Δεν είναι πρωτότυπα. Εκφράζουν τις απόψεις μου για το πως θα ήθελα τα δεύτερα θέματα των Εξετάσεων.
Επειδή το να μοιράζεσαι πράγματα, είναι καλό για όλους…
Δεν είναι πρωτότυπα. Εκφράζουν τις απόψεις μου για το πως θα ήθελα τα δεύτερα θέματα των Εξετάσεων.
Ευχαριστώ Μάρω.
Πρέπει τα παιδιά να διαχωρίζουν δύο φράσεις.
Κάθε σημαίνει ότι δεν θα περιοριστούμε στο δευτερόλεπτο που αρχίζει από μηδενισμό και τελειώνει σε μηδενισμό.
Bingo! Ε να λοιπόν η έκφραση που δεν χωράει παρεξηγήσεις και παρανοήσεις!! Πολυ ευχαριστώ Γιάννη
….το σχολικό βιβλίο ολοι μας πια το έχουμε παραγκωνισει και έχουμε γράψει ξανά όλη την θεωρία σε ότι μας οδηγεί αυτό που αφουγκραζομαστε μέσα στην αίθουσα
Και στο εξής θα υιοθετησω την τελευταία σου διατύπωση για το διακροτημα!
Οτι πιο σαφές και ουσιαστικο εχω διαβάσει για το διακροτημα
Λιτές εκφωνήσεις, “ακουμπούν” στην πραγματικότητα, όπως θα έπρεπε να είναι τα θέματα φυσικής! Ευχαριστούμε.
Ευχαριστώ Αντώνη.
Μάρω, το σχολικό βιβλίο, δεν ήμουν στη συγγραφική ομάδα αυτού του βιβλίου, γράφει “ονομάζεται” και όχι “είναι”, (το “είναι” αποτελεί διαπίστωση, καμία σχέση με ορισμό) άρα πρόκειται για “νόμιμο” ορισμό, αφού έγινε αποδεκτός και από την επιτροπή κρίσης του βιβλίου, συνεπώς δεν αμφισβητείται (μέχρις ότου και αν αντικατασταθεί από άλλον)
προσωπικά θα επιθυμούσα, ως Αλεξοπουλικός, ότι “αυτή είναι η περίοδος επανάληψης μεγίστων πλατών”, αλλά αποδέχομαι τον ισχύοντα ορισμό, διότι ο ορισμός είναι ένας και μοναδικός
Γεια σου Βαγγέλη.

Στο βιβλίο παρουσιάζεται η συχνότητα ως το αντίστροφον της περιόδου.
Η περίοδος ως χρόνος μεταξύ δύο διαδοχικών μηδενισμών ή και μεγιστοποιήσεων του πλάτους.
Ως πλάτος ορίζεται σε όχι εμφανή θέση. Δες απόσπασμα:
Αν δεν μιλήσει ο διδάσκων, άρμεγε λαγούς και κούρευε χελώνες.
Κάθε ορισμός αμφισβητείται αν δεν είναι συνεπής. Ένα σχολικό βιβλίο δεν είναι Ευαγγέλιο.
Ανεχόμαστε (σε γραπτά) αναπαραγωγή λαθών του σχολικού βιβλίου, όμως δεν είναι Ευαγγέλιο. Η καταγραφή των λαθών του σχολικού έχει έκταση βιβλίου.
Καλησπερα Βαγγέλη. Αμεσως πριν απο τον ορισμο της περιοδου του Διακροτηματος που ειπες το βιβλιο ,γραφει:.”Λέμε ότι η κίνηση του Σ παρουσιάζει διακροτήματα” Αυτος κατα την γνωμη σου ειναι ορισμος των Διακροτηματων? Τι ονομαζουμε Διακροτηματα? Επρεπε να λεει:”Διακροτηματα ονομαζονται τα…..”Αν οριζε σαφως τα διακροτηματα και απο τον ορισμο προεκυπτε οτι αυτα ειναι περιοδικο φαινομενο τοτε η περιοδος τους θα ειναι η περιοδος αυτου του περιοδικου φαινομενου και ετσι δεν θα χρειαζοταν να την ξαναορισει. Οπως η περιοδος περιστροφης της γης γυρω απο τον εαυτο της δεν χρειαζεται να οριστει,ειναι,η περιοδος αυτου του περιοδικου φαινομενου.Ελπιζω να μην σε μπερδεψα. Υπαρχει καποιο λογικο προβλημα κατα την γνωμη μου στο βιβλιο.Οριζει την περιοδο των διακροτηματων χωρις να εχει ορισει τα ιδια,ενω επρεπε να κανει το αντιστροφο.
Καλησπέρα κύριε Κουντουρη! Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση! Και φυσικά έχετε δίκιο με αυτό που γράφει το σχολικό βιβλίο! Δική μου η αμέλεια που έγραψα ό,τι θυμόμουν και βλέπουμε και πάλι πόσο προσοχή πρέπει να δείχνουμε στην έκφραση αφού και 1 ακόμη λέξη αλλοιώνει το νόημα. (Η δε διατύπωση , που αναφέρατε,του Αλεξοπουλου εύστοχη και πολύτιμη)
Όμως επιτρέψτε μου να επιμείνω στην αστοχία της έκφρασης του σχολικού βιβλίου αφού στην πράξη αποδεικνύεται μέσα στην αίθουσα ότι φέρνει σύγχυση στην πλήρη κατανόηση της φυσικής σημασίας στην περίοδο διακροτηματος…. Για την ακρίβεια ενώ τα παιδιά κατανοούν την έννοια της Τδ αναμασουν την έκφραση του βιβλίου για την Τδ και πέφτουν σε αδιέξοδο…. Και είμαι σίγουρη οτι κανείς μας δεν αρκείται με κανένα θέμα του σχολικού βιβλίου χωρίς να προσθέσει επιπλέον σχόλια,παρατηρήσεις και ανάλυση σε όλη την ύλη αφού στο βιβλίο υπάρχει απλή αναφορά σχεδόν σε όλα τα θέματα χωρίς εμβάθυνση και ανάλυση. Πραγματικά όλοι μας γράφουμε ξανά το βιβλίο με όλη την ανάλυση και με παρατηρήσεις που η ίδια η αίθουσα φανερώνει κάθε τόσο με τις ανάγκες της. Ξέρω, κατανοώ και σέβομαι τον κοινό στόχο όλων μας με αγάπη για την φυσική και τα παιδιά μας και προφανώς ενας τέτοιος ζωντανός οργανισμός όπως είναι η εκπαίδευση και δη η διδασκαλία της φυσικής δεν μπορεί να μένει στα ίδια μοτίβα χρόνων… Εδώ βλέπουμε πως κάθε χρόνο ανανεώνουμε το υλικό σε σημειώσεις και διαγώνισματα σε σημείο που αναρωτιέμαι τι στο καλό μαζεύω υλικό και αρχεία αφού κάθε χρόνο τα ανανεώνω και τα ψάχνω…πόσο μάλλον να είναι (θεωρητικά) σημείο αναφοράς ένα βιβλίο με τις γνωστές αδυναμίες και ελλείψεις τόσων χρόνων… Με πολύ σεβασμό και ήρεμη πικρία σας τα λέω αυτά. Και δόξα Το Θεό που υπάρχει το Internet και το υλικονετ (….αν και ολοι μας έχουμε επενδύσει και μια μικρή περιουσία σε βιβλιογραφια) και έχουμε άμεση πρόσβαση σε τόσο πολύτιμο υλικό!! Πραγματικά δόξα Το Θεό….το δε υλικονετ ΠΡΑΜΑΤΙΚΑ γράφει ιστορία στην εκπαίδευση της φυσικής και ολοι μας το αναγνωρίζουμε με ευγνωμοσύνη και ΣΕΒΑΣΜΌ!!
Δυστυχώς Γιάννη έχεις απόλυτο δίκιο και θα συμφωνήσω με όσα λες!! Είναι κοινό μυστικό πως το βιβλίο το διαβάζουμε μόνο και μόνο για την πιθανότητα να <πέσει > κανένα σχόλιο σε εικονίτσα κάπου κρυμμένη στα αζήτητα (που ευτυχώς έχει χρόνια να συμβεί)και καμιά άσκηση που είναι πια παρασάγγας μακριά από το υπάρχον επίπεδο των θεμάτων των πανελλαδικων…. Λυπηρό επίπεδο εγχειριδίου που αποτελεί σημείο αναφοράς για υποψηφίους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση…
Γιάννη, το απόσπασμα…
δεν ξέρω αν απαντώ σε σωστή θέση, η Πολιτεία δεν με εμπιστεύτηκε να γράψω αυτό το βιβλίο, συνεπώς δεν απολογούμαι για άλλους, για τη νομιμότητα ορισμού είπα δυο κουβέντες, αυτό ναι…
καλημέρα σε όλους
μιας και σας βλέπω όλους αρκετά θυμωμένους, επαναφέρω μια πρόταση που έχω κάνει εδώ παλιότερα:
α. από το βιβλίο της Β Γενικής, όπως ήταν αρχικά, μεταφέρεται στο βιβλίο της Γ Κατεύθυνσης το κεφάλαιο “Ταλαντώσεις”, ως έχει, και το εκκρεμές δηλαδή (όσοι σκεφτούν ότι μεροληπτώ υπέρ του κεφαλαίου που έχω ο ίδιος γράψει, έχουν δίκιο…)
β. οι φθίνουσες και οι εξαναγκασμένες ταλαντώσεις αφαιρούνται, η χαρά της Τριγωνομετρίας που και στα Μαθηματικά ελαχιστοποιήθηκε, ευχαριστούμε πολύ, μας ταλαιπωρήσατε αρκετά χρόνια, στο Πανεπιστήμιο θα σας συναντήσουμε και αν
γ. η σύνθεση ταλαντώσεων αφαιρείται επίσης, η χαρά της Τριγωνομετρίας που και στα Μαθηματικά ελαχιστοποιήθηκε, ευχαριστούμε πολύ, μας ταλαιπώρησες αρκετά χρόνια, στο Πανεπιστήμιο θα σε συναντήσουμε και αν
δ. στο βιβλίο της Γ Κατεύθυνσης προστίθεται κατάλληλη και χρήσιμη ποσότητα ύλης από άλλες περιοχές παλιές και σύγχρονες
Και ο συντονισμός έξω Βαγγέλη;
Καλησπέρα Βαγγέλη, καλησπέρα Γιάννη.
Βαγγέλη θα συμφωνήσω για την αύξηση της ύλης, αλλά δεν θα συμφωνήσω για την αφαίρεση ούτε της φθίνουσας, ούτε της εξαναγκασμένης ταλάντωσης, αλλά ούτε της σύνθεσης. Αφού δεν κάνουμε ανάλυση μιας σύνθετης παλινδρομικής κίνησης σε άθροισμα αρμονικών, ας κρατήσουμε το αντίθετο… Είναι ένας τρόπος να αναδειχτεί η αξία της ΑΑΤ…
Θα πρόσθετα δε, ότι η ανάγκη επιστροφής των αντίστοιχων παραγράφων των ηλεκτρικών ταλαντώσεων, είναι άμεση.
Ας μείνουμε συντονισμένοι στους δέκτες μας…