Μια σφαίρα εκτοξεύεται οριζόντια από σημείο Ο της ταράτσας ενός κτιρίου ύψους Η = 25m. Από τη βάση Β του κτιρίου ξεκινάει μια κεκλιμένη ράμπα, γωνίας κλίσης θ = 300. Η σφαίρα προσκρούει κάθετα στη ράμπα στο σημείο Α, όπως φαίνεται στο σχήμα.
Δίνονται: εφθ=√3/3, g = 10m/s2
α) Βρείτε τη χρονική στιγμή πρόσκρουσης, ως συνάρτηση του μέτρου υ0 της αρχικής ταχύτητας εκτόξευσης.
β) Υπολογίστε το μέτρο υ0, της αρχικής ταχύτητας.
γ) Βρείτε την απόσταση ΑΒ του σημείου πρόσκρουσης της σφαίρας, από τη βάση του κτιρίου.
δ) Βρείτε την εξίσωση τροχιάς της σφαίρας, την εξίσωση δηλαδή y = f(x) και κάνετε την αντίστοιχη γραφική παράσταση σε βαθμολογημένους άξονες.
ε) Ποιο είναι το μέτρο της ταχύτητας πρόσκρουσης;
Ανδρέα καλησπέρα!
Σενάριο που ήθελα να κατασκευάσω (αλλά με πρόλαβες!), καθώς σήμερα διάβαζα μία παλαιότερη ανάρτηση από τον Κώστα Ψυλάκο:
Οριζόντια βολή με κάθετη προσγείωση σε κεκλιμένο επίπεδο
Μόλις μπόρεσα να τη διαβάσω με περισσότερη προσοχή. Όμορφη παρουσίαση!
Η προσομοίωση θέλει άδεια;
Και μία γενικότερη ερώτηση:
Εάν η κρούση με τη ράμπα είναι ελαστική, θα επιστρέψει το σώμα στο Ο (κινούμενο αντίστροφα);
Καλησπέρα Ανδρέα.
Αφού κάθετα δεν μπορεί να πέσει στο οριζόντιο έδαφος,
ας πέσει στην κεκλιμένη ράμπα !
Εν τω μεταξύ παρ’όλο που έχουν περάσει 10 ολόκληρα χρόνια παρά δυο μήνες θυμήθηκα τη σχετική που βάζει και προϋπόθεση για να συμβεί η “κατακούτελα” πτώση και από ότι είδα τηρείται στην παρούσα!
Να είσαι καλά
Καλημέρα Ανδρέα.
Όλα καλά κι όλα ωραία!
Κλασική, όμορφη άσκηση για μαθητές που επενδύουν στη γνώση και θα εξαργυρωθούν οι προσπάθειές τους του χρόνου στις πανελλήνιες!
Γιατί…
Των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν.
Καλημέρα Ανδρέα ωραία άσκηση με τα ερωτήματα να μελετούν την οριζόντια βολή σε βάθος, ευχαριστούμε πολύ!
Καλημέρα συνάδελφοι. Μόλις έληξε η μάχη στο προαύλιο, με καταληψίες – λόγω Φύσσα – από γειτονικό ΕΠΑΛ, που εισήλθαν με ¨δημοκρατικές διαδικασίες στο Σχολείο μου…
Ευχαριστώ για τα σχόλια.
Μίλτο μετά από μια στραβή με τους συνδέσμους, που με ανάγκασε να τους διορθώσω σε όλες τις αναρτήσεις μου ένα – ένα, θα ξεφύγει κάτι… Τώρα το αρχείο είναι κοινόχρηστο. Δεν ήξερα την άσκηση του Κώστα.
Και βέβαια θα επιστρέψει κινούμενο αντίστροφα, στο σημείο Ο.
Παντελή πριν κάνω μια ανάρτηση, κοιτάζω όλες τις παλιότερες για να μην είναι ίδια με κάποια άλλη. Πολύ καλή η διερεύνηση του φαινομένου που έχεις κάνει. Αν την ήξερα θα γλύτωνα μια μικρή ταλαιπωρία να ψάχνω νούμερα…
Πρόδρομε η παροιμία σου πρέπει να είναι σύνθημα για μαθητές Θετικής.
Παύλο είναι ωραία βάση να ξεκινάμε στην Βπρο. από βολές, γιατί κάνουμε ταυτόχρονα επανάληψη σχεδόν όλη τη Φυσική της Α΄
Ανδρέα χαιρετώ .
Τόσο εσύ όσο και ο Μίλτος μου θυμίσατε την άσκηση που είχα ανεβάσει παλιότερα. Είναι ωραίες αυτές οι ασκήσεις με τις βολές και έχουν και τις δυσκολίες τους φυσικά για τους μαθητες.
Θέλησα να να κάνω μια λύση για την δική σου άσκηση ώστε από το (β) ερώτημα μέχρι το τέλος να εκφραστουν όλα σε συναρτηση με το Η και το g οπου αυτό είναι απαραιτητο (β) και (ε)
Καλησπέρα Κώστα. Σε ευχαριστώ για το σχολιασμό και τον τρόπο λύσης που προτείνεις. Άλλωστε αντίστοιχο θέμα έχεις ήδη δώσει από το 2017… Οι αναρτήσεις του Υλικού είναι πλέον τόσες πολλές, που είναι δύσκολη η επιλογή και στην τάξη.
Όταν για τις Καμπυλόγραμμες μας διαθέτουν σύνολο 8 ώρες, τι μπορούμε να κάνουμε; Τα τμήματα κατεύθυνσης που έχω στη Β΄ έχουν 26 μαθητές. Τα παιδιά είναι ήσυχα, ενδιαφέρονται, αλλά…
Καλημέρα και καλό ΣΚ Ανδρέα.
Άργησα λίγο να την δώ, αλλά έστω αργά…
Πολύ καλή και ουσιαστική άσκηση!
Καλημέρα Διονύση. Σε ευχαριστώ για το σχολιασμό.