Μείωση των εξεταζόμενων μαθημάτων 2018 – 19

 

Μείωση του αριθμού των εξεταζόμενων μαθημάτων και αλλαγές στον τρόπο εξέτασης των μαθητών του Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2018 – 2019

Η μείωση του αριθμού των εξεταζόμενων μαθημάτων και οι αλλαγές στον τρόπο εξέτασης των μαθητών του Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2018 – 2019 περιλαμβάνονται στο ενημερωτικό έγγραφο που απέστειλε το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και στα Λύκεια της χώρας. Οι τροποποιήσεις στην αξιολόγηση των μαθητών θα περιλαμβάνονται στο νέο Προεδρικό Διάταγμα που θα εκδοθεί. Ειδικότερα:

Α΄ Ημερήσιου και Α΄ Εσπερινού ΓΕΛ: Μείωση εξεταζόμενων μαθημάτων σε 8 από 13

Η ομάδα Α’ περιλαμβάνει τα μαθήματα Γενικής Παιδείας που εξετάζονται γραπτώς στις προαγωγικές εξετάσεις και είναι τα εξής:

  • Ελληνική Γλώσσα (Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία και τρίωρη συνεξέταση των κλάδων Νέα Ελληνική Γλώσσα και Νέα Ελληνική Λογοτεχνία),
  • Μαθηματικά (Άλγεβρα και Γεωμετρία),
  • Ιστορία,
  • Φυσικές Επιστήμες (μόνο οι κλάδοι Φυσική και Χημεία),
  • Πολιτική Παιδεία (Οικονομία, Πολιτικοί Θεσμοί & Αρχές Δικαίου και Κοινωνιολογία)

Η ομάδα Β’ περιλαμβάνει τα υπόλοιπα μαθήματα Γενικής Παιδείας και τα μαθήματα Επιλογής, τα οποία δεν εξετάζονται γραπτώς στις προαγωγικές εξετάσεις.

Β΄ Ημερήσιου και Β΄ Εσπερινού ΓΕΛ: Μείωση εξεταζόμενων μαθημάτων σε 6 από 16 στο Ημερήσιο και από 14 στο Εσπερινό

Η ομάδα Α’ περιλαμβάνει τα μαθήματα που εξετάζονται γραπτώς στις προαγωγικές εξετάσεις και είναι τα εξής:

Γενικής Παιδείας

  • Ελληνική Γλώσσα (μόνο οι κλάδοι Νέα Ελληνική Γλώσσα και Νέα Ελληνική Λογοτεχνία σε τρίωρη συνεξέταση),
  • Ιστορία,
  • Φυσικές Επιστήμες (μόνο ο κλάδος Βιολογία),
  • Μαθηματικά (μόνο ο κλάδος Άλγεβρα για τους μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών),
  • Σύγχρονος Κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία (μόνο για τους μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών),

και τα μαθήματα Ομάδων Προσανατολισμού.

Η ομάδα Β’ περιλαμβάνει τα υπόλοιπα μαθήματα Γενικής Παιδείας, τα οποία δεν εξετάζονται γραπτώς στις προαγωγικές εξετάσεις.

Γ΄ Εσπερινού ΓΕΛ (4ετούς φοίτησης): 6 εξεταζόμενα μαθήματα

Η ομάδα Α’ περιλαμβάνει τα μαθήματα που εξετάζονται γραπτώς στις προαγωγικές εξετάσεις και είναι τα εξής:

Γενικής Παιδείας

  • Ελληνική Γλώσσα (μόνο οι κλάδοι Νέα Ελληνική Γλώσσα και Νέα Ελληνική Λογοτεχνία σε τρίωρη συνεξέταση)
  • Φυσικές Επιστήμες (μόνο ο κλάδος Βιολογία)
  • Μαθηματικά (μόνο ο κλάδος Άλγεβρα για τους μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών)
  • Σύγχρονος Κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία (μόνο για τους μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών)

και τα μαθήματα Ομάδων Προσανατολισμού.

Η ομάδα Β΄ περιλαμβάνει τα υπόλοιπα μαθήματα Γενικής Παιδείας, τα οποία δεν εξετάζονται γραπτώς στις προαγωγικές εξετάσεις.

Γ΄ τάξη Ημερήσιου Γενικού Λυκείου: 4 εξεταζόμενα μαθήματα

Η ομάδα Α’ περιλαμβάνει τα μαθήματα Γενικής Παιδείας που εξετάζονται γραπτώς στις απολυτήριες εξετάσεις και είναι τα εξής:

  • Νέα Ελληνικά (με κλάδους τη Νεοελληνική Γλώσσα και τη Νεοελληνική Λογοτεχνία σε τρίωρη συνεξέταση),
  • Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής,
  • Ιστορία και
  • Βιολογία.

Η ομάδα Β’ περιλαμβάνει τα υπόλοιπα μαθήματα Γενικής Παιδείας, τα μαθήματα Ομάδων Προσανατολισμού και τα μαθήματα Επιλογής, τα οποία δεν εξετάζονται γραπτώς στις απολυτήριες εξετάσεις.

Δ΄ τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου: 4 εξεταζόμενα μαθήματα

Η ομάδα Α’ περιλαμβάνει τα μαθήματα Γενικής Παιδείας που εξετάζονται γραπτώς στις απολυτήριες εξετάσεις και είναι τα εξής:

  • Νέα Ελληνικά (με κλάδους τη Νεοελληνική Γλώσσα και τη Νεοελληνική Λογοτεχνία σε τρίωρη συνεξέταση),
  • Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής,
  • Ιστορία και
  • Βιολογία.

Η ομάδα Β’ περιλαμβάνει τα υπόλοιπα μαθήματα Γενικής Παιδείας και τα μαθήματα Ομάδων Προσανατολισμού, τα οποία δεν εξετάζονται γραπτώς στις απολυτήριες εξετάσεις.

Σημειώνεται, τέλος, ότι σε όλες τις τάξεις του Ημερησίου και του Εσπερινού Γενικού Λυκείου διενεργούνται στα μαθήματα όλων των Ομάδων δύο υποχρεωτικές ωριαίες γραπτές δοκιμασίες, μία κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου και μία κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου με εξαίρεση τα μαθήματα Φυσική Αγωγή και Ερευνητικές δημιουργικές δραστηριότητες στα οποία δεν διενεργείται καμία γραπτή δοκιμασία.

Αν υπάρχει αντικειμενικό πρόβλημα, και η ωριαία γραπτή δοκιμασία του πρώτου τετραμήνου δεν πραγματοποιηθεί στο πρώτο τετράμηνο, τότε διενεργούνται και οι δύο ωριαίες γραπτές δοκιμασίες στο δεύτερο τετράμηνο.

Το ενημερωτικό έγγραφο σε μορφή pdf

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
52 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Αποστόλης Παπάζογλου
Διαχειριστής

Καλησπέρα και από εδώ. Θυμάμαι όταν ορκίστηκε ο νυν υπουργός, που χαρήκαμε επειδή είναι φυσικός…

Γιώργος Κόμης
11/10/2018 8:36 ΜΜ

Καλησπέρα.

Όπως και να το δει κανείς ζούμε ιστορικές αλλαγές. Η αποσυμφόρηση του … εξεταστικού φόρτου είναι πλέον γεγονός!!! Ακολουθεί ή έναρξη μαθημάτων στις 9 και βάλε το πρωί όπως υποσχέθηκε ο υπουργός σε επίσκεψη του στα ΕΠΑΛ διότι σύμφωνα με αξιόπιστες διεθνείς έρευνες  τα ελληνόπουλα χρειάζονται 1 ώρα τουλάχιστον περισσότερο ύπνο. Άσε που τις μεσημεριανές ώρες 1-3 δεν θα νυστάζουν καθόλου. Είναι γεγονός πάντως από ότι θυμάμαι στην τηλεόραση πρώτη φορά υπουργός παιδείας καταχειροκροτήθηκε αυθορμήτως από τα εξαντλημένα και νυσταγμένα ελληνόπουλα.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Δεν μπορώ να καταλάβω ποιος σκέφτηκε να προτείνει τα όσα βλέπω.

Ενδεικτικά:

Στην Α' Λυκείου μοιάζει η Γεωμετρία να έχει μικρότερη αξία από την Πολιτική Παιδεία! Κατέστη (όπως λέγαμε) παλιά δευτερεύον;

Η ταλαίπωρος Γεωμετρία τρώει και δεύτερη φάπα στην Β΄ Λυκείου! Μαζί με τα άλλα δευτερεύοντα όπως η Φυσική και η Χημεία!

Εξετάζεται το  "Σύγχρονος Κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία" και αυτό μόνο στους θετικούς μαθητές. Ως αντίβαρο μήπως που τους ζαλίσαμε με τα θετικά μαθήματα;

Προσπαθώ να φανταστώ τον εαυτό μου μαθητή και να μου ανακοινώνουν ότι δεν θα δώσω εξετάσεις σε Μαθηματικά, Φυσική και Χημεία αλλά στην "Αγωγή του Πολίτου". 

Ίσως κάποιοι σκέφτηκαν ότι τα θετικά μαθήματα δεν είναι τόσο ηθικοπλαστικά.

Μπαλτζόπουλος Αντώνης
Αρχισυντάκτης

Νόμος  είναι το δίκιο του τεμπέλη .

Δημήτρης Γκενές
Αρχισυντάκτης
11/10/2018 10:18 ΜΜ

Και ακόμη δεν είδαμε τίποτα

Διότι ξέρετε ότι σε αυτήν την χώρα είμαστε των ριζικών διορθώσεων….

τύπου τραμπάλας …

Η Αριστοτελική μεσότητα είναι για κυριακάτικη αμπελοφιλοσοφία πριν το γήπεδο.

Από το ένα άκρο στο άλλο.

καταργήσαμε τις περιγραφές της κατανομής Boltzmann στην κινητική θεωρία γιατί το μόνο ερώτημα που απαντούσε ήταν γιατί στη γήινη ατμόσφαιρα έχουμε Οξυγόνο αλλά όχι Υδρογόνο οπότε αφού δεν προκύπτει καλό θέμα αξιολόγησης με μαθηματική επεξεργασία "πηδάμε" την παράγραφο.

Τώρα έρχεται η αντίδραση στο σινάφι των "αξιολογητών"

Και όπως είναι γνωστό η αντίδραση συνήθως είναι πιο ακραία από την δράση 

 

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Στο σχολείο μου σήμερα εξαιρετικός συνάδελφος (και φίλος) Μαθηματικός μου έδωσε να διαβάσω ένα πολύ καλό κείμενό του. Θέμα η “επανείσοδος” της Γεωμετρίας. Του απάντησα:

-Είπατε τω βασιλεί, χαμαί πέσαι δαίδαλος αυλά…..

Παρά την απαισιοδοξία μου, δεν περίμενα το σημερινό. Η λογική “Είναι μη χρήσιμον” με παραπέμπει σε άλλες εποχές.

Και γιατί μόνο “Αγωγή του πολίτου”; Ιδιαιτέρως χρήσιμη είναι και η κυκλοφοριακή αγωγή. Γιατί να μην περιορισθούν οι Φυσικές Επιστήμες σε ένα ενιαίο 3ωρο μάθημα και να εισαχθεί ένα 2ωρο μάθημα που θα εκπαιδεύει τα παιδιά στο πως θα περνάνε το δρόμο, θα φορούν ζώνες και πως (μελλοντικά) θα κρατούν αποστάσεις από το προπορευόμενο όχημα;

Δεν είναι χρησιμότερα αυτά από τα όμοια τρίγωνα τα οποία ουδέποτε θα χρησιμοποιήσουν εργαζόμενοι ως ντιλιβεράδες και γραμματείς κτηματομεσιτικών γραφείων;

Η Φυσική τι χρειάζεται σε καμαριέρες ρεντρουμάδικων; Πες τους δυο σταράτες κουβέντες:

-Μη μιλάτε πολλή ώρα στο κινητό. Ακτινοβολεί ακτινοβολίαν επιβλαβήν.

Τι τα θες τα πολλά-πολλά περί κυμάτων και φωτονίων;

Τι την θέλεις την οργανική Χημεία; Πες τους ότι πρέπει να προστατεύουμε το περιβάλλον από τους ρύπους και ότι πρέπει να περνάμε τις γριές απέναντι.

Αλλά τι περιμένεις από Φυσκικομαθηματικούς συντεχνιαστές;

Εμμανουήλ Λαμπράκης

Καλησπέρα σε όλους

laughcryinglaughcryingangryangryangry

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Οφείλω να διορθώσω λάθος μου. Η Γεωμετρία εξετάζεται στην Α'  Λυκείου.

Στην Β' περικόπηκε.

Θοδωρής Βαχλιώτης
11/10/2018 11:19 ΜΜ
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Διονύση, γιατί έχεις βάλεις στο στόχαστρο τη Βιολογία; Είπαμε, η Φυσική ήταν η επιστήμη του 20ου αιώνα. Η επιστήμη του 21ου, μετά τις ραγδαίες εξελίξεις στον τομέα κυρίως της γενετικής, είναι η Βιολογία! (Η Χημεία ας ελπίσουμε ότι θα είναι του 22ου!). Στο κάτω-κάτω, η φυσική εξετάζεται τόσο στην Α λυκείου όσο και στον Προσανατολισμό τη Β. Η Βιολογία στη Β γενικής και στη Γ λυκείου. Ισορροπία! Τι να πει και η κακομοίρα η Χημεία που εξετάζεται μόνο στην Α; (πάλι καλά, γιατί θα έφευγα για Γυμνάσιο…)

Τάσος Γκότσης
11/10/2018 11:40 ΜΜ

Είμαι ένας νέος Φυσικός (28 χρονών) και φέτος διανύω την τρίτη χρονιά που εργάζομαι σε φροντιστήριο.

Δε θα κρύψω ότι η πρώτη μου αντίδραση με το που διάβασα το άρθρο ήταν "συντεχνιακή"…."Αμάν, θα χάσω το τμήμα Φυσικής Γενικής Β που έχω φέτος"

Έπειτα όμως σκέφτηκα το εξής (τρομακτικό)… Με το νέο σύστημα ένας πρωτοετής Ηλεκτρολόγος Μηχανικός θα έχει εξεταστεί για τελευταία φορά στον ηλεκτρισμό (κατά συνέπεια,θα έχει ασχοληθεί σοβαρά τελευταία φορά) στη Γ' Γυμνασίου…

 

Εμμανουήλ Λαμπράκης

Διονύση καλημέρα

Συμφωνώ απόλυτα με ότι λες.

 

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης
12/10/2018 10:47 ΠΜ

Καλημέρα συνάδελφοι. Γράφω από τη στάνη, συγγνώμη το σχολείο ήθελα να πω. Στη στάνη οι αρμοδιότητες είναι ξεκάθαρες και για το βοσκό και για τα σκυλιά και για τα πρόβατα. Στο σχολείο είναι θολά όλα. Η αρμοδιότητα ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ(=τηλεφωνητής, ψυχολόγος, κοινωνιολόγος, γιατρός, αστυνομικός κ.λ.π.) π.χ. είναι ανώτερη από το ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΦΥΣΙΚΟΣ. Απασχολούμε απλώς τους μαθητές. Δε χρειάζεται να τους μορφώσουμε. Φέτος για πρώτη φορά άκουσα από έναν μαθητή της Α΄και μια μαθήτρια της Β΄ότι ο ΉΛΙΟΣ ΓΥΡΙΖΕΙ γύρω από τη Γη! Δεν το θεωρώ αστείο γιατί τα παιδιά δεν έκαναν πλάκα. Μαθήτριά μου που μπήκε στο ΑΤΕΙ Πολιτικών Μηχανικών Πάτρας, μου έλεγε πως ο καθηγητής έφαγε δίωρο για να εξηγήσει στους "φοιτητές" τι είναι τα φυσκά μεγέθη… Η απαξίωση είναι οργανωμένη και οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην υποβάθμιση των νέων επιστημόνων. Και δεν πρέπει να τσιμπάμε και να συγκρίνουμε μεταξύ μας τις ώρες μας. Όλα τα μαθήματα είναι χρήσιμα στο βαθμό που αναλογεί στο καθένα.

Πάω για μάθημα. Έχω Φυσική Β΄Γενικής…