Το μεταβατικό πρόγραμμα σπουδών Φυσικής ίσως στήθηκε με πρόθεση να περιοριστεί η ασκησιολογία.
Μοιάζει αναμενόμενος ένας τέτοιος περιορισμός μια και χτυπήθηκε ο μεγάλος πρωταγωνιστής, το στερεό.
-Τι θα βάλετε τώρα κερατάδες χωρίς ροπή αδράνειας, ενέργεια και δεύτερο νόμο;
Ο διάολος φυσικά κρύβεται στη λεπτομέρεια. Δεν ξέρω αν σκέφτηκαν τι φέρνουν οι μικρές προσθήκες που περιέχει το πρόγραμμα. Ίσως δεν σκέφτηκαν το δαιμόνιο της φυλής. Την ικανότητά μας να βγάζουμε από τη μύγα ξύγκι.
Στην αλυσίδα διορθώθηκε παράλειψη.
Είχα ξεχάσει την κινητική ενέργεια.
Kαλησπερα Γιάννη.Τα θεματα ολα αυτα που εβαλες εδω ειναι πολυ ωραια και δυσκολα.Πολυ πιο ωραια απο αυτα που συνηθως ζητουνται στις εξετασεις,Και οι λυσεις που προτεινεις επισης.Ο περιορισμος της υλης ή η επιλογη διαφορετικης υλης δεν μπορει να περιορισει την ασκησιολογια,Ασκησεις υπαρχουν χιλιαδες.Ειπα οτι και στην πρακτικη αριθμητικη εκτης δημοτικου υπαρχουν προβληματα που ειναι σπαζοκεφαλιες απο τις λιγες.Το αποτελεσμα των γενικων εξετασεων δεν επηρεαζεται καθολου απο αλλαγες υλης.Παλι αυτοι που ειναι να μπουν θα μπουν.Επισης ουτε η δουλεια μας επηρεαζεται.Ουτε η δουλεια των φροντιστηριων.Ουτε η μορφωση των παιδιων.Και γιατι γινονται οι αλλαγες? Δεν ξερω αλλα δεν με ενδιαφερει κιολας.Ουτε αυτοι που τις κανουν ξερουν.Μαλλον για να πουν οτι εκαναν κατι και να μοιαζει με μεταρυθμιστικη κινηση.Η για να φτιαξουν καινουργια βιβλια Δεν εχω ιδεα.Εσενα ποια ειναι η γνωμη σου?Τι θελεις να τονισεις με την παρουσα αναρτηση?
Καλημέρα Γιάννη με τα όμορφα 8 θέματα!
Ώρα να βάλουμε ένα στοιχηματάκι.
Θα είναι εκτός ύλης τα 7 στα 8. Το 8ο … παίζεται 🙂
Καλημέρα Γιάννη
Τρίβω τα μάτια μου πρωί πρωί από το κάλος κυρίως των λύσεων.
Θα πρόσθετα στον τίτλο , “…μερικά από νεκρανάσταση” ,όπως τα
2ο (άλυσος) ,4ο (το τρίπλευρο …τετράγωνο) ,7ο (σώμα -ελατήριο-σώμα) ,8ο (Lorentz)
Και η σκέψη μπλοκάρεται από ερωτηματικά που αναδύονται απ’αυτή την “πρόταση” αλλαγής με νέα κοπτοραπτική …
Όπως στην προηγούμενη έβλεπα το “Lorentz” να μας κυνηγά πάνω στην καμήλα ,βλέπω τώρα την αδράνεια στη στροφική να μας εξοστρακίζει τη λογική.
Πάντως ο γενικευμένος του 2ου πέρασε την θύρα των περικοπών !
Πάντα με δόσεις του δικού σου χιούμορ Κυρ.
Καλημέρα σε όλους.
Γιάννη άψογος όπως πάντα.
Και με μεγάλη (σχετική) ταχύτητα απόκρισης ως προς αυτούς που ορίζουν την ύλη.
Ο …. της Αραβίας, όλα τα λεφτά.
Καλημέρα Κωνσταντίνε,Διονύση, Παντελή, Βασίλη και ευχαριστώ.
Κωνσταντίνε είχα διαβάσει το σχόλιο με την Πρακτική Αριθμητική. Όντως έτσι είναι.
Δεν ξέρω τις προθέσεις τους. Ισως θεώρησαν ότι θα υποβαθμίσουν την ασκησιολογία.
Διονύση με την προταθείσα ύλη νομιμοποιούνται και τα οκτώ. Εκτός αν στείλουν οδηγίες με ασκήσεις προς αποφυγήν.
Παντελή τι εννοείς με το “αδράνεια στη στροφική”;
Δεν εκφράζεται από την εξαιρεθείσα ροπή αδράνειας;
Βασίλη δεν είναι μεγάλη η ταχύτητα. Όταν βλέπεις ασκήσεις Κινηματικής να λύνονται με αναγωγή στο κέντρο μαζας και σκέφτεσαι πόσο εύκολα θα λύνονται με σχετική ταχύτητα, ανακαλείς αυτόματα τη σκέψη αυτήν όταν επανέρχεται το κέντρο μάζας.
…εννοώ την απόρριψη της ροπής αδράνειας που εκφράζει την αδράνεια τη στροφική και … “εξοστρακίζει τη λογική”
Κατάλαβα.
Η εισαγωγή της Κβαντικής Φυσικής μεταφράστηκε ως εξαίρεση κάποιων θεμελιωδών εννοιών της Κλασικής Φυσικής.
Αν εισαγόταν και η Σχετικότητα πιθανώς θα εξαιρούσαν και τις ροπές.
Έτσι θα κάνουν λάικ οι λαϊκατζούδες:
-Επιτέλους σύγχρονη Φυσική.
“Διονύση με την προταθείσα ύλη νομιμοποιούνται και τα οκτώ. Εκτός αν στείλουν οδηγίες με ασκήσεις προς αποφυγήν.”
Γι΄ αυτό Γιάννη είπα να βάλουμε το στοίχημα!
Προβλέπω ότι θα μείνουμε στις κρούσεις, όπως και τα προηγούμενα χρόνια, όσον αφορά το κεφάλαιο για τις σχετικές κινήσεις. Απλά μπήκαν στο νέο “πρόγραμμα”…
Γιατί μήπως δεν ήταν από την αρχή στο “πρόγραμμα”; Και;
Διδάχτηκαν ένα χρόνο μόνο…
Γιάννη συμφωνώ ότι η ύλη δεν καθορίζει και τη δυσκολία ασκήσεων. Είναι αστείο να αφαιρείς χρήσιμες έννοιες για να αποφύγεις δύσκολες ασκήσεις. Κατά τα άλλα η ύλη έχει τα θετικά της και τα αρνητικά της. Η διδακτέα ύλη πρέπει να σχεδιάζεται συνολικά από την Α λυκείου. Οι χρησιμοτατοι μετασχηματισμοι του Γαλιλαίου άνετα μπορούν να διδαχτουν στην Α λυκείου, τα κύματα και τα φάσματα β λυκείου, η ατομική θεωρία και η πρώιμη κβαντική φυσική Α και Β λυκείου. Στη Γ τα μη αδρανειακα συστήματα με τον γενικευμένο 2ο νόμο και τις εφαρμογές των αδρανειακων δυνάμεων(παλιρροιες, κυκλώνες, διαστημικοι σταθμοί κλπ) και των σχετικών κινήσεων δεδομένου ότι βρισκόμαστε σε ένα μη αδρανειακο σύστημα αναφοράς και οποια κίνηση βλέπουμε είναι σχετικη(ήλιος, πλανήτες, σελήνη, τεχνητοί δορυφόροι, αστέρια). Πάνω στις σχετικές κινήσεις στον ουρανό βγαίνουν πολύ όμορφες ασκήσεις. Τέλος η κβαντική μηχανική δε νοείται χωρίς το καθιερωμένο πρότυπο. Είναι αρκετά εύκολο να πούμε ότι στοιχειώδη σωματίδια δεν είναι τα πρωτόνια και τα νετρόνια αλλά τα κουαρκ και είναι επίσης πολύ εύκολο με τις δυνάμεις μεταξύ κουαρκ να δικαιολογησουμε πως στο καλό συγκρατουνται δύο θετικά φορτισμένα πρωτόνια σε άπειροελάχιστη απόσταση μεταξύ τους. Δε συμμερίζομαι την ανησυχία συναδέλφων για τη κβαντική φυσική. Το ζήτημα είναι να οριοθετησεις τι μπορούν να αφωμοιωσουν οι μαθητες και κυρίως ποιες οι πρακτικές εφαρμογές της κβαντικής μηχανικής. Ζητάω πολλά;
Άρη δεν ζητάς πολλά, πολλές ώρες ζητάς.
Έπειτα μένει το τεχνικό θέμα του πως (με ποιο τρόπο και στυλ) θα παρουσιαστούν όσα γράφεις.
Ξεκινώ από την αρχή “Καλό είναι να σου αρέσουν όσα διδάσκεις αλλά όχι να διδάσκεις όσα σου αρέσουν”.
Η Φυσική απευθύνεται σε πολύ κόσμο. Σε ανθρώπους που δεν θα ξαναασχοληθούν και πρέπει να ακούσουν και κάτι για τη δομή της ύλης. Σε Μηχανικούς που πρέπει να μάθουν την πλεύση πριν το Πανεπιστήμιο. Σε Ηλεκτρονικούς και Ηλεκτρολόγους που πρέπει να μάθουν κάτι για τον ρημάδα τον πυκνωτή και τη σχέση του με το εναλλασσόμενο.
Πρέπει να εξηγήσει “μυστήρια” του τύπου “γιατί δεν πέφτει η σβούρα” και “γιατί οι μπίλιες στο μπιλιάρδο δεν ανταλλάσσουν ταχύτητες”.
Ένας Μηχανικός της ΑΕΝ (σαν το γιό μου) χρειάστηκε Θερμοδυναμική και ρευστά αλλά όχι το πρότυπο του Μπορ και τα στοιχειώδη σωμάτια.
Παραθέτω αποσπάσματα από τον Άρονς:
Γράφεις:
Δε συμμερίζομαι την ανησυχία συναδέλφων για τη κβαντική φυσική.
Δεν ξέρω ποια ανησυχία εννοείς. Το να την ξαναδιαβασουν;
Η δική μου ανησυχία βρίσκεται στο ότι μπαίνει εκτοπίζοντας κάτι βασικότερο.
Με το βασικότερο δεν εννοώ σημαντικότερο. Η Ιλιάδα είναι σημαντικότερη από το “Λόλα να ένα μήλο”. Όμως δεν θα μπορούσα να την διαβάσω σε μετάφραση φυσικά, αν δεν είχε προηγηθεί η εκ μέρους μου ανάγνωση του Αναγνωστικού του Δημοτικού.
Περισσότερα Άρη:
Γιατί να δδάσκουμε Φυσική σε μικρούς και λιγότερο μικρούς μαθητές;
Τι διδάσκουμε στο Λύκειο;
Γιάννη σίγουρα το θέμα είναι πολύπλοκο. Τι χρειάζεται; Φυσικούς που έχουν επαφή με τη σχολική τάξη τόσο στη σύνταξη προγραμμάτων σπουδών, όσο και στην ΚΕΓΕ.
Στην ΚΕΕ συμμετέχουν Φυσικοί Λυκείου εν ενεργεία.
Δεν γνωρίζω τίποτε για τη σύνταξη προγραμμάτων.
Καλησπερα Γιάννη.Τα διαβασα και τα δυο.Ο τροπος που γραφεις ειναι απολαυστικος και βεβαια συμφωνω με ολα οσα λες..
Εγω δεν εχω να προτεινω τιποτα! Μονο διαπιστωσεις μπορω να κανω.και σκορπιες σκεψεις.
Νομιζω οτι αυτο που λες εσυ καλιεργεια,σε συνδιασμο με την κλασικη μορφωση,,ειναι το πιο σημαντικο εφοδιο που παιρνει κανεις απο το σχολειο..Το αντικειμενο μας ειναι πολυ τεχνικο και δεν ειναι για ολους.Βεβαια υπαρχουν πραγματα στην επιστημη που πρεπει να τα γνωριζουν ολοι οι ανθρωποι αλλοιως ρεζιλευονται σε μια παρεα.Οπως αντιστοιχως πρεπει να γνωριζει καποιος τι ειναι η αποβαση στην Νορμανδια η ποιοι πολεμησαν στις Θερμοπυλες χωρις κατ αναγκην να ειναι ιστορικος.Ο πατερας μου ειναι Χημικος.Εχει δουλεψει στην φαρμακευτικη Βιομηχανια στην Γερμανια για πολλα χρονια.Στο Πανεπιστημιο o καθηγητης του στο Ηabilitation του ελεγε οτι το πιο σημαντικο πραγμα που οι φοιτητες μαθαινουν στο Πανεπιστημιο στις βασικες σπουδες ειναι να χρησιμοποιουν τα βιβλια.Η μητερα μου δεν εχει σπουδασει τιποτα.Απο φυσικη δεν γνωριζει τιποτα.Ομως σε μια κοινωνικη συναντηση μπορει να συζητησει για οτιδηποτε.Εχει πολυ δυνατη γενικη μορφωση.Δεν νομιζω οτι υστερει σε κατι.Πριν λιγες μερες ειχα παει σε μια γιορτη και ειπα σε μια κοπελα,οτι οπως ειναι ντυμενη μοιαζει με την Σκάρλετ Ο΄ Χάρα. Δεν καταλαβε τιποτα.Θα προτιμουσα να καταλαβαινε τι εννοουσα και ας μην ηξερε τιποτα απο σβουρες.Το εκπαιδευτικο συστημα στην Ελλαδα υστερει.Ομως τοτε πως εσυ εγινες τοσο καλος Φυσικος και γνωριζεις και τοσα αλλα πραγματα?Δεν σου ανοιξαν το κεφαλι να στα βαλουν μεσα.Πρεπει και κανεις να θελει απο μονος του να μαθει κατι.Παντως νομιζω οτι πιο παλια καποιος τελειωνε το Δημοτικο και ηδη ηξερε αρκετα πραγματα οπως ορθογραφια,γλωσσα,ιστορια κλπ.Τωρα τα πραγματα ειναι χειροτερα και οσο μεγαλυτερη ταξη τοσο χειροτερα.Στην Β λυκειου πολλα παιδια ειναι μονιμως στο προαυλιο και ουτε καν μπαινουν στην ταξη.Αφου ξερουν οτι δεν προκειται να μεινουν στην ιδια ταξη με τιποτα.Ειμαστε σε εναν φαυλο κυκλο.
Παντως αυτα τα ζητηματα δεν εχουν καμμια σχεση με την αλλαγη της εξεταστεας υλης της Φυσικης της Γ κατι το οποιο δεν με απασχολει καθολου.Ας βαλουν Στερεα,ρευστα,τροχιακα,Λουι ντε Μπρουγκλί.Ντ Αλαμπέρ.Ντ Αρτανιάν,οτι θελουν.Ειπες κατι πολυ ωραιο. Καλό είναι να σου αρέσουν όσα διδάσκεις αλλά όχι να διδάσκεις όσα σου αρέσουν”.