ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ Γ΄ ΤΑΞΗΣ
ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΕΝΙΑΙΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
15 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2022
ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΦΥΣΙΚΗ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΑΚΟΥ ΚΑΙ ΙΑΤΡΙΚΟΥ ΚΥΚΛΟΥ
ΣΥΝΟΛΟ ΣΕΛΙΔΩΝ: ΟΚΤΩ (8)
ΘΕΜΑ 1ο
Στις ερωτήσεις Α1-Α4 να γράψετε τον αριθμό της ερώτησης και δίπλα το γράμμα που αντιστοιχεί στη σωστή απάντηση.
Α1. Σώμα εκτελεί ταυτόχρονα δυο ταλαντώσεις ίδιου πλάτους, ίδιας διεύθυνσης, που εξελίσσονται εκατέρωθεν της ίδιας θέσης ισορροπίας, με χρονικές εξισώσεις: x1 = Αημ(2πf1t) και x2 = Αημ(2πf2t) με συχνότητες f1 και f2 , που διαφέρουν λίγο μεταξύ τους. Αν η σύνθετη ταλάντωση που εκτελεί το σώμα εμφανίζει διακροτήματα, τότε η απομάκρυνση του σώματος από τη θέση ισορροπίας μεγιστοποιείται κάθε:
…….
Η συνέχεια ΕΔΩ
Οι απαντήσεις ΕΔΩ
Παλιότερα επαναληπτικά διαγωνίσματα: 2020-2021, 2019-2020
Καλησπέρα σε όλη την παρέα.
Ήρθε και η ώρα του τελικού επαναληπτικού διαγωνίσματος για τη φετινή χρονιά.
Καλή επιτυχία σε όλους τους υποψηφίους και Καλή Ανάσταση σε όλους μας με υγεία και αγαπημένα πρόσωπα.
Καλησπέρα Νεκτάριε και καλό Πάσχα.
Σε ευχαριστώ για το διαγώνισμα που μοιράζεσαι μαζί μας και είμαι σίγουρος ότι θα τιμηθεί δεόντως, κρίνοντας και από τα αντίστοιχα διαγωνίσματά σου, των προηγούμενων χρόνων,
Καλό Πάσχα Διονύση. Δυστυχώς οι υποχρεώσεις στο σχολείο δεν μου επιτρέπουν να βρίσκω πολύ χρόνο για δημοσιεύσεις… Το πρώτο όμως ΣΚ μετά το κλείσιμο των σχολείων ήταν προ καιρού στο μυαλό μου να αφιερωθεί στο ylikonet.
Να περάσεις όμορφα το Πάσχα!
Καλησπερα Νεκτάριε.Διαβασα εν συντομια τις εκφωνησεις.Τις απαντησεις δεν μπορω να τις δω.Το Διαγωνισμα ειναι πολυ ωραιο.Δυο ερωτησεις. Στην προταση Α5 β τι σημαινει χρονικη διαφορα μεταξυ ταλαντωσεων? Αυτη η εννοια δεν ειναι ορισμενη και δεν υπαρχει κατα την γνωμη μου. Η προταση Α5 ε ειναι Σωστη ή Λαθος?
Καλησπέρα Κωνσταντίνε. Χαίρομαι που σου άρεσε το διαγώνισμα. Λογικά τώρα θα έχεις πρόσβαση στις απαντήσεις. Δύο ταλαντώσεις που έχουν διαφορά φάσης π rad δεν έχουν και χρονική διαφορά Δt = Δφ/ω = T/2 rad;
Για το Α5: Από Αο σε Αο/2 και μετά σε Αο/4 δίνουν μειώσεις πλάτους ανά περίοδο Αο/2 και Αο/4 άρα όχι σταθερές. Η πρόταση είναι σωστή.
Ευχαριστω Νεκταριε.Συμφωνω η προταση Α5ε ειναι σωστη.
Καταλαβαινω οτι εννοεις οτι οι ταλαντωσεις εχουν διαφορα φασης π.Ομως η εννοια της χρονικης διαφορας μεταξυ ταλαντωσεων δεν υπαρχει τουλαχιστον στο σχολικο.Βεβαια υποψιαζεται κανεις τι εννοεις αλλα ενα τετοιο ερωτημα δεν μπορει να υπαρξει στις εξετασεις χωρις διευκρινιση.
Αλήθεια είναι ότι αρκετές φορές υπάρχουν πράγματα που λέμε στους μαθητές μας για “να είμαστε μέσα” ακόμη και αν δεν υπάρχει ξεκάθαρη αναφορά στο σχολικό βιβλίο. Να είσαι καλά Κωνσταντίνε. Καλό Πάσχα σου εύχομαι με υγεία.
Εδω Νεκταριε απλως συζηταμε μεταξυ μας. Στην ταξη λεμε τα παντα.Ποια ειναι η χρονικη διαφορα μεταξυ δυο κινητων που το ενα κυνηγαει το αλλο? Προφανως ο χρονος που χρειαζεται για να το φτασει.Η μηπως ο χρονος που χρειαζεται γαι να το φτασει αν αυτο που προπορευεται ακινητοποιηθει? Αυτη η εκφραση πρεπει να οριστει για να μπει στις Πανελληνιες.Το Δt που γραφεις ειναι διαφορα μεταξυ χρονικων στιγμων.Επισης μαλλον ειναι προφανες τι ειναι χρονικη διαφορα μεταξυ δυο γεγονοτων. Ειναι η διαφορα μεταξυ των χρονικων στιγμων κατα τις οποιες συμβαινουν αυτα τα γεγονοτα. Ομως χρονικη διαφορα μεταξυ κινησεων οπως οι ταλαντωσεις ή χρονικη διαφορα μεταξυ αντικειμενων οπως ειναι δυο ταλαντωτες,δεν υπαρχει Και ας χρησιμοποιουμε αυτη την ορολογια στην ταξη και εγω την χρησιμοποιω.Μιλαω για διατυπωση σε ασκηση πανελληνιων.
Επισης καλο Πασχα.με υγεια και αγαπη Νεκταριε.
Γεια σας, και ευχαριστούμε πολύ για το διαγώνισμα.
Νομίζω ότι στο Α1 σωστή είναι η δ. Για να είναι η α σωστή θα έπρεπε η πρόταση να ήταν “η ταχύτητα του σώματος μηδενίζεται κάθε:…”
Επίσης θα πρότεινα στο Α3 στην β επιλογή να προστεθεί η λέξη “αλγεβρική” πριν τη λέξη “τιμή” προς αποφυγή παρεξηγήσεων.
Στο Α4 θα πρότεινα να επισημανθεί ότι η σφαίρα κινείται οριζόντια ώστε να μην παίζει ρόλο η ώθηση του βάρους κατά την κρούση με τον τοίχο.
Για το Α5 β συμφωνώ με την αποφυγή της έκφρασης “χρονική διαφορά” και ίσως αντικατάσταση με “διαφορά φάσης π”.
Στο Β2 δεν κατάλαβα πως με κλειστό το δοχείο εκρέει συνεχώς υγρό στο Γ όταν ανοίξουμε τη στρόφιγγα. Μήπως αναπληρώνουμε υγρό στο δοχείο;
Καλησπέρα Νεκτάριε
Πολλοί επισκέφθηκαν την ανάρτηση αυτή και φαντάζομαι πολλοί θα αξιοποιήσουν το διαγώνισμα.
Εγώ θα σε ευχαριστήσω πολύ για το μοίρασμα.
Να είσαι καλά.
(πρόχειρα το είδα: φτιαγμένο με μεράκι, προσεγμένο, πλήρες και εξετάζει πολλά σημεία της ύλης, “βαρύ” θεωρώ…δύο σκόρπια σχόλια)
Καλημέρα Κώστα, καλημέρα Δημήτρη χρόνια πολλά και σας ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Κώστα στο Α1 το δ δείχνει το χρόνο μεταξύ δύο διαδοχικών μηδενισμών του πλάτους. Η εκφώνηση ζητάει το χρόνο μεταξύ δύο διαδοχικών μηδενισμών της απομάκρυνσης που ισούται με Τταλ/2.
Για το Α3 δε διαφωνώ… θα προσθέσω τη λέξη αλγεβρική.. δεν επηρεάζει όμως το σκεπτικό της απάντησής μας.
Για το Α4 και στο σχολικό αναφέρεται κρούση σε τοίχο χωρίς να μιλάει για οριζόντιο ή κατακόρυφο τοίχο. Δεν νομίζω να μπερδέψει κανέναν όπως είναι η εκφώνηση.
Για το Α5 τα είπαμε και με τον Κωνσταντίνο.
Στο Β2 γιατί να χρειαστεί να αναπληρώνουμε υγρό; Το δοχείο που το περιέχει είναι πολύ μεγάλο με αποτέλεσμα το ύψος να μένει σταθερό σε όλη τη διάρκεια του φαινομένου. Νομίζω ότι δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Αν δεις και στο περσινό β θέμα των πανελλαδικών δεν αναφερόταν πουθενά για αναπλήρωση υγρού (και κατά τη γνώμη μου δεν χρειαζόταν) αφού η δεξαμενή ήταν πολύ μεγάλης διατομής (με συνέπεια το ύψος να είναι σταθερό).
Δημήτρη φαντάζομαι το ”βαρύ” το λες χρονικά…
Να είστε καλά. Χαίρομαι που σας άρεσε. Καλό Πάσχα με υγεία.
Καλησπέρα Νεκτάριε. Μας έδωσες ένα εξαιρετικά διδακτικό διαγώνισμα, όπως μας έχεις καλομάθει άλλωστε… Θα το λύσουμε στο σχολείο με όσους πιστούς προσέλθουν.
Από τη θεωρία μου άρεσε η φιλοσοφία του Α θέματος, που δεν είναι απλή παπαγαλία του βιβλίου και το Β1, με αντίσταση στο πλαίσιο.
Το θέμα Δ έχει αρκετά σημεία που πρέπει να προσέχουν τα παιδιά και περιέχει όλο σχεδόν το Στερεό – εκτός της ΑΔΣ – χωρίς να είναι υπερπαραγωγή. Να είσαι καλά και καλό Πάσχα!
Καλημέρα Νεκτάριε και συγχαρητήρια για το όμορφο διαγώνισμα σου.
Καλή Ανάσταση με Υγεία και Ειρήνη Παγκόσμια.
Καλημέρα Ανδρέα, καλημέρα Πρόδρομε και χρόνια πολλά.
Ευχαριστώ πολύ για τα καλά σας λόγια.
Ανδρέα προσπάθησα, ειδικά στο α΄ θέμα να μην έχει ξερή-παπαγαλίστικη-θεωρία. Χαίρομαι αν τα κατάφερα.
Το πλαίσιο με αντίσταση το ξέρεις δυσκολεύει τους μαθητές.
Είπα για Δ΄ θέμα να βάλω καθαρό στερεό με ερωτήματα εφ όλης της ύλης του.
Να είστε πάντα καλά. Καλή Ανάσταση σας εύχομαι με υγεία και αγάπη.
Καλημέρα Νεκτάριε, καλημέρα σε όλη την παρέα.
Σε ευχαριστούμε για το διαγώνισμα, που μας έδωσες και το οποίο θα αξιοποιηθεί άμεσα.
Προσεγμένο, όπως όλα τα διαγωνίσματά σου, με αρκετά σημεία που, χωρίς να αποτελούν αυτό που λέμε “παγίδες”, θέλουν ιδιαίτερη προσοχή, ήδη από το πρώτο θέμα!
Τα θέματα Β ήταν ισορροπημένα, ενώ τα θέματα Γ και Δ ήλεγχαν βασικά σημεία της επαγωγής και του στερεού, αντίστοιχα, χωρίς να είναι υπερπαραγωγές.
Μου άρεσε επίσης πως κάθε θέμα αναφέρονταν σε μια περιοχή της ύλης και δεν αποτελούσε συνδυασμό αυτών, π.χ. ταλάντωσης-στερεού ή στερεού-επαγωγής.
Είναι ό,τι πρέπει για ένα διαγώνισμα επανάληψης.
Να είσαι καλά!