Τα σημερινά θέματα των επαναληπτικών εξετάσεων στη Φυσική:
Φυσική Ομογενών (Παλαιό σύστημα)
Δείτε παρακάτω και σε Word τα θέματα για το νέο και το παλιό σύστημα, μια προσφορά του Χρήστου Τσουκάτου, τον οποίο ευχαριστώ.
Οι λύσεις των θεμάτων του νέου συστήματος, από τον Κώστα Ψυλάκο, τον οποίο ευχαριστώ.
Απαντήσεις Φυσικής νέου συστήματος
Μια λύση του Δ΄ θέματος, χωρίς περιστρεφόμενα, από τον Γιώργο Παναγόπουλο, τον οποίο ευχαριστώ.
Απαντήσεις των θεμάτων του παλαιού συστήματος, εδώ, ξανά από τον Κώστα Ψυλάκο.
Μετά την πρώτη ανάγνωση, δύο- τρία πρώτα σχόλια, για "εξωτερικά τυπικά χαρακτηριστικά":
Πραγματικά Διονύση, είναι άξιο απορίας.
Έγιναν κατά λάθος αυτά που αναφέρεις, ή είναι μικρές κομπίνες (που δεν εξετάζουν τίποτα φυσικά) με σκοπό να μπερδέψουν τους υποψήφιους;
Γιατι στο Α θεμα βαζουν θεματα που απαιτουν πραξεις και υπολογισμους; Ειναι εντελως λανθασμενο να κρινεται ενα θεμα που θελει μια σειρα σκεψεων και πραξεων μονο απο το τελικο αποτελεσμα
Καλά αυτές τις δύο “γραμμές” (Παλιό σύστημα) από τον τοίχο στο σημείο Ο (σε σχήμα Λ περιεστρεμμένο κατά 90ο, τι τις ήθελαν; Διάβασα την εκφώνηση 2-3 φορές για καταλάβω (να υποθέσω δηλαδή) αφού δεν λέει κάτι άλλο ότι είναι αντηρίδες για να κρατούν τον άξονα‼!!
Τώρα ως προς τα θέματα του νέου συστήματος με ξίνισε και μένα που στο Α θέμα θέλει πράξεις.
Γ Θέμα (α = 20 m/s2 και φορά προς τα πάνω, υορ = 4 m/s, Q1 = 4 J, Q2 = 12 J, dK/dt = 10 J/s)
Το Γ3 δύσκολο θέμα συνδυάζει qεπ με ΘΜΚΕ και μετά κατανομή θερμότητας στους αντιστάτες χωρίς σταθερό ρεύμα.
Δ Θέμα (Τ1 = π/2 s, Τ2 = 2π/5 s, tσυγκρ. = π/6 s, υ1 = 1,2√3 m/s, υ2 = –0,5√3 m/s, και μετά αντίθετες των αρχικών, Δtκρούσεων = π/3 s)
Εδώ φρόντισαν τα δύο σώματα την στιγμή της σύγκρουσης να έχουν αντίθετες ορμές, οπότε μετά αντιστρέφονται οι ταχύτητές τους.
Στο Δ5 πολύ τριγωνομετρία και ανούσια.
Καλημέρα συνάδελφοι.
Δεν βλέπω μεγάλη διάθεση σχολιασμού των θεμάτων….
Οπότε ας πω μια γνώμη, γενικότερη. Μου φάνηκαν πολύ ανούσια, θέματα για να ξεχαστούν σε μια ώρα…
ΥΓ
Συμφωνώ με τις σκέψεις παραπάνω και του Θανάση και του Βασίλη.
Κυρίως όμως να σταθώ στο σχήμα που γράφει και ο Βασίλης με τις δύο γραμμές.
Ο Βασίλης υπέθεσε ότι είναι αντηρίδες (και μάλλον έτσι είναι…) εγώ εγκατέλειψα την προσπάθεια να καταλάβω τι είναι!
καλημέρα σε όλους
έρριξα μια ματιά, έφτασα μέχρι το σχήμα 3, πράγματι ξενίζει η σειρά στο σχήμα, το θέμα, πάντως, είναι πολύ καλό
στο σχήμα 2 πειράζει αν και στο Γ υπάρχει απλή επαφή αντί για άρθρωση;
νομίζω οτι είναι "φωναχτό" το τρακ, ίσως από πίεση χρόνου, μία επιτροπή ήταν για όλα τα θέματα;
Παραπάνω ανέβασα τα θέματα του νέου και του παλιού συστήματος σε Word.
Μια προσφορά του Χρήστου Τσουκάτου, τον οποίο ευχαριστώ και από εδώ.
Καλησπέρα συνάδελφοι. Για το νέο σύστημα. Δεν τα έλυσα αλλά με το μάτι…
"Σε κάθε κρούση δύο σωμάτων, που αποτελούν μονωμένο σύστημα", νομίζω είναι καλή διατύπωση, αν θυμηθούμε την ερώτηση 5.3 του σχολικού….
Απαράδεκτη η χρήση του U για ταχύτητα, όταν το σύμβολο παραπέμπει σε δυναμική ή εσωτερική ενέργεια.
Δεν είναι άσχημα τα θέματα και καλύπτουν ένα μεγάλο μέρος της ύλης…
Καλά ρε παιδιά είμαστε σοβαροί;απαίτηση ξεχωριστά των Q με μεταβλητό ρεύμα; στο γ3;Τι δηλαδή να κάνει ο μαθητής;
Χθες δεν μπόρεσα να δω τα θέματα, οπότε ας σχολιάσω με καθυστέρηση
Υποθέτω πως για το Γ3 περιμένουν την σχέση Q1+Q2=Qολ και ποιοτική αιτιολόγηση της Q1/Q2=R1/R2
Ερώτημα πάντως που δεν ελπίζει να χαρακτηριστεί ως πρωτότυπο…
Σε συνέχεια της κριτικής των θεμάτων του Ιουνίου, ας δούμε κάποια και για τα χθεσινά
2016
Δεν είναι η πρώτη φορά που η ταχύτητα συμβολίζεται U….Μάλλον σε κάποιον αρέσει
Επαναληπτικές 2017
Επαναληπτικές 2020
Δεν θέλω κακίες…. Εσείς που δεν καταλαβαίνετε πολλά, νομίζετε πως είναι ίδιο θέμα
2018
Το 2ο ξαδελφάκι
2014
Το 1ο ξαδελφάκι
Επαναληπτικές 2014
Επαναληπτικές 2020
Όλοι μια οικογένεια είμαστε
Τέτοια και τόση πρωτοτυπία στα θέματα, δεν την αντέχουμε ρε παιδιά…..
Για να θυμηθούμε και τα πρωτότυπα θέματα του Ιουνίου
Νομίζω, πως καταντά προκλητικό για όλους όσους προσπαθούν
να διδάξουν φυσική και όχι λύσεις θεμάτων προηγούμενων ετών….
Σταθερά στο δρόμο που έδειξαν τη δεκαετία του 80, τα φωτοτυπάδικα στη Σόλωνος….
Καλημέρα Θοδωρή.
" προκλητικό για όλους όσους προσπαθούν
να διδάξουν φυσική και όχι λύσεις θεμάτων προηγούμενων ετών…."
Αλήθεια ενοχλεί κανέναν αυτό; Δεν βλέπω καμιά αντίδραση
Σαν να δείχνουν όλοι ικανοποιημένοι…
Απλά εσύ έκανες την ίδια δουλειά που είχες κάνει τον Ιούνιο και αναδείχθηκε, όλο το πρόβλημα… Αλλά και τότε δεν ενοχλήθηκε κανείς!
Προστέθηκαν παραπάνω και οι απαντήσεις στα θέματα του νέου συστήματος, δια χειρός Κώστα Ψυλάκου, τον οποίο ευχαριστώ και από εδώ.
Ρίξτε μια ματιά!
Έχουν και μια έκπληξη…
Πόση απόσταση διανύει ο αγωγός μέχρι να αποκτήσει οριακή ταχύτητα και ποιο είναι το φορτίο που μετακινείται; Έχει δοθεί σωστή τιμή φορτίου;
Ένα καλό των θεμάτων είναι πως αποφύγαμε τις κουραστικές υπερπαραγωγές. Είχε παραγίνει το κακό με την μία άσκηση που κρύβει μέσα άλλες 5 σαν μπάμπουσκα. Ίσως η πρώτη φορά που το περιστρεφόμενο διάνυσμα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε δύο υποερωτήματα. Καλό θα ήταν να το είχαν αποφύγει, γιατί κανείς δεν έχει καταλάβει αν είναι επιτρεπτή η χρήση του. Προσωπικά θα προτιμούσα τις αγαπημένες μου τριγωνομετρικές εξισώσεις.
Στο κομμάτι της πρωτοτυπίας έχω να σχολιάσω κάτι. Στο παλιό σύστημα το Β1 είναι σχεδόν ίδιο με το πρώτο προτεινόμενο θέμα από το study4exams. Στις πανελλήνιες ζητούσε το λόγο των δύο χρόνων, ενώ στο σαιτ απλώς να συγκριθούν. Βέβαια αν κάποιος έκανε απλώς την σύγκριση και καταλάβαινε πως ο πρώτος χρόνος είναι μικρότερος, δεν θα έμπαινε σε διαδικασία να κάνει πράξεις γιατί μόνο μία από τις απαντήσεις ήταν μεγαλύτερη της μονάδας. Για εμένα δεν είναι σωστό λοιπόν να πέσει ολόιδιο θέμα και να δώσει την ευκαιρία σε παιδιά που παπαγάλισαν να πάρουν όλες τις μονάδες.
Καλησπέρα Άρη.
Δεν επιτρέπεται αλλαγή σε σχόλιο. Την έκανα εγώ σαν διαχειριστής…