Το ρολόι του Epstein και το παράδοξο των διδύμων.

Με το ρολόι του Epstein έχω ξαναασχοληθεί.

Όποιος το έχει διαβάσει, ας πάει απ’ ευθέιας στο παράδοξο των διδύμων.

Η παρουσίαση του παραδόξου δεν περιέχει μαθηματικές σχέσεις.

Συνέχεια:

(Visited 449 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
23 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Ραμαντάς Άρης
4 μήνες πριν

Έχω γκουγκλαρει 1000 φορές “παράδοξο διδύμων” twins paradox” κλπ συναφή. Έχω δει όλα τα κανάλια στο YouTube, έχω βρει 1000 διαφορετικές απόψεις… ε αυτό δεν το περίμενα. Ρε που τα σκέφτηκε ο τύπος όλα αυτά, φοβερό σενάριο. Ενώ βοηθά στη διαισθητική κατανόηση του φαινομένου, δεν μπορώ να αποφασίσω ακόμα αν στέκει και σαν επιστημονική εξήγηση. Η ειδική σχετικότητα πάντως μια χαρά λύνει το πρόβλημα.

Ραμαντάς Άρης
4 μήνες πριν

Γιάννη χρόνια σου πολλά. Το πρόβλημα σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να το συνδέσουμε με ΓΘΣ, ας πούμε ότι είναι υπερηρωας ο ταξιδιώτης και πηδαει μέσα στο διαστημόπλοιο καθώς περνάει από τη γη, μετά πηδαει στον πλανήτη, κάνει αναστροφή το διαστημόπλοιο και τον μαζεύει. Τέλος με τη ΓΘΣ. Το πρόβλημα δεν είναι βεβαίως ούτε το τι βλέπει ο ακίνητος στη γη, απλή εφαρμογή. Το πρόβλημα είναι η λύση από τη σκοπιά του ταξιδιώτη η οποία μόνο με άλλο χωροχρονικό διάγραμμα προκύπτει.

Χριστόπουλος Γιώργος

Χρόνια πολλά Γιάννη και με υγεία !
Πολύ όμορφη περιγραφή !

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
4 μήνες πριν

Χρόνια πολλά και από εδώ Γιάννη.
Συμφωνώ με το Γιώργο, για την όμορφη περιγραφή, αλλά θέλει και δεύτερη ανάγνωση…
Μια ξεχωριστή ματιά!

Παναγιώτης Κουμαράς

Χρόνια πολλά Γιάννη, με υγεία, ευτυχία και παραγωγικότητα.
Μου άρεσε η περιγραφή

Επαμεινώνδας Κατσάρας

Τι ωραίο!

Αρης Αλεβίζος
Αρχισυντάκτης
4 μήνες πριν

Καλημέρα Γιάννη.
Είναι η πιο ελκυστική και ευχάριστη προσπάθεια ερμηνείας του φαινομένου που έχω δει.
Όμως και το
«Υπάρχει και ο άλλος δρόμος.
-Ισχύουν  οι μετασχηματισμοί Λόρεντζ, αποδείξατε  ότι ο χρόνος διαστέλλεται.»
Δηλαδή η παραμονή στον αυστηρό φορμαλισμό  έχει την αξία του, νομίζω. 

Αρης Αλεβίζος
Αρχισυντάκτης
4 μήνες πριν

“Σε ένα μαθητή Λυκείου πρέπει να παρουσιαστούν οι ανατρεπτικές ιδέες της Σχετικότητας με απλό τρόπο.”

Ποιος θα διαφωνήσει γενικά με αυτό Γιάννη

μου.

 

Το πρόβλημα είναι ότι η εκλαΐκευση

πρέπει να γίνεται από ανθρώπους που κατέχουν πολύ καλά το αντικείμενο ώστε να

μπορέσουν να δώσουν την ουσία φαινομένων που αντίκεινται στην γήινη

καθημερινότητα και πρακτική με εικόνες και περιγραφές που θα βοηθάνε τα παιδιά

στο να κατανοήσουν όσο γίνεται καλλίτερα το φαινόμενο, χωρίς να

“προδίδουν” την ουσία του, που δεν έχει αντίστοιχο στην καθημερινή

του εμπειρία.

Άντε να τους πεις πως ένα καθημερινό

αντίστοιχο του φαινομένου σήραγγας είναι ένας άνθρωπος να προσπαθεί να

περάσει από το ένα δωμάτιο στο άλλο μέσα από τον τοίχο και ότι υπάρχει σίγουρα

πιθανότητα να βρεθεί στο άλλο δωμάτιο χωρίς να τσακιστεί ο ίδιος και χωρίς να

γκρεμιστεί ο τοίχος.

Θυμάμαι ότι στα νιάτα μας υπήρχε ένα μόνο

βιβλίο εκλαΐκευτικό για την σχετικότητα γραμμένο από τους Landau και Lifsitch

και μετά ήρθε ένα γραμμένο από τον ίδιο τον Heisenberg.

Σήμερα υπάρχουν αρκετά γραμμένα με προσοχή

από τους ίδιους τους ερευνητές τα οποία οι συγγραφείς και οι δάσκαλοι μπορούν

να συμβουλεύονται.

Ξενοφών Στεργιάδης
4 μήνες πριν
Απάντηση σε  Αρης Αλεβίζος

Γιάννη χρόνια πολλά και από εδώ. Όμορφη παρουσίαση και ιδιαίτερα προσιτή.
Σε σχέση με το γηραιότερος και νεώτερος καλό είναι να διευκρινιστεί ότι και ο Κοσμάς και ο Δαμιανός βιώνουν την ίδια “ποσότητα ζωής”. (Ο κινούμενος Δαμιανός ανοιγοκλείνει τα μάτια του πιο αργά.)
Να είσαι καλά.

Αρης Αλεβίζος
Αρχισυντάκτης
4 μήνες πριν

Σωστή βέβαια η παρατήρηση του Ξενοφώντα (καλησπέρα Ξενοφών).
Μετά λοιπόν το παράδοξο των διδύμων -όχι ο τάδε βλέπει τον άλλον γέρο όχι ο άλλος αυτόν-.θα πρέπει να τους τονίσουμε ότι:
Το να ταξιδέψετε γρήγορα (ειδική σχετικότητα) ή το να μείνετε σε έναν πολύ πυκνό πλανήτη (γενική σχετικότητα) δεν θα σας κάνει να ζήσετε πιο πολύ. Για τα κύτταρά σας ένα δευτερόλεπτο δικό σας θα είναι ένα δευτερόλεπτο, μια ημέρα θα είναι μια ημέρα. Ο προσωπικός σας χρόνος και η γήρανσή σας δεν θα επιβραδυνθούν δεν θα ζήσετε πιο πολύ.
Άλλοι άνθρωποι μπορεί να σας δουν να ζείτε πιο πολύ από όσο εκείνοι.

Αυτές θα είναι καθημερινές καταστάσεις που θα αντιμετωπίζουμε με την εισαγωγή της λεγόμενης μοντέρνας φυσικής (σχετικότητα, κβαντική φυσική)

Ξενοφών Στεργιάδης
4 μήνες πριν
Απάντηση σε  Αρης Αλεβίζος

Καλησπέρα Άρη, χρόνια πολλά με υγεία. Έτσι είναι, ο βιολογικός χρόνος δεν αλλάζει.
Σε σχέση με το ενδεχόμενο διδασκαλίας της λεγόμενης μοντέρνας φυσικής, θυμίζω ότι και στην προηγούμενη νομοθέτηση νέου αναλυτικού προγράμματος(2015) είχαν συμπεριληφθεί τα θέματα αυτά ,αλλά ποτέ δεν εφαρμόστηκε το νέο πρόγραμμα.
Από την άλλη μεριά , όταν γίνεται σαφές ότι το ενδιαφέρον κατά την διάρκεια των εγκύκλιων σπουδών στρέφεται στην απόκτηση δεξιοτήτων και στο νέο πρόγραμμα σπουδών του Φυσικού τμήματος στο ΕΚΠΑ, η μηχανική ΙΙ, η κβαντομηχανική ΙΙ και η στερεά κατάσταση έγιναν προαιρετικά μαθήματα( το νέο πρόγραμμα ήδη ισχύει) , μάλλον αντιφατικό μου φαίνεται το εγχείρημα.

Αρης Αλεβίζος
Αρχισυντάκτης
4 μήνες πριν

Μπα σε καλό σου Ξενοφώντα, που είδες την αντίφαση. Την ώρα που ετοιμάζεις να βάλεις καινούργια ύλη στην δευτεροβάθμια την ίδια ώρα την ύλη αυτή να την κάνεις προαιρετική στους μέλλοντες καθηγητές.
“Όλα καλά όλα ανθηρά” που έλεγε ο αείμνηστος Βέγγος.