Τάσο πολύ καλό!
Είναι κρίμα που οι μαθητές έπαψαν να διδάκονται την δύναμη D’ Alembert εδώ και πάρα πολλά χρόνια.
Πόσο απλό θα ήταν αν επικαλεστούμε ένα φαινόμενο βαρυτικό πεδίο που σχηματίζει γωνία θ με το οριζόντιο επίπεδο τέτοια ώστε εφθ=g/α ;
Ευχαριστώ κ. Γιάννη. Το «φαινομενικό βαρυτικό πεδίο» το προτείνει και ο Αντρέας στην περσινή του ανάρτηση. Εμένα, προσωπικά, με ζορίζει μια τέτοια λύση, αλλά κάθε επιπλέον βέλος στη φαρέτρα μας είναι πάντα ευπρόσδεκτο!
Τάσο οι τελευταίοι που διδάχτηκαν στην Ελλάδα αδρανειακές δυνάμεις στο Γυμνάσιο είναι σήμερα πάνω από 60. Πήραν σύνταξη (όπως εγώ) ή οδεύουν προς τα εκεί.
καλή δουλειά Τάσο
δύο παρατηρήσεις
η επιτάχυνση δεν εξαρτάται από τίποτα, διότι είναι η αιτία, η υψομετρική διαφορά, που είναι το αποτέλεσμα, εξαρτάται από την επιτάχυνση
σε όλα τα σχέδια έχουμε φαινόμενο πεδίο βαρύτητας, όπως γράφει ο Γιάννη, και οι ελεύθερες επιφάνειες του υγρού στο πρώτο και το τελευταίο σκέλος βρίσκονται στο ίδιο πλάγιο επίπεδο με εφφ=α/g
σε κάθε περίπτωση μπορούμε να φανταζόμαστε ότι έχουμε ένα μόνο δοχείο, με υγρό επιταχυνόμενο, και να εστιάζουμε σε ένα “περίεργο” τμήμα του
Τελευταία διόρθωση3 έτη πριν από Διονύσης Μάργαρης
Αναστάση καλησπέρα. Πολύ καλή η μελέτη σου. Και ενδιαφέρουσα η τελευταία λεπτομέρεια. Η οριζόντια συνιστώσα του φαινόμενου πεδίου βαρύτητας -α είναι προς τα αριστερά, οπότε η μέγιστη πίεση θα βρίσκεται στο πιο “αριστερό” σημείο.
Καταπληκτικό το βίντεο. Πήρα και ένα στιγμιότυπο, όπου φαίνεται ότι με αρκετή επιτάχυνση δημιουργείται κλίση στη στάθμη του νερού στα σωληνάκια(έβαλα και δυο γραμμές).
Στη δική μου εκδοχή το είχα βάλει ως σχόλιο, αλλά σαν το πείραμα δεν έχει…
Να είσαι καλά!
Τελευταία διόρθωση3 έτη πριν από Ανδρέας Ριζόπουλος
Μπράβο Τάσο, πάντα ποιοτικός και αναλυτικός στις παρουσιάσεις σου…
Επέλεξες θέμα που ξεφεύγει από τα κλισέ και σίγουρα φοβίζει ως θέμα
εξετάσεων…….επιεικής χαρακτηρισμός το φοβίζει…
Στην “ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια” του pΓ<pΔ…..με δεδομένη την ίδια πίεση
στο κάτω άκρο του αριστερού (στην οθόνη) σωλήνα, εφόσον η μάζα
του επιταχυνόμενου ρευστού στον οριζόντιο σωλήνα που είναι το Γ είναι
μικρότερη από την αντίστοιχη στο σωλήνα που είναι το Δ, απαιτείται
μικρότερη δύναμη, άρα μικρότερη διαφορά πιέσεων μεταξύ Γ και άκρου
από ότι μεταξύ Δ και άκρου, άρα pΓ<pΔ
Μια λύση για το Θέμα Β
pK-PΛ=ρ(L/2)α
p1-p2=ρLα
Άρα pK-PΛ=(p1-p2)/2=(ρgΔH)/2
Δηλαδή αποφεύγουμε τον υπολογισμό της επιτάχυνσης, αν δεν κάνω λάθος…
Ποιος όμως θα τολμήσει (;;;;) να χαλάσει την τριάδα εξέτασης
-Νόμος Συνέχειας
-Νόμος Μπερνούλι
-Υδροστατική ισορροπία
Μάλλον κανείς
Ευχαριστώ Αντρέα. Η κλίση φαίνεται πολύ καλύτερα στην Κυκλική Κίνηση του σωλήνα που είχα κάνει πέρσι: https://vimeo.com/508086565 . Μάλιστα στο εσωτερικό σωλήνα (που είναι σχεδόν στο κέντρο του κύκλου) η κλίση είναι σχεδόν μηδενική.
Η ανάρτηση αποτελεί μια συνέχεια της περσινής μελέτης του Ανδρέα Ριζόπουλου: «Ένα φτηνό επιταχυνσιόμετρο».
Καλησπέρα Τάσο.
Πολύ καλή δουλειά με σημαντικά συμπεράσματα, αφού μελετά ουσιαστικά επιταχυνόμενα ρευστά…
Ευχαριστώ κ. Διονύση!
Τάσο πολύ καλό!
Είναι κρίμα που οι μαθητές έπαψαν να διδάκονται την δύναμη D’ Alembert εδώ και πάρα πολλά χρόνια.
Πόσο απλό θα ήταν αν επικαλεστούμε ένα φαινόμενο βαρυτικό πεδίο που σχηματίζει γωνία θ με το οριζόντιο επίπεδο τέτοια ώστε εφθ=g/α ;
Ευχαριστώ κ. Γιάννη. Το «φαινομενικό βαρυτικό πεδίο» το προτείνει και ο Αντρέας στην περσινή του ανάρτηση. Εμένα, προσωπικά, με ζορίζει μια τέτοια λύση, αλλά κάθε επιπλέον βέλος στη φαρέτρα μας είναι πάντα ευπρόσδεκτο!
Τάσο οι τελευταίοι που διδάχτηκαν στην Ελλάδα αδρανειακές δυνάμεις στο Γυμνάσιο είναι σήμερα πάνω από 60. Πήραν σύνταξη (όπως εγώ) ή οδεύουν προς τα εκεί.
καλή δουλειά Τάσο

δύο παρατηρήσεις
η επιτάχυνση δεν εξαρτάται από τίποτα, διότι είναι η αιτία, η υψομετρική διαφορά, που είναι το αποτέλεσμα, εξαρτάται από την επιτάχυνση
σε όλα τα σχέδια έχουμε φαινόμενο πεδίο βαρύτητας, όπως γράφει ο Γιάννη, και οι ελεύθερες επιφάνειες του υγρού στο πρώτο και το τελευταίο σκέλος βρίσκονται στο ίδιο πλάγιο επίπεδο με εφφ=α/g
σε κάθε περίπτωση μπορούμε να φανταζόμαστε ότι έχουμε ένα μόνο δοχείο, με υγρό επιταχυνόμενο, και να εστιάζουμε σε ένα “περίεργο” τμήμα του
προφανώς ανάποδα το κλάσμα, Γιάννη, και χωρίς ερωτηματικό
Βαγγέλη έκανες δύο λάθη:
Η εφαπτομένη είναι η απέναντι g προς την προσκείμενη α.
Το δεύτερο είναι ότι το ερωτηματικό αναφέρεται στο “πόσο απλό θα ήταν αν…..”
Ρητορικό το ερώτημα βέβαια.
ουάου!
σωστός και στα δύο, Γιάννη
(νόμισα ότι μιλάς για τη “δική” μου γωνία…)
Όχι το σχόλιό μου γράφτηκε πριν τρεις ώρες. Δεν είχα δει την φ που είναι συμπληρωματική της θ.
Αναστάση καλησπέρα. Πολύ καλή η μελέτη σου. Και ενδιαφέρουσα η τελευταία λεπτομέρεια. Η οριζόντια συνιστώσα του φαινόμενου πεδίου βαρύτητας -α είναι προς τα αριστερά, οπότε η μέγιστη πίεση θα βρίσκεται στο πιο “αριστερό” σημείο.

Καταπληκτικό το βίντεο. Πήρα και ένα στιγμιότυπο, όπου φαίνεται ότι με αρκετή επιτάχυνση δημιουργείται κλίση στη στάθμη του νερού στα σωληνάκια(έβαλα και δυο γραμμές).
Στη δική μου εκδοχή το είχα βάλει ως σχόλιο, αλλά σαν το πείραμα δεν έχει…
Να είσαι καλά!
Μπράβο Τάσο, πάντα ποιοτικός και αναλυτικός στις παρουσιάσεις σου…
Επέλεξες θέμα που ξεφεύγει από τα κλισέ και σίγουρα φοβίζει ως θέμα
εξετάσεων…….επιεικής χαρακτηρισμός το φοβίζει…
Στην “ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια” του pΓ<pΔ…..με δεδομένη την ίδια πίεση
στο κάτω άκρο του αριστερού (στην οθόνη) σωλήνα, εφόσον η μάζα
του επιταχυνόμενου ρευστού στον οριζόντιο σωλήνα που είναι το Γ είναι
μικρότερη από την αντίστοιχη στο σωλήνα που είναι το Δ, απαιτείται
μικρότερη δύναμη, άρα μικρότερη διαφορά πιέσεων μεταξύ Γ και άκρου
από ότι μεταξύ Δ και άκρου, άρα pΓ<pΔ
Μια λύση για το Θέμα Β
pK-PΛ=ρ(L/2)α
p1-p2=ρLα
Άρα pK-PΛ=(p1-p2)/2=(ρgΔH)/2
Δηλαδή αποφεύγουμε τον υπολογισμό της επιτάχυνσης, αν δεν κάνω λάθος…
Ποιος όμως θα τολμήσει (;;;;) να χαλάσει την τριάδα εξέτασης
-Νόμος Συνέχειας
-Νόμος Μπερνούλι
-Υδροστατική ισορροπία
Μάλλον κανείς
Ευχαριστώ Αντρέα. Η κλίση φαίνεται πολύ καλύτερα στην Κυκλική Κίνηση του σωλήνα που είχα κάνει πέρσι: https://vimeo.com/508086565 . Μάλιστα στο εσωτερικό σωλήνα (που είναι σχεδόν στο κέντρο του κύκλου) η κλίση είναι σχεδόν μηδενική.