Γεια σου Γιάννη. Ωραιότατη! Κατά τη διδασκαλία, επιμένω στη σχέση υ1 + υ1′ = υ2 + υ2′. Κάποιοι συνάδελφοι δεν δέχονται τη χρήση της. Ίσως είναι οι ίδιοι που δεν δέχονται το στρεφόμενο.
Ευχαριστώ Αποστόλη.
Ανόητοι μικροεγωισμοί κάποιων που: -Γιατί κύριε δεν μας δείξατε τέτοιες λύσεις; -Γιατί δεν είναι αποδεκτές!
Και μετά οι μπαγλαμάδες μιλάνε για το σχολικό βιβλίο που το παρουσιάζουν σαν ευαγγέλιο. Χωρίς να το έχουν διαβάσει:
Καλό απόγευμα Γιάννη.
Η άσκηση είναι πολύ καλή, αλλά ένα θεματάκι υπάρχει.
Τι σημαίνει κινούμενος τοίχος;
Αν αυτό ξεκαθαριστεί, τα υπόλοιπα προκύπτουν εύκολα…
Τη δεκαετία του ’80 υπήρχε ένας επιτραπέζιος υπολογιστής (πρόγονος του laptop) που ονομαζόταν Sinclair ZX Spectrum. Σ’ αυτόν υπήρχε το παιχνίδι που φαίνεται εδώ: throthewall.gif (256×192). Αυτό είχε στο μυαλό του ο Γιάννης!
Τελευταία διόρθωση5 ημέρες πριν από Ανδρέας Βαλαδάκης
Χαιρετώ ολη την παρέα.
Η άσκηση ειναι πολύ καλή. Θεωρώ όμως πολύ σημαντικό να δικαιολογηθεί πιο καλά γιατι η ταχύτητα του τοίχου δεν αλλάζει. Δεν νομιζω οτι ειναι προφαβες στον μαθητή οτι δεν αλλάζει καθως εχει στο μυαλο του τον ακλονητο τοίχο.
Συμφωνώντας με το Χρήστο, να επισημάνω μια “αντίφαση” με όσα έχει μάθει ένας μαθητής.
Του διδάσκουμε διαρκώς ότι ο τοίχος είναι εκεί ακίνητος και ένα σώμα δεν μπορεί με κρούση να κερδίσει κινητική ενέργεια από ένα ακίνητο σώμα.
Εδώ όμως ο κινούμενος τοίχος μεταφέρει κινητική ενέργεια και μάλιστα, χωρίς να μεταβάλλεται η κινητική του ενέργεια. Αυτές οι αντιφάσεις βραχυκυκλώνουν τη σκέψη του μαθητή.
Αν αντί για τοίχο μιλούσαμε για μια μπάλα που κτυπάει πλάγια την καρότσα νταλίκας, τότε όλα θα του φαινόταν… φυσιολογικά.
Τελευταία διόρθωση5 ημέρες πριν από Διονύσης Μάργαρης
Kαλησπερα σε ολους. Εγω λεω οτι αν το μπαλακι κατεβαινει με 6 και ο τοιχος που ειναι πατωμα ασανσερ ανεβαινει με 1 τοτε ο ανθωπακος μεσα στο ασανσερ οτι θα δει το μπαλακι να κατεβαινει με 7 και οτι μετα την κρουση θα το δει να ανεβαινει με 7, αρα ο εξω το βλεπει να ανεβαινει με 8,ειναι τοσο ζορικη επιστημη που αν το πουμε σε φοιτητη πριν το τριτο ετος των σπουδων του θα επεμβει εισαγγελεας και θα μας βαλουν ολους χειροπεδες 🙂
Γιαννη ωραια ασκηση!
Τελευταία διόρθωση5 ημέρες πριν από Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος
Γεια σου Γιάννη. Ωραιότατη! Κατά τη διδασκαλία, επιμένω στη σχέση υ1 + υ1′ = υ2 + υ2′. Κάποιοι συνάδελφοι δεν δέχονται τη χρήση της. Ίσως είναι οι ίδιοι που δεν δέχονται το στρεφόμενο.
Καλησπέρα Γιάννη. Πολύ καλή. Το i.p. ΕΔΩ
Ευχαριστώ Αποστόλη.

Ανόητοι μικροεγωισμοί κάποιων που:
-Γιατί κύριε δεν μας δείξατε τέτοιες λύσεις;
-Γιατί δεν είναι αποδεκτές!
Και μετά οι μπαγλαμάδες μιλάνε για το σχολικό βιβλίο που το παρουσιάζουν σαν ευαγγέλιο. Χωρίς να το έχουν διαβάσει:
Ευχαριστώ Ανδρέα.
Πολύ καλή!
Καλό απόγευμα Γιάννη.
Η άσκηση είναι πολύ καλή, αλλά ένα θεματάκι υπάρχει.
Τι σημαίνει κινούμενος τοίχος;
Αν αυτό ξεκαθαριστεί, τα υπόλοιπα προκύπτουν εύκολα…
Τη δεκαετία του ’80 υπήρχε ένας επιτραπέζιος υπολογιστής (πρόγονος του laptop) που ονομαζόταν Sinclair ZX Spectrum. Σ’ αυτόν υπήρχε το παιχνίδι που φαίνεται εδώ: throthewall.gif (256×192). Αυτό είχε στο μυαλό του ο Γιάννης!
Καλησπέρα παιδιά.

Περισσότερο σαν τους τοίχους που έκλειναν για να συνθλίψουν το Μασίστα:
Χαιρετώ ολη την παρέα.
Η άσκηση ειναι πολύ καλή. Θεωρώ όμως πολύ σημαντικό να δικαιολογηθεί πιο καλά γιατι η ταχύτητα του τοίχου δεν αλλάζει. Δεν νομιζω οτι ειναι προφαβες στον μαθητή οτι δεν αλλάζει καθως εχει στο μυαλο του τον ακλονητο τοίχο.
Πολύ ωραία άσκηση Γιάννη.
Καλησπέρα Χρήστο και Παύλο.
Ευχαριστώ.
Συμφωνώντας με το Χρήστο, να επισημάνω μια “αντίφαση” με όσα έχει μάθει ένας μαθητής.
Του διδάσκουμε διαρκώς ότι ο τοίχος είναι εκεί ακίνητος και ένα σώμα δεν μπορεί με κρούση να κερδίσει κινητική ενέργεια από ένα ακίνητο σώμα.
Εδώ όμως ο κινούμενος τοίχος μεταφέρει κινητική ενέργεια και μάλιστα, χωρίς να μεταβάλλεται η κινητική του ενέργεια. Αυτές οι αντιφάσεις βραχυκυκλώνουν τη σκέψη του μαθητή.
Αν αντί για τοίχο μιλούσαμε για μια μπάλα που κτυπάει πλάγια την καρότσα νταλίκας, τότε όλα θα του φαινόταν… φυσιολογικά.
Εντάξει, αν κάποιος τη χρησιμοποιήσει ας την διασκευάσει ως:
“Κινούμενο λείο παραλληλεπίπεδο με πολύ μεγαλύτερη μάζα από τη μπάλα.”
Kαλησπερα σε ολους. Εγω λεω οτι αν το μπαλακι κατεβαινει με 6 και ο τοιχος που ειναι πατωμα ασανσερ ανεβαινει με 1 τοτε ο ανθωπακος μεσα στο ασανσερ οτι θα δει το μπαλακι να κατεβαινει με 7 και οτι μετα την κρουση θα το δει να ανεβαινει με 7, αρα ο εξω το βλεπει να ανεβαινει με 8,ειναι τοσο ζορικη επιστημη που αν το πουμε σε φοιτητη πριν το τριτο ετος των σπουδων του θα επεμβει εισαγγελεας και θα μας βαλουν ολους χειροπεδες 🙂
Γιαννη ωραια ασκηση!
Ευχαριστώ Κωνσταντίνε.
Αυτό σκεφτόμουν όταν έγραψα την παρατήρηση.
Καλησπέρα παιδιά, θα μου επιτρέψετε να διαφωνήσω.
Η άσκηση είναι και εκτός πνεύματος σχολικού και εκτός πνεύματος εξετάσεων.
Το σχολικό ταπεινά αναφέρεται σε ελαστική κρούση σε ακλόνητο τοίχο όπου
απλά για τη σφαίρα Κπριν = Κμετά –> υ=υ΄ μέτρα, υy=υy΄και όλα μετά εύκολα…
Το σχολικό ταπεινά αποδεικνύει τη σχέση υ1+υ’1=υ2+υ’2 για κρούση κεντρική και ελαστική
Η κρούση σφαίρας κινούμενο τοίχου, σύμφωνα με το σχολικό πάντα, γιατί είναι κεντρική;;;;
Διακρίνω μία διάθεση υπερ-απλούστευσης που απομακρύνει κόσμο από το υλικονετ