχετε, οφείλετε να έχετε, πιο "καθαρό" μυαλό από τους παλιότερους, μπορεί, άρα, και να κάνω λάθος)