web analytics

Θέματα Πανελλαδικών Εξετάσεων στη Φυσική 2024

Τα σημερινά θέματα Φυσικής θα αναρτηθούν εδώ αμέσως μετά την ανακοίνωσή τους

Τα θέματα

Κάποιες ενδεικτικές λύσεις  Αποστόλης Παπάζογλου

Λύσεις Βασίλης Δουκατζής

Οι απαντήσεις από Χριστόφορο Κατσιλέρο.

Οι απαντήσεις από τον Κώστα Ψυλάκο.

Τα θέματα σε Word. Μια προσφορά από τον Χρήστο Τσουκάτο, τον οποίο ευχαριστούμε.

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
298 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Στάθης Λεβέτας
Αρχισυντάκτης
12/06/2024 9:51 ΜΜ

Για τα δε σημερινά θέματα, ένα ακόμη σχόλιο (ήμουν επιτηρητής).
Μαθητής με πολύ καλή εικόνα γραπτού ο οποίος έγραφε συνεχώς, χρειάστηκε δεκαπέντε λεπτά για να φτιάξει το σχήμα στο Β3 (από όταν άρχισα να τον χρονομετράω)….

Βασίλης Δουκατζής
Διαχειριστής
12/06/2024 9:51 ΜΜ

Στάθη καλησπέρα!
ΤΙ γίνεται όμως με τις κοινές σχολές;
Άντε για μία σχολή που υπάρχει σε ένα πεδίο συμφωνώ για όλους είναι εύκολα και για όλους δύσκολα. Αν όμως η ίδια σχολή υπάρχει σε δύο πεδία, εκεί δεν δημιουργούνται ανισορροπίες;

Στάθης Λεβέτας
Αρχισυντάκτης
12/06/2024 9:54 ΜΜ

Καλησπέρα Βασίλη, σε αυτό έχεις δίκιο. Διορθώνεται, για παράδειγμα, αν η κάθε σχολή εκτός από την ΕΒΕ έχει λόγο και για τα μαθήματα που επιθυμεί να δώσει ο μαθητής. Αν το ψάξει κάποιος σοβαρά, θα βρει την λύση.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Μαρία δεν υπάρχει “πιο πλήρης αιτιολόγηση”.
Όλες οι σωστές αιτιολογήσεις είναι πλήρεις και αποδεκτές.

Μίλτος Καδιλτζόγλου

Καλησπέρα σε όλους!
Θα ήθελα να επαναφέρω έναν παλαιότερό μου προβληματισμό σε σχέση με το ερώτημα Α5(α).
Απορία σε Σ-Λ από την Αρχή της Απροσδιοριστίας

Θοδωρής Παπασγουρίδης

“Αποδειξεις που δεν εχουν ξαναμπει γενικα εδω και 24 χρονια μπηκε σε ερωτημα ασκησης. Δεν ξερω αν ειναι τυχαιο πως την ιδια αποδειξη εβαλε στις εξετασεις του σχολειου του γνωστος σχολιαστης του site.”

comment image

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Γεμίσαμε λαγωνικά στο υλικονετ

comment image

Τουλάχιστον ας παρακολουθούσαν πριν γράψουν εξυπνάδες

33ο Βαθμολογικό Χαλάνδρι 08:00 -16:00

Την αιτιολόγηση της επαγωγικής ΗΕΔ στη μεταφορική κίνηση αγωγού την
ζητήσαμε και πέρυσι στην προσομοίωση….

Δις εις θάνατον

Βασίλης Δουκατζής
Διαχειριστής
12/06/2024 11:32 ΜΜ

Στάθη τέτοια βλέπεις να γίνονται;
Το πιο δίκιο θα ήταν κάθε σχολή να έχει έναν δρόμο για να μπεις, έτσι όλοι θα είχαν την ίδια αφετηρία.

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Σε χθεσινό σχόλιο στις 1:22 το πρωί στις 12-6-2024 ευχήθηκα 6 +1 πράγματα

Φοβάμαι ότι τίποτα από τα 6 που ευχήθηκα δεν εκπληρώθηκε

Όσο για το +1, δυστυχώς θα αναγκαστώ να μην αναρτήσω ξανά
θέματα ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ εξέτασης μαθητών αλλά να μένουμε
στη μουγκαμάρα και στα κλειστά συρτάρια, αφού λαγωνικά
κυκλοφορούν παντού…..

Και είναι άλλο, κάτι να λέγεται για πλάκα, το ίδιο ανέφερε και ο φίλος
συντονιστής της φυσικής στο 33ο Βαθμολογικό γελώντας,

“Το έβαλαν στο Βαρβάκειο και έπεσε στις εξετάσεις…”

και άλλο να σχολιάζετε με ύφος Ηρακλή Πουαρώ…. χωρίς
το θάρρος να γίνει αναφορά στο όνομα του “κατηγορούμενου”….

Δυστυχώς δεν μπορώ να επικολλήσω τον σύνδεσμο, αν μπορεί κάποιος διαχειριστής ας το κάνει

Τελευταία διόρθωση1 έτος πριν από Θοδωρής Παπασγουρίδης
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Οι Κλουζώ (και όχι Πουαρό) δεν προσέχουν ώρες σχολίων.
Για όσους δεν ξέρουν ας πω ότι όλοι στην ΚΕΕ είναι πλήρως αποκομμένοι και το τελευταίο που μπορούν να κάνουν είναι να σχολιάσουν όσο βρίσκονται μέσα.
Το έργο έχει ξαναπαιχτεί.
Σοβαρότης παιδιά.

Περδικουρης Θεοδωρος

Οσο δεν γνωριζουμε τους θεματοδοτες οι αμφιβολιες για επηρεασμο τους εκουσιο ή ακουσιο θα παραμενουν. Η ξαφνικη παρουσια αποδειξεων για πρωτη φορα σε Γ και Δ θεματα ειναι τουλαχιστον αφυσικη. Αυτη ειναι η πραγματικοτητα και δεν χρειαζεσαι να εισαι λαγωνικο για να το δεις. Στη χωρα μας φταιει αυτος που επισημανει την στρεβλη πραγματικοτητα και οχι η στεβλη πραγματικοτητα. Επομενως η αναφορα μου σαν λαγωνικο απλα επιβεβαιωνει την προηγουμενη προταση μου. Τελος η κινηματογραφικη μου αισθητικη δεν συμβαδιζει με τετοιου περιεχομενου σινεμα.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Θόδωρε θα επιμείνω.
Συμμετέχων στην ΚΕΕ δεν μπορεί να κάνει σχόλιο στο υλικονέτ στις 1 και 22.
Αν είχα καταλάβει ποιον εννοούσες θα είχα απαντήσει τότε.
Όταν δεν ξέρουμε κάτι δεν αφήνουμε υπαινιγμό.
Όταν μας εντοπίζουν το λάθος μας το αναγνωρίζουμε και ζητάμε συγγνώμη.

Βαγγέλης Κουντούρης

καλά αυτά, φίλε, Μήτσο Γκενέ,
για την ανακοίνωση της ΕΕΦ,
αλλά επειδή και οι κρίνοντες κρίνονται,
(“απευθύνονται σε παιδιά που έχουν μελετήσει ουσιαστικά”
“τα ερωτήματα Α1 και Α3 του ΘΕΜΑΤΟΣ Α δεν απαιτούν μόνο ανάκληση γνώσεων θεωρίας αλλά και συλλογισμό.”
προσωπικά γι αυτό μου άρεσαν αυτά τα θέματα, το κατέθεσα αμέσως)
καλό θα ήταν, πάντως, να τους γνωρίζαμε αυτούς και ονομαστικά,
όπως, εκεί, παλιά στην ΕΕΦ, της νιότης μας και της καρδιάς μας μερικών,
δεν θα ήταν και άσχημο, λέω εγώ τώρα μια γνώμη…
στη φωτό τέρμα Αριστερά
(προσοχή τυπογράφε με κεφαλαίο “Α”, διότι σέρνονται ασθένειες)
ο μόνος υπογράφων είναι η ταπεινότητά μου…
comment image

Τελευταία διόρθωση1 έτος πριν από admin
Μανώλης Χανιωτάκης
13/06/2024 12:30 ΠΜ

Καλησπέρα σας,
αν και όλα έχουν ειπωθεί ήδη από τους συναδέλφους (τεράστιος όγκος, Χολυγουντιανό 4ο θέμα κλπ), θα σταθώ στα θέματα κβαντομηχανικής.

Στο Β1, όπως έχει αναφερθεί, δεν καταλαβαίνω που είδε ο θεματοδότης την αιχμή στο μέλαν σώμα. Η μέτρηση φάσης είναι τραβηγμένη απο τα μαλλιά και θεωρώ λάθος.

Στο (επίσης σχολιασμένο ωραιότατα) Β2 το οποίο είναι και πειραματικά λάθος.

Κάνετε ένα πείραμα για να βρείτε το έργο εξαγωγής φωτοηλεκτρονίου σε ένα άγνωστο υλικό. Τι κάνετε;
Η λογική απάντηση είναι οτι βομβαρδίζω με φωτόνια μιας ενέργειας και αν δώ παραγωγή φωτοηλεκτρονίων, ελαττώνω την ενέργεια των φωτονίων μέχρι να πάψουν να παράγονται φωτοηλεκτρόνια. (Ή ανάποδα, αν η ενέργεια φωτονίου είναι μικρότερη από το έργο εξαγωγής, τότε αυξάνω την ενέργειά του μέχρι να φτάσω στο κατώφλι παραγωγής φ.ε).
Τα πειράματα για να μετρήσουμε το ενεργειακό κατώφλι μιας διεργασίας είναι πολύ συνηθισμένα (στην Πυρηνική Φυσική, τις Υψηλές Ενέργειες κ.α) και κάθε Φυσικός που έχει περάσει περισσότερο από μια εβδομάδα σε ένα εργαστήριο προπτυχιακού μπορεί να καταλάβει τη λογική τους.

Προφανώς όμως δεν το βλέπουν έτσι οι θεματοδότες.
Στο θέμα Β2 ο θεματοδότης σχεδιάζει πείραμα για μέτρηση έργου εξαγωγής σε φωτοηλεκτρικό δίνοντάς μας ενέργεια φωτονίου 3.3 eV (μία γραμμή πράξεις) και τρία πιθανά μέταλλα να διαλέξουμε: Βάριο με έργο εξαγωγής Φ=2.5eV, Βολφράμιο με Φ=4.5 eV και Ταντάλιο με Φ=4.2 eV. Και επειδή προφανώς (!) δεν μπορούμε να καταλάβουμε (?) απο τα δεδομένα αυτά ποιο είναι το μέταλλο γιατί είμαστε χαζοί, κάνουμε “”δεύτερο πείραμα””, στο οποίο στέλνουμε φωτόνια μεγαλύτερης (!) ενέργειας και κάνουμε ζογκλερικά με τη στροφορμή σε μαγνητικό πεδίο.

Μέσα σε όλα δηλαδή δίνουμε λάθος πειραματική διαδικασία στα παιδιά.

Δεν ξέρω τι να πώ με αυτά που βλέπω.

Χρήστος Αγριόδημας
Αρχισυντάκτης
13/06/2024 12:40 ΠΜ

καλησπέρα σε όλους.
Δεν νομίζω να έχω να προσθέσω κάτι παραπάνω σε σχέση με αυτά που ειπώθηκαν.

Όμως επειδή στοχοποιείται άδικα ένας συνάδελφος και δεν είναι η πρώτη φορά, συγκεκριμένα ο Θοδωρής επιβεβαιώνω ότι χθες το βράδυ στις 10:00 είχα τηλεφωνική επικοινωνία μαζί του. Επιπρόσθετα έκανε σχόλιο όπως συνηθίζει αργά το βράδυ στο δίκτυο.

Ή θα επικρατήσει η κοινή λογική ή σε λίγο θα πιστέψουμε ότι συμπεριφέρεται σαν τη γάτα του Schrodinger….