Οι μειώσεις στις Φ.Ε. όπως δίνονται στο δημοσίευμα των Νέων:
2. ΦΥΣΙΚΗ
Η διδακτέα – εξεταστέα ύλη για το σχολικό έτος 2019-2020 προσδιορίζεται με το ΦΕΚ/Β΄/2875/05-07-2019. Προτείνεται από το ανωτέρω ΦΕΚ να μη διδαχθεί ό,τι προβλεπόταν ως ύλη στις παραγράφους:
4.5 Ροπή αδράνειας, 4.6 Θεμελιώδης νόμος της στροφικής κίνησης, 4.7 Στροφορμή, 4.8 Διατήρηση της στροφορμής, 4.9 Κινητική ενέργεια λόγω περιστροφής, 4.10 Εργο κατά τη στροφική κίνηση του Κεφαλαίου 4. Μηχανική στερεού σώματος, από το βιβλίο Φυσική – Τεύχος Γ’.
Επίσης να μην περιληφθεί η αναφορά «Εξαιρούνται οι ασκήσεις 25, 70» η οποία περιλαμβάνεται στο τέλος του Κεφαλαίου 4. Μηχανική στερεού σώματος στο ΦΕΚ/Β΄/2875/05-07-2019, διότι οι εν λόγω ασκήσεις αναφέρονται στις ανωτέρω παραγράφους του Κεφαλαίου 4 οι οποίες εξαιρούνται.
3. ΧΗΜΕΙΑ
Η διδακτέα – εξεταστέα ύλη για το σχολικό έτος 2019-2020 προσδιορίζεται με το ΦΕΚ/Β΄/3226/22-08-2019 και με τη με αριθμ. πρωτ. 180287/Δ2 /19-11-2019 απόφαση του ΥΠΑΙΘ (σχετικά με διευκρίνιση για τη διαχείριση της διδακτέας – εξεταστέας ύλης της Χημείας της Γ’ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και Γ’ και Δ’ τάξεων Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2019-2020). Προτείνεται από το ανωτέρω ΦΕΚ/Β΄/3226/22-08-2019 να μη διδαχθεί ό,τι προβλεπόταν ως ύλη στο Κεφάλαιο 1. Οξειδοαναγωγή – Ηλεκτρόλυση και στο Κεφάλαιο 7. Οργανική Χημεία, από το βιβλίο Χημεία – τεύχος Β’.
Επίσης στο «ΚEΦΑΛΑΙΟ 3. ΧΗΜΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΗ» από το βιβλίο ΧΗΜΕΙΑ – ΤΕΥΧΟΣ Β’ (ΦΕΚ/Β΄/3226/22-08-2019) να περιληφθούν σύμφωνα με τη με αριθμ. πρωτ. 180287/Δ2 /19-11-2019 απόφαση του ΥΠΑΙΘ και τα ακόλουθα:
Από τις Ασκήσεις – Προβλήματα να διδαχθούν: 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 και 33.
Από τις Ασκήσεις – Προβλήματα και Γενικά προβλήματα να διδαχθούν: από την 34 έως και την 56, εκτός του ερωτήματος (δ) της άσκησης 54.
4. ΒΙΟΛΟΓΙΑ
Η διδακτέα – εξεταστέα ύλη για το σχολικό έτος 2019-2020 προσδιορίζεται με το ΦΕΚ/Β΄/3226/22-08-2019 και με τη με αριθμ. πρωτ. 1443589/Δ2/17-09-2019 απόφαση του ΥΠΑΙΘ (σχετικά με διευκρίνιση για τη διαχείριση της διδακτέας – εξεταστέας ύλης της Βιολογίας της Γ’ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και Γ’ και Δ’ τάξεων Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2019-2020). Προτείνεται από το ανωτέρω ΦΕΚ/Β΄/3226/22-08-2019 να μη διδαχθεί ό,τι προβλεπόταν ως ύλη στην παράγραφο 2.4.4 Ρύπανση και στο Κεφάλαιο 3. Εξέλιξη, από το βιβλίο «Βιολογία – τεύχος Α’» καθώς και στο Κεφάλαιο 7. «Αρχές και μεθοδολογία της Βιοτεχνολογίας», στο Κεφάλαιο 8. «Εφαρμογές της Βιοτεχνολογίας στην Ιατρική» και στο Κεφάλαιο 9. «Εφαρμογές της Βιοτεχνολογίας στη γεωργία και την κτηνοτροφία», από το βιβλίο «Βιολογία – τεύχος Β’».
Επίσης, σύμφωνα με τη με αριθμ. πρωτ. 1443589/Δ2/17-09-2019 απόφαση του ΥΠΑΙΘ, να περιληφθούν τα ακόλουθα:
Για την ομαλή ροή της διδακτέας – εξεταστέας ύλης κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2019-2020 προτείνεται η διδασκαλία του μαθήματος της Βιολογίας να γίνεται με παράλληλη χρήση των δύο σχολικών εγχειριδίων ως εξής:
Από το βιβλίο «ΒΙΟΛΟΓΙΑ – ΤΕΥΧΟΣ Α’» της Γ’ τάξης Γενικού των ΑΔΑΜΑΝΤΙΑΔΟΥ ΣΜ., ΓΕΩΡΓΑΤΟΥ Μ. ΓΙΑΠΙΤΖΑΚΗ Χ., ΛΑΚΚΑ Λ., ΝΟΤΑΡΑ Δ., ΦΛΩΡΕΝΤΙΝ Ν., ΧΑΝΤΗΚΩΝΤΗ ΟΛ., ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ Γ., δύο (2) ώρες ανά εβδομάδα και από το βιβλίο «ΒΙΟΛΟΓΙΑ – ΤΕΥΧΟΣ Β’» Γ’ τάξης Γενικού Λυκείου των ΑΛΕΠΟΡΟΥ ΜΑΡΙΝΟΥ Β., ΑΡΓΥΡΟΚΑΣΤΡΙΤΗ ΑΛ., ΚΟΜΗΤΟΠΟΥΛΟΥ ΑΙΚ., ΠΙΑΛΟΓΛΟΥ Π., ΣΓΟΥΡΙΤΣΑ Β., τέσσερις (4) ώρες την εβδομάδα.
Επίσης, επισημαίνεται ότι στην εξεταστέα – διδακτέα ύλη δεν περιλαμβάνονται:
α) Τα ένθετα – παραθέματα, οι πίνακες, τα μικρά ένθετα κείμενα σε πλαίσιο και οι προτάσεις για συνθετικές – δημιουργικές εργασίες των μαθητών, τα οποία σκοπό έχουν να δώσουν τη δυνατότητα επιπλέον πληροφόρησης των μαθητών, ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους, σε θέματα που αναδεικνύουν τη σχέση της επιστήμης της Βιολογίας και των εφαρμογών της με όλους τους τομείς της κοινωνικής ζωής. β) Οι χημικοί τύποι, οι οποίοι συνοδεύουν το κείμενο και συμβάλλουν στην κατανόησή του, σε καμία όμως περίπτωση δεν απαιτείται η απομνημόνευσή τους.
Διαβάστε όλο το δημοσίευμα εδώ.
 ![]()

Δηλαδή εγώ τώρα πρέπει να φανταστώ ότι θα αναβαθμίσω …. τις ήδη αναβαθμισμένες επαναληπτικές ερωτήσεις θεωρίας;;;;























Καλησπέρα Χαράλαμπε. Από ποιον προτείνεται;
Από το ΙΕΠ /
Έγινε διαρροή ( ? !! ? ) το έγγραφο της πρότασης του ΙΕΠ.
Καταλαβαίνεις ότι όποια διαφοροποίηση υπάρξει μετά από την πρόταση του ΙΕΠ θα έχει παρθεί σε "άλλα σαλόνια" .
Γεια σας.
Απ΄ όσα γνωρίζω στην Πέλλα κάποια σχολεία άφησαν τον Η/Μ για το τέλος με αποτέλεσμα να μην έχει ολοκληρωθεί η διδασκαλία του. Εδώ τι γίνεται;
Θέμη καλησπέρα.
Θέτεις πρόβλημα χωρίς λύση.
1. Τα παιδιά δεν φταίνε.
2. Αν, για να μην αδικηθεί κανένα παιδί, περικοπεί ο Ηλεκτρομαγνητισμός (ή και τα ρευστά), οι Εξετάσεις βαραίνουν και αδικούνται τα παιδιά των σχολείων που τήρησαν την σειρά.
Δεν θα ήθελα να ήμουν στη θέση κάποιου που θα πάρει απόφαση.
Εκτός αν αρχίσω να λέω σαχλαμάρες του τύπου:
-Καλά να πάθουν, για να μάθουν να μην……
και άλλα γλαφυρά.
Ανακοινώθηκε επίσημα:
Δείτε εδώ
Και στην Θεσσαλονίκη υπάρχουν σχολεία που άφησαν Ηλεκτρομαγνητισμό για το τέλος. Ισχύει πάντως πως όποιο κεφάλαιο και να είχε αφαιρεθεί,κάποια παιδιά θα είχαν αδικηθεί. Ίσως το πιο δίκαιο θα ήταν να γίνει αναπλήρωση των μαθημάτων μέσα στο καλοκαίρι και οι εξετάσεις να πραγματοποιούταν τον Σεπτέμβριο σε όλη την ύλη. Αυτό το σενάριο βέβαια δεν συζητήθηκε καθόλου για πολλούς και διάφορους λόγους.
Η απόφαση που πάρθηκε ήταν η πιο λογική με βάση το πρόγραμμα διδασκαλίας που είχε κατατεθεί από το Υπουργείο στην αρχή του έτους. Αν είχαν δοθεί και καλύτερες οδηγίες για την διδασκαλία του ηλεκτρομαγνητισμού χωρίς ασάφειες, θα ήταν το ιδανικό έτσι ώστε όλοι να ξεκινούσαν από το ίδιο κεφάλαιο.
Θα έχει ενδιαφέρον πάντως. Πανελλήνιες με το στερεό να μην είναι ούτε Γ ούτε Δ θέμα. Ταλαντώσεις Δ; Μπορεί και καμία τρελή έκπληξη με ρευστά και ηλεκτρομαγνητισμό στις ασκήσεις. Για να δούμε.
Δυστυχώς εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων οι συντονιστές εκπαίδευσης τουλάχιστον στις Φ.Ε. δεν μπόρεσαν να συντονιστούν μεταξύ τους και να κατεβάσουν (παλαιός κομματικός όρος) τη γραμμή τι πρώτα, τι μετά κλπ. . Με όποια σειρά λοιπόν ο καθένας και όπου βγάλει.!
Τα παιδιά πάλι θα πληρώσουν τη νύφη.
Διορθωτές θα κόβετε και από τα ευανάγνωστα γράμματα, αν το γραπτό έχει παραγράφους και λοιπά καλολογικά στοιχεία!
Το στερεό δεν αποκλείεται. Μπορεί π.χ. να μπει ένα Δ θέμα σαν τις επαναληπτικές του 2011 που συνδυάζει ταλαντώσεις , ισορροπία στερεού και κρούσεις. Ίδωμεν. Άλλωστε δεν αναμένονται δύσκολα θέματα λόγω των συνθηκών.
Είχε αποτέλεσμα αυτή η αυτο – διαρροή τους!!!
Πως να αλλάξει κάτι μετά;
Θα πρέπει να έρθει σε μεγάλη ρήξη το Υπουργείο με το ΙΕΠ.
Τα κατάφεραν …..
Με πιάν'ς !!!
Συγνώμη συνάδελφοι , αλλά στον προγραμματισμό της ύλης ανά κεφάλαιο ήταν φανερό ποιά κεφάλαια διδάσκουμε πρώτα!! Όχι για δικά μας λάθη να την πληρώνουν τα παιδιά.
Γεια σας συνάδελφοι, να θεσω μια απορία μηπως κάποιος εχει την εμπειρια να απαντησει.Ενας απόφοιτος που δινει με το παλαιο συστημα (το προηγουμενο), θα δώσει σε όλη την ΤΟΤΕ διδακτέα ύλη? η θα εχει τροποποιησεις στα "κοινά" κεφάλαια που εχουν ψαλιδιστει? Φαντάζομαι βασει λογικής (αλλα δεν παιρνονται πάντα αποφάσεις βάση αυτης) λογικό σενάριο ειναι το πρωτο.
ευχαριστω
Οι απόφοιτοι δίνουν βάση της ύλης που έχουν διαδαχθεί, άρα όλη του 2018 – 2019.
Ο απόφοιτος που ξανδίνει υποτίθεται διαβάζει μόνος του την ύλη που έχει ήδη διαδαχθεί, δεν την ξαναδιδάσκεται!
Άρα όλη!
Συνάδελφοι οι απόφοιτοι έχουν 2 επιλογές:
ΝΕΟ Σύστημα : Η κουτσουρεμένη ύλη του έτους 2019-2020
ΠΑΛΙΟ Σύστημα: Ολη η ύλη του έτους 2018-2019.