web analytics

Σχόλια για τα θέματα Φυσικής 2018.

1 Στο χώρο αυτό μπορούν να γραφούν σχόλια, απορίες και τελικά κάθε είδους κριτική και τοποθέτηση πάνω στα θέματα των εξετάσεων στη φυσική του 2018.

Οι απαντήσεις από τον Κώστα Ψυλάκο

Οι απαντήσεις από τον Νίκο Κορδατζάκη.

 
Οι απαντήσεις από τον Πρόδρομο Κορκίζογλου. (σε word)

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
215 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Βαγγέλης Κουντούρης

καλησπέρα Γιώργο

απαλλάσσομαι λόγω ηλικίας, αλλά και προβλημάτων υγείας,

αλλά δεν κατάλαβα την αμαρτία μου…

Ελευθερία Νασίκα
Αρχισυντάκτης
14/06/2018 11:15 ΜΜ

Και στο δικό μας βαθμολογικό, Γιάννη, δεν προτάθηκε να κοπεί περισσότερα από 1 μόριο (και αν), στην περίπτωση που ο μαθητής δε σχολιάσει τη σταθερότητα της επιτάχυνσης. 

Ελευθερία Νασίκα
Αρχισυντάκτης
14/06/2018 11:19 ΜΜ

Το πρόβλημα του Β2 σχολιάστηκε και χτες:

Περιττή και στα όρια του λάθους η φράση στο Β2:

«Σε όλη τη διάρκεια της μεταβολής της ακτίνας της κυκλικής τροχιάς, θεωρούμε ότι το σφαιρίδιο κινείται εκτελώντας κυκλική κίνηση στο οριζόντιο επίπεδο χωρίς τριβές»

Είναι καθαρή σπειροειδής τροχιά.

Παρόμοια συζήτηση, όμως, είχε γίνει και παλιότερα στο Υλικό. Δίνω έναν σύνδεσμο που θυμάμαι εδώ.

Γιώργος Γεωργαντάς
15/06/2018 12:24 ΠΜ

Συνάδελφοι, είναι προφανές ότι δεν πρόκειται για εγκυκλοπαιδικό ζήτημα για το οποίο ο καθένας μας μπορεί να έχει τη γνώμη του.

ΟΛΑ τα διδακτικά εγχειρίδια αναφέρουν ρητά και

ΟΛΟΙ μας διδάσκουμε ότι  «δύναμη κάθετη στην ταχύτητα ΔΕΝ εκτελεί έργο».

 

Αν ήθελε ο θεματοδότης να εξετάσει το φαινόμενο, όφειλε να το θέσει όπως είναι:

«Το σφαιρίδιο, εκτελώντας σπειροειδή τροχιά…»

 

Όμως, δίνοντας το επιστημονικά ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΟ ΔΕΔΟΜΕΝΟ ότι η τροχιά είναι ΣΥΝΕΧΩΣ κυκλική,

ΕΞΑΝΑΓΚΑΣΕ πολλούς μαθητές να το δεχτούν, 

καθιστώντας ΑΔΥΝΑΤΗ την επίλυση χωρίς σύγκρουση με τα δεδομένα της εκφώνησης.

 

Το θέμα δεν είναι στα όρια του λάθους.

Το θέμα είναι λανθασμένο και Η ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΟΥ είναι ΑΔΥΝΑΤΗ.

 Είναι προφανές ότι τέτοιο θέμα ΑΚΥΡΩΝΕΤΑΙ.

Γιώργος Παναγιωτακόπουλος

Φυσικά και έχεις δίκιο συνάδελφε Γεωργαντά. Το θέμα πάσχει σε θεμελιώδη σημεία που το καθιστά λανθασμένο (και όπως είπαν κάποιοι συνάδελφοι έχει συζητηθεί ξανά).
Δυστυχώς υπάρχει στο σχολικό βιβλίο η άσκηση αυτή και οι μαθητές είναι υποχρεωμένοι να μαθαίνουν λανθασμένα πράγματα άκριτα. Έτσι, (μάλλον) δίκιο δε θα βρούμε στο θέμα αυτό. Το σημείο με τις δυνάμεις που ανέφερα πιο πάνω είναι απλώς το κερασάκι στην τούρτα….

Δημήτρης Παπαδόπουλος

Καλημέρα. Συμφωνώ με τους παραπάνω για το Θέμα Β2. Παραπλάνησε πολλούς καλούς μαθητές, που το κοιτάν λίγο παραπάνω και δε στέκονται μόνο σε μεθοδολογίες του στυλ: Βλέπεις πατινάζ, κάνεις ΑΔΣ και ΑΔΕ.

Θα πει κάποιος: "Καλός μαθητής, δεν είχε λύσει τις ασκήσεις του σχολικού;"

Θα απαντήσω: "Ναι, αλλά ο καλός μαθητής είναι και πονηρεμένος."

Να θυμίσω το Γ θέμα του 2012 που αν κάποιος έλεγχε την ανακύκλωση έβγαζε άπειρη γωνία ως αποτέλεσμα. Δεν πιστεύω κάποιος μέτριος μαθητής εκεί να έκανε αυτόν τον έλεγχο.

Κώστας Παπαδάκης
15/06/2018 10:04 ΠΜ

Υπάρχει πρόβλημα; ενδιαφέρον.

Οι περισσότεροι μαθητές θα αντέδρασαν ακολουθώντας τις μεθοδολογίες, οι μεθοδολογίες και η επανάληψη τους δίνει "γρήγορα χέρια" που θα απαντήσουν σε όσα περισσότερα ερωτήματα μπορέσουν στο διαθέσιμο χρόνο.

Αυτά είναι τα θέματα που σχολιάζουμε δυστυχώς, άχρωμα. Αν τα θέματα καθορίζουν την διδασκαλία, αυτή είναι η συνταγή της επιτυχίας ?! Στη φυσική? στο μάθημα που έχει πληθώρα θεμάτων.  

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα παιδιά.

Γιώργο (Γεωργαντά) υπάρχουν δύο θέματα. Το γιατί γράφτηκε η επίμαχη φράση από τους συναδέλφους.

Ακόμα και το θέμα της ακύρωσης που ανέφερες. Μένω προσωρινά στο δεύτερο.

Κάποια παιδιά έχουν εξετασθεί προφορικά. Οι βαθμοί τους δεν μπορεί να διορθωθούν τώρα.

Η ακύρωση θέματος γίνεται (αν θυμάμαι καλά φυσικά) μόνο τη μέρα των Εξετάσεων και πριν αρχίσει η προφορική εξέταση.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Νίκο γράφεις:

….και δεν καταλαβαίνω τον λόγο που το λάθος που έγινε δεν τονίζεται από όλους μας.

Θα είμαι ειλικρινής Νίκο. Δεν πρόσεξα καθόλου την ισότητα στο σχήμα.

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Βαγγέλη

Σε είδα απ' οψές …αλλά μέχρι να καταλάβω που το είδες το "ποια" ,με σήκωσε η Μαριώ μου για επείγοντα συμπληρωματικά ψώνια και στη συνέχεια η αρωγή του Παππού …

Σταθερός στο Λακωνικό χιούμορ σου και εγώ γραφικός πια με τις ανορθογραφίες μου ,για τις οποίες με θεωρώ "ορθογραφικοδυσλεκτικό" χωρίς αυτό να σημαίνει πως νοιώθω άνετα αλλά …είμαι αδιόρθωτος και πάντα δέχομαι τις διορθώσεις των φίλων … ‘’για το καλό μου’’wink

Να’σαι καλά Βαγγέλη .

Σ’ευχαριστώ

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Η επίμαχη φράση γράφτηκε από τους συναδέλφους (πιθανότατα) ώστε να είναι αμελητέα η ακτινική ταχύτητα. Έτσι η αρχική στροφορμή μπορεί να εκληφθεί ως ίση με m.υ.r σε κάθε θέση. Η φράση (πιστεύω) προστέθηκε με την πρόθεση να μην υπάρξουν ενστάσεις επί της επιστημονικής ορθότητας.

Γιώργος Παναγιωτακόπουλος

Έχεις δίκιο Γιάννη. Είναι δύσκολο να υπάρξει ακύρωση του θέματος (για πλείστους λόγους). Η επιτροπή μπορεί να καλύπτεται πίσω από το σχολικό βιβλίο που όφειλε να είναι αλάνθαστο (όπως έχει τονίσει ουκ ολίγες φορές και ο Θρασύβουλος Μαχαίρας και ίσως και άλλοι άξιοι συνάδελφοι). Βλέπουμε τα αποτελέσματα ενός σχολικού βιβλίου που βρίθει λαθών κάθε φορά που φτάνουμε στο δια ταύτα!

Το ερώτημα είναι:
τι γίνεται στα βαθμολογικά και πώς ένας βαθμολογητής θα διορθώσει, γνωρίζοντας ότι:
i) το θέμα είναι λανθασμένο και επιπλέον γνωρίζοντας ότι
ii) η αβλεψία της ύπαρξης δύο ίδιων διανυσμάτων δύναμης μπορεί να έχει οδηγήσει αρκετούς μαθητές σε λανθασμένη απάντηση που δε συνάδει ούτε και με τη λύση που περίμεναν οι θεματοδότες!

Στεφάνου Μανωλης
15/06/2018 10:50 ΠΜ

Μπορεί κάποιος συνάδελφος να αναρτήσει ή να μου αποστείλει την αναλυτική μοριοδότηση των θεμάτων της Φυσικής από το αντίστοιχο βαθμολογικό ; Ευχαριστώ πολύ !

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Γιάννη.

Γιαυτό ακριβώς που λες σε έγγραφο από τους συντονιστές Φυσικής του 31ου Βαθμ/κού (ο ένας η αφεντιά μου)  προς το "Υπουργείο Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων" στις 22 Ιουνίου 2011 και με κοινοποίηση σε Υφιπουργούς , περιφερειακό Διευθυντή, Διευθυντή Β'θμιας ,Διέυθυνση οργάνωσης και διεξαγωγής εξετάσεων ,Γραφέιο συμβούλων και με τίτλο "Δυσλειτουργία του μηχανισμού των Πανελλαδικών εξετάσεων" αναφέραμε μεταξύ άλλων "επειδή τη 'βολή''΄των θεμάτων πρώτοι δέχονται οι συντονιστές στα ειδικά κέντρα εξέτασης…θεωρούμε επιτακτική την ανάγκη να βρεθεί τρόπος ανοικτής επικοινωνίας της Κ.Ε.Ε.με τους συντονιστές για σοβαρά θέματα και την ενημέρωση όλων των βαθμολογικών για τα προβλήματα με σκοπό τον κοινό τρόπο βαθμολόγησης πανελλαδικά"

Στις 30/6 /2011 έλαβα απάντησ: " Σε κάθε περίπτωση ευχαριστούμε για τις παρατηρήσεις σας τις οποίες και θα λάβουμε υπ'όψη.

Η προισταμένη της Διεύθυνσης

Γιώργος Γεωργαντάς
15/06/2018 11:04 ΠΜ

Καλημέρα συνάδελφοι.

Στο φαινόμενο που φαίνεται στο παρακάτω σχήμα, πόσο είναι το έργο της τάσης του νήματος;

Συνάδελφε Παναγιωτακόπουλε, με λίγο περισσότερη προσοχή θα δούμε ότι ΔΕΝ είναι η άσκηση του σχολικού. Για τον ίδιο λόγο που δεν είναι η άσκηση του σχολικού η άσκηση του παραπάνω σχήματος.

Το σχολικό βιβλίο λέει ότι το νήμα είναι περίπου οριζόντιο, ΟΧΙ ότι η κίνηση είναι ΣΥΝΕΧΩΣ ΚΥΚΛΙΚΗ.

Πρόκειται για το σχήμα του σχολικού, με άλλη, λανθασμένη εκφώνηση.

Όταν η εκφώνηση λέει στο μαθητή ότι το σώμα δέχεται δυνάμεις κάθετες στην ταχύτητα (από άγνοια; για άλλο λόγο;), ο μαθητής, δικαιολογημένα και σύμφωνα με το σχολικό του βιβλίο θα καταλήξει ότι τα έργα τους είναι μηδενικά.

Το θέμα είναι λανθασμένο και πρέπει να ακυρωθεί άμεσα.

Κυκλική