Στην άδεια πόλη, τον 15αύγουστο, χωρίς περισπασμούς από οχήματα και αγχωμένους συμπολίτες, διευκολύνεται η βόλτα στο κέντρο και η παρατήρηση γίνεται με άλλο μάτι.
Ιπποκράτους, δίπλα στο Χημείο της Σόλωνος
Από τα πιο παλιά βιβλιοπωλεία που εστιάζουν σε βιβλία θετικών επιστημών
Πάρκινγκ εκεί κοντά, στην Ζαλόγγου, παράλληλη της Σόλωνος
Φαρμακείο στην Νίκης, στο Σύνταγμα.
Στην Ηλιουπόλεως, απέναντι από το Πρώτο Νεκροταφείο.
Και η ταυτότητα της αναπαράστασης.
Καλό Δεκαπενταύγουστο σε όλους!
Χρόνια πολλά Παναγιώτη!
Χρόνια πολλά Μαρία!
τα σύμβολα της επιστήμης και της αριστείας στους δρόμους
στους δρόμους υπάρχουν αναφορές στα ισχυρότερα σύμβολα της επιστήμης του 20ου,
δηλαδή στο ατομικό μοντέλο του Μπορ όπως εδώ, εκεί και πάρα πέρα και στη δομή του μακρομόριου του γενετικού υλικού, όπως στο στένσιλ στα Πετράλωνα
στην επόμενες φωτογραφίες το μοντέλο του Μπορ,
στην μπαγκαζιέρα δίκυκλου
που κάνει σέρβις απολυμάνσεων
και στο Θέρμο Τριχωνίδας
στο δρόμο επίσης απαντήσαμε την Κβαντική Δυναμική σε μέρος απροσδόκητο
συναντήσαμε όμως και περίπτωση με … τα πάντα όλα
το μοντέλο του Μπορ αντάμα με την αναπαράσταση του dna να γεφυρώνουν με αναφορά στην κβαντική θεώρηση της ύλης
και όλα τα προηγούμενα να συνοδεύονται με τίτλους αριστείας
απ’ την ανατολική πλευρά των ΗΠΑ, το Ντέλαγουερ, μέχρι την μακρινή δύση, το Μπέβερλι Χιλς!
ένα βαρύ βιογραφικό, όπως λένε,
που υπόσχεται, τι άλλο;
θεραπείες και ευεξία
Αυτά είναι διδακτορικά και αυτή είναι Αριστεία!!!
Όχι παίξε γέλασε…
Άσμα:
δυό οι αριστείες Διονύση
αυτές στο σπίτι, στις σχολικές τάξεις, στα γραφεία, στα εργοτάξια και στους δρόμους
που δεν χρειάζεσαι βοήθεια για να τις αναγνωρίσεις
και εκείνες που πιστοποιούνται στις “πασαρέλες αριστείας”
που δε λέω, τις διασχίζουν και αυθεντικά αστέρια
αλλά είναι αυτές οι δεύτερες που κυοφορούν αυτά που βγάζουν μάτι
με ντιτζέι Γιάννη-μπρο
ωδές
και ρετρό και προχώ
«τίγκα βιογραφικά, μ’ άλφα στερητικά» που λέει και μια ψυχή…
«τίγκα βιογραφικά, μ’ άλφα στερητικά»
Τέλειο!!!
Η αρχή της αβεβαιότητας στην πράξη….τείνοντας στην αβεβαιότητα με πιθανότητα ένα.
ο συνονόματος αυτού που
” έπινε μικρές αλλά μη θανατηφόρες δόσεις δηλητηρίου, επειδή φοβόταν μήπως τον δηλητηριάσουν. Με αυτό τον τρόπο κατάφερε να αποκτήσει ανοσία….”
έχει κι αυτή η Αρχή κακοπάθει απ’ τους ιεραπόστολους της νιουέϊτζ μεταφυσικής
In the early 1970s New Age culture began to incorporate ideas from quantum physics, beginning with books by Arthur Koestler, Lawrence LeShan, and others which suggested purported parapsychological phenomena could be explained by quantum mechanics (εδώ)
Καλημέρα και από εδώ.
Γιώργο πολύ ενδιαφέρουσα η ανάρτηση που άνοιξες και το πώς την ενημερώνεις.
Καλό είναι να ξέρουμε “πού και πώς κινείται” η κατάσταση έξω σε σχέση με τη φυσική και να μην είμαστε αποκομμένοι.
Τελικά η κβαντική τρέλα πουλάει πολύ!
Κρατάω τη φράση του Χρήστου “τείνοντας στην αβεβαιότητα με πιθανότητα ένα” και θα τη χρησιμοποιώ.
ούριοι άνεμοι
ο Παναγιώτης Βασιλάκης – Takis (1925 – 2019), είναι ένας απ’ τους γνωστότερους διεθνώς γλύπτες, που επέτρεψαν κίνηση στις κατασκευές που εμπνεύστηκαν
παρότι αυτοδίδακτος, ασχολήθηκε με την περίπτωσή του το New Scientist, με το άρθρο “The sounds of tomorrow”, December 22, 1966
ενώ εφάρμοσε τις ιδέες του για τα μαγνητικά γλυπτά ως συνεργάτης στο ΜΙΤ, το 1969
επίσημα από αύριο, τα αιολικά του σινιάλα θα στροβιλίζονται στο Κ.Π. Σ. Νιάρχος
κάποιες σημερινές εικόνες απ’ την υπαίθρια έκθεση
ούριοι άνεμοι για τις κινητικές κατασκευές
ακόμα πιο ευνοϊκοί για τους αυριανούς διαγωνιζόμενους!
κβαντικά γλυπτα, Voss-Andreae
ο Julian Voss-Andreae, που γεννήθηκε το 1970 στο Αμβούργο είναι γλύπτης που εμπνέεται απ’ τις σπουδές του στην επιστήμη
σπούδασε Πειραματική Φυσική στα πανεπιστήμια του Βερολίνου, του Εδιμβούργου και της Βιέννης σχετικά με την κβαντική συμπεριφορά της ύλης σε καταστάσεις μεγαλύτερες απ’ αυτές των μεμονωμένων ατόμων, εργαζόμενος με το φλουορένιο με 60 άτομα άνθρακα. Εδώ η συνεισφορά του σ’ αυτή την περιοχή της Φυσικής
ωριμάζοντας επέλεξε να σπουδάσει γλυπτική στο Pacific Northwest College of Art, με τις σπουδές στη Φυσική να αποτελούν τη βασική πηγή έμπνευσης
παίρνοντας παράλληλα αφορμές απ’ την εξελικτική Βιολογία
το γλυπτό εμπνέεται απ’ την αναπαράσταση του siRNA που προστατεύει το κύτταρο από επιθέσεις εξωγενών mRNA
οι τρεις όψεις το «κβαντικού ανθρώπου»
με τον άνθρωπο συγκροτημένο από κομμάτια που δημιουργούν συμπαγείς και διαφανείς αναπαραστάσεις του αντικειμένου, ανάλογα με την οπτική γωνία που βλέπει ο θεατής
στο βίντεο ο γλύπτης αναλύει τον σχεδιασμό και την υλοποίηση της εγκατάστασης
η επόμενη συλλογή με τίτλο «spin family»
δεν απαιτεί ιδιαίτερες διευκρινήσεις
η φωτογράφηση του καθηγητή του στο Πανεπιστήμιο της Βιέννης, Anton Zeilinger, κρατώντας το γλυπτό που αναπαριστά το κύριο ερευνητικό υλικό της ομάδας που διευθύνει, δηλαδή το μόριο του φλουορένιο C60,
μάλλον ως επικύρωση της επιστημονικής κοινότητας στο έργο του Voss-Andreae θα πρέπει να εκληφθεί
για τα υπόλοιπα οι τεχνοκριτικοί,
αλλά κυρίως τα αισθητικά γούστα του καθενός
προφανώς τα έργα του Voss-Andreae δεν διαπιστώθηκε μέχρι σήμερα να έχουν κάποια “κβαντική θεραπευτική δράση”
προτομές των εξ Άνδρου «ορμωμένων περί την επιστήμην» – 1
… όπως αναγράφουν τα πτυχία αποφοίτησης των ώριμων υλικονετιστών, απ’ τα ελληνικά πανεπιστήμια
στην πλατεία Θεόφιλου Καΐρη, στην είσοδο του «Κάτω Κάστρου», εκεί στο άνοιγμα με τις σκιερές αρσενικές μουριές, δεσπόζει η προτομή του πάνω σε μαρμάρινη βάση, ψηλή πάνω από τρία μέτρα
μεταφέρω από το 1821: στα ίχνη των επετείων
υπήρξε τουλάχιστον ένα πρόσωπο που έφερε το σχήμα του Ορθόδοξου Ιερωμένου και συνδύαζε το πνεύμα του Διαφωτισμού με σπουδές Παιδαγωγικών στην Ελβετία, Φυσικών Επιστημών & Ιατρικής στην Πίζα και Φιλοσοφίας στο Παρίσι, την εμπειρία στη διεύθυνση σχολών όπως η Ευαγγελική Σμύρνης και η Ακαδημία Κυδωνιών, τη συμμετοχή του ως εκλεγμένος εκπρόσωπος σε Εθνοσυνελεύσεις, ενώ βασανίστηκε μέχρι το μαρτυρικό τέλος απ’ τα πολεμικά τραύματα κατά την εκστρατεία του Ολύμπου το 1822. Ήταν ο Θεόφιλος Καΐρης (1784 -1853)
ο Καΐρης είχε κερδίσει τον σεβασμό των αντιμαχόμενων με την προσωπική του στάση αφού ως εντεταλμένος να προσφωνήσει τον Καποδίστρια ως πρώτο Κυβερνήτη, το 1828, του επισήμανε το αίτημα για Σύνταγμα και Νόμους, ενώ αποποιήθηκε σεμνά τον Σταυρό του Τάγματος του Σωτήρα που του απένειμε ο Όθωνας (1835) αλλά και τη θέση Καθηγητή Φιλοσοφίας στο νεόδμητο Πανεπιστήμιο Αθηνών
τέτοια ιδανικά χαρακτηριστικά συνοδεύουν «άβολες» προσωπικότητες. Ο Καΐρης επέλεξε να ιδρύσει και να διευθύνει το ορφανοτροφείο για παιδιά αγωνιστών στην πατρίδα του την Άνδρο, όπου έδωσε έμφαση στη διδασκαλία Μαθηματικών και Φυσικής αλλά παράλληλα διατύπωσε μια μυστικιστική θρησκευτική άποψη με έμφαση στην ηθική συμπεριφορά. Αυτή η τελευταία επιλογή του τον οδήγησε σε δίκες (1839 & 1852), εκτοπίσεις σε μονές με εχθρικό περιβάλλον και πέθανε στη φυλακή της Σύρου αμέσως μετά την τελευταία καταδίκη του. Αυτή η καταδίκη αντιμετωπίστηκε εκ των υστέρων ως κακοδικία
λίγο πιο κάτω απ’ την Πλατεία Καΐρη, στο εσωτερικό του «Κάτω Κάστρου», πάνω απ’ το «Παραπόρτι», το σπίτι που γεννήθηκε
η πνευματική Άνδρος εκτός απ’ το μεγάλης προβολής Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή υπηρετείται και απ’ την Καΐρειο Βιβλιοθήκη, που φιλοξενεί σχεδόν 3.000 τόμους από την ιδιωτική συλλογή του Θεόφιλου Καΐρη και καθοδηγεί συνέδρια, πολιτιστικές και οικολογικές δράσεις
η Άνδρος ακολούθησε τον Καΐρη στις αντισυμβατικές για την εποχή τους φιλοσοφικοθρησκευτικές απόψεις του και του συμπαραστάθηκε στις ταλαιπωρίες που υπέστη απ’ τις εκκλησιαστικές και τις πολιτικές αρχές
ένα απόσπασμα που επιχειρεί ερμηνεία αυτής της συμπαράστασης των ντόπιων, απ’ τον Φιλικό, παλαιό Διαφωτιστή αλλά εν εντέλει συντηρητικό επικριτή της απόσχισης απ’ το Πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ελλάδος,
τον Κωνσταντίνο Οικονόμο τον εξ Οικονόμων (1780-1857), παλαιό θαυμαστή του Καΐρη, αλλά στα κρίσιμα, σφοδρό κατήγορο
… σα ν’ ακούω τον τύπο επιχειρηματολογίας που πρυτανεύει στα σημερινά ΜΜΕ αλλά και στα χείλη συμπολιτών, υπέρ της κατάργησης περιφερειακών πανεπιστημιακών τμημάτων
δε λέω ότι η κρίση του εξ Οικονόμων είναι “αρχαιολογικό επίγραμμα”, κουβαλάει όμως τις ρυτίδες των 170 χρόνων
προτομές των εξ Άνδρου «ορμωμένων περί την επιστήμην» – 2
στην αντίθετη απ’ το «Παραπόρτι» πλευρά της χερσονήσου που οικοδομήθηκε η Χώρα της Άνδρου, στο «Νειμποριό», αντικρίζεις την προτομή του Μιχάλη Δερτούζου (1936 – 2001) με φόντο τον φάρο Τουρλίτη
αντιγράφω απ’ το αφιέρωμα των doodle της Google, του 2018
γεννήθηκε στην Αθήνα, ήταν γιος του Λεωνίδα Δερτούζου, αξιωματικού του Πολεμικού Ναυτικού, αποφοίτησε από το Κολλέγιο Αθηνών και στη συνέχεια σπούδασε και έκανε καριέρα στις ΗΠΑ. Μεταξύ άλλων, υπήρξε σύμβουλος της αμερικανικής και της ελληνικής κυβέρνησης σε θέματα τεχνολογίας, ενώ αγωνίσθηκε για ένα διαδίκτυο στην υπηρεσία του ανθρώπου
υπήρξε διακεκριμένος καθηγητής και διευθυντής του Εργαστηρίου Επιστήμης Υπολογιστών του Πανεπιστημίου MIT των ΗΠΑ
ήταν πρωτοπόρος σε πολλούς τομείς της νέας τεχνολογίας, μεταξύ των οποίων στην ανάπτυξη του Παγκόσμιου Ιστού (Web), κάτι που έχει αναγνωρίσει και ο «πατέρας» του Ιστού, ο Βρετανός Τιμ Μπέρνερς Λι
η καταγωγή της πατρικής οικογένειας απ’ την Άνδρο ήταν η αφορμή που φιλοτεχνήθηκε η προτομή και μετονομάστηκε η πλατεία Μονοπωλείου μπρος απ’ την προτομή, σε πλατεία «Μιχάλη Δερτούζου»
παραθέτω, χωρίς να έχω κατορθώσει να το διασταυρώσω, ένα απόσπασμα απ’ το πορτραίτο του Δερτούζου που συνέθεσε ο δημοσιογράφος Τάσος Οικονόμου στην «Καθημερινή» της 27.08.2011
το ρισκάρω γιατί παραπέμπει υπαινικτικά σε μια εξαιρέσιμη αλλά ιδιαίτερα αισιόδοξη εκδοχή της ζωής
… σε ένα βρεφοκομείο της πρωτεύουσας, ο Μιχάλης Δερτούζος παίρνει την πρώτη του ανάσα. Η βιρτουόζος πιανίστρια και ο ναύαρχος σύζυγός της θα αγκαλιάσουν την τρυφερή ύπαρξή του, έχοντας τη συγκίνηση ζωγραφισμένη στα πρόσωπά τους. Για αυτούς τους δύο ανθρώπους, πολλά χρόνια αργότερα, ο Μιχάλης έκανε 200 ταξίδια στην Ελλάδα, από τη μόνιμη κατοικία του στις ΗΠΑ …