![]()
Τα σημερινά θέματα Φυσικής θα αναρτηθούν εδώ, αμέσως μόλις ανακοινωθούν.
Δείτε τα θέματα από εδώ ή και εδώ.
και οι λύσεις
Οι λύσεις από Βασίλη Δουκατζή και Κώστα Ψυλάκο. Ευχαριστούμε συνάδελφοι.
Λύσεις Πανελληνίων 2023 . Από τον Δημήτρη Παπαδόπουλο. Ευχαριστούμε Δημήτρη.
Τα θέματα σε Word. Μια προσφορά του Χρήστου Τσουκάτου. Ευχαριστούμε Χρήστο!
Οι ενδεικτικές απαντήσεις από ΚΕΕ: Ενδεικτικές ΚΕΕ.
![]()
Δεν μπορώ να εξηγήσω τις τσιγκουνιές:
Γιατί δεν κόπηκε και το νήμα 1 ταυτόχρονα με το 2;
Μία ερώτηση για το Γ4. Γιατί λέει την ενέργεια που προσφέρει η F στο κύκλωμα και όχι στη διάταξη ή στη ράβδο; Δεν θα μπορούσε κάποιος να το ερμηνεύσει ότι δεν θέλει να λάβουμε υπόψη τη βαρυτικη δυναμική ή την κινητική;
Ευχαριστώ Βασίλη.
Διότι η επαγωγή εξετάστηκε στο θέμα Γ Γιάννη 🙂
Κατάλαβα Αποστόλη αλλά περιορίζεται το σόου.
Στο Μπεν Χουρ είχαμε και γαλέρα και αρματοδρομία και Σταύρωση και θαύμα.
Μπεν Χούρ με κομμένη την αρματοδρομία στέκει;
Καλή επιτυχία στο παιδί.
Να ευχηθώ τα ίδια στο Μήτσο, την Ελευθερία και όποιον φίλο έχει παιδί που εξετάστηκε.
Συνάδελφοι η παρακάτω οδηγία για τη διδασκαλία τού μαθήματος λέει κάτι σε σχέση με το πηνίο στο θέμα Γ;
Ευθύγραμμος αγωγός κινούμενος σε μαγνητικό πεδίο (Εκτός από (α) ασκήσεις και προβλήματα απόκτησης οριακής ταχύτητας ράβδου που κινείται σε κεκλιμένο επίπεδο, (β) επαγωγικής τάσης σε ράβδο σε συνδυασμό με υπάρχουσα πηγή ΗΕΔ και (γ) το ερώτημα β της άσκησης 5.42 και γενικά ερωτήματα σε ασκήσεις και προβλήματα υπολογισμού φυσικών μεγεθών (π.χ της θερμότητας ή του διαστήματος) μέχρι την απόκτηση της οριακής ταχύτητας)
Ευχαριστώ Γιάννη. Καλά αποτελέσματα σε όλα τα παιδιά.
Καλό μεσημέρι στην παρέα. Υπάρχει δυνατότητα δημοσίευσης των θεμάτων Φυσικής σε pdf χωρίς κωδικοποίηση ή σε word;
Νομίζω ότι η ΚΕΕ έχει την τόλμη να αποδεχτεί και τη λύση “Στο κύκλωμα η F εξ προσφέρει 20 W = 16W θερμική + 4W ενέργεια πηνίου”.
Για να μην αδικήσει, αλλά μάλλον για να επιβραβεύσει τους μαθητές που ξεπέρασαν το “λυσάρι”.
Αλλιώς το μήνυμα προς τους μαθητές θα ‘ναι: Αν θέλετε να καταλάβετε τι εννοούν οι εκφωνήσεις του σχολικού βιβλίου, να διαβάζετε το λυσάρι.
Κριτική στα θέματα Φυσικής 2023
Τα θετικά:
1. Θέματα που καλύπτουν ένα αρκετά μεγάλο μέρος της διδακτέας ύλης
2. Θέματα χωρίς παγίδες – πεπονόφλουδες τακτική που δυστυχώς ήταν αρκετά διαδεδομένη τα τελευταία χρόνια
3. Θέματα που το κέντρο βάρους βρισκόταν στη φυσική και όχι στο μαθηματικό φορμαλισμό
4. Θετική η καινοτομία να δοθεί τυπολόγιο
5. Θετική η καινοτομία να δοθούν τριγωνομετρικοί αριθμοί πέραν των τετριμμένων.
Τα αρνητικά:
1. Χωρίς καμία αναφορά σε δεξιότητες που αποκτώνται στο εργαστήριο
2. Χωρίς ερωτήσεις κρίσεως τέτοιες ώστε η απάντησή τους ν’ απαιτεί Φυσική σκέψη και γνώση. Ερωτήσεις που να δίνουν το προβάδισμα όχι μόνο στους καλά διαβασμένους αλλά και στους ταλαντούχους – χαρισματικούς μαθητές.
3. Θέματα με πολύπλοκα σχήματα – υπερπαραγωγές, έξω από κάθε πρακτική εφαρμογή απόρροια της ανάγκης να δημιουργηθεί η απαιτούμενη διαφοροποίηση της βαθμολογίας. Η μοναδική λύση γι αυτό το πρόβλημα είναι η επέκταση της διδακτέας ύλης που θα οδηγήσει σε εξετάσεις χωρίς υπερπαραγωγές και με μεγαλύτερο εύρος γνωστικού αντικειμένου συμπεριλαμβάνοντας πειράματα και τεχνολογικές εφαρμογές. Είναι αδιανόητο για παράδειγμα να μην διδάσκονται οι μαθητές την παράγραφο με τη διαμόρφωση των Η/Μ κυμάτων στην οποία βασίζεται ολόκληρη η φιλοσοφία των τηλεπικοινωνιών. Μία κατασκευή με ελάχιστο κόστος μπορεί να διδάξει με τον εντυπωσιακότερο τρόπο τη μεταφορά πληροφοριών μέσω δέσμης Laser, δείτε εδώ.
4. Θέματα ξεκομμένα από τις υπόλοιπες θετικές επιστήμες την τεχνολογία του σήμερα και τα μεγάλα προβλήματα του πλανήτη όπως το ενεργειακό πρόβλημα και η προστασία του περιβάλλοντος. Για να γίνει βέβαια αυτό θα πρέπει απαραίτητα να διευρυνθεί η διδακτέα ύλη με την παράλληλη ελάττωση της εκβάθυνσής της. Και επειδή δεν θα πρέπει κάθε φορά ν’ ανακαλύπτουμε την Αμερική, μία ματιά στην ύλη και στον τρόπο εξέτασης των αντίστοιχων εξετάσεων στη Βρετανία, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία κλπ ίσως να μας άνοιγε νέους δρόμους.
Θέματα με κανένα εξαιρετικά δύσκολο ή εξαιρετικά πολύπλοκο ερώτημα που, όπως και στη Χημεία, ευνοούν όχι τόσο τους ιδιοφυείς μαθητές αλλά τα “γρήγορα μολύβια”. Πιθανόν να θέλουν να μπουν στα πανεπιστήμια οι έχοντες μεγάλη ισχύ δηλ. αυτοί που παράγουν μεγάλη ποσότητα δουλειάς στο μικρότερο δυνατό χρόνο. Θερμά συγχαρητήρια στο θεματοδότες που απέδειξαν στους υπεύθυνους του ΙΕΠ (Ινστιντούτο Εκπαιδευτικής Παραπληροφόρησης) δύο πράγματα και μάλιστα δις στα θέματα Γ και Δ:
α) Ότι το τυπολόγιο απλά μειώνει το άγχος των καλών μαθητών και δεν οδηγεί σε καλύτερα αποτελέσματα για τον ίδιο λόγο που η παράθεση σε ένθετο των κανόνων του παιχνιδιού δεν σε κάνει ικανό να παίξεις πρέφα ή σκάκι.
β) Ότι το μάδημα μέχρι ξεπουπουλιάσματος κεφαλαίων όπως ταλαντώσεις(φάση, σύνθεση κ.λ.π.), επαγωγή (θερμότητες, διπλές πηγές κεκλιμένα) και κυρίως στερεού (αυτού απλά του άλλαξαν τα φώτα μέχρι διαστρεβλώσεως) είναι μαθηματικώς ανεξάρτητο με την ύπαρξη υπερπαραγωγών στα θέματα απλά αντί να είναι υπερπαραγωγές επιπέδου Hollywood είναι υπερπαραγωγές επιπέδου Bollywood
Καλησπέρα Μερκούρη.
Ανέβηκαν τα θέματα σε Word. Μια προσφορά του Χρήστου Τσουκάτου, τον οποίο ευχαριστούμε.
Η γνώμη μου είναι ότι η απάντηση 50j/s της ΚΕΕ στο Γ4β είναι απάντηση στο ερώτημα :”ποια η ισχύς της F τη στιγμή t1″ ή ισοδύναμα “ποιος ο Ρυθμός με τον οποίο προσφέρει η F ενέργεια στο σύστημα του σχήματος τη στιγμή t1”!.Πιθανόν να παρασύρθηκαν από την άσκηση 5.66 όπου η κίνηση της ράβδου γίνεται σε οριζόντιο επίπεδο. Εδω όμως ΕΝΑ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΦΕΡΟΜΕΝΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΔΑΠΑΝΑΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΔΥΝΑΜΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΤΗΣ ΡΑΒΔΟΥ! Και το υπόλοιπο πάει στο κύκλωμα! Το ένα μέρος της ενέργειας που πάει στο κύκλωμα αποθηκεύεται στο πηνίο με τη μορφή της ενέργειας μαγνητικού πεδίου και το υπόλοιπο εκλύεται τελικά στο περιβάλλον με τη μορφή θερμότητας Joule.
Καλησπέρα Γιώργο.
Και στην άσκηση 5.66 η ισχύς της δύναμης δεν είναι ίση με την ισχύ που παρέχει η δύναμη στο κύκλωμα.
Εκεί ένα μέρος αυξάνει την κινητική ενέργεια, ενώ εδώ αυξάνει κινητική+δυναμική.
Τρομερή ασάφεια!!!
Στην ουσία μιλάμε για ένα κύκλωμα με κινούμενα μηχανικά μέρη!!
Μπορούμε να θεωρήσουμε ως ενέργεια του κυκλώματος τη μηχανική ενέργεια ενός κινούμενου μέρους ??
Το ερώτημα δεν έχει διευκρινισθεί!
Δεν μπορούμε να κρίνουμε τις απαντήσεις αν δεν έχει αποσαφηνιστεί το ζητούμενο του ερωτήματος!!
Κατά τη γνώμη μου και το 50W και το 20w πρέπει να καρπωθούν τα μόρια!