-Γιατί η λύση είναι αυτή;
Δύο απαντήσεις:
1η: -Γιατί έτσι και αν γουστάρεις.
2η: -Διότι η δεύτερη παράγωγος του ημιτόνου είναι…..
Επιλέξατε αυτήν της προτίμησής σας.
Μου αρέσουν τα κηρύγματα κατά της παπαγαλίας που εκφέρονται.
Ποιος είναι αυτός ο δεύτερος νόμος που έχει αυτή τη μορφή στα συστήματα;
Ποια μορφή έχει στα σώματα;
Τι είναι αυτό το περίεργο Ι που έχω υπογραμμίσει;
Διδάξαμε ποτε διατήρηση ορμής σε θύματα που δεν είχαν διδαχτεί τον F=m.α; Διδάξαμε ποτε διατήρηση ορμής χωρίς να διδάξουμε τι εστί μάζα και τη σχέση της με την αδράνεια;
Κάποτε στο ΕΚΦΕ Αιγάλεω σε ημερίδα ένας συνάδελφος παρουσίαζε προβλήματα στερεού. Από τη γαλαρία ακούστηκε φωνή: -Τέτοια κάνουμε αντί να διδάξουμε το φαινόμενο Κόμπτον!
Τώρα πρέπει να είναι ικανοποιημένος.
Οτιδήποτε έξω από το μοντέλο το Bohr και φαινόμενα όπως π.χ. το φωτοηλεκτρικό απαιτεί παπαγαλία και προτάσεις του τύπου “αυτό αποδεικνύεται με ανώτερα μαθηματικά”. Σκέψου δε να ρωτήσει και ένας μαθητής πως υπολογίζεται αυτό το ΣΨ2dV=1 που λέει το βιβλίο ότι πρέπει αν είναι ίσο με ένα ή τι είναι το Δx από πλευράς μαθηματικών στην αρχή της αβεβαιότητας.. Έλα όμως που η κ.Υπουργός ανακοίνωσε πριν λίγους μήνες ότι “μπαίνει η κβαντομηχανική στο πρόγραμμα σπουδών” λες και δεν υπήρχε στο παλιό ακριβώς στο ίδιο επίπεδο. Ζητώ συγνώμη δεν μου αρέσει να ανακατεύω φυσική με πολιτική αλλά δεν άντεξα. Για την εισαγωγή της κβαντικής στο Λύκειο σε αυτό το στυλ θα χρησιμποιήσω μια έκφραση ενός Καθηγητή μου και επίτιμου διδάκτορα του Πανεπιστημίου Κρήτης “αφήστε αυτόν που έχει την ψευδαίσθηση ότι κάτι καταλαβαίνει να την έχει”. Μέχρι τώρα έμπαιναν στο πανεπιστήμιο αυτοί που ήταν καλύτεροι στα μαθηματικά. Ακόμα και τα λεγόμενα κατ’ ευφημισμόν “πειραματικά θέματα” στους διαγωνισμούς φυσικής (με φωτεινή εξαίρεση τον EUSO) ή την τράπεζα ουσιαστικά αποτελούσαν και αποτελούν μαθηματική επεξεργασία δεδομένων. Τώρα θα μπαίνουν οι καλύτεροι στη … φιλοσοφία ή το βομβαρδισμό φυσικών εννοιών χωρίς μαθηματικό υπόβαθρο. Ευτυχώς πάντως που δεν μπήκε φέτος και η σχετικότητα γιατί το παλιό βιβλίο έχει λαθάκια. Τώρα στο ερωτημα τι είναι πιο χρήσιμο στο 99,99 % των ανθρώπων ακόμα και αν συνεχίσουν σπουδές στη φυσική το πηγάδι δυναμικού ή τα ρευστά δεν θα απαντήσω.
ΥΓ Σαν μαθητής Λυκείου είχα συναντήσει αυτο το Σ στις εξισώσεις Maxwell που διδασκόμασταν τότε στις δέσμες με κάποιες παπαγαλία αποδείξεις μάλιστα . Ας ρήξω το πέλο της λήθης στο τι κατάλαβα όταν τις διδάχτηκα στο Λύκειο και τι ένα χρόνο μετά στο Πανεπιστήμιο που είχα κάνει τα αντίστοιχα μαθημτικά.
Τελευταία διόρθωση3 έτη πριν από Χαράλαμπος Κασωτάκης
Προφανώς τα ρευστά Μπάμπη.
Είδα το βιβλίο της ΑΕΝ του γιού μου (Γ’ Μηχανικός Ε.Ν.) και είπα: -Εν οίδα ότι ουδέν οίδα.
Χρειάζονται και σε γιατρούς , μηχανικούς και άλλους που θα σπουδάσουν. Το πηγάδι θα το μάθουν όσοι το χρειαστούν και όταν το χρειαστούν.
Το ίδιο και το Κόμπτον.
Εν τω μεταξύ Ηλεκτρολογοι και Ηλεκτρονικοί θα συνεχίσουν να διδάσκονται στο Πανεπιστήμιο τη σχέση του πυκνωτή με το εναλλασσόμενο.
Το θέμα Μάπμπη δεν είναι το όφελος. Το θέμα είναι να βγουν οι λαϊκατζήδες και οι λαΙκατζούδες (εκ του like) να αναφωνήσουν: -Επί τέλους, σύγχρονη Φυσική. Αμάν πΧια με τη Φυσική των περασμένων αιώνων.
Μπάμπη δεν υπήρξα μαθητής Λυκείου.
Γυμνάσιο τελείωσα.
Τα πρώτα χρόνια δίδασκα Μάξγουελ και το περίεργο αυτό Σ.
Τελικά δεν ήταν και τόσο παπαγαλία. Περνούσαν εύκολα (και όχι μόνο στους καλούς μαθητές) αυτά τα επικαμπύλια αθροίσματα και μέσω παραδειγμάτων και μέσω ασκήσεων εφαρμογής και μέσω παραδόξων με αποτόμως μηδενιζόμενα πεδία.
Παπαγαλία είναι τα άλλα.
Να θυμίσουμε πάλι τον Άρονς και την αποστήθιση των ονομάτων των πολιτειών των ΗΠΑ;
Καλησπέρα συνάδελφοι.
Να τονίσω ότι αυτό είναι το “πρόγραμμα σπουδών” και όχι η διδακτέα και εξεταστέα ύλη. Γι΄ αυτήν μάλλον πρέπει να περιμένουμε αρκετά…
Από θέση αρχής, θα ήθελα να τονίσω ότι είμαι υπέρ του ανοίγματος, όσο δυνατόν περισσότερο, της ύλης. Η περιορισμένη ύλη, ούτε υπέρ του μαθητή είναι, αλλά κυρίως οδηγεί σε στρεβλώσεις.
Έτσι από αυτήν την θέση βλέποντας τα πράγματα, βλέπω δύο θετικά βήματα.
Το ένα είναι η διδασκαλία του ηλεκτρομαγνητισμού. Επιτέλους διδάσκεται από το βιβλίο του προσανατολισμού και δείχνει μια ολοκληρωμένη αντιμετώπιση.
Το δεύτερο είναι η “επιστροφή” των κυμάτων, αν και προβληματική.
Δεν διδάσκονται οι ηλεκτρικές ταλαντώσεις, οι οποίες οδηγούν στα ηλεκτρομαγνητικά κύματα, αλλά ούτε και φαινόμενα που συνδέονται με το φως, όπως ανάκλαση διάθλαση περίθλαση…
Και απέναντι σε αυτά τα δύο τι έχουμε;
Κατάργηση του στερεού! Μην μου πείτε ότι η ισορροπία στερεού, είναι η μελέτη του “μηχανικού στερεού”. Στερεό χωρίς ροπή αδράνειας και 2ο νόμο, δεν υπάρχει. Φαίνεται ότι δεν θέλουν στην ύλη κεφάλαιο που μπορεί να δώσει δύσκολο πρόβλημα. Άρα πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι.
Η στροφορμή υλικού σημείου (και όχι στερεού), είναι το φύλλο συκής… Δεν είναι στερεό και δεν καταλαβαίνω πώς ένας διδάσκων θα το εντάξει στην διδασκαλία του. Με ποια σύνδεση και ποια αναγκαιότητα… Εντελώς αποσπασματικά…
Η αναφορά σε συστήματα αναφοράς και σε κβαντομηχανική, δεν μου λέει τίποτα.
Μια πρόβλεψη:
Δεν θα διδαχτούν.
Μπήκαν για να φαίνεται μια αύξηση ύλης που μάλλον δεν θα την δούμε.
Το σίγουρο είναι αυτό που κόβεται (στερεό) και όχι αυτό που δίνεται σε αντάλλαγμα, το οποίο μένει να δούμε αν θα μπει στην ύλη.
Ξαναλέω άλλο αναλυτικό πρόγραμμα και άλλο ύλη και μακάρι να διαψευστώ.
Τελευταία διόρθωση3 έτη πριν από Διονύσης Μάργαρης
δεν μπορώ να καταλάβω την πρωτοτυπία των φυσικών να βγάζουν μόνο αυτοί και μόνο στη Γ λυκείου μεταβατικό πρόγραμμα σπουδών για ένα και μόνο χρόνο αν και το ΙΕΠ, ειδικά στη φυσική, κινείται εδώ και δύο χρόνια ….σε χαοτική δυναμική. Και δεν μπορώ να καταλάβω γιατί είναι πιο σημαντική π.χ. η κίνηση φορτίου σε μαγνητικό πεδίο που είναι απλά εξισώσεις κίνησης από τα ρευστά. Προβλέπω πάντως μόνο δύο βιβλία αντί για τρια την επόμενη σχολική χρονιά. Κάτι είναι κι αυτό. Αν έχουν τη ψευδαίσθηση ότι θα κόψουν τις υπερπαραγωγές επειδή θα αφήσουν μόνο ισορροπία κάνουν λάθος. Τα τελευταία δύο χρόνια μπήκαν υπερπαραγωγές μόνο με ισορροπία στερεού. Οι υπερπαραγωγές είναι σχεδόν αποκλειστικά θέμα της επιτροπής εξετάσεων αντε και ελάχιστα αυτών που γραφουν τις ασκήσεις των Study for exams. Ασε που πάμε για άλλες …….υπερπαραγωγές μαθηματικών στα κύματα με τη γνωστή φάση κύματος (δεν την άκουσα ούτε μία φορά στο πανεπιστήμιο) που υπάρχει σε τέτοια έκταση μόνο σε ελληνικά βιβλία πανελληνίων των περασμένων 5-10 χρόνων.
Συνάδελφοι. Αν μας διαβάζει, ο μοναδικός Φυσικός του ΙΕΠ Σαράντος Οικονομίδης είναι μέλος του δικτύου μας. Αν έχει λίγο χρόνο, θα μπορούσε ίσως να μας λύσει τις απορίες, που διατυπώνονται εδώ.
Στην πρώτη ανάγνωση ούτε καν είδα ότι λείπει ο θεμελιώδης νόμος, παρατήρησα το κενό μετά την ΑΔΣ και έχασα την τρύπα πριν τη στροφορμή …
Ας ελπίσουμε ότι έχει δίκιο ο Διονύσης και είναι highlight από την ύλη.
Το βιβλίο Γενικής Παιδείας της Γ΄είχε Σύγχρονη Φυσική χωρίς διαφορικές και το κόψανε. Και έρχονται τώρα με εξίσωση Στρέντιγκερ!!! Σε μαθητές που δεν ξέρουν διαίρεση δεκαδικών. Που στο Δημοτικό τους διδάξανε με δράσεις και ομαδοσυνεργασίες. Που δε μπορούν να διαβάσουν παρά μόνο επικεφαλίδες. Που βρίσκουν δεκαδικό ή κλάσμα σε αποτέλεσμα και ρωτάνε αν βγαίνει η άσκηση. Η αύξηση της ύλης είναι απαραίτητη, αλλά είναι αύξηση ή ρετουσάρισμα;
Καλημέρα συνάδελφοι. Ναι μεν: Ολοκληρωμένος Ηλεκτρομαγνητισμός, Πλήρης Επαγωγή, Σχετική ταχύτητα και μετασχηματισμοί, Επιστροφή Κυμάτων.
Αλλά: Ταλαντώσεις χωρίς διακρότημα, Στερεό χωρίς Ενέργεια και …Κβαντομηχανική!
Αντίο Ρευστά.
Τιιιιι γίνεται????? Πόόόσσσοοοοοο Ξαφνικό? Γιατί τόσο βιαστικά στην Γ λυκ???
Ας δούμε κατι:
Να υποθέσω ότι τα υιγιεινά παιδιά θα διδαχθούν τι εστί παράγωγος και μάλιστα δεύτερη;
Δεν παίζονται οι άνθρωποι!!!!!!!
Εχουν διδάξει ποτέ σε Σχολείο;;;;;;
Μα το πηγάδι είναι βαθύ και γω σταμνί δεν έχω:
-Γιατί η λύση είναι αυτή;
Δύο απαντήσεις:
1η:
-Γιατί έτσι και αν γουστάρεις.
2η:
-Διότι η δεύτερη παράγωγος του ημιτόνου είναι…..
Επιλέξατε αυτήν της προτίμησής σας.
Μου αρέσουν τα κηρύγματα κατά της παπαγαλίας που εκφέρονται.
Αλλες απορίες:
Ποιος είναι αυτός ο δεύτερος νόμος που έχει αυτή τη μορφή στα συστήματα;
Ποια μορφή έχει στα σώματα;
Τι είναι αυτό το περίεργο Ι που έχω υπογραμμίσει;
Διδάξαμε ποτε διατήρηση ορμής σε θύματα που δεν είχαν διδαχτεί τον F=m.α;
Διδάξαμε ποτε διατήρηση ορμής χωρίς να διδάξουμε τι εστί μάζα και τη σχέση της με την αδράνεια;
Κάποτε στο ΕΚΦΕ Αιγάλεω σε ημερίδα ένας συνάδελφος παρουσίαζε προβλήματα στερεού. Από τη γαλαρία ακούστηκε φωνή:
-Τέτοια κάνουμε αντί να διδάξουμε το φαινόμενο Κόμπτον!
Τώρα πρέπει να είναι ικανοποιημένος.
Οτιδήποτε έξω από το μοντέλο το Bohr και φαινόμενα όπως π.χ. το φωτοηλεκτρικό απαιτεί παπαγαλία και προτάσεις του τύπου “αυτό αποδεικνύεται με ανώτερα μαθηματικά”. Σκέψου δε να ρωτήσει και ένας μαθητής πως υπολογίζεται αυτό το ΣΨ2dV=1 που λέει το βιβλίο ότι πρέπει αν είναι ίσο με ένα ή τι είναι το Δx από πλευράς μαθηματικών στην αρχή της αβεβαιότητας.. Έλα όμως που η κ.Υπουργός ανακοίνωσε πριν λίγους μήνες ότι “μπαίνει η κβαντομηχανική στο πρόγραμμα σπουδών” λες και δεν υπήρχε στο παλιό ακριβώς στο ίδιο επίπεδο. Ζητώ συγνώμη δεν μου αρέσει να ανακατεύω φυσική με πολιτική αλλά δεν άντεξα. Για την εισαγωγή της κβαντικής στο Λύκειο σε αυτό το στυλ θα χρησιμποιήσω μια έκφραση ενός Καθηγητή μου και επίτιμου διδάκτορα του Πανεπιστημίου Κρήτης “αφήστε αυτόν που έχει την ψευδαίσθηση ότι κάτι καταλαβαίνει να την έχει”. Μέχρι τώρα έμπαιναν στο πανεπιστήμιο αυτοί που ήταν καλύτεροι στα μαθηματικά. Ακόμα και τα λεγόμενα κατ’ ευφημισμόν “πειραματικά θέματα” στους διαγωνισμούς φυσικής (με φωτεινή εξαίρεση τον EUSO) ή την τράπεζα ουσιαστικά αποτελούσαν και αποτελούν μαθηματική επεξεργασία δεδομένων. Τώρα θα μπαίνουν οι καλύτεροι στη … φιλοσοφία ή το βομβαρδισμό φυσικών εννοιών χωρίς μαθηματικό υπόβαθρο. Ευτυχώς πάντως που δεν μπήκε φέτος και η σχετικότητα γιατί το παλιό βιβλίο έχει λαθάκια. Τώρα στο ερωτημα τι είναι πιο χρήσιμο στο 99,99 % των ανθρώπων ακόμα και αν συνεχίσουν σπουδές στη φυσική το πηγάδι δυναμικού ή τα ρευστά δεν θα απαντήσω.
ΥΓ Σαν μαθητής Λυκείου είχα συναντήσει αυτο το Σ στις εξισώσεις Maxwell που διδασκόμασταν τότε στις δέσμες με κάποιες παπαγαλία αποδείξεις μάλιστα . Ας ρήξω το πέλο της λήθης στο τι κατάλαβα όταν τις διδάχτηκα στο Λύκειο και τι ένα χρόνο μετά στο Πανεπιστήμιο που είχα κάνει τα αντίστοιχα μαθημτικά.
Μήπως θα διδαχτεί τελικά η ροπή αδράνειας;
Προφανώς τα ρευστά Μπάμπη.
Είδα το βιβλίο της ΑΕΝ του γιού μου (Γ’ Μηχανικός Ε.Ν.) και είπα:
-Εν οίδα ότι ουδέν οίδα.
Χρειάζονται και σε γιατρούς , μηχανικούς και άλλους που θα σπουδάσουν.
Το πηγάδι θα το μάθουν όσοι το χρειαστούν και όταν το χρειαστούν.
Το ίδιο και το Κόμπτον.
Εν τω μεταξύ Ηλεκτρολογοι και Ηλεκτρονικοί θα συνεχίσουν να διδάσκονται στο Πανεπιστήμιο τη σχέση του πυκνωτή με το εναλλασσόμενο.
Το θέμα Μάπμπη δεν είναι το όφελος. Το θέμα είναι να βγουν οι λαϊκατζήδες και οι λαΙκατζούδες (εκ του like) να αναφωνήσουν:
-Επί τέλους, σύγχρονη Φυσική. Αμάν πΧια με τη Φυσική των περασμένων αιώνων.
Μπάμπη δεν υπήρξα μαθητής Λυκείου.
Γυμνάσιο τελείωσα.
Τα πρώτα χρόνια δίδασκα Μάξγουελ και το περίεργο αυτό Σ.
Τελικά δεν ήταν και τόσο παπαγαλία. Περνούσαν εύκολα (και όχι μόνο στους καλούς μαθητές) αυτά τα επικαμπύλια αθροίσματα και μέσω παραδειγμάτων και μέσω ασκήσεων εφαρμογής και μέσω παραδόξων με αποτόμως μηδενιζόμενα πεδία.
Παπαγαλία είναι τα άλλα.
Να θυμίσουμε πάλι τον Άρονς και την αποστήθιση των ονομάτων των πολιτειών των ΗΠΑ;
Καλησπέρα συνάδελφοι.
Να τονίσω ότι αυτό είναι το “πρόγραμμα σπουδών” και όχι η διδακτέα και εξεταστέα ύλη. Γι΄ αυτήν μάλλον πρέπει να περιμένουμε αρκετά…
Από θέση αρχής, θα ήθελα να τονίσω ότι είμαι υπέρ του ανοίγματος, όσο δυνατόν περισσότερο, της ύλης. Η περιορισμένη ύλη, ούτε υπέρ του μαθητή είναι, αλλά κυρίως οδηγεί σε στρεβλώσεις.
Έτσι από αυτήν την θέση βλέποντας τα πράγματα, βλέπω δύο θετικά βήματα.
Το ένα είναι η διδασκαλία του ηλεκτρομαγνητισμού. Επιτέλους διδάσκεται από το βιβλίο του προσανατολισμού και δείχνει μια ολοκληρωμένη αντιμετώπιση.
Το δεύτερο είναι η “επιστροφή” των κυμάτων, αν και προβληματική.
Δεν διδάσκονται οι ηλεκτρικές ταλαντώσεις, οι οποίες οδηγούν στα ηλεκτρομαγνητικά κύματα, αλλά ούτε και φαινόμενα που συνδέονται με το φως, όπως ανάκλαση διάθλαση περίθλαση…
Και απέναντι σε αυτά τα δύο τι έχουμε;
Κατάργηση του στερεού! Μην μου πείτε ότι η ισορροπία στερεού, είναι η μελέτη του “μηχανικού στερεού”. Στερεό χωρίς ροπή αδράνειας και 2ο νόμο, δεν υπάρχει. Φαίνεται ότι δεν θέλουν στην ύλη κεφάλαιο που μπορεί να δώσει δύσκολο πρόβλημα. Άρα πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι.
Η στροφορμή υλικού σημείου (και όχι στερεού), είναι το φύλλο συκής… Δεν είναι στερεό και δεν καταλαβαίνω πώς ένας διδάσκων θα το εντάξει στην διδασκαλία του. Με ποια σύνδεση και ποια αναγκαιότητα… Εντελώς αποσπασματικά…
Η αναφορά σε συστήματα αναφοράς και σε κβαντομηχανική, δεν μου λέει τίποτα.
Μια πρόβλεψη:
Δεν θα διδαχτούν.
Μπήκαν για να φαίνεται μια αύξηση ύλης που μάλλον δεν θα την δούμε.
Το σίγουρο είναι αυτό που κόβεται (στερεό) και όχι αυτό που δίνεται σε αντάλλαγμα, το οποίο μένει να δούμε αν θα μπει στην ύλη.
Ξαναλέω άλλο αναλυτικό πρόγραμμα και άλλο ύλη και μακάρι να διαψευστώ.
δεν μπορώ να καταλάβω την πρωτοτυπία των φυσικών να βγάζουν μόνο αυτοί και μόνο στη Γ λυκείου μεταβατικό πρόγραμμα σπουδών για ένα και μόνο χρόνο αν και το ΙΕΠ, ειδικά στη φυσική, κινείται εδώ και δύο χρόνια ….σε χαοτική δυναμική. Και δεν μπορώ να καταλάβω γιατί είναι πιο σημαντική π.χ. η κίνηση φορτίου σε μαγνητικό πεδίο που είναι απλά εξισώσεις κίνησης από τα ρευστά. Προβλέπω πάντως μόνο δύο βιβλία αντί για τρια την επόμενη σχολική χρονιά. Κάτι είναι κι αυτό. Αν έχουν τη ψευδαίσθηση ότι θα κόψουν τις υπερπαραγωγές επειδή θα αφήσουν μόνο ισορροπία κάνουν λάθος. Τα τελευταία δύο χρόνια μπήκαν υπερπαραγωγές μόνο με ισορροπία στερεού. Οι υπερπαραγωγές είναι σχεδόν αποκλειστικά θέμα της επιτροπής εξετάσεων αντε και ελάχιστα αυτών που γραφουν τις ασκήσεις των Study for exams. Ασε που πάμε για άλλες …….υπερπαραγωγές μαθηματικών στα κύματα με τη γνωστή φάση κύματος (δεν την άκουσα ούτε μία φορά στο πανεπιστήμιο) που υπάρχει σε τέτοια έκταση μόνο σε ελληνικά βιβλία πανελληνίων των περασμένων 5-10 χρόνων.
Συνάδελφοι. Αν μας διαβάζει, ο μοναδικός Φυσικός του ΙΕΠ Σαράντος Οικονομίδης είναι μέλος του δικτύου μας. Αν έχει λίγο χρόνο, θα μπορούσε ίσως να μας λύσει τις απορίες, που διατυπώνονται εδώ.
Στην πρώτη ανάγνωση ούτε καν είδα ότι λείπει ο θεμελιώδης νόμος, παρατήρησα το κενό μετά την ΑΔΣ και έχασα την τρύπα πριν τη στροφορμή …
Ας ελπίσουμε ότι έχει δίκιο ο Διονύσης και είναι highlight από την ύλη.
Το βιβλίο Γενικής Παιδείας της Γ΄είχε Σύγχρονη Φυσική χωρίς διαφορικές και το κόψανε. Και έρχονται τώρα με εξίσωση Στρέντιγκερ!!! Σε μαθητές που δεν ξέρουν διαίρεση δεκαδικών. Που στο Δημοτικό τους διδάξανε με δράσεις και ομαδοσυνεργασίες. Που δε μπορούν να διαβάσουν παρά μόνο επικεφαλίδες. Που βρίσκουν δεκαδικό ή κλάσμα σε αποτέλεσμα και ρωτάνε αν βγαίνει η άσκηση.
Η αύξηση της ύλης είναι απαραίτητη, αλλά είναι αύξηση ή ρετουσάρισμα;
Ανδρέα αν έχει δίκιο ο Διονύσης, φοβάμαι ακόμα περισσότερο.