Σε λείο οριζόντιο επίπεδο ηρεμεί μια λεπτή ομογενής σανίδα ΑΒ μήκους 2m και μάζας 3kg. Σε μια στιγμή t=0 στο άκρο Α τη δοκού, ασκούμε μια κατακόρυφη δύναμη, με φορά προς τα πάνω, σταθερού μέτρου F=20Ν. Μετά από λίγο τη στιγμή t1, η σανίδα έχει ανασηκωθεί, όπως στο σχήμα, σχηματίζοντας με την οριζόντια διεύθυνση γωνία θ, όπου ημθ=0,6 και συνθ=0,8.
- Πόση ενέργεια μεταφέρθηκε στη σανίδα μέσω του έργου της δύναμης F, κατά το παραπάνω διάστημα;
- Να υπολογιστεί η ταχύτητα του κέντρου μάζας Ο και η γωνιακή ταχύτητα της σανίδας τη στιγμή t1;
- Ποια η ισχύς της δύναμης F τη στιγμή t1;
Δίνεται η ροπή αδράνειας μιας ομογενούς δοκού ως προς άξονα κάθετο που περνά από το μέσον της Ιcm= Μℓ2/12, g=10m/s2.
ή
Πολύ καλή!
Η διάταξη τι είναι;
Μια σανίδα μόνο.
Το θέμα δεν είναι ευκολότερο από μια υπερπαραγωγή με νήματα που κόβονται για να ξεκινήσουν ταλαντώσεις.
Ας; προσέξουμε ότι ένα βασικό της κομμάτι παραμένει και μετά τις περικοπές. Αυτό της Κινηματικής.που είναι και το δυσκολότερο.
Καλημέρα παιδιά. Διονύση πολύ καλή ιδέα και ένα δύσκολο θέμα, που όπως λέει κι ο Γιάννης θα στεκόταν άνετα ως Δ. Πιστεύω ότι είναι μεγάλο λάθος η καρατόμηση του στερεού…
ΥΓ: στη σχέση (1) δεν λείπει ένας όρος mgyA;
Καλημέρα Διονύση. Ενω γραφεις στη σχεση (1) U1 ,δεν το αναφέρεις στη συνέχεια.
Καλημέρα Διονύση. Βρίσκομαι στο εργαστήριο Πληροφορικής συντονίζοντας το Διαγωνισμό Pisa 2022. Βλέπω στις “Φυσικές Επιστήμες” μια ερώτηση με το αγελαδινό γιαούρτι! Και εκεί που πήζω, βλέπω την ανάρτησή σου. Εξαιρετική, γεμάτη Φυσική, φτιαγμένη από απλά υλικά και έρχομαι στα ίσα μου…
Τελικά δεν ξέρω αν πρέπει να ανησυχούμε. Η περικοπή της Φυσικής μοιάζει με το κόψιμο μαγνήτη. Όσο και να κόβουμε πάντα μαγνήτης είναι.
Να είσαι καλά!
Καλημέρα συνάδελφοι.
Γιάννη, Αποστόλη, Γιώργο και Ανδρέα, σας ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Αποστόλη και Γιώργο, δίκιο είχατε… Είχα εξαφανίσει την δυναμική ενέργεια…
Διορθώθηκε το αρχείο.
Γεια σου Διονύση. Συνεκτική και ωραία !
Προφανώς αυτή εννοούσες πριν μερικές μέρες στο τλφ.
Μοιάζει με τη δική μου εδώ
Μόνο που έδωσες τρία ουσιαστικά ερωτήματα, και όχι την πλήρη μελέτη της κίνησης της ράβδου που έθεσα εγώ.
Να είσαι καλά και να προσέχεις, ο Ο2 δεν αστειεύεται!
Καλό μεσημέρι Πρόδρομε και σε ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Σιδερένιος, αφού για να γράφεις, σημαίνει ότι τον νίκησες τον Covid!
Ναι, αυτήν την άσκηση σου είχα αναφέρει, όπου ο στόχος είναι η εμπλοκή της ενέργειας και όχι η πλήρης μελέτη, όπως έκανες εσύ στην αντίστοιχη δική σου.
Ευχαριστώ Διονύση. Έχει αφήσει σημάδια μη όσφρησης, μη γεύσης, βραχναδας, βήχα…
Είναι η 7η μέρα σήμερα, είμαστε κλεισμένοι στο σπίτι από την προηγούμενη Τρίτη.
Πολύ καλή Διονύση . Το εργο της F θα δυσκολεψει . Όμως η F ως σταθερη δυναμη μπορεί να δει κανεις το εργο της με αναλογο τροπο που θα εβρισκε το εργο του βαρους δηλαδη μετρο δυναμης επι την κατακορυφη αποσταση της τελικης θεσης του Α απο την αρχικη του θεση . Βεβαια ο τρόπος σου δίνει οδηγια ευρεσης !
Αν και απαιτει ενεργειακα εργαλεια η λυση της χρειαζεται οπωσδηποτε και ο κινηματικος συνδεσμος για βγει το αποτελεσμα.
Να προσθέσω ότι τελικα λογω του κινηματικου συνδεσμου η ταχυτητα του Α στο αξονα yy’ είναι στην ουσια 2*υcm .
( H ριζα που δινει το (ω) ως υπόρριζη ποσότητα έχει το κλασμα 300/73 αυτό έχει ριζα περιπου 2.027 τελικα προφανως 2 το γραφω σε σχεση με την υποδειξη που εχει δοθεί)
Όλα καλά θα πάνε!
Γρήγορα η “απελευθέρωση”…
Ευχαριστώ για το σχολιασμό Κώστα.
Η υπόδειξη είχε παραμένει από προηγούμενη… έκδοση.
Αφαιρέθηκε.
Γεια σας παιδιά.
Αυτά τα πράγματα πρέπει να διδαχθούν στην Α΄ Λυκείου:
Στην παλιά αυτήν προσομοίωση υπαρχει κίνηση πάνω στις διαδρομές.
Τα ξαναλές φυσικά και στις επόμενες τάξεις.
“Τα ξαναλές φυσικά και στις επόμενες τάξεις.”
Εδώ Γιάννη, φαίνεται η διαφορετική αντιμετώπιση εκ μέρους του διδάσκοντα, ενός θέματος στην γκρίζα περιοχή, σύμφωνα με το σχολικό βιβλίο.
Κάποιοι λένε, αυτό δεν το έχει το βιβλίο, άρα είναι εκτός ύλης και δεν ασχολούμαστε.
Κάποιοι λένε, αυτό που είπες εσύ.
Όχι απλά το λες, αλλά το …ξαναλές!
Μαζί σου…
Εξαιρετικά ενδιαφέρον θέμα Διονύση! Είναι μια ωραία παραλλαγή της ιδέας του Προδρόμου που μου άρεσε πολύ! Είμαι της γνώμης ότι μετά από 23(;) χρόνια και πριν το “πετσοκομμα” της μηχανικής στερεών – κακώς κατά τη γνώμη μου- είναι ώρα να δούμε και μια άλλη σύνθετη κίνηση ,πέραν της κύλισης όχι μόνο στο υλικό, αλλά και σε εξετάσεις! Η θεωρία βάσει σχολικου, αρκεί αν και θα μπορούσε να είναι πληρέστερη …
Καλησπέρα Γιώργο και σε ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Μακάρι να βλέπαμε και κάτι άλλο στις εξετάσεις, πέρα από την κύλιση τροχού, αλλά… δεν το βλέπω…