web analytics
Subscribe
Ειδοποίηση για
33 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Χριστόπουλος Γιώργος

Καλησπέρα σε όλους.Δημήτρη Βλάχο, παλιέ μου συμφοιτητή, γνωρίζω πόσο σοβαρός είσαι και πόσο καλά ξέρεις την επιστήμη μας , από τα φοιτητικά μας χρόνια.Στο θέμα που αναφέρεις πιστεύω ότι έχεις δίκιο. Πιστεύω επίσης ότι η πρόθεσή σου είναι να προσφέρεις στην γνώση του σωστού. Και για αυτο θελω να πιστεύω ότι αυτό σε παρασύρει σε μια επιθετικοτητα που διακρίνει τις παρεμβάσεις σου, οι οποίες βέβαια είναι πολύ χρήσιμες στην Φυσική αλήθεια.

Βλάχος Δημήτρης
25/01/2026 11:39 ΜΜ

Καλησπέρα. Αγαπητέ Γιώργο Χριστόπουλε από τότε που με ήξερες από τότε που σε ήξερα έχουν περάσει 50 χρόνια. Πολύς καιρός. Οπότε ας μείνουμε σε ότι σημερινά δεδομένα έχουμε. Μίλησες για επιθετικότητα. Σε προηγούμενο σχόλιο έγινε λόγος για καλόπιστο (ή μη) σχόλιο, ακόμα και αναφορά ότι  ‘Ο χώρος του ylikonet  δεν διατίθεται για εκτόνωση’! Έχω γράψει πάλι ότι κύρια χαρακτηριστικά μιας δημόσιας τοποθέτησης πρέπει να είναι η καθαρότητα και η επαρκής τεκμηρίωση. Θεωρώ ότι η όποια έγνοια μήπως θιχτεί κάποιος εγωισμός , ή η όποια προσπάθεια στρογγυλέματος δεν πρέπει να είναι εις βάρος των προηγούμενων χαρακτηριστικών που ανέφερα. 

Θυμιος Τσιτζηρας
26/01/2026 1:39 ΠΜ

Ο Newton είχε μια άποψη περί καθαρότητας και επαρκούς τεκμηρίωσης.Ο Θείος είχε άλλη.

Χριστόπουλος Γιώργος

Καλησπέρα σε όλους.Σιγουρα Δημήτρη 50 χρόνια είναι πολλά και αρκετά να μας διδάξουν πολλά . Γραφεις:”Έχω γράψει πάλι ότι κύρια χαρακτηριστικά μιας δημόσιας τοποθέτησης πρέπει να είναι η καθαρότητα και η επαρκής τεκμηρίωση. Θεωρώ ότι η όποια έγνοια μήπως θιχτεί κάποιος εγωισμός , ή η όποια προσπάθεια στρογγυλέματος δεν πρέπει να είναι εις βάρος των προηγούμενων χαρακτηριστικών που ανέφερα. ”
Καμμία αντίρηση.
Όμως ο τρόπος με τον οποίο αναφερόμαστε παίζει τον ρόλο του.
Άλωστε δεν είμαι ο μοναδικός που διέκρινα μια επιθετικότητα στα γραφόμενά σου (όπως έχεις παρατηρήσει και εσύ από τις αντιδράσεις των συναδέλφων).

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Νίκο. Σε ευχαριστούμε για το πολύ καλό διαγώνισμα. Μου άρεσε ιδιαίτερα το Β2, γιατί σπάει το συνηθισμένο μαθηματικό στυλ των ερωτήσεων. Ωραία η ιδέα στο Γ να μη φτιάξεις υπερπαραγωγή αλλα να βάλεις δυο παρεμφερή ανεξάρτητα θέματα.
Όσον αφορά το ερώτημα Α5β.
Το ορατό φως παράγεται και από τη θερμική ακτινοβολία μέλανος σώματος, για κατάλληλη θερμοκρασία. Εκεί έχουμε μεταβάσεις ατόμων ή μορίων; Το φάσμα είναι συνεχές.
Άρα η ερώτηση αν ληφθεί υπόψη ως καθολική, μπορεί να οδηγήσει σε λανθασμένο συμπέρασμα.
Το ότι τη γράφει ακριβώς έτσι το σχολικό βιβλίο, δεν την καθιστά και θέμα Πανελλαδικών, όταν πιο κάτω στην ύλη τα παιδιά μαθαίνουν το μέλαν σώμα. Θεωρώ ότι ανέδειξες ένα σημείο, που πρέπει να προσέξουν οι θεματοδότες και κανείς μας δεν είχε σκεφτεί.
Μπορεί να διατυπωθεί “Το ορατό φως παράγεται και από ανακατανομή των ηλεκτρονίων στα άτομα και στα μόρια” (Σ)
ή “Το ορατό φως παράγεται μόνο από ανακατανομή των ηλεκτρονίων στα άτομα και στα μόρια”. (Λ)

Τελευταία διόρθωση3 μήνες πριν από Ανδρέας Ριζόπουλος
Βλάχος Δημήτρης
26/01/2026 11:23 ΜΜ

Καλησπέρα. Γιώργο αυτό που εσύ ονομάζεις επιθετικότητα ήταν ορισμένες , χωρίς περιστροφές και στρογγυλέματα ,επισημάνσεις σε κάποιους φίλους σου. (Πάντως δεν έφτασα να γράψω κάτι του είδους ‘Ο χώρος του ylikonet  δεν διατίθεται για εκτόνωση’) 

Χρήστος Αγριόδημας
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Νίκο.
Τώρα ολοκλήρωσα την ανάγνωση ολόκληρου του διαγωνίσματος.
Ωραίο στο σύνολό του. Το Γ νομίζω ξεχωρίζει που έχει μέσα στο παιχνίδι πολλά. Θεωρώ θα δυσκόλεψε πολλούς μαθητές περισσότερο σε σχέση με το Δ.
Να σαι καλά.

Βλάχος Δημήτρης
28/01/2026 12:02 ΠΜ

Καλησπέρα. Στο προηγούμενο σχόλιο του ο κ. Α. Ριζόπουλος γράφει «Το ορατό φως παράγεται και από τη θερμική ακτινοβολία μέλανος σώματος, για κατάλληλη θερμοκρασία. Εκεί έχουμε μεταβάσεις ατόμων ή μορίων; Το φάσμα είναι συνεχές.»
 Το λάθος που κάνει ο κ. Ριζόπουλος είναι ότι παραβλέπει κάτι σημαντικό. Τα μόρια ή τα άτομα ενός στερεού δεν είναι μεταξύ τους ανεξάρτητα. Ως συνέπεια της εγγύτητας τους και του πολύ μεγάλου πλήθους τους, οι εξωτερικές ενεργειακές στάθμες διευρύνονται σε συνεχείς ενεργειακές ζώνες (bands). Οπότε είναι δυνατόν ως αποτέλεσμα μεταβάσεων να προκύψει συνεχές φάσμα εκπομπής.  

Βλάχος Δημήτρης
28/01/2026 12:20 ΠΜ

Richtmyer, Kennard, Cooper – Introduction to Modern Physics
comment image

Τελευταία διόρθωση2 μήνες πριν από Διονύσης Μάργαρης
Πρόδρομος Κορκίζογλου

Κύριε Δημήτρη Βλάχο, το σχόλιό σας στην άποψη που εξέφρασε ο Ανδρέας Ριζόπουλος, είναι συμφωνη με τη θέση σας που γράψατε
παραπάνω
κύρια χαρακτηριστικά μιας δημόσιας τοποθέτησης πρέπει να είναι η καθαρότητα και επαρκής τεκμηρίωση “! μετην οποία συμφωνώ κι εγώ.
Δεν αμφισβητεί κανείς τη γνώση σας, άλλωστε γνωρίζω από τα φοιτητικά μας χρόνια την εμβάθυνση που κάνατε στη Φυσική !!!
Θαυμάζω την ενδελεχή επιστημονική σας θέση που εκφράζεται στις διάφορες παρεμβάσεις σας, που αναδεικνύει την επάρκεια των γνώσεών σας και έχει ως στόχο να αναδείξει το σωστό.
Ο ευγενικός λόγος που εκφέρει κάποιος και δεν υποτιμά μια άποψη άλλου συναδέλφου, μπορεί να παραμερήσει εγωισμούς και να αναδείξει την αλήθεια,εφόσον είναι καλοπροαίρητη.
Το πρώτο σχόλιο που έκανα ως γενική μου θέση, δεν αφορούσε μόνο εσάς, αλλά όλους τους συναδέλφους.
Αν ήταν να γίνει αφορμή για παρεξήγηση μεταξύ μας, ζητώ ταπεινά ΣΥΓΝΩΜΗ!
Και δεν το συνεχίζω άλλο με άλλο σχόλιό…
επικαλούμενος το …δικαίωμα της σιωπής!
Να είστε πάντα καλά και να παρεμβαίνεται όποτε κρίνετε ότι η άποψή σας συμβάλλει στην αλήθεια.

Φοιτητική Ομάδα
01/03/2026 3:55 ΠΜ

Καλησπέρα σε όλους σας! Αργήσαμε αλλά είμαστε τώρα εδώ!
Καταρχάς ένα μεγάλο “Ευχαριστούμε” στους δύο κυρίους που αναρτούν το συγκεκριμένο διαγώνισμα. Ειλικρινά μας άρεσε ιδιαίτερα, και ιδίως το θέμα Β (!!!). Βρήκαμε και τα…σχήματα όμορφα και γενικά ο χρόνος των 3 ωρών είναι μάλλον επαρκής. Εμείς ως φοιτητές και πρώην μαθητές να προσθέσουμε πως συμφωνούμε με τον κύριο Παπασγουρίδη στο ότι

“Σε μία φθίνουσα ταλάντωση που το πλάτος μειώνεται εκθετικά με το χρόνο, όταν η σταθερά απόσβεσης είναι μηδέν, η ταλάντωση είναι αμείωτη
Η ταλάντωση εφόσον είναι φθίνουσα δεν μπορεί να έχει b=0. Μάλλον χρειάζεται
μία προσεκτικότερη διατύπωση”

Μόνο αυτό μας παραξένευσε και εμάς λίγο, διότι κατά τα άλλα…δεν συναντήσαμε κάτι άλλο που να μας ξένησε!

Πάντως είναι σε εμάς αδιανόητο το πώς γίνεται σε ένα τέτοιο σάιτ όπως το υλικονέτ να δημιουργείται κλίμα λεκτικής επιθετικότητας έναντι δύο καταξιωμένων φυσικών που βοηθούν εδώ και τόσα χρόνια όλους τους μαθητές που έχουν την τύχη να λύσουν τα καλοστημένα τους διαγωνίσματα. Και αφού ο Παπαφλέσσας δεν μίλησε μάλλον αρκετά σοφά, ας το ρίξουμε και λίγο στα λατινικά: “Quod est violentum, non est durabile.”. Δεν διαρκούν λοιπόν αυτές οι προσπάθειες να μειώσουμε το υλικό αυτών των εξαιρετικών ανθρώπων. Αλλά ο καθένας μάλλον μπορεί να μιλά όπως θέλει…

Κύριε Νίκο, κύριε Λάζαρε, από την δική μας πλευρά υποκλινόμαστε στην μαεστρία των θεμάτων σας!

Ανάργυρος Μαρμαρινός

Καλημέρα συνάδελφε και συγχαρητήρια για το διαγώνισμα!
Ίσως να βοηθούσε μια μικρή διευκρίνιση στην εκφώνηση του θέματος Γ4 ότι θεωρούμε ιδανική διάδοση του ήχου μέσα στον σωλήνα (χωρίς ανακλάσεις στις γωνίες), ώστε να είναι σαφές ότι το κύμα απλώς ακολουθεί τη διαδρομή του σωλήνα. Έτσι ίσως προλάβουμε πιθανό σχετικό ερώτημα από μαθητές.