-
Ο/η Νώντας Κατσάρας σχολίασε το άρθρο Επαναληπτικό Α΄Λυκείου 2022 πριν από 3 έτη, 11 μήνες
Καλησπέρα δάσκαλε. Πολύ ενδιαφέροντα θέματα. Πιο κοντά στα “γούστα” μου το Β1 και το Γ. Στο Β1 ίσως προτιμώ την 1η από τις δοθείσες λύσεις. Ήθελα να το δώσω σήμερα προς μελέτη. Είμαι περίεργος να δω αν θα ασχοληθεί κανείς ή θα το προσπεράσουν για να κάνουν θέματα τράπεζας.
-
Ο/η Νώντας Κατσάρας σχολίασε το άρθρο Σχόλιο πριν από 3 έτη, 11 μήνες
Δε θα μπορούσε να τεθεί ορθότερα κ. Γιάννη. Συμφωνώ σε κάθε λέξη.
-
Ο/η Νώντας Κατσάρας σχολίασε το άρθρο Επαναληπτικό διαγώνισμα Γ' Λυκείου – 1η βερσιόν.. πριν από 3 έτη, 11 μήνες
Ευχαριστώ δάσκαλε! Στο Β2 έχω την εντύπωση πως θα την πατήσουν και στην κατανομή της μάζας, οπότε είναι μια ευκαιρία να ξεκαθαρίσουν κάποια βασικά..
-
Ο/η Νώντας Κατσάρας σχολίασε το άρθρο Επαναληπτικό διαγώνισμα Γ' Λυκείου – 1η βερσιόν.. πριν από 3 έτη, 11 μήνες
Σωστό, ευχαριστώ!
-
H/o Νώντας Κατσάρας έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 3 έτη, 11 μήνες
Εδώ δημοσιεύω το προσχέδιο του διαγωνίσματος που θα δώσω στη Γ’ Λυκείου. Σκέφτομαι έντονα την αντικατάσταση του Δ’ Θέματος με κάτι ουσιαστικότερο, σίγουρα κάτι που να εμπλέκει και τη στροφορμή. Κάθε κριτική ε […]

-
Ο/η Νώντας Κατσάρας σχολίασε το άρθρο Εισαγωγικές ερωτήσεις-ασκήσεις στις φθίνουσες πριν από 4 έτη
Καλησπέρα σε όλους, είχα καιρό να συνδεθώ. Έχετε δίκιο αναφορικά με την ορολογία, θα διορθωθεί. Τα υπόλοιπα αργότερα, διότι είμαι από κινητό τώρα. Να είστε όλοι καλά!
-
Ο/η Νώντας Κατσάρας σχολίασε το άρθρο Προσομοίωση Φυσικής Γ΄Λυκείου 2022 πριν από 4 έτη
Καλησπέρα δάσκαλε. Όμορφα θέματα όπως πάντα. Θα καθίσω να τα λύσω το βράδυ μόλις κοιμηθεί ο μπόμπιρας. Μια φιλολογικού τύπου διόρθωση: Στο θέμα Δ το “ασκούμαι” (5η σειρά αν θυμάμαι καλά). Καλό Πάσχα!
-
Ο/η Νώντας Κατσάρας σχολίασε το άρθρο Εισαγωγικές ερωτήσεις-ασκήσεις στις φθίνουσες πριν από 4 έτη, 3 μήνες
Καλημέρα Κωνσταντίνε. Το σχόλιο σου μου ήρθε την ώρα που έλεγα ακριβώς αυτά σε μαθητή της θετικής.
Στην ερώτηση “τι θα έβαζα στις πανελλήνιες” προς στιγμήν του απάντησα πως αν διευκρινίζει πως πρόκειται για φθίνουσα ΑΡΜΟΝΙΚΉ ταλάντωση, στο πνεύμα του σχολικού βιβλίου σωστό είναι το Α. -
Ο/η Νώντας Κατσάρας σχολίασε το άρθρο Εισαγωγικές ερωτήσεις-ασκήσεις στις φθίνουσες πριν από 4 έτη, 3 μήνες
Ευχαριστώ για το σχολιασμό. Απαντώ και στα δύο, αν και προτιμώ το Νώντας. Αναφορικά με την ερώτηση 6, χοντρικά ένα 70% μου απαντά καταφατικά a και b. Μεγάλο ποσοστό επίσης απαντά καταφατικά το d!
-
H/o Νώντας Κατσάρας έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 4 έτη, 3 μήνες
Ανεβάζω μία συλλογή εισαγωγικών θεμάτων στις φθίνουσες ταλαντώσεις. Πηγή θεμάτων είναι η νησίδα μας, διάφορες ασκήσεις που έχω αλιεύσει από βιβλία καθώς και λίγες δικές μου, θα προστεθεί βιβλιογραφία ότα […]

-
Επαμεινώνδα (ή Νώντα;) προσεγμένη δουλειά.
Ένα φόβο έχω στη 6η ερώτηση:
Τα παιδιά έχουν διδαχτεί ότι η ενέργεια στη φθίνουσα ταλάντωση μεταβάλλεται εκθετικά. Έτσι θα απαντήσουν καταφατικά στην b.-
Ευχαριστώ για το σχολιασμό. Απαντώ και στα δύο, αν και προτιμώ το Νώντας. Αναφορικά με την ερώτηση 6, χοντρικά ένα 70% μου απαντά καταφατικά a και b. Μεγάλο ποσοστό επίσης απαντά καταφατικά το d!
-
-
Καλημερα Νώντα και Γιάννη.Αναφερομαι στην ερωτηση 6 που σχολιασε ο Γιάννης.Σε μια φθινουσα ταλαντωση γενικα κανενα απο τα μεγεθη α,b,c,d δεν μεταβαλλεται εκθετικα.Τα μεγεθη b,c,d δεν ειναι δυνατον να μεταβαλλονται εκθετικα σε κανενος ειδους ταλαντωση,αφου υπαρχουν χρονικες στιγμες που οι ρυθμοι μεταβολης τους μηδενιζονται,κατι που δεν συμβαινει ποτε σε μια εκθετικη συναρτηση.Και το πλατος ομως μιας φθινουσας ταλαντωσης,μεταβαλλεται εκθετικα μονο σε μια ειδικη κατηγορια φθινουσων ταλαντωσεων και οχι σε ολες τις φθινουσες,Αυτο δε που ονομαζουμε πλατος μιας φθινουσας ταλαντωσης στο σχολικο βιβλιο δεν εχει οριστει ποτε! Θα μπορουσε κανεις να ονομασει πλατος μιας φθινουσας ταλαντωσης,τις απολυτες τιμες των τοπικων ακροτατων της απομακρυνσης,οποτε τοτε το πλατος παιρνει μονο διακριτες τιμες αρα αποκλειεται να ειναι εκθετικη συναρτηση Το σχολικο εννοει(χωρις να το εχει ορισει),ως πλατος μιας ταλαντωσης απο τις συγκεκριμενες φθινουσες με τις οποιες ασχολειται,τον παραγοντα Αe^(-Λt).Αυτο το πλατος οντως μεταβαλλεται εκθετικα,κατι ομως που δεν ισχυει για ολες τις φθινουσες.Αν ας πουμε η δυναμη αποσβεσης ειναι η τριβη ολισθησης,τοτε το πλατος δεν μεταβαλεται εκθετικα,οπως και να το ορισουμε.Αρα στην ερωτηση 6 ετσι οπως ειναι διατυπωμενη,η σωστη απαντηση ειναι οτι κανενα απο τα μεγεθη α,b,c,d δεν μεταβαλλεται εκθετικα.
-
Καλημέρα Κωνσταντίνε. Το σχόλιο σου μου ήρθε την ώρα που έλεγα ακριβώς αυτά σε μαθητή της θετικής.
Στην ερώτηση “τι θα έβαζα στις πανελλήνιες” προς στιγμήν του απάντησα πως αν διευκρινίζει πως πρόκειται για φθίνουσα ΑΡΜΟΝΙΚΉ ταλάντωση, στο πνεύμα του σχολικού βιβλίου σωστό είναι το Α.-
Καλημερα και παλι Νώντα. Την φθινουσα αρμονικη ταλαντωση δεν την οριζει το σχολικο. Εσυ μαλλον την οριζεις ως x(t)=f(t)sin(ωt+φ) οπου f(t) θετικη φθινουσα συναρτηση.Χρησιμοποιεις αυτη την ορολογια σε αρκετες ασκησεις.Κατα την γνωμη μου πρεπει να την ορισεις πρωτα. Δεν ειναι καθολου προφανες τι σημαινει φθινουσα αρμονικη ταλαντωση,διοτι αν σημαινει και φθινουσα και αρμονικη ταυτοχρονα,τοτε αυτη η ταλαντωση δεν υπαρχει.Επισης θα ηθελα την απαντηση στην ερωτηση 16.
-
-
-
Συμφωνω Γιάννη. Το σχολικο γραφει: Το πλάτος της ταλάντωσης μειώνεται εκθετικά με το χρόνο. Ισχύει δηλαδή η σχέση Α(t)=Ce^(-Λt).Aυτο δεν ειναι ορισμος.Ενα κειμενο με λογικη συνεχεια οφειλει να το εχει ορισει νωριτερα.Παντως καταλαβαινουμε τι εννοει.Εννοει οτι η συναρτηση Α(t)=Ce^(-Λt) ονομαζεται πλατος.Αυτος ο ορισμος ειναι ισοδυναμος με αυτον που λεει οτι πλατος σε μια χρονικη στιγμη ειναι αυτο που θα ειχε η αμειωτη ταλαντωση που θα πραγματοποιειτο απο εκει και περα,αν την συγκεκριμενη χρονικη στιγμη μηδενιζαμε τις αποσβεσεις.Ετσι οριζεται χωρις να αναφερθει κανεις σε ενεργειες.Δεν νομιζω οτι ειναι θεμα θεσης του καθενος,οτι θελει μπορει να ορισει ο καθενας αρκει να ειναι συνεπης με τους ορισμους του.
-
Καλησπέρα σε όλους, είχα καιρό να συνδεθώ. Έχετε δίκιο αναφορικά με την ορολογία, θα διορθωθεί. Τα υπόλοιπα αργότερα, διότι είμαι από κινητό τώρα. Να είστε όλοι καλά!
-
-
Ο/η Νώντας Κατσάρας σχολίασε το άρθρο Διαγώνισμα σε κινηματική + δυναμική πριν από 4 έτη, 3 μήνες
Δάσκαλε, έβαλες θέματα που πραγματικά ακονίζουν το μυαλό και σε κάνουν να ανατρέξεις σε αυτά που έχεις μάθει, ώστε να τα εφαρμόσεις πιο δημιουργικά, ξεφεύγοντας απ’ τα καθιερωμένα.
-
Ο/η Νώντας Κατσάρας σχολίασε το άρθρο Το ρολόι του Epstein και το παράδοξο των διδύμων. πριν από 4 έτη, 3 μήνες
Τι ωραίο!
-
Ο/η Νώντας Κατσάρας σχολίασε το άρθρο Διαγώνισμα σε ρευστά-ταλαντώσεις… πριν από 4 έτη, 3 μήνες
Πράγματι δάσκαλε, οι κρούσεις ήταν ρηγμενες διότι εξετάστηκαν πρόσφατα. Ναι ένα πρόσημο είναι λάθος στις λύσεις, θα διορθωθεί. Ως προς την παράσταση τώρα: το αρχικό Β3 ήταν άλλο, και είχε διάγραμμα υδροστατικής πίεσης-βαθους με σκοπό την αναγνώριση του των υγρών. Αλλά σκέφτηκα πως δεν έχω εξετάσει ποτέ αρχή της ανεξαρτησίας σε ταχύτητες…[Περισσότερα]
-
Ο/η Νώντας Κατσάρας σχολίασε το άρθρο Διαγώνισμα σε ρευστά-ταλαντώσεις… πριν από 4 έτη, 3 μήνες
Καλή χρονιά. Ο προβληματισμός μου αφορά στον τρόπο που το έγραψα, διαφορίζοντας. Θεωρητικά, οι της υγείας δεν το γνωρίζουν. Ίσως θα έπρεπε να ξεκινήσω απευθείας αθροίζοντας ταχύτητες;
-
Ο/η Νώντας Κατσάρας σχολίασε το άρθρο Διαγώνισμα σε ρευστά-ταλαντώσεις… πριν από 4 έτη, 3 μήνες
Ορίστε και οι λύσεις. Θα ήθελα τη γνώμη σας για τη λύση του Β3, έχω τις επιφυλάξεις μου ως προς τους “υγείας”
-
H/o Νώντας Κατσάρας έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 4 έτη, 3 μήνες
Διαγώνισμα σε ρευστά-ταλαντώσεις με λίγο από κρούσεις
Εάν η ορμή του συστήματος δύο κινούμενων υλικών σημείων είναι
μηδενική, τότε η κινητική ενέργεια του συστήματος:
a. Είναι οπωσδήποτε μηδέν.
b. Εί […]
-
Καλημέρα Επαμεινώνδα.
Ευχαριστούμε για την προσφορά.
Ασυνήθιστο το Α2 και μου άρεσε! -
Επαμεινώντα ,καλέ μου μαθητή,
είχα δει την ανάρτησή σου από …πέρυσι και είπα
να βρώ λίγο χρόνο για τη μελέτη που όμως ακόμη δεν βρήκα
πέραν μιας πλάγιας όπως λέμε ματιάς που με έκανε να μονολογήσω
…κοίτα που ήρθε καιρός να γίνω μαθητής των μαθητών μου.
Θα επανέλθω ευχόμενος, Καλή χρονιά με Υγεία -
Ορίστε και οι λύσεις. Θα ήθελα τη γνώμη σας για τη λύση του Β3, έχω τις επιφυλάξεις μου ως προς τους “υγείας”
-
Καλή χρονιά Επαμεινώνδα.
Γιατί να υπάρχει πρόβλημα ως προς τους μαθητές της υγείας;
Η αρχή της επαλληλίας τι λέει; Αναφέρεται μόνο στις απομακρύνσεις και όχι στις ταχύτητες;-
Καλή χρονιά. Ο προβληματισμός μου αφορά στον τρόπο που το έγραψα, διαφορίζοντας. Θεωρητικά, οι της υγείας δεν το γνωρίζουν. Ίσως θα έπρεπε να ξεκινήσω απευθείας αθροίζοντας ταχύτητες;
-
-
-
Καλησπέρα Νώντα.
Το είδα επισταμένως και μπορώ να πω ότι για το τμήμα ύλης
που αναφέρεται έχεις θέματα αξιόλογα για εξέταση ,
με “ριγμένες” βέβαια τις κρούσεις (εν γνώσει σου για κάποιο λόγο υποθέτω) .
Μου άρεσε το Δ και ιδιαίτερα το Δd) ερώτημα που νομίζω για την κατανόηση των προσήμων καλό θα είναι ο εξεταζόμενος να κάνει τις γραφικές παραστάσεις των U και Κ σε σχέση με τον t και σε συνδυασμό με το στρεφόμενο άνυσμα θα δει με σιγουριά τα + και – . Νομίζω στις λύσεις σου για το ερώτημα d) κάποιο πρόσημο δεν είναι εντάξει ,όμως το πρόσημο στο αποτέλεσμα …ορθό.
Βλέπω σαν έλλειμα το ότι δεν ζητάς μια παράσταση μα και ούτε δίνεις για επεξεργασία .
Να είσαι καλά-
Πράγματι δάσκαλε, οι κρούσεις ήταν ρηγμενες διότι εξετάστηκαν πρόσφατα. Ναι ένα πρόσημο είναι λάθος στις λύσεις, θα διορθωθεί. Ως προς την παράσταση τώρα: το αρχικό Β3 ήταν άλλο, και είχε διάγραμμα υδροστατικής πίεσης-βαθους με σκοπό την αναγνώριση του των υγρών. Αλλά σκέφτηκα πως δεν έχω εξετάσει ποτέ αρχή της ανεξαρτησίας σε ταχύτητες.. Ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις!
-
-
-
Ο/η Νώντας Κατσάρας σχολίασε το άρθρο 1η Γραπτή Εξέταση στο Μαγνητικό Πεδίο 2021-22 πριν από 4 έτη, 6 μήνες
Πολύ όμορφο διαγώνισμα το οποίο χρησιμοποιήθηκε και από εμένα χθες.
-
Ο/η Νώντας Κατσάρας σχολίασε το άρθρο Καλοτάξιδο Διονύση!!! πριν από 4 έτη, 6 μήνες
Αυτή τη σκέψη την έχω κάνει καιρό τώρα. Έτσι κι αλλιώς στο εγχειρίδιο που μοιράζω στους μαθητές μου έχω αποκλειστικά υλικό από το…υλικό, με αναφορά στο εξώφυλλο, προφανώς. Δηλώνω πρόθυμος να συμβάλλω αν όντως το θελήσουμε.
-
Ο/η Νώντας Κατσάρας σχολίασε το άρθρο Θέματα Πανελλαδικών εξετάσεων στη Φυσική 2021 πριν από 4 έτη, 10 μήνες
Αυτή την εντύπωση έχω κι εγώ. Ευχαριστώ!
-
Ο/η Νώντας Κατσάρας σχολίασε το άρθρο Θέματα Πανελλαδικών εξετάσεων στη Φυσική 2021 πριν από 4 έτη, 10 μήνες
Πάντως είναι απορίας άξιο πως γίνεται να γράφεις τόσα πολλά, να δίνεις κ σχήμα, και πάλι να μην είσαι σαφής.
- Φόρτωσε Περισσότερα
Καλησπέρα Επαμεινώνδα. Με μέτρο το διαγώνισμα σου, μου άρεσε.
Το Δ θέμα μου άρεσε, συνδυασμός κεφαλαίων!
Το θέμα Γ είναι όπως πρέπει να είναι τα θέματα τύπου Γ, σύμφωνα με το Προεδρικό διάταγμα.
Πολύ ωραία βρίσκω και τα θέματα Α και Β.
Μια μικρή ένσταση στο Α1:
Προφανώς θεωρείς ως σωστή τη (γ). Όμως λες στην εκφώνηση “κατά τη διάρκεια της κεντρικής ελαστικής κρούσης”
μέρος της κινητικής ενέργειας μετατρέπεται σε ενέργεια ελαστικής παραμόρφωσης, άρα δεν διατηρείται η κινητική ενέργεια του συστήματος, αλλά η μηχανική.
Μήπως η διατύπωση να ήταν”Σε μια ελαστική κρούση δύο μικρών σφαιρών διατηρείται η ορμή και η κινητική ενέργεια”;
Να είσαι καλά.
Σωστό, ευχαριστώ!
Πρόδρομε γιατί προδικάζεις ως σωστή την γ) και όχι την α) αφού η γ) είναι λάθος σύμφωνα με το λόγο που λες;
Καλησπέρα Νώντα.
Μ’αρέσανε και μένα τα θέματα ,…ιδιαίτερα το Β2 (στο οποίο αρχικά ξέχασα τη ροπή του βάρους).
Στο Β3 είπα στην 1η περίπτωση η Κ αμέσως μετά είναι ολική ενέργεια Ε1 και είναι μικρότερη των άλλων περιπτώσεων γιατί η κρούση στις άλλες θα αποδώσει ίδια Κ αλλά η θέση ισορροπίας θα αλλάξει, άρα η ενέργεια θα έχει και το όρο U=kx^2/2
Σωστή η α)
Μήπως να είχες την β) έτσι Ε1<Ε3<Ε2 ώστε να παίξουν με τη σχέση των Ε2 και Ε3
Να είσαι καλά και πάντα δραστήριος
Ευχαριστώ δάσκαλε! Στο Β2 έχω την εντύπωση πως θα την πατήσουν και στην κατανομή της μάζας, οπότε είναι μια ευκαιρία να ξεκαθαρίσουν κάποια βασικά..