κατα την ταπεινη μου γνωμη ειναι τελειως αστοχη (και φυσικα δυσκολη για ενα μεσο μαθητη) η κλιμακα που εχει χρησιμοποιηθει στον αξονα της ταχυτητας. Δεν βλεπω κανενα λογο να εχει 5 κουτακια για 3 μοναδες…. Ας ειχε τουλαχιστον μια τιμη πανω στις κυριες υποδιαιρεσεις. Δεν εξεταζουμε ικανοτητες στο σουντοκου αλλα στο να διαβαζουν απλα διαγραμματα φυσικης. Ας κανουν πρωτα τα παιδια εστω 1 εργαστηριακή ασκηση και μετα ισως ειχε νοημα ενα τετοιο θεμα. Δεν εχουν θεση τα «εργαστηριακα» θεματα με το υπαρχον προγραμμα σπουδων (εννοω οταν περιεχουν τα διαγραμματα ρεαλιστικες και αγαρπες τιμες). Ειναι αδιανοητα προχειρη η προετοιμασια της τραπεζας. Θα επρεπε να υπαρχουν σαφεις και αυστηρες οδηγιες για την ΥΛΗ καταρχας και στους θεματοδοτες. Απο εκει και περα ουτε φιλτραρισμα και κατηγοριοποιηση ως προς το βαθμο δυσκολιας εγινε. Η προχειροτητα σε ολο της το μεγαλειο! Αλλες γραματοσειρες, αλλη αριθμηση…..Εμβολιμα θαματα Α και Γ….Ειναι ενα συνοθηλευμα…. Και κλεινοντας γιατι κουρασα, ακομη υπαρχουν πολλα κενα σε μεγαλες πολλεις οπως τη θεσσαλονικη (αλλα η υπουργος αλλα παπαγαλιζε στα καναλια), οποτε τρέμω στη ιδεα της επαρχιας τι γινεται….
Καλησπέρα. Το (α) βγάζω κι εγώ με ένα γρήγορο υπολογισμό εμβαδού.
Απορώ ο μαθητής πως θα μπορούσε να δικαιολογήσει την απάντησή του.
Τι θα έλεγε δηλαδή, μέτρησα τα κουτάκια και μερικά είναι μισοάδεια ή μισογεμάτα, όπως το πάρει κανείς…
Καλησπέρα Αγγελε.
Ορθά γράφεις : “Θα επρεπε να υπαρχουν σαφεις και αυστηρες οδηγιες για την ΥΛΗ καταρχας και στους θεματοδοτες.” Οταν όμως θεματοδότης και κριτής συμπίπτουν τι γίνεται; Αν προσέξατε συνάδελφοι τα εμβόλιμα θεάματα Α και Γ ανήκουν στα μέλη της ομάδας κρίσης, παρόλο που προβλέπεται η κατάθεση μόνο θεμάτων Β και Δ. Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει.
Καλησπέρα συνάδελφοι.
Γιάννη, Παντελή, Άγγελε και Δημήτρη σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις.
Γιάννη δεν μιλάω για το αν είναι καλά ή κακά τα εργαστηριακά θέματα γενικά, αλλά αν το συγκεκριμένο έχει σωστά ερωτήματα.
Παντελή το 19 από πού προκύπτει;
Το δικό μου πρόβλημα δεν είναι ούτε οι μονάδες, ούτε η κλίμακα.
Τι ακριβώς θέλουμε να εξετάσουμε με το παραπάνω θέμα; Νομίζω το αν ο μαθητής γνωρίζει ότι το εμβαδόν είναι αριθμητικά ίσο με το διάστημα που διανύει το σώμα.
Αν έδινε ως πιθανές απαντήσεις τις:
α) 45m-50m, β) 55m-60m, γ) 70m–75m. μήπως εξετάζεται το ζητούμενο, χωρίς να βάζουμε το μαθητή να μετράει κουτάκια ένα – ένα;
Καλησπέρα σε όλους. Η γνώμη μου είναι ότι, η απάντηση (α) έπρεπε να ήταν 50 με 60 και η (β) 60 με 66 ώστε να ήταν φανερή η απάντηση. Το βασικό είναι ο μαθητής να καταλάβει τη σημασία του εμβαδού.
Καλησπέρα και από μένα,
Θα συμφωνήσω με όλους για την προχειρότητα της τράπεζας. Φοβάμαι πως θα αναλωθούμε πάλι, όπως την προηγούμενη φορά, στο να ψάχνουμε τα περίεργα και τα απίθανα, ώστε να προστατέψουμε τους μαθητές μας. Μήπως έτσι χάσουμε το παιγνίδι;
Θα πρότεινα να φτιαχτεί ένας «χώρος» με τα προβληματικά θέματα (ίσως από τον κ. Διονύση) ώστε να μπορέσουμε να κάνουμε στο τέλος μια γρήγορη προετοιμασία στα παιδιά μας (και ο Θεός βοηθός).
Επί τη ευκαιρία βλέπω το 8048-Β2. Θεωρώ πως καμία λύση δεν είναι σωστή, γιατί και όσο zoom και να κάνω δεν μπορώ να διακρίνω μηδενική αρχική κλίση στο διάγραμμα 1. Νομίζω πως, και χωρίς zoom, ένας μαθητής μπορεί να απαντήσει ότι δεν βλέπει μηδενική κλίση. Τι κάνουμε τότε; Του κόβουμε το θέμα; ?
Τελευταία διόρθωση3 έτη πριν από Διονύσης Μάργαρης
Καλησπέρα Διονύση και συγνώμη για την καθυστερημένη απάντηση στο 19 που είναι όπως γράφω 19,… Το δεκαδικό μέρος δεν το είχα μετρήσει όμως είχα μετρήσει 15 μεγάλα ορθογώνια παραλληλόγραμμα και 93 ακέραια μοναδιαια ,ας πω, παραλληλόγραμμα (93:25=3,7 μεγάλα) άρα 18,7Χ3=56,1 Τα λοιπά δίνουν λιγότερο από 1 ορθογώνιο άρα 19,…Χ3=57,… . Συγνώμη για τη φλυαρία μου.
Να πω την αλήθεια απάντησα επειδή οι απαντήσεις είναι “ανοιχτά παράθυρα”, και το εξέλαβα σαν …περίπου. Έχεις δίκιο βέβαια πως οι ακραίες τιμές των παραθύρων θα έπρεπε να είναι όπως λες η κάπως έτσι.
Ως προς το τι εξετάζει νομίζω α) το τι εκφράζει το εμβαδόν και β) την εκτίμηση του προσεγγιστικά .
Καλησπέρα στην παρέα.
Αλίμονο συνάδελφοι, αν , στόχος της Φυσικής στο επίπεδο της Α΄λυκείου – αυτής της Α΄ Λυκείου, της προερχόμενης από δύο έτη καραντίνας – είναι , οι μαθητές να μετράνε κουτάκια και κλίσεις που θα έπρεπε να είναι μηδέν αλλά …δεν είναι.
καλησπέρα σε όλους
η γνώμη μου: θα είχε μια έννοια το ερώτημα αν ήταν πιο “καραμπινάτο” π.χ.
α. <45m, β. 60m, γ. >70m
και χωρίς τις υποδιαιρέσεις
(Γιάννη, ούτε καν “πειραματικό” δεν είναι αυτό)
Καλημέρα συνάδελφοι.
Παραπάνω αναδιατύπωσα το ερώτημα, αλλάζοντας περιοχές τιμών.
Μετά από μένα έδωσαν τιμές ο Αρτέμης και ο Βαγγέλης.
Θα συμφωνούσα με αμφότερους.
Και οι δυο εναλλακτικές που προτείνουν ξεμπλοκάρουν το μαθητή και ξεκαθαρίζουν το σωστό και το λάθος.
Τελευταία διόρθωση3 έτη πριν από Διονύσης Μάργαρης
Γεια σου Διονύση.
Για να πέσουμε στο Β πρέπει να πιάσουμε τα 21 μεγάλα (25άρια) τετράγωνα.
Δεν βγαίνουν τόσα.
Αν όμως ρωτάς για το αν έχουμε έξυπνο θέμα……
Έχω εκφράσει γνώμη για τα “εργαστηριακά” θέματα.
19,..x3
άρα το α)
Βέβαια δεν έχει μονάδα για την υ και θεώρησα m/s
κατα την ταπεινη μου γνωμη ειναι τελειως αστοχη (και φυσικα δυσκολη για ενα μεσο μαθητη) η κλιμακα που εχει χρησιμοποιηθει στον αξονα της ταχυτητας. Δεν βλεπω κανενα λογο να εχει 5 κουτακια για 3 μοναδες…. Ας ειχε τουλαχιστον μια τιμη πανω στις κυριες υποδιαιρεσεις. Δεν εξεταζουμε ικανοτητες στο σουντοκου αλλα στο να διαβαζουν απλα διαγραμματα φυσικης. Ας κανουν πρωτα τα παιδια εστω 1 εργαστηριακή ασκηση και μετα ισως ειχε νοημα ενα τετοιο θεμα. Δεν εχουν θεση τα «εργαστηριακα» θεματα με το υπαρχον προγραμμα σπουδων (εννοω οταν περιεχουν τα διαγραμματα ρεαλιστικες και αγαρπες τιμες). Ειναι αδιανοητα προχειρη η προετοιμασια της τραπεζας. Θα επρεπε να υπαρχουν σαφεις και αυστηρες οδηγιες για την ΥΛΗ καταρχας και στους θεματοδοτες. Απο εκει και περα ουτε φιλτραρισμα και κατηγοριοποιηση ως προς το βαθμο δυσκολιας εγινε. Η προχειροτητα σε ολο της το μεγαλειο! Αλλες γραματοσειρες, αλλη αριθμηση…..Εμβολιμα θαματα Α και Γ….Ειναι ενα συνοθηλευμα…. Και κλεινοντας γιατι κουρασα, ακομη υπαρχουν πολλα κενα σε μεγαλες πολλεις οπως τη θεσσαλονικη (αλλα η υπουργος αλλα παπαγαλιζε στα καναλια), οποτε τρέμω στη ιδεα της επαρχιας τι γινεται….
Καλησπέρα. Το (α) βγάζω κι εγώ με ένα γρήγορο υπολογισμό εμβαδού.
Απορώ ο μαθητής πως θα μπορούσε να δικαιολογήσει την απάντησή του.
Τι θα έλεγε δηλαδή, μέτρησα τα κουτάκια και μερικά είναι μισοάδεια ή μισογεμάτα, όπως το πάρει κανείς…
Καλησπέρα Αγγελε.
Ορθά γράφεις :
“Θα επρεπε να υπαρχουν σαφεις και αυστηρες οδηγιες για την ΥΛΗ καταρχας και στους θεματοδοτες.”
Οταν όμως θεματοδότης και κριτής συμπίπτουν τι γίνεται;
Αν προσέξατε συνάδελφοι τα εμβόλιμα θεάματα Α και Γ ανήκουν στα μέλη της ομάδας κρίσης, παρόλο που προβλέπεται η κατάθεση μόνο θεμάτων Β και Δ.
Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει.
Καλησπέρα συνάδελφοι.
Γιάννη, Παντελή, Άγγελε και Δημήτρη σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις.
Γιάννη δεν μιλάω για το αν είναι καλά ή κακά τα εργαστηριακά θέματα γενικά, αλλά αν το συγκεκριμένο έχει σωστά ερωτήματα.
Παντελή το 19 από πού προκύπτει;
Το δικό μου πρόβλημα δεν είναι ούτε οι μονάδες, ούτε η κλίμακα.
Τι ακριβώς θέλουμε να εξετάσουμε με το παραπάνω θέμα; Νομίζω το αν ο μαθητής γνωρίζει ότι το εμβαδόν είναι αριθμητικά ίσο με το διάστημα που διανύει το σώμα.
Αν έδινε ως πιθανές απαντήσεις τις:
α) 45m-50m, β) 55m-60m, γ) 70m–75m.
μήπως εξετάζεται το ζητούμενο, χωρίς να βάζουμε το μαθητή να μετράει κουτάκια ένα – ένα;
Καλησπέρα σε όλους.
Η γνώμη μου είναι ότι, η απάντηση (α) έπρεπε να ήταν 50 με 60 και η (β) 60 με 66 ώστε να ήταν φανερή η απάντηση. Το βασικό είναι ο μαθητής να καταλάβει τη σημασία του εμβαδού.
Διονύση δες και το 13695 ( Γ θέμα του ιδίου θεματοδότη ), επανάληψη του Β θέματος.
Καλησπέρα Γρηγόρη.
Έχουμε το ίδιο περιβάλλον και την ίδια ιδέα, αλλά εκεί έχουμε άσκηση:
Καλησπέρα και από μένα,
?
Θα συμφωνήσω με όλους για την προχειρότητα της τράπεζας. Φοβάμαι πως θα αναλωθούμε πάλι, όπως την προηγούμενη φορά, στο να ψάχνουμε τα περίεργα και τα απίθανα, ώστε να προστατέψουμε τους μαθητές μας. Μήπως έτσι χάσουμε το παιγνίδι;
Θα πρότεινα να φτιαχτεί ένας «χώρος» με τα προβληματικά θέματα (ίσως από τον κ. Διονύση) ώστε να μπορέσουμε να κάνουμε στο τέλος μια γρήγορη προετοιμασία στα παιδιά μας (και ο Θεός βοηθός).
Επί τη ευκαιρία βλέπω το 8048-Β2. Θεωρώ πως καμία λύση δεν είναι σωστή, γιατί και όσο zoom και να κάνω δεν μπορώ να διακρίνω μηδενική αρχική κλίση στο διάγραμμα 1. Νομίζω πως, και χωρίς zoom, ένας μαθητής μπορεί να απαντήσει ότι δεν βλέπει μηδενική κλίση. Τι κάνουμε τότε; Του κόβουμε το θέμα;
Καλησπέρα Τάσο.
Το έχω ήδη κάνει…
Τι γίνεται με την τράπεζα της Α΄ Λυκείου;
Καλησπέρα Διονύση και συγνώμη για την καθυστερημένη απάντηση στο 19 που είναι όπως γράφω 19,… Το δεκαδικό μέρος δεν το είχα μετρήσει όμως είχα μετρήσει 15 μεγάλα ορθογώνια παραλληλόγραμμα και 93 ακέραια μοναδιαια ,ας πω, παραλληλόγραμμα (93:25=3,7 μεγάλα) άρα 18,7Χ3=56,1 Τα λοιπά δίνουν λιγότερο από 1 ορθογώνιο άρα 19,…Χ3=57,… . Συγνώμη για τη φλυαρία μου.
Να πω την αλήθεια απάντησα επειδή οι απαντήσεις είναι “ανοιχτά παράθυρα”, και το εξέλαβα σαν …περίπου. Έχεις δίκιο βέβαια πως οι ακραίες τιμές των παραθύρων θα έπρεπε να είναι όπως λες η κάπως έτσι.
Ως προς το τι εξετάζει νομίζω α) το τι εκφράζει το εμβαδόν και β) την εκτίμηση του προσεγγιστικά .
Καλησπέρα στην παρέα.
Αλίμονο συνάδελφοι, αν , στόχος της Φυσικής στο επίπεδο της Α΄λυκείου – αυτής της Α΄ Λυκείου, της προερχόμενης από δύο έτη καραντίνας – είναι , οι μαθητές να μετράνε κουτάκια και κλίσεις που θα έπρεπε να είναι μηδέν αλλά …δεν είναι.
καλησπέρα σε όλους
η γνώμη μου: θα είχε μια έννοια το ερώτημα αν ήταν πιο “καραμπινάτο” π.χ.
α. <45m, β. 60m, γ. >70m
και χωρίς τις υποδιαιρέσεις
(Γιάννη, ούτε καν “πειραματικό” δεν είναι αυτό)
Καλημέρα συνάδελφοι.
Παραπάνω αναδιατύπωσα το ερώτημα, αλλάζοντας περιοχές τιμών.
Μετά από μένα έδωσαν τιμές ο Αρτέμης και ο Βαγγέλης.
Θα συμφωνούσα με αμφότερους.
Και οι δυο εναλλακτικές που προτείνουν ξεμπλοκάρουν το μαθητή και ξεκαθαρίζουν το σωστό και το λάθος.