Με ποιο κεφάλαιο ξεκινάμε τη διδασκαλία της Φυσικής στη Γ’ Λυκείου;

 

Αγαπητοί συνάδελφοι, την Δευτέρα στις 10/9/19 είχαμε μια πρόσκληση από το ΠΕ.Κ.Ε.Σ. της περιοχής μας, για την ενημέρωση όσον αφορά την ύλη της φυσικής της Γ’ λυκείου, όπως όλοι οι ΠΕ04 ανά την επικράτεια πιστεύω. Η ενημέρωση αφορούσε την ύλη που πρόκειται να διδαχθεί, όπως ακριβώς αναφέρεται στο γνωστό ΦΕΚ . Οι απορίες μας φυσικά εστιάστηκαν στο νέο κεφάλαιο του ηλεκτρομαγνητισμού, στο αν θα έχουμε ασκήσεις με κινήσεις ράβδων κλπ. Δεν υπήρξε όμως καμία απολύτως ενημέρωση από το ΙΕΠ και για να μην τα πολυλογώ, η όλη συζήτηση και ο προβληματισμός μας, κατέληξε κατά πλειοψηφία, στο ότι θα μπορούσαμε να ξεκινήσουμε από το κεφάλαιο των κρούσεων (όπως γινόταν τα τελευταία χρόνια) μέχρις ότου έρθουν περαιτέρω οδηγίες για την ύλη. Κάποιοι συνάδελφοι θεώρησαν φρόνιμο ότι θα ήταν καλύτερο να ξεκινήσουν με την σειρά που είναι αναγεγραμμένη η ύλη στο αντίστοιχο ΦΕΚ.

Θα ήθελα λοιπόν και τη δική σας γνώμη για το πώς πρέπει να ξεκινήσουμε, ή αν έχετε κάποια άλλη πληροφόρηση για το θέμα αυτό. Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων. Καλή σχολική χρονιά σε όλους!

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
28 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Θοδωρής Παπασγουρίδης

Βαγγέλη καλησπέρα, δεν υπάρχει καμία ενημέρωση…

Εγώ την Πέμπτη θα ξεκινήσω Η/Μ αφού πρώτα κάνω επανάληψη (;;;;;)

στο συνεχές ρεύμα….

Νομίζω είναι η λογική σειρά, όπως αυτή που δόθηκαν τα τρία (!!!!!!!)  τεύχη

Βαγγέλης Κουντούρης

καλημέρα σε όλους και καλή σχολική χρονιά στους "εν ενεργεία"

αυτό το τεύχος Β υπάρχει κάπου στο διαδίκτυο;

Βαγγέλης Κουντούρης

α, χα, το βρήκα μόνος μου! εδώ: http://ebooks.edu.gr/new/books-pdf.php?course=DSGL-C108

(κάτι δεν πάει καλά μου φαίνεται με μένα…)

Μανώλης Δρακάκης
11/09/2019 11:42 ΠΜ

Γεια σας συνάδελφοι και καλή δύναμη.

Στο 3ο Γενικό Λύκειο Χανίων  σήμερα 11/9/19 ομόφωνα αποφασίσαμε οι διδάσκοντες στην Γ' Λυκείου να αρχίσουμε την ύλη  αύριο Πέμπτη 12/9/19  στα τμήματα της Γ Λυκείου,  από τον ηλεκτρομαγνητισμό σε εφαρμογή του γνωστού ΦΕΚ.  

Πρώτα όμως,  θα κάνουμε επανάληψη στο συνεχές ηλεκτρικό ρεύμα στην οποία θα διδάξουμε και τον 2ο κανόνα του Κίρχωφ.

Διονύσης Μάργαρης
11/09/2019 11:58 ΠΜ

Καλημέρα και καλή χρονιά Μανώλη.

Να εκφράσω μια προσωπική άποψη;

Και πολύ καλά κάνετε στο σχολείο σας!

Το ΦΕΚ αλλά και τα βιβλία που πήγαν στα σχολεία δείχνουν καθαρά τη σειρά διδασκαλίας. Θα μπορούσε να ήταν διαφορετικά τα πράγματα, αν στο μεταξύ είχαμε έκδοση κάποιας εγκυκλίου που όριζε διαφορετικά τα πράγματα. Κάτι που δεν έχει βγει.

Νομίζω ότι τα φροντιστήρια του καλοκαιριού, εξαιτίας της πολιτικής αβεβαιότητας αρχικά και της αλλαγής της κυβέρνησης στη συνέχεια, "επένδυσαν" πολύ στην αλλαγή της ύλης, με αποτέλεσμα να διδάξουν κρούσεις και ταλαντώσεις, περιμένοντας τις αλλαγές…

Δεν νομίζω ότι πρέπει να συνεχίσουν στην ίδια γραμμή και τα σχολεία…

 

Βαγγέλης Κουντούρης

καλό μεσημέρι, Μανώλη

θεωρώ ότι σωστά αποφασίσατε και διότι αυτό αφήνει το ΦΕΚ να εννοηθεί, αλλά και διότι είναι πιο φυσιολογική συνέχεια της Β΄ Τάξης

όμως, εκεί στο Υπουργείο, αφού διαπιστώνουν ότι υπάρχει προβληματισμός γιατί δεν στέλνουν μια ανακοίνωση;

Μανώλης Δρακάκης
11/09/2019 12:31 ΜΜ

Διονύση και Βαγγέλη , καλό μεσημέρι.

Αυτά που γράφετε,  υπήρξαν στον πυρήνα του προβληματισμού μας.

Δεν γνωρίζω με τι σειρά δούλεψαν οι συνάδελφοι στα φροντιστήρια το καλοκαίρι , αλλά εμείς ως δημόσιο σχολείο , είμαστε υποχρεωμένοι να τηρούμε την κείμενη νομοθεσία και εν προκειμένω το ΦΕΚ.

Από την άλλη,  πράγματι έχεις δίκιο Βαγγέλη,  ο ηλεκτρομαγνητισμός έρχεται ως φυσιολογική συνέχεια της ύλης που είχε διδαχτεί στη Β Λυκείου.

Αλλά θα έχει και πιο πολύ ενδιαφέρον γιατί

1ον. Τα  παιδιά να διδαχτούν κάτι διαφορετικό από μηχανική επιτέλους   και

2ον . Σε επόμενα κεφάλαια πχ ταλαντώσεις , στερεό,  θα μπορούν να δοθούν συνδυαστικά θέματα με το κεφάλαιο αυτό.

 

Σπανός Γιάννης
11/09/2019 6:27 ΜΜ
Απάντηση σε  Μανώλης Δρακάκης

Καλησπέρα και καλή σχολική χρονιά. Συμφωνώ με τους προλαλήσαντες. Δε νομίζετε όμως  ότι τα παιδιά θα πελαγώσουν ακούγωντας καινούρια ύλη ηλεκτρομαγνητισμού στο σχολείο (7 ώρες) και άλλες τόσες(;) στο φροντιστήριο διαφορετική ύλη; (Υποθέτω οτι τα φροντιστήρια  ξεκίνησαν απο κρούσεις.)

Χαράλαμπος Κασωτάκης

Στο σχολείο μου και πιθανότατα σε όλο το νομό Ρεθύμνου (έχω μιλήσει με τους περισσότερους συναδέλφους) ξεκινάμε από κρούσεις χωρίς να είναι τίποτα δεσμευτικό για κανένα σχολείο. Αυτό κυρίως για την περίπτωση που έλθει καμιά διευκρίνηση τέλος του μήνα ότι οι ασκήσεις με ράβδους ή δύο πηγές είναι εκτός ύλης.

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης
11/09/2019 10:26 ΜΜ

Καλησπέρα Βαγγέλη. Τη Δευτέρα έγινε και στην Πάτρα η ενημέρωση των ΠΕ04 από τους σχολικούς συμβούλους. Η προτροπή ήταν να ξεκινήσουμε από Ηλεκτρομαγνητισμό και οι οδηγίες είναι λέει στο δρόμο… Μέχρι τέλος Σεπτέμβρη θα φτάσουν. 
Μας τόνισαν επίσης να αποφύγουμε τη Μαθηματικοποίηση της Φυσικής στη Γ΄και να εστιάζουμε σε φυσική εξήγηση. 
Σε ερώτησή μου, αν έχουν δει τα θέματα των Πανελλαδικών εξετάσεων, ας πούμε του Ιουνίου και του Σεπτέμβρη και που είναι σε αυτά η απομαθηματικοποίηση, δεν πήρα σαφή απάντηση, αλλά ότι ο καθηγητής θα κρίνει τελικά τι θα κάνει… Είναι φανερό ότι οι οδηγίες κινήθηκαν στο πνεύμα της καλοκαιρινής συζήτησης του ΙΕΠ, που σχολιάσαμε τότε…
Πως θα εστιάζουμε στη φυσική εξήγηση με αφαιρεμένα ουσιαστικά κομμάτια της Θεωρίας, μόνο οι Ιεπίτες ξέρουν.

Όπως έλεγε η παλιά διαφήμιση "Σαράφης και στα Τρίκαλα", Ηλεκτρομαγνητισμός λοιπόν και στην Πάτρα και ο Faraday βοηθός!

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Νομίζω, η εκτός σχολείου προετοιμασία μαθητών, δεν μπορεί να καθορίζει τη σειρά

διδασκαλίας της ύλης στο σχολείο….

Δηλαδή, ποια είναι η σωστή σειρά;;;

Κρούσεις, ΑΑΤ που έχουν διδαχτεί εφόσον ξεκίνησαν προετοιμασία από τη Β Λυκείου

και μετά Η/Μ;

Και μετά φθίνουσα, εξαναγκασμένη, σύνθεση…..

Δε συμφωνώ…

Είναι άλλο, πως από την 1η Σεπτέμβρη θα έπρεπε να υπάρχουν σαφείς οδηγίες

και άλλο….βάζουμε το κάρο μπροστά από το άλογο…

 

Μανώλης Δρακάκης
11/09/2019 11:16 ΜΜ

Απ’ ότι φαίνεται,  από αύριο ανά την Ελλάδα θα υπάρξει ο απόλυτος πλουραλισμός  στην Φυσική της Γ' Λυκείου.

Το κάθε λύκειο θα ακολουθεί το δικό του πρόγραμμα!

Επιτέλους , αυτοτέλεια!

Συγχαρητήρια  γιαυτό στους υπεύθυνους του ΙΕΠ !!!

 

Βαγγέλης Κουντούρης

Συμφωνώ Θοδωρή

Αρης Αλεβίζος
Αρχισυντάκτης
12/09/2019 12:04 ΠΜ

Να το πω, για να μην σκασω μετά από αυτήν την κατάσταση που περιγράφετε.

Έχετε ακούσει σε κάποια περιοχή της Ελλαδας ένα αγλαισμα  ΠΕ04 που ονομάζεται ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ Εκπαιδευτικού Έργου να παραιτήθηκε;

Ανδρέας Βαλαδάκης
12/09/2019 5:20 ΠΜ

Καλημέρα και καλή δημιουρ-υγεία σε όλους!

Ήδη στο Γυμνάσιο καθώς και στην Α' και η Β' Λυκείου οι μαθηές έχουν διδαχθεί Φυσική με την εξής σειρά: Αρχικά Μηχανική και κατόπιν Ηλεκτρομαγνητισμό. Στη Γ' Λυκείου λοιπόν, νομίζω ότι, θα πρέπει να ακολουθηθεί η σειρά με την οποία οι μαθητές είναι εξοικειωμένοι, δηλαδή αρχικά να διδάξουμε τα θέματα της Μηχανικής και κατόπιν του Ηλεκτρομαγνητισμού. Επιπλέον, επειδή γνώσεις Μηχανικής χρησιμοποιούνται σε θέματα Ηλεκτρομαγνητισμού, είναι χρήσιμο για τους μαθητές, να έχει προηγηθεί η Μηχανική.