web analytics

“Πλάτος” στη φθίνουσα ταλάντωση

Άκουσα και εγώ τις «οδηγίες» και έδωσα διαγώνισμα σε ηλεκτρονική μορφή… Και για να είμαι ‘’by the book” προτίμησα το S4E …..ήταν και του Βασίλη….
Θέμα στη φθίνουσα

Δίνεται η ταχύτητα στη θέση χ=0…..
Δεν αναφέρει τίποτα για μέγιστη….όλα ωραία και καλά….
Καθαρό το ζητούμενο….έργο δύναμης αντίστασης από….. μέχρι…..
Μαθητής μου……αν και έχει ακούσει …….αμέτρητες φορές πως στη χ=0 η ταχύτητα
δεν είναι μέγιστη, το αντιμετωπίζει με λογική ΑΑΤ…..μιλά για μέγιστη ταχύτητα,
για πλάτος (προφανώς υπονοεί αυτό που θα είχε ο ταλαντωτής αν εκείνη τη στιγμή σταματούσε να επιδρά η δύναμη αντίστασης) για ενέργεια ταλάντωσης μέσω του υποτιθέμενου πλάτους….και βρίσκει σωστό αποτέλεσμα….

 

Πέρα από τα 2 μόρια της επιλογής, πόσο θα βαθμολογούσαμε την αιτιολόγηση στις πανελλαδικές;

Προφανώς, στην “τάξη” εξήγησα για άλλη μια φορά το λάθος και πρότεινα τη λύση που προτείνει
και ο Βασίλης….

Στις πραγματικές όμως εξετάσεις τι θα κάναμε;

Γι αυτό και ενέργεια ταλάντωσης στη φθίνουσα πρέπει να ζητάμε μόνο σε θέση μέγιστης
θετικής απομάκρυνσης όπου χ=Ακ και υ=0…

Κάθε τι άλλο, να αποφεύγεται…

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
72 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
07/05/2020 8:35 ΠΜ

Καλημέρα Γιάννη.

Συνεπής….

Βασίλης Δουκατζής
Διαχειριστής
07/05/2020 9:42 ΠΜ

Καλημέρα Γιάννη!

Καλημέρα σε όλους!

Λες Γιάννη "Θοδωρή θα συμφωνήσω να μην πέσει θέμα τέτοιου φυράματος."

Μα αφού έχει πέσει αυτό το θέμα όπως αναφέρω και παραπάνω το 2013.

Υ.Γ. Το πήρες το mail;

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Βασίλης Δουκατζής

Γεια σου Βασίλη.

Δεν το πήρα.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Γεια σου Διονύση.

Με πειράζεις.

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
07/05/2020 10:50 ΠΜ

Το ερώτημα που αναφέρει ο Βασίλης του 2013:

Προφανώς η ζητούμενη απάντηση δεν περιείχε εξισώσεις q=q(t) ή  i=i(t), απλά μια διατήρηση ενέργειας… χωρίς νομίζω να δημιουργεί κάποιο πρόβλημα.

Νίκος Ανδρεάδης
Αρχισυντάκτης
07/05/2020 1:16 ΜΜ

Αγαπητοί φίλοι νομίζω ότι μετά και την τοποθέτηση του Διονύση Μητρόπουλου το θέμα έκλεισε.
Στο βαθμολογικό θα του δώσουμε 3-4 μονάδες από τις 6, παρά την ασχετοσύνη του.

Διονύση η απουσία σου είναι είναι αισθητή.
Ελπίζω σε συχνότερες παρεμβάσεις σου στο μέλλον.

Βασίλης Δουκατζής
Διαχειριστής
07/05/2020 1:42 ΜΜ

Γιάννη καλησπέρα!

Βλέπω στα απεσταλμένα ότι έχει σταλεί (το έχω στείλει και στο gmail και στο yahoo)

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Νίκος Ανδρεάδης

Νομίζεις ότι έκλεισε.

Δεν έκλεισε. Κακώς θα του δώσετε 3-4 από τις 6.

Η ασχετοσύνη του δεν είναι θέμα του βαθμολογητή. Ούτε το αν είναι καλό παιδί και όμορφο είναι θέμα του βαθμολογητή.

Τώρα γύρισα και αρχίζω να γράφω.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Διαφωνώντας εντελώς:

Μια μακρόσυρτη απάντηση.

Για να την διαβάσετε την έκανα εικονογραφημένη.

Φυσικά δεν θα πω:

-Νομίζω ότι μετά την τοποθέτησή μου το θέμα έκλεισε. Στο βαθμολογικό θα του δώσουμε όλες τις μονάδες.

Στάθης Λεβέτας
Αρχισυντάκτης
07/05/2020 6:38 ΜΜ

Γιάννη καλησπέρα, διαβάζω την απάντησή σου και πόνεσε το στομάχι μου από τα γέλια! 

Στα σοβαρά όμως τώρα: αν κατάλαβα καλά, θεωρείς ότι ένας μαθητής θα μπορύσε να δώσει και τύπο για την μεταβολή της ταχύτητας στην x=0, τον u= ωA0 Exp[-Λτ].

Δεν μπορώ να σου βρω άδικο…

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Στάθης Λεβέτας

Καλησπέρα Στάθη.

Δεν κατάλαβα ποιον τύπο ταχύτητας θα μπορούσε να εξάγει και πως.

Εννοείς κάτι τέτοιο;

Screenshot-1

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Αν ναι, αντιγραφή από Θρασύβουλο:

Screenshot-2

Στάθης Λεβέτας
Αρχισυντάκτης
07/05/2020 7:07 ΜΜ

Γιάννη εννοώ την ταχύτητα της ΦΤ στην θεση χ=0 (στην ΘΙ της αντίστοιχης ΑΑΤ). Να την γράψει κάποιος

u0 = sqrt(D/m) A0 exp[-Λt]

Πρόδρομος Κορκίζογλου

Γιάννη είσαι απολαυστικός στις περιγραφές σου!!

Τύφλα να'χει ο Κυρ, τον ξεπέρασες!

Συμφωνώ με την ανάλυσή σου.

Το "Ευαγγέλιο" ενός υποψηφίου είναι το σχολικό βιβλίο.

Η επιχειρηματολογία σου σαν .. δικηγόρου του μαθητή, σε ένα δικαστήριο που κατέφυγε, γιατί θεωρεί ότι αδικήθηκε, είναι αδιαμφισβήτητη!

Ο.. Νόμος (σχολικό εγχειρίδιο) σε καλύπτει πλήρως!

Δεν δικάζουμε (βαθμολογούμε) τους συγγραφείς του βιβλίου, αλλά το γραπτό ενός υποψηφίου, που έκανε χρήση το βιβλίο. Αθώος ο κατηγορούμενος ( το γραπτό).

Έχουμε και ηθική αποζημίωση (όλες οι μονάδες)!

Έχουμε βάλει 100% σε γραπτό που έγραψε ελάχιστες λέξεις και δεν έκανε σχήμα.

Φώναζα κάποτε για αυτό στο βαθμολογικό. Όμως επικράτησε η άποψη ότι δεν είναι απαραίτητο.

Πώς εγώ στο Μοσχάτο να κόβω μονάδες αβερτα, και δίπλα στο Νέο Φάληρο να του δίνουν όλα τα μόρια; Δεν είναι αδικία γενικά;

Έτσι, αφού δεν υπάρχει ένα Κέντρο που δίνει υποδειγματική βαθμολόγηση σε Πανελλήνια κλίμακα, το να περνάς από εκατό κόσκινα ένα γραπτό και να το σακατεύεις, δεν είναι αδικία!!

 

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Κατάλαβα.

Θρασύβουλος έφα:

Screenshot-2