Καλησπέρα.
Άρη αν έβαζες από την αρχή το πηνίο θα ήταν μεγάλη παγίδα. Χαλαρά κάποιος θα μπορούσε να πει εχουν τελειώσει τα μεταβατικά άρα
Vα – Vβ = ΙRαβ = Ιχ0=0 και να ψάχνει μετά το ρεύμα που περνά απο πηνιο. Ταλαιπωρία.
Που να πάει η σκέψη σε γέφυρα Wheatstone
σε ισορροπία. Πράγματι πρωτότυπο.
Καλησπέρα, Άρη πολύ όμορφο θέμα, γέφυρα Wheatstone με ιδανικό πηνίο.Η αλήθεια είναι ότι μόλις είδα τη διάταξη , το πρώτο που κοίταξα ήταν τα γινόμενα -χιαστί των αντιστάσεων, έξις δευτέρα φύσις.
Να είσαι πάντα καλά.
Διονύση και Γιώργο σας ευχαριστώ για τα λόγια σας.
Γιώργο πολύ σωστό το σχόλιό σου. Επειδή από την αρχή ξεκίνησα με την σκέψη γέφυρα Wheatstone σε ισορροπία, που δεν την έχουν καν ακούσει τα παιδιά, δεν ήθελα να τους βάλω παγίδα αλλά να τους οδηγήσω να σιγουρευτούν για τις αρχικές συνθήκες στο πηνίο. Πιο πολύ σκέφτηκα ότι προκύπτει μια περίπτωση όπου το άνοιγμα του διακόπτη δεν επηρεάζει άμεσα την μεταβολή του ρεύματος στο πηνίο.
Καλημέρα σε όλους. Πολύ όμορφο θέμα Άρη, που μας ξύπνησε παλιές μνήμες. Κοίταξα κι εγώ τα χιαστί σαν τον Ξενοφώντα. Και ένα κουίζ: πόσοι σημερινοί μαθητές θα σκεφτούν στη σχέση R1 / R3 = R2 / R4 να προσθέσουν τους αριθμητές στους παρονομαστές;
Γιάννη, Χρήστο, Παντελή, Αποστόλη ευχαριστώ για τα λόγια σας, χάρηκα που σας άρεσε. Σωστά το λες Παντελή η “ψίχα” είναι το ερώτημα 2. Ήταν μια ιδέα αστραπή όπως χάζευα κάτι παλιά θέματα να βάλω πηνίο στην κατάσταση ισορροπίας της γέφυρας και να δω τι θα γίνει αν βγάλω μετά την μια αντίσταση. Αποστόλη στο κουίζ αρμόδιοι να απαντήσετε είστε εσείς οι μαχόμενοι. Εγώ απλώς υποθέτω ότι κάποιοι από του μαθητές κάτι θα θυμόνται από τις ιδιότητες κλασμάτων.
Καλημέρα Άρη. Πολύ όμορφη και πρωτότυπη! Βαζεις την Γεφυρα από την κλειδαρότρυπα!
Η Γέφυρα κακως δεν διδάσκεται στα παιδιά. Είναι χρήσιμη για όσους ασχοληθούν αργότερα με Ηλεκτρονικά.
Καλησπέρα Άρη. Πολύ ωραία άσκηση. Πρώτα πρέπει να αποδειχθεί ότι το πηνίο με κλειστό διακόπτη δεν διαρρέεται από ρεύμα, οπότε ελέγχουμε τη διαφορά δυναμικού στα άκρα του. Με το άνοιγμα του διακόπτη η R2 γίνεται σε σειρά με το πηνίο. Το ρεύμα της R2, ναι μεν μηδενίζεται αλλά επειδή κλείνει κύκλωμα μέσω του πηνίου προσπαθεί να ανακάμψει, οπότε νατο το φαινόμενο αυτεπαγωγής.
Ο ρυθμός μεταβολής της έντασης του ρεύματος είναι 400/33 Α/s.
Το τελικό ρεύμα στο πηνίο είναι Ιπ = V1,2 / R2 = 16/6 =2,7A
και Uπην = 6,56J
Θα την κάνω στην τάξη με την προσομοίωση από το phet, που την επαληθεύει πλήρως.
Καλημέρα Αντρέα, Καλημέρα Παύλο.
Σας ευχαριστώ για τα λόγια σας, χαίρομαι που σας άρεσε.
Αντρέα την ανεβάζεις ποιοτικά με την προσομοίωση από το phet. Αν δε την κάνεις στην τάξη θα ξέρουμε και την πραγματική δυνατότητά της να φτάσει εκεί που πρέπει, στα παιδιά. Σε ευχαριστώ ιδιαίτερα για όλα.
Γεια σου Άρη.
Πρωτότυπο και πολύ όμορφο θέμα!!!
Καλησπέρα.
Άρη αν έβαζες από την αρχή το πηνίο θα ήταν μεγάλη παγίδα. Χαλαρά κάποιος θα μπορούσε να πει εχουν τελειώσει τα μεταβατικά άρα
Vα – Vβ = ΙRαβ = Ιχ0=0 και να ψάχνει μετά το ρεύμα που περνά απο πηνιο. Ταλαιπωρία.
Που να πάει η σκέψη σε γέφυρα Wheatstone
σε ισορροπία. Πράγματι πρωτότυπο.
Καλησπέρα, Άρη πολύ όμορφο θέμα, γέφυρα Wheatstone με ιδανικό πηνίο.Η αλήθεια είναι ότι μόλις είδα τη διάταξη , το πρώτο που κοίταξα ήταν τα γινόμενα -χιαστί των αντιστάσεων, έξις δευτέρα φύσις.
Να είσαι πάντα καλά.
Διονύση και Γιώργο σας ευχαριστώ για τα λόγια σας.
Γιώργο πολύ σωστό το σχόλιό σου. Επειδή από την αρχή ξεκίνησα με την σκέψη γέφυρα Wheatstone σε ισορροπία, που δεν την έχουν καν ακούσει τα παιδιά, δεν ήθελα να τους βάλω παγίδα αλλά να τους οδηγήσω να σιγουρευτούν για τις αρχικές συνθήκες στο πηνίο. Πιο πολύ σκέφτηκα ότι προκύπτει μια περίπτωση όπου το άνοιγμα του διακόπτη δεν επηρεάζει άμεσα την μεταβολή του ρεύματος στο πηνίο.
Πείρα πολλών χρόνων Ξενοφώντα μου.
Διονύση, Γιώργο, Ξενοφώντα σας ευχαριστώ για τα λόγια σας. (συμπλήρωση στο προηγούμενο)
Πολύ όμορφη και πρωτότυπη.
Καλημέρα Άρη
Εξαιρετική ιδέα.
Καλημέρα Άρη
Η γέφυρα Wheatstone κάνει μπαμ, με “φουλάρι” το πηνίο αντι αντιστάτη !
Το β) είναι το “αλλιώτικο” !
Μου άρεσε ιδιαίτερα
Καλημέρα σε όλους. Πολύ όμορφο θέμα Άρη, που μας ξύπνησε παλιές μνήμες. Κοίταξα κι εγώ τα χιαστί σαν τον Ξενοφώντα. Και ένα κουίζ: πόσοι σημερινοί μαθητές θα σκεφτούν στη σχέση R1 / R3 = R2 / R4 να προσθέσουν τους αριθμητές στους παρονομαστές;
Γιάννη, Χρήστο, Παντελή, Αποστόλη ευχαριστώ για τα λόγια σας, χάρηκα που σας άρεσε.
Σωστά το λες Παντελή η “ψίχα” είναι το ερώτημα 2. Ήταν μια ιδέα αστραπή όπως χάζευα κάτι παλιά θέματα να βάλω πηνίο στην κατάσταση ισορροπίας της γέφυρας και να δω τι θα γίνει αν βγάλω μετά την μια αντίσταση.
Αποστόλη στο κουίζ αρμόδιοι να απαντήσετε είστε εσείς οι μαχόμενοι. Εγώ απλώς υποθέτω ότι κάποιοι από του μαθητές κάτι θα θυμόνται από τις ιδιότητες κλασμάτων.
Καλημέρα Άρη. Πολύ όμορφη και πρωτότυπη! Βαζεις την Γεφυρα από την κλειδαρότρυπα!
Η Γέφυρα κακως δεν διδάσκεται στα παιδιά. Είναι χρήσιμη για όσους ασχοληθούν αργότερα με Ηλεκτρονικά.
Καλημέρα Γιώργο, σε ευχαριστώ.
Και η γέφυρα και πολλά άλλα θα έπρεπε να υπάρχουν στην ύλη αλλά…
Καλησπέρα Άρη. Πολύ ωραία άσκηση. Πρώτα πρέπει να αποδειχθεί ότι το πηνίο με κλειστό διακόπτη δεν διαρρέεται από ρεύμα, οπότε ελέγχουμε τη διαφορά δυναμικού στα άκρα του. Με το άνοιγμα του διακόπτη η R2 γίνεται σε σειρά με το πηνίο. Το ρεύμα της R2, ναι μεν μηδενίζεται αλλά επειδή κλείνει κύκλωμα μέσω του πηνίου προσπαθεί να ανακάμψει, οπότε νατο το φαινόμενο αυτεπαγωγής.
Ο ρυθμός μεταβολής της έντασης του ρεύματος είναι 400/33 Α/s.
Το τελικό ρεύμα στο πηνίο είναι Ιπ = V1,2 / R2 = 16/6 =2,7A
και Uπην = 6,56J
Θα την κάνω στην τάξη με την προσομοίωση από το phet, που την επαληθεύει πλήρως.

Γεια σου Άρη, πολύ όμορφη ανάρτηση.
Καλημέρα Αντρέα, Καλημέρα Παύλο.
Σας ευχαριστώ για τα λόγια σας, χαίρομαι που σας άρεσε.
Αντρέα την ανεβάζεις ποιοτικά με την προσομοίωση από το phet. Αν δε την κάνεις στην τάξη θα ξέρουμε και την πραγματική δυνατότητά της να φτάσει εκεί που πρέπει, στα παιδιά.
Σε ευχαριστώ ιδιαίτερα για όλα.