Η διάταξη είναι απλή. Το καρούλι που βλέπετε.
Η περιφέρεια κάθε δίσκου είναι 40 cm ενώ η περιφέρεια του κόκκινου κυλίνδρου 10cm.
Τυλίγουμε σπάγκο στον κεντρικό κόκκινο κύλινδρο και τραβάμε ώστε το νήμα να είναι οριζόντιο και οι δύο δίσκοι να κυλίονται χωρίς να ολισθαίνουν στο τραχύ οριζόντιο δάπεδο.
Ξέρουμε ότι το καρούλι τρέχει πιο γρήγορα από το χέρι και ας μην το δείξουμε πάλι.
Πόσο θα έχει μετακινηθεί το χέρι όταν όλος ο σπάγκος θα έχει τυλιχτεί;
Καλησπέρα Γιάννη
Πριν γίνω παππούς η αγαπημένη μου ερώτηση όταν έβαζα τον αλτήρα στην άκρη του πάγκου με το νήμα τυλιγμένο …
”παιδιά θα τραβήξω το νήμα, τι λέτε θα πέσει ο αλτήρας από τον πάγκο ;”
Πολλά τα ναι Γιάννη μου και με ένταση σιγουριάς
Μετά γύριζα ανάποδα τον αλτήρα …
Πάντως στο ερώτημά σου και μια και δεν ήθελες να δείξεις τη φορά κίνησης …είμαι με τον παππού και με την προϋπόθεση πως το εκτελεί στην πράξη
Καλό βράδυ
Ευχαριστώ Παντελή.
Αλτήρα χρησιμοποιούσα επίσης. Τον δανειζόμουν από τον φίλο μου Μήτσο, γυμναστή και υποδιευθυντή.
Όλοι ανεξαιρέτως προέβλεπαν ότι το βαράκι θα απομακρυνθεί από το χέρι.
Καλησπέρα Γιάννη.
Πάρα πολύ καλή. Ταλέντο ο παππούς.
Καλή εβδομάδα
Γιάννη.Την δεύτερη λύση δεν την σκέφτηκα ποτέ ούτε μου την πρότεινε. κάποιο παιδί .Δεν θεωρώ στο εξής ότι έχω λόγο να κάνω την πρώτη ,η οποία μάλιστα γίνεται κατάνοητη από την μειοψηφία των μαθητών.
Χριστόφορε και Παρμενίωνα ευχαριστώ.
Καλημέρα Γιάννη, καλημέρα σε όλους
Εγώ που είμαι παππούς, δεν έχω το δικαίωμα!!! να υποστηρίξω την πρώτη λύση 🙂
Καλημέρα Διονύση.
Έλεγα και τις δύο λύσεις στα παιδιά. Το Φροντιστήριο προηγείτο στην ύλη και γνώριζαν την πρώτη λύση. Δεν ήταν εξοικειωμένοι με τη λογική της δεύτερης.
Ευφυής ο παππούς Γιάννη!!
Και κατανοητός από οποιονδήποτε!
Όμως αν ήθελα να το διδάξω σε μαθητή, έτσι ώστε να φορμαλιστεί η μεθοδολογία σε κάθε παρόμοια περίπτωση, θα δίδασκα τον πρώτο τρόπο, όπως φαντάζομαι κι εσύ.
Ο μαθητής , δυστυχώς ή ευτυχώς θέλει φορμαλισμούς, αυτοματισμούς θα έλεγα.
Αυτό διαπίστωσα στις δεκαετίες που διδάσκω! Προσπάθησα να δίνω τους λιγότερους δυνατούς φορμαλισμούς, αλλά ο περισσότερος κόσμος σε διάφορες δραστηριότητες, θέλει συνταγές!!
Καμία φορά που μαγειρεύω, αυτοσχεδιάζω. Πολλοί δεν το κάνουν, θέλουν να ακολουθούν συνταγές, όπως και οι μαθητές.
Επίσης η Ανθρωπότητα προχώρησε , γιατί κάποιοι άνθρωποι, ως λογικά όντα, και διαθέτοντας Φαντασία, το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του ανθρώπου έναντι των άλλων ζώων, έκανε ό,τι έκανε έως τώρα, καλά και κακά πράγματα, με μπροστάρη τη λογική και τη φαντασία.
Να είσαι πάντα καλά.
Ευχαριστώ Πρόδρομε.
Δίδασκα και τα δύο πάντα. Οι ταχύτητες κάποιες φορές (π.χ. κυλίσεις σε ημισφαίρια, στροφές κ.λ.π.) είναι προτιμότερες. Κάποιες φορές χάνουν.
Γράφω ένα παράδειγμα σύντομα.
Το παράδειγμα:
Αν ο κύλινδρος μετατοπιστεί κατά x τότε ξετυλίγεται σχοινί μήκους x.
Το σημείο εφαρμογής της δύναμης μετατοπίζεται κατά 2x.
Το έργο της είναι F.2x.
Η συνολική κινητική ενέργεια είναι F.2x.
Επειδή η περιστροφική κινητική ενέργεια είναι το 1/2 της μεταφορικής, έχουμε ότι:
Κπ=F.2x/3 και Kμ=F.4x/3.
Καλησπέρα Γιάννη. Έξυπνο, όπως μας συνηθίζεις!
Αύριο θα τους την δώσω.
Θα τους αφήσω να εκτελέσουν τη συνταγή. Μετά θα τους κάνω “πλάκα”…
Ευχαριστώ Ανδρέα.
Καλημέρα Γιάννη, πολύ καλή. Συνήθως κάνουμε την περίπτωση που το σχοινί τυλίγεται, αυτή η περίπτωση είναι πιο πολύπλοκη, γιατί πρέπει να τους πείσεις ότι σώμα κινείται προς τα εμπρός και όχι προς τα πίσω, που θεωρούν τα περισσότερα παιδιά.
Καλημέρα Γιάννη.
Ευχαριστώ.
Το έκανα στην τάξη με βαράκι αλτήρα που δανειζόμουν.
Γιάννη καλησπέρα.
Πολύ καλή.