Πλαίσιο N=100 σπειρών, με εμβαδό Α=50cm2 η καθεμία, στρέφεται μέσα σε ομογενές μαγνητικό πεδίο έντασης Β=0,1Τ, με σταθερή γωνιακή ταχύτητα ω=100π rad/s, γύρω από άξονα που βρίσκεται στο επίπεδό του και είναι κάθετος στις δυναμικές γραμμές του πεδίου. Τα άκρα του πλαισίου συνδέονται με αντιστάτη, αντίστασης R=10πΩ. Τη χρονική στιγμή που θεωρούμε ως αρχή μέτρησης του χρόνου to=0, το πλαίσιο είναι κάθετο στις δυναμικές γραμμές του μαγνητικού πεδίου. Θεωρούμε ότι στο κύκλωμα δεν εμφανίζεται άλλη αντίσταση πέρα από αυτή του αντιστάτη.
α. Ποια η μαγνητική ροή που διέρχεται από την επιφάνεια μιας σπείρας τις χρονικές στιγμές t1=0,005s, t2=0,01s , t3=0,015s και t4=0,02s; Ποια η μέση επαγωγική ΗΕΔ που αναπτύσσεται στα άκρα του πλαισίου, στα χρονικά διαστήματα 0-t1 , 0-t2 , 0-t3 και 0-t4;
β. Να συμπληρώσετε τον πίνακα, όπου Τ η περίοδος περιστροφής του εναλλακτήρα
γ. Ποια η μαγνητική ροή που διέρχεται από την επιφάνεια μιας σπείρας όταν το πλαίσιο έχει περιστραφεί κατά γωνία φ=ωt; Να σχεδιάσετε τη γραφική παράσταση της μαγνητικής ροής που διέρχεται από το πλαίσιο σε συνάρτηση με το χρόνο Φ=f(t)
δ. Ποια η τάση που αναπτύσσεται στα άκρα του πλαισίου; Να σχεδιάσετε τη γραφική παράσταση της τάσης αυτής, σε συνάρτηση με το χρόνο υ=f(t)
ε. Ποια η ένταση του ρεύματος που διαρρέει τον αντιστάτη R; Να σχεδιάσετε τη γραφική παράσταση της έντασης του ρεύματος αυτού, σε συνάρτηση με το χρόνο i=f(t)
στ. Να σχεδιάσετε τη γραφική παράσταση της φάσης της εναλλασσόμενης τάσης σε συνάρτηση με το χρόνο φ=f(t). Ποια η διαφορά φάσης μεταξύ μαγνητικής ροής και τάσης;
ζ. Πόσες φορές μηδενίζεται η ένταση του ρεύματος στη διάρκεια μιας περιόδου; Για πόσο χρονικό διάστημα ανά περίοδο η ένταση του ρεύματος είναι μεγαλύτερη από Ι/2;
η. Όταν η μαγνητική ροή που διέρχεται από το πλαίσιο λαμβάνει την τιμή Φ=0,025Wb, πόση είναι η τάση στα άκρα του πλαισίου;
θ. Πόση θερμότητα ελευθερώνεται στον αντιστάτη R σε χρονικό διάστημα 2 min;
ι. Να γράψετε την εξίσωση της στιγμιαίας ισχύος στον αντιστάτη R και να σχεδιάσετε την γραφική παράσταση σε χρονικό διάστημα μιας περιόδου της τάσης
ια. Ποια η μέση ισχύς που καταναλώνεται στον αντιστάτη R; Μπορείτε να υπολογίσετε την αριθμητική τιμή που έχει το εμβαδόν της επιφάνειας που περικλείεται από τη γραφική παράσταση στιγμιαίας ισχύος-χρόνου p=f(t) και τον άξονα του χρόνου, σε χρονικό διάστημα μιας περιόδου της τάσης;
ιβ. Αν διπλασιάσουμε την περίοδο περιστροφής του πλαισίου πώς θα μεταβληθεί η τάση στα άκρα του και πώς η μέση ισχύς που καταναλώνεται στον αντιστάτη;
Τα επόμενα δύο ερωτήματα, προέκυψαν αποκλειστικά από ιδέες του συναδέλφου και φίλου Ανδρέα Ριζόπουλου

ιγ. Θεωρούμε πως στα άκρα του περιστρεφόμενου πλαισίου, συνδέουμε λυχνία, η οποία ανάβει, όταν η τάση στα άκρα της γίνει ίση με υ=0,866V (τάση αφής) και σβήνει όταν η τάση στα άκρα της γίνει ίση με υ=0,5V (τάση σβέσης), όπου V=5πV. Εξετάστε, αν ένας παρατηρητής αντιλαμβάνεται τη λυχνία να αναβοσβήνει
Θεωρείστε γνωστό ότι:
Το είδωλο των αντικειμένων που παρατηρούμε σχηματίζεται στον αμφιβληστροειδή χιτώνα του ματιού μας. Από εκεί μεταφέρεται μέσω του οπτικού νεύρου στον εγκέφαλο, προκειμένου να υποστεί την κατάλληλη επεξεργασία.
Η οπτική εντύπωση, όμως που δημιουργείται πάνω στον αμφιβληστροειδή δεν εξαφανίζεται αμέσως μόλις λείψει αυτό που είδαμε, αλλά διατηρείται αναλλοίωτη για ένα πολύ μικρό χρονικό διάστημα περίπου 1/12 sec. Αν σε αυτή τη διάρκεια δούμε μια άλλη εικόνα, ο εγκέφαλός μας δεν μπορεί να την ξεχωρίσει από την προηγούμενη.
Αυτή η ιδιότητα του εγκεφάλου μας ονομάζεται μεταίσθημα. Το μεταίσθημα είναι μια φυσική οφθαλμαπάτη.
ιδ. Θεωρείστε πως το πλαίσιο εμφανίζει αντίσταση Rπλ=4πΩ, ενώ στα άκρα του συνδέουμε θερμική συσκευή με στοιχεία κανονικής λειτουργίας (8πW, 8πV). Υπολογίστε τη γωνιακή συχνότητα περιστροφής του πλαισίου, ώστε η συσκευή να λειτουργεί κανονικά
 
 by
by 
Καλημέρα Θοδωρή
Κατέβηκα τη σκάλα των ερωτημάτων γλιστρώντας και κατάλαβα πως πρόκειται για καλά προσεγμένη δουλειά που απαίτησε κόπο και χρόνο.
Να είσαι καλά και καλή εβδομάδα
Καλημέρα Θοδωρή.
Νομίζω ότι έβαλες …τα πάντα! σε ένα φύλλο εργασίας…
Όποιος μαθητής ξέρει όλα αυτά, δεν χρειάζεται τίποτα περισσότερο στο Ε.Ρ.
Καλημέρα Θοδωρή. Με τιμά η αναφορά σου. Δείχνει όμως και το ήθος του γράφοντος. Σε ευχαριστώ.
Το Φ.Ε. έδωσα κατευθείαν στους μαθητές μου σήμερα – τώρα έχω τηλεκενό – φυσικά σε μονόωρο δεν τελειώνει, έφτασα μέχρι το (η). Ερωτήματα που κυλάνε αβίαστα και βοηθούν την επανάληψη ή και τη μάθηση για όσους δεν είχαν καταλάβει κάποια θέματα.
Στα (ζ) και (ιγ) προτιμώ το στρεφόμενο, το οποίο θεωρώ must για εύρεση χρονικού διαστήματος σε αρμονικά μεγέθη.
Στο (η) απέδειξα (Φ/Φmax)^2+(υ/V)^2=1 και βρήκα από εκεί το υ = +-2,5π.ρίζα3
Να είσαι καλά!
Καλημέρα, σας ευχαριστώ και για τα σχόλια και για την ενασχόληση..
Ναι Παντελή, ήθελε αρκετό χρόνο, ελπίζω να φανεί χρήσιμο
“Κατέβηκα τη σκάλα των ερωτημάτων γλιστρώντας …..”
Να ‘ σαι καλά, να μας φτιάχνεις τη διάθεση
Διονύση, σίγουρα υπάρχουν και άλλα….
Ας ξεκινήσουμε από αυτά…. που δύσκολα περνάνε…πίστεψέ με….
Ανδρέα, τα δύο τελευταία ερωτήματα, είναι από τις δικές σου αναρτήσεις
Αλίμονο, αν δεν γινόταν αναφορά….
Δική μου τιμή και χαρά, που χρησιμοποιείς τη συγκεκριμένη δουλειά
Για το περιστρεφόμενο……
Πασχίζω να “θεμελιώσω” τις γραφικές παραστάσεις ημφ, συνφ…..
Δεν θα άντεχα να βάλω τώρα στο παιχνίδι και το περιστρεφόμενο….
Ας θυμηθούν τα πιο βασικά…. και οι ταλαντώσεις θα δώσουν την ευκαιρία…
αφού κάτι θα έχει μείνει στο πίσω μέρος του μυαλού από αρμονικές συναρτήσεις….
Κάθε φορά που τελειώνω, ένα 4ωρο webex….. νιώθω σα να έχω φάει ξύλο….
ειδικά με τμήματα 22+ παιδιών … που παλεύεις να μην… είναι αλλού…
Υπομονή
Πολύ καλό φύλλο.
Άσχετη ερώτηση:
Το γουέμπεξ δουλεύει τώρα;
Ευχαριστώ Γιάννη
Ναι δουλεύει, με όλα τα μειονεκτήματα που αναφέρει και ο Δημήτρης Τσιριγώτης στο άρθρο που ανέβασα χθες…
Σε τμήματα 12 -14 μαθητών Γ’ Λυκείου κάτι γίνεται, αφού υπάρχει ενδιαφέρον
Σε τμήματα 22-24 μαθητών Β’ Λυκείου Γενικής….. τίποτα δεν γίνεται
Επιλέγεις ή να κάνεις τον …. αστυνόμο ή να κάνεις μάθημα με 4-5….
Θοδωρή καλησπέρα
Ωραίο φύλλο όπως αναφέρει Διονύσης που έχει τα πάντα. Ωραία η διασκευή σχετικά με το χρόνο που μπορεί να αντιληφθεί το μάτι τις εικόνες.
Ένα ασήμαντο τυπογραικό στο ερώτημα ζ στην ανίσωση πάνω απο το βέλος το μεσαίο t πρέπει να είναι με μικρό 0≤t <T. Ξέρω ότι δεν θα το διορθώσεις αλλά μιας και το είδα το αναφέρω.
Ευχαριστώ Χρήστο, αλλά δεν βλέπω τις εννοείς…. το βλέπω εντάξει
Η ανάρτηση του Ανδρέα για τη λυχνία με Νέον, ήταν η αφορμή να ξαναδώ και εγώ το οπτικό μεταίσθημα
και με τη βοήθεια του Διονύση, να συνειδητοποιήσω μια λάθος εκτίμηση που είχα
Δίνω την τοποθέτηση του Διονύση στην ανταλλαγή μεηλ, αφού πιστεύω πως και άλλοι συνάδελφοι κάνουν την ίδια παρανόηση
“Μια λυχνία πυρακτώσεως δεν σβήνει όταν μηδενίζεται η ένταση του ρεύματος. Η φωτοβολία της στηρίζεται στην υψηλή θερμοκρασία του σύρματος και το σύρμα δεν θα ψυχθεί, ακόμη και αν έχουμε ημιανορθωμένη τάση, στην ημιπερίοδο που Ι=0, η θερμοκρασία είναι αρκετά ψηλή για να εκπέμπει φως. Λάβε υπόψη σου ότι το συρματάκι που φωτοβολεί έχει και σχήμα πηνίου για να μην πέφτει η θερμοκρασία του σύρματος…
Πρέπει με άλλα λόγια να γίνει κάποια διάκριση μεταξύ του “δεν διαρρέεται από ρεύμα” και του “φωτοβολεί”…..”
τα έχει όλα και συμφέρει!!!
εκτός από..ένα! Να έχει αντίσταση το πλαίσιο!
Τί έκανες βρε Θοδωρή; Θεωρία μέσω του φύλλου εργασίας ή εμπέδωσή της;
ΣΥΓΧΑΡΗΤΉΡΙΑ!!!
Είχα χρόνια να δω ερώτημα για μέση ηλεκτρεγερτική δύναμη!
Κάποτε κυριαρχούσε αυτό το ερώτημα σε ασκήσεις του σχολικού ή βοηθήματα! Πάλαι ποτέ…
Αν κάποιος υποψήφιος περάσει τον κάβο του φύλλου εργασίας που έκανες, δεν έχει να φοβηθεί την οργή του Ποσειδώνα σε όποια θάλασσα και να ταξιδέψει, προκειμένου να φτάσει στην Ιθάκη του(σχολή της επιθυμίας του!)
Με εντυπωσίασε επίσης και η παρουσία των απαντήσεων…
Έχεις προχωρήσει πολύ , ξεπέρασες και τον Διονύση!!!
Να είσαι πάντα καλά.
Ευχαριστώ Πρόδρομε…
Έχει και ερώτημα με αντίσταση στο περιστρεφόμενο πλαίσιο…
Ερώτημα (ιδ)
Ψάχνω να βρω τρόπους να “υποχρεώσω” σε ενασχόληση με τα απαραίτητα τους μαθητές μου
Όταν είμαι στην τάξη είναι αλλιώς…..
Για να ξεπεράσω το Διονύση…..θέλω τουλάχιστον 10+ ακόμα χρόνια εμπειρία
και μερικές χιλιάδες ώρες ενασχόλησης με το αντικείμενο….
Μου αρκεί να μαθαίνω και από το Διονύση και από πολλούς άλλους…
Καλημέρα και συγχαρητήρια Θοδωρή! Εξαιρετική εργασία.
Ευχαριστώ Χριστόφορε…
Διαπίστωσα πως υπάρχει τεράστιο έλλειμα γνώσης στην τριγωνομετρία …. από παιδιά
στον προσανατολισμό της υγείας
Αυτό προσπάθησα να “θεραπεύσω” και δίπλα κόλλησαν και τα υπόλοιπα…..
Μάλλον προέκυψε τελικά, κάτι χρήσιμο
Περιεκτικότατο θέμα Θοδωρή. Θα το χρησιμοποιήσω στην επανάληψη.