ΘΕΜΑ Γ
Ο αγωγός ΑΓ, έχει μήκος l=(ΑΓ)=1m, μάζα m=2kg και αντίσταση R=4Ω. Ο αγωγός κινείται σε οριζόντιο επίπεδο χωρίς τριβές με ταχύτητα μέτρου υ=2m/s, με φορά προς τα δεξιά. Ο αγωγός ΑΓ βρίσκεται σε επαφή με δύο ευθύγραμμους παράλληλους αγωγούς x΄x και y΄y, οι οποίοι δεν παρουσιάζουν αντίσταση και απέχουν , ενώ στα άκρα τους x΄και y΄ συνδέεται ένα ιδανικό πηνίο, με συντελεστή αυτεπαγωγής L=0,2Η. Το σύστημα βρίσκεται μέσα σε ένα κατακόρυφο ομογενές μαγνητικό πεδίο έντασης Β=1Τ, με δυναμικές γραμμές που έχουν φορά όπως στο σχήμα. Αρχικά ο διακόπτης (δ) είναι ανοικτός.
Γ1. Να αιτιολογήσετε για ποιο λόγο αναπτύσσεται ομογενές ηλεκτρικό πεδίο κατά μήκος του αγωγού και να υπολογίσετε το μέτρο της έντασης Ε
Κάποια στιγμή που θεωρούμε t=0, κλείνουμε το διακόπτη (δ) ενώ ασκώντας κατάλληλη δύναμη F=f(t) διατηρούμε την ταχύτητα του αγωγού σταθερή και ίση με υ=2m/s.
Γ2. Να υπολογίσετε το ρυθμό μεταβολής της έντασης του ρεύματος αμέσως μετά το κλείσιμο του διακόπτη.
Καλησπέρα Θοδωρή.
Μου άρεσε το διαγώνισμά σου, αρκετά απαιτητικό, ξεχωρίζει την ήρα από το στάρι!
Όποιος υποψήφιος γράψει πάνω από 80% θα διαπρέψει στις Πανελλαδικές εξετάσεις.
Ιδιαίτερα μου άρεσαν τα Β4, Γ και Δ.
Να είσαι καλά.
Καλησπέρα Θοδωρή.
Τα Α πολύ καλά (στις απαντήσεις για το Α4 αν καλά θωρώ ορθή είναι η β και όχι η α)
Τα Β μ’ άρεσαν όλα με το Β1 ιδιαίτερα.
Το Γ το είδα κλασσικό με κλασικά ερωτήματα, χωρίς να το κατηγορώ εννοείται ίσα-ίσα.
Το Δ σαν κβαντικό νέο γέννημα ,στρωτό σχετικά το είδα, με το καταληκτικό να δίνει ακβάντιστη αβάντα, τουλάχιστον 6-1=5 μορίων, έστω και αν η Pe δεν έχει βρεθεί ορθά.
Μα στο τυπολόγιο τωώωωσα πράγματα και να μην υπάρχουν τα όρια των ακτινοβολιών; Εσύ βέβαια έδωσες αποκλείοντας ,ως όφειλες λόγω αλληλοεπικάλυψης Χ και γ .
Γενικά πολύ καλό με θέματα που δεν φοβίζουν νομίζω
Καλή επιτυχία
Συγχαρητήρια για το μαθητή σας που προκρίθηκε για την Ολυμπιάδα!
Ευχαριστούμε Πρόδρομε, προσπαθήσαμε να προσαρμόσουμε την εξέταση
στα νέα δεδομένα. Αν το πετύχαμε θα φανεί και από τις κριτικές των συναδέλφων
Ευχαριστούμε Παντελή, αυτή νομίζω πρέπει να είναι η νέα λογική εξέτασης.
Τα Β1, Β2, Β3 τα “δανειστήκαμε” από την ΤΘΔΔ αφού προσομοιάζουν
σε θέματα από το σχολικό.
Στο Α4 το Η/Μ κύμα “διαδίδεται σε υλικό μέσο διάφορο του αέρα”,
οπότε η ταχύτητα διάδοσης προκύπτει υ=λf=2*10^8 m/s E(max)/B(max)=υ
οπότε δεκτή είναι η (α)
Ο Οδυσσέας είναι μαθητής τμήματος υγείας, με εξαιρετικές γνώσεις στα μαθηματικά,
ο οποίος αγαπά τη φυσική και την αστρονομία, κυρίως όμως αγαπά να διαβάζει
και να μην μένει σε επιφανειακές γνώσεις. Άξιζε αυτή τη διάκριση απόλυτα.
Ευχαριστούμε για τις ευχές.
Μπράβο στον Οδυσσέα και στα άλλα παιδιά εννοείται και καλή συνέχεια να έχουν εντός και εκτός.
Εγώ ούτε που έδωσα σημασία πέραν τη εξίσωσης που την υπέθεσα εν κενό μάλιστα και το c το πήρα από τον πίνακα!.
”Παιδιά διαβάζουμε την εκφώνηση, μια κι άλλη μια και σημασία δίνουμε στην κάθε λέξη …έλεγε ο δάσκαλος”
Ευχαριστώ Θοδωρή
Ωραία πρόταση Θοδωρή. Συμφωνώ με Πρόδρομο για Β4, Γ και Δ. Μια ερώτηση για το τυπολόγιο: Το g πλέον θα είναι 9,8; Γιατί δίνονται οι τριγωνομετρικοί των 37 και 53 μοιρών; Έχω την αίσθηση ότι το τυπολόγιο αναστάτωση θα φέρει.
Ευχαριστούμε Αποστόλη, δεν γνωρίζω κάτι περισσότερο για το τυπολόγιο.
Δώσαμε αυτό που έχει σταλεί στις οδηγίες διδασκαλίας του ΙΕΠ.
Πιθανά να τροποποιηθεί για τις πανελλαδικές.
Συγκρίνοντας με το τυπολόγιο που δόθηκε στη 2η φάση του Αριστοτέλη, υπάρχουν
κάποια που έχουν συμπληρωθεί.
π.χ προστέθηκαν οι σχέσεις της κεντρικής-ελαστικής όταν κινούνται και τα δύο σώματα πριν την κρούση, όπως και η επαγωγική ΗΕΔ λόγω περιστροφικής κίνησης
γύρω από άξονα που διέρχεται από το άκρο, οι συνθήκες ενισχυτικής και αποσβεστικής συμβολής, όπως και οι θέσεις κοιλιών, δεσμών στο στάσιμο, η ακτίνα και η περίοδος στην οκκ σε ομογενές μαγνητικό πεδίο, λόγοι διαδοχικών μέγιστων απομακρύνσεων στη φθίνουσα….
Το τυπολόγιο μπορεί να βοηθήσει σε κάποιες περιπτώσεις (αντίσταση κυλινδρικού αγωγού σε σχέση με γεωμετρικά χαρακτηριστικά, Νόμος Β-S, μέτρα εντάσεων ΜΠ ρευματοφόρων αγωγών) μπορεί και να μπερδέψει αν δεν υπάρχει καλή κατανόηση των δεδομένων….
Τι εννοώ…. η ενέργεια φωτονίου ως Ε=hc/λ δεν δίνεται …
Δίνεται όμως το γινόμενο hc σε 4 διαφορετικές τιμές….
Αν ο μαθητής δεν έχει καταλάβει από πριν, αποκλείεται την ώρα της εξέτασης να έχει την ψυχραιμία να πάρει την κατάλληλη τιμή….
Το πιο πιθανό είναι να κάνει αυτό που έχει ακούσει πολλές φορές, πως αντικαθιστούμε με τιμές μεγεθών στο SI, οπότε θα πάρει h=6,63*10^(-34)Js και ξεχωριστά c=3*10^8 m/s και θα χάσει πολύτιμο χρόνο….
Θοδωρή, καλησπέρα.
Νομίζω ότι είναι ένα διαγώνισμα αρκετά προσεγμένο (διατυπώσεις, σαφήνεια, σχήματα, υπογραμμίσεις για περισσότερη προσοχή στα λεπτά σημεία, κλπ). Ίσως, το τρίωρο να μην είναι επαρκές.
Το Α4 το συναντούσαμε αρκετές φορές παλιότερα στις εξετάσεις όταν διδασκόντουσαν τα ΗΜΚ.
Στο Β4 το μικρότερο ύψος παραπέμπει στο μικρότερο χρόνο για να συμβεί. Προφανώς το συσσωμάτωμα πρέπει να ανέρχεται, αφού το ίδιο ακινητοποιείται, ενώ το σώμα αμέσως μετά κινείται προς τα πάνω.
Το Δ πολύ καλό αφού δίνεις και τις κατάλληλες διευκολύνσεις για τους υπολογισμούς. Ένα ερώτημα στο Δ4 (όχι επιπλέον για να μην το φορτώσουμε κι άλλο) θα ήταν το μαγνητικό πεδίο να είχε την κατεύθυνση του ΟΣ.
Να είσαι καλά (και συγχαρητήρια για το μαθητή σου)
Ντίνο ευχαριστούμε, προσωπικά περίμενα τη γνώμη σου.
Ναι στο Δ4 θα μπορούσε η ένταση Β του ομογενούς ΜΠ να είχε την κατεύθυνση του ΟΣ και το ηλεκτρόνιο να εκτελούσε ελικοειδή κίνηση, ζητώντας την ελάχιστη τιμή
του μέτρου της έντασης ώστε να πετύχει το στόχο (μία εκδοχή).
Νομίζω πως θα δυσκόλευε περισσότερο όποιον δεν το είχε συναντήσει (δεν γίνεται εύκολα αντιληπτή η 3D ελικοειδής κίνηση) ή θα ήταν απάντηση “κονσέρβα” για κάποιον που το είχε διδαχτεί (βήμα έλικας=ΟΣ) χωρίς να γίνεται αντιληπτό από εμάς
αν πραγματικά το έχει καταλάβει…
Θέλω να πιστεύω πως το Δ4 τελικά δεν ήταν ερώτημα γεωμετρίας με περιτύλιγμα φυσικής…. λεπτή η διαχωριστική γραμμή….
Θέλει πολύ προσοχή να επιχειρήσεις να συνδυάσεις άσκηση στη νέα ύλη με κάτι πιο “κλασικό”….. Αλλάξαμε τα αριθμητικά δεδομένα αρκετές φορές μέχρι να καταλήξουμε…. η κίνηση ματ ήταν να δοθεί το λc=3pm, δλδ 25% πάνω από την πραγματική τιμή, αλλά δεν γινόταν αλλιώς….. με λc=2,4pm έπρεπε να πάμε σε προσέγγιση 2ου δεκαδικού με μεγαλύτερη δυσκολία στις πράξεις
Θοδωρή τόλμησες Δ΄θέμα σε Κβαντομηχανική! Αν γίνει κάτι τέτοιο στις Πανελλαδικές, λίγοι θα το έχουν υποθέσει. Το έστησες όμως πολύ φιλικά στο μαθητή, φροντίζοντας να του μειώσεις τη δυσκολία στις πράξεις, που όπως ξέρουμε δεν είναι το φόρτε των σύγχρονων μαθητών.
Το Γ΄θέμα κάνει ωραίο συνδιασμό κινητικής ΗΕΔ με ΗΕΔ αυτεπαγωγής.
Για να είμαστε όμως ακριβείς πρέπει να πούμε ότι η ισχύς του πηνίου είναι |PL| = 0,25J/s, τη στιγμή που di/dt = 5A/s. Αλγεβρικά PL = -0,25J/s, αφού το πηνίο αφαιρεί ενέργεια από το ηλεκτρικό ρεύμα και την μετατρέπει σε ενέργεια μαγνητικού πεδίου.
Είχα κάνει αναλυτική μελέτη στην ανάρτηση
Όταν μεγιστοποιείται η ισχύς στο πηνίο
Τα πρόσημα, επειδή προκύπτουν από το 2ο κανόνα Kirchhoff, δείχνουν τι κερδίζει ή χάνει το ηλεκτρικό ρεύμα κατά τη διέλευσή του από τα δίπολα του κυκλώματος.
Πολύ καλό το Α1, αφού απαιτεί σωστή κατανόηση του δοσμένου σχήματος. Σκέφτομαι πόσο χρόνο θέλει να φτιαχτεί αυτό το θέμα, για να απαντήσει ο μαθητής με ένα γράμμα…
Να είσαι καλά!
Ευχαριστούμε Ανδρέα, τα θέματα δε στοχεύουν ούτε να “πιάσουν” τα
θέματα των πανελλαδικών, ούτε να “τρομάξουν” μαθητές…
Στοχεύουν να προετοιμάσουν – προϊδεάσουν τους μαθητές του σχολείου μας
και για άλλες εναλλακτικές…..και καλό θα ήταν να τα δουν και άλλα παιδιά….
Εμείς οι “διαβαστεροί” δημόσιοι υπάλληλοι έχουμε και κοινωνικές ευαισθησίες
Τα νούμερα στο θέμα Δ τα “φρόντισε” ο Νίκος ο Δελής και δική του ιδέα ήταν
η τιμή λc=3pm που διευκόλυνε αφάνταστα…..
Στο Γ4 ζητάμε το ρυθμό αποθήκευσης ενέργειας στο ΜΠ του πηνίου, άρα
δεν τίθεται θέμα αρνητικού προσήμου εκτιμώ….
Το Α1 υπάρχει στην ΤΘΔΔ, “έκλεψα” το σχήμα….. η λογική υπάρχει στις οδηγίες
του ΙΕΠ, όπου η συμβολή προσεγγίζεται ποιοτικά….
Καλημέρα Θοδωρή και καλό ΣΚ.
Εσείς οι “διαβαστεροί” δημόσιοι υπάλληλοι τελικά μπορείτε να κάνετε και πολύ καλό έργο!!! Δεν μένετε μόνο στα διαβάσματά σας!!!!
Συγχαρητήρια για τα θέματα και σε ευχαριστώ που τα μοιράστηκες μαζί μας.
Καλημέρα Διονύση, προσπαθούμε να συνεχίσουμε την παράδοση που κληρονομήσαμε από τους προκατόχους μας, τωρινούς συνταξιούχους δημόσιους υπάλληλους.
Αν το πετύχουμε, θα το κρίνουν πρώτα οι μαθητές μας και μετά όσοι “κουνάνε το δάκτυλο” της αξιολόγησης
Καλημερα. Τωρα τσιγκλάς και θιγεις τα ιδια θεματα τα οποια ειναι ασχετα με την αναρτηση.Δινεις αφορμη για να συνεχιστει η συζητηση περι αξιοκρατιας, αξιολογησεως ,επαρκειας καθηγητων,Δημοσιου,Ιδιωτικων,κλπ ποιος θα μας κρινει, ποιος θα μενει, ποιος θα παιρνει λουκουμι επειδη ειναι καλος,κλπ. 🙂 Πρεπει τωρα να συνεχισουμε να απανταμε και οταν μαζευτουν τρεις σελιδες σχολιων να τα παμε σε αλλη αναρτηση με τιτλο Προσομοιωση Νο2?
Διονύση και Θοδωρή καλημέρα.
Αξιολόγηση, το καλύτερο ανέκδοτο.
Σχετικά νέα συνάδελφος (φιλόλογος) στο ίδιο με μένα σχολείο, αποσπασμένη επί 3-4 χρόνια σε κάποιο κέντρο προσφύγων στην πρωτεύουσα του νομού (δεν ξέρω αν πήγαινε καν), με διασυνδέσεις κάθε χρόνο με τα ERASMUS ++ (expert), διευθύντρια σε λύκειο διπλανού χωριού (και νομαρχίας) από τον Ιούλιο 23. Ήταν άριστη.
Τα συμπεράσματα δικά σας