Πολύ ευρηματικός αλλά και κατανοητός ο τρόπος που βάζεις το ζήτημα Γιάννη. Ας επαγρυπνούμε, απέναντι στους απατεώνες.
Δυο σχετικά τμήματα, νομίζω, από συνεντεύξεις του Noam-Tsomski
Αυτό που περισσότερο κυριαρχεί στον σημερινό κόσμο είναι η εκπαίδευση που προσανατολίζεται στην αγορά, κάτι που στην πραγματικότητα καταστρέφει τις κοινές αξίες και υπονομεύει την κουλτούρα της δημοκρατίας, με την έμφαση που δίνει στον ανταγωνισμό, στην ιδιωτικοποίηση και στη δημιουργία εσόδων. Υπό αυτές τις συνθήκες, ποιο μοντέλο εκπαίδευσης πιστεύετε ότι μπορεί να δώσει την καλύτερη υπόσχεση για έναν καλύτερο και φιλειρηνικό κόσμο;
……………………………………………………………………………………
Η τάση προς την εκπαίδευση που είναι προσανατολισμένη στην αγορά που αναφέρατε είναι δυστυχώς πολύ αληθινή και επιβλαβής. Θα έπρεπε, πιστεύω, να θεωρείται ως κομμάτι της γενικής νεοφιλελεύθερης επίθεσης στο κοινό. Το επιχειρηματικό μοντέλο αναζητάει «αποδοτικότητα», το οποίο σημαίνει την επιβολή «ευελιξίας της εργασίας» και αυτό που ο Άλαν Γκρίνσπαν κάλεσε ως «αυξανόμενη ανασφάλεια των εργαζομένων», όταν εξυμνούσε τη μεγάλη οικονομία που διεύθυνε (πριν τη συντριβή της). Αυτό μεταφράζεται σε μέτρα, όπως η υπονόμευση μακροχρόνιων δεσμεύσεων σε μια δύναμη και η στήριξη σε φτηνή και ευκόλως εκμεταλλεύσιμη προσωρινή εργασία (πρόσθετοι βοηθοί, πτυχιούχοι φοιτητές). Οι συνέπειες είναι επιβλαβείς για το εργατικό δυναμικό, τους φοιτητές, τη μελέτη και την έρευνα, στην πραγματικότητα όλους τους στόχους που η τριτοβάθμια εκπαίδευση θα έπρεπε να προσπαθεί να επιτύχει.
Μερικές φορές, τέτοιες απόπειρες οδήγησης του συστήματος τριτοβάθμιας εκπαίδευσης προς μια υπηρεσία για τον ιδιωτικό τομέα, παίρνει μορφές που είναι σχεδόν κωμικές. Στην πολιτεία Ουισκόνσιν, για παράδειγμα, ο κυβερνήτης Σκοτ Γουόκερ και άλλοι αντιδραστικοί προσπαθούν να υπονομεύσουν το κάποτε σπουδαίο Πανεπιστήμιο του Ουισκόνσιν, αλλάζοντάς το σε ένα ινστιτούτο το οποίο θα υπηρετεί τις ανάγκες της επιχειρηματικής κοινότητας του Ουισκόνσιν, ενώ μαζί περικόπτει τον προϋπολογισμό και αυξάνει τη στήριξη σε προσωρινό προσωπικό («ευελιξία»). Σε ένα σημείο, η κυβέρνηση της πολιτείας ήθελε μέχρι και να αλλάξει την παραδοσιακή αποστολή του πανεπιστημίου, διαγράφοντας τη δέσμευση να «αναζητά την αλήθεια»- χάσιμο χρόνου για ένα ινστιτούτο που παράγει ανθρώπους που θα είναι χρήσιμοι για τις επιχειρήσεις του Ουισκόνσιν. Αυτό ήταν τόσο προκλητικό που βρέθηκε στις εφημερίδες και έπρεπε να ισχυριστούν ότι ήταν ένα τυπογραφικό λάθος και να το αποσύρουν.
Αυτό όμως είναι επεξηγηματικό του τι συμβαίνει, όχι μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες αλλά και σε άλλα πολλά μέρη. Σχολιάζοντας αυτές τις εξελίξεις στο Ηνωμένο Βασίλειο, ο Στεφάν Κολλίνι κατέληξε πολύ εύλογα στο ότι η κυβέρνηση των Συντηρητικών προσπαθεί να μετατρέψει πανεπιστήμια πρώτης τάξεως σε εμπορικά ινστιτούτα τρίτης τάξεως. Έτσι, για παράδειγμα, το τμήμα Κλασικών Σπουδών του πανεπιστημίου της Οξφόρδης θα πρέπει να αποδείξει ότι μπορεί να αυτοπροβληθεί στην αγορά. Αν δεν υπάρχει καθόλου ζήτηση στην αγορά, γιατί οι άνθρωποι να μελετούν και να ερευνούν κλασική ελληνική λογοτεχνία; Αυτός είναι ο απόλυτος εκχυδαϊσμός που μπορεί να προκύψει από την επιβολή των κρατικών καπιταλιστικών αρχών της επιχειρηματικής τάξης στο σύνολο της κοινωνίας.
Θέλουμε μια κοινωνία ελεύθερων, ανεξάρτητων, δημιουργικών ατόμων που να είναι σε θέση να εκτιμήσουν και να αξιοποιήσουν τα πολιτισμικά επιτεύγματα του παρελθόντος; ή θέλουμε ανθρώπους που θα αυξήσουν απλά το ΑΕΠ; Σαφώς και δεν είναι το ίδιο πράγμα!
Η εκπαίδευση για την οποία μίλησαν ο Μπέρτραντ Ράσσελ, ο Τζων Ντιούι και άλλοι, είναι από μόνη της μία αξία. Η όποια επίδρασή της στην κοινωνία παράγει αξία επειδή βοηθά στη δημιουργία καλύτερων ανθρώπων. Αυτός θα πρέπει να είναι εξάλλου ο ρόλος ενός εκπαιδευτικού συστήματος.
Ωραία και κατανοητά με “χιούμορ…σοβαρό” δοσμένες οι σχέσεις των μελών του δίδυμου ,του τίτλου!
Πάντως έμαθα περί …”ριζικού κέντρου”
Καλό Σαββατοκύριακο Γιάννη
Εξαιρετικό Γιάννη. Οι απατεώνες βρίσκονται ανάμεσά μας και δυστυχώς σε “υψηλόβαθμες” θέσεις, που τους τοποθέτησαν άλλοι απατεώνες αλλά και οι αφελείς.
Μετά έρχονται τα Μέσα Μαζικής Εξημέρωσης και αποδεικνύουν με στατιστικές ότι
για την πτώχευση έφταιξαν οι δημόσιοι υπάλληλοι και η απουσία φόρου στα σπίτια,
για την κρατική δολοφονία στο τραίνο έφταιξε ο σταθμάρχης και η κακιά η ώρα,
για την αποτυχία στις εξετάσεις ΠΙΖΑ έφταιξαν οι τεμπέληδες μαθητές, οι αναξιολόγητοι καθηγητές και το απαρχαιωμένο αναλυτικό πρόγραμμα.
Χρειαζόμαστε επειγόντως Διεθνές Απολυτήριο, Ωνάσεια Σχολεία, Ρομποτική και Τεχνητή Νοημοσύνη. Αρκεί το ρομποτάκι να συναρμολογηθεί και να δουλεύει. Δε χρειάζεται να ξέρουμε ΓΙΑΤΙ δουλεύει.
Ιδιώτες επενδυτές, που αγαπούν τα παιδιά και την Παιδεία, εισβάλλουν από παντού για το καλό μας. Γκαλά με υπουργούς, που εναγκαλίζονται με τους επενδυτές, λέγοντας και “ευχαριστούμε πολύ αφεντικό”, ενώ δημοσιογράφοι εργαζόμενοι στις επιχειρήσεις των ίδιων επενδυτών, αποθανατίζουν το γεγονός και ταΐζουν βίντεο τους αφελείς.
Και πλήθος υποστηρικτών καθηγητών – φοβούμενοι την αξιολόγηση, από τους φοβισμένους αξιολογητές – τρέχουν να χειροκροτήσουν και να στηρίξουν. Μπορεί να είναι και εκούσια αφελείς, για να έχουν τουλάχιστον σίγουρο το τρεις και εξήντα.
Μας τα χαλάει λίγο ο Εγκέλαδος αυτές τις μέρες. Δεν καταλαβαίνει ότι σε λίγο καιρό θα ξεκινήσει η σεζόν; Καλά καθότανε ήσυχος και χτίζαμε στις γκρεμίλες της καλδέρας. Και φτιάχναμε χωματερές πάνω στην καλδέρα.
Ενεργό Ηφαίστειο; Τι είναι αυτό; Ποια επιστήμη το μελετάει; Γεωλογία; Άγνωστη για τους Έλληνες μαθητές. Τα καλοκαίρια, τα γκαρσόνια στη Σαντορίνη, χρειάζονται να την ξέρουν;
Πολύ ευρηματικός αλλά και κατανοητός ο τρόπος που βάζεις το ζήτημα Γιάννη. Ας επαγρυπνούμε, απέναντι στους απατεώνες.
Δυο σχετικά τμήματα, νομίζω, από συνεντεύξεις του Noam-Tsomski
Αυτό που περισσότερο κυριαρχεί στον σημερινό κόσμο είναι η εκπαίδευση που προσανατολίζεται στην αγορά, κάτι που στην πραγματικότητα καταστρέφει τις κοινές αξίες και υπονομεύει την κουλτούρα της δημοκρατίας, με την έμφαση που δίνει στον ανταγωνισμό, στην ιδιωτικοποίηση και στη δημιουργία εσόδων. Υπό αυτές τις συνθήκες, ποιο μοντέλο εκπαίδευσης πιστεύετε ότι μπορεί να δώσει την καλύτερη υπόσχεση για έναν καλύτερο και φιλειρηνικό κόσμο;
……………………………………………………………………………………
Η τάση προς την εκπαίδευση που είναι προσανατολισμένη στην αγορά που αναφέρατε είναι δυστυχώς πολύ αληθινή και επιβλαβής. Θα έπρεπε, πιστεύω, να θεωρείται ως κομμάτι της γενικής νεοφιλελεύθερης επίθεσης στο κοινό. Το επιχειρηματικό μοντέλο αναζητάει «αποδοτικότητα», το οποίο σημαίνει την επιβολή «ευελιξίας της εργασίας» και αυτό που ο Άλαν Γκρίνσπαν κάλεσε ως «αυξανόμενη ανασφάλεια των εργαζομένων», όταν εξυμνούσε τη μεγάλη οικονομία που διεύθυνε (πριν τη συντριβή της). Αυτό μεταφράζεται σε μέτρα, όπως η υπονόμευση μακροχρόνιων δεσμεύσεων σε μια δύναμη και η στήριξη σε φτηνή και ευκόλως εκμεταλλεύσιμη προσωρινή εργασία (πρόσθετοι βοηθοί, πτυχιούχοι φοιτητές). Οι συνέπειες είναι επιβλαβείς για το εργατικό δυναμικό, τους φοιτητές, τη μελέτη και την έρευνα, στην πραγματικότητα όλους τους στόχους που η τριτοβάθμια εκπαίδευση θα έπρεπε να προσπαθεί να επιτύχει.
Μερικές φορές, τέτοιες απόπειρες οδήγησης του συστήματος τριτοβάθμιας εκπαίδευσης προς μια υπηρεσία για τον ιδιωτικό τομέα, παίρνει μορφές που είναι σχεδόν κωμικές. Στην πολιτεία Ουισκόνσιν, για παράδειγμα, ο κυβερνήτης Σκοτ Γουόκερ και άλλοι αντιδραστικοί προσπαθούν να υπονομεύσουν το κάποτε σπουδαίο Πανεπιστήμιο του Ουισκόνσιν, αλλάζοντάς το σε ένα ινστιτούτο το οποίο θα υπηρετεί τις ανάγκες της επιχειρηματικής κοινότητας του Ουισκόνσιν, ενώ μαζί περικόπτει τον προϋπολογισμό και αυξάνει τη στήριξη σε προσωρινό προσωπικό («ευελιξία»). Σε ένα σημείο, η κυβέρνηση της πολιτείας ήθελε μέχρι και να αλλάξει την παραδοσιακή αποστολή του πανεπιστημίου, διαγράφοντας τη δέσμευση να «αναζητά την αλήθεια»- χάσιμο χρόνου για ένα ινστιτούτο που παράγει ανθρώπους που θα είναι χρήσιμοι για τις επιχειρήσεις του Ουισκόνσιν. Αυτό ήταν τόσο προκλητικό που βρέθηκε στις εφημερίδες και έπρεπε να ισχυριστούν ότι ήταν ένα τυπογραφικό λάθος και να το αποσύρουν.
Αυτό όμως είναι επεξηγηματικό του τι συμβαίνει, όχι μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες αλλά και σε άλλα πολλά μέρη. Σχολιάζοντας αυτές τις εξελίξεις στο Ηνωμένο Βασίλειο, ο Στεφάν Κολλίνι κατέληξε πολύ εύλογα στο ότι η κυβέρνηση των Συντηρητικών προσπαθεί να μετατρέψει πανεπιστήμια πρώτης τάξεως σε εμπορικά ινστιτούτα τρίτης τάξεως. Έτσι, για παράδειγμα, το τμήμα Κλασικών Σπουδών του πανεπιστημίου της Οξφόρδης θα πρέπει να αποδείξει ότι μπορεί να αυτοπροβληθεί στην αγορά. Αν δεν υπάρχει καθόλου ζήτηση στην αγορά, γιατί οι άνθρωποι να μελετούν και να ερευνούν κλασική ελληνική λογοτεχνία; Αυτός είναι ο απόλυτος εκχυδαϊσμός που μπορεί να προκύψει από την επιβολή των κρατικών καπιταλιστικών αρχών της επιχειρηματικής τάξης στο σύνολο της κοινωνίας.
…………………………………………………………….
Όλη η συνέντευξη
εδώ 1
…………………………………………………………
Θέλουμε μια κοινωνία ελεύθερων, ανεξάρτητων, δημιουργικών ατόμων που να είναι σε θέση να εκτιμήσουν και να αξιοποιήσουν τα πολιτισμικά επιτεύγματα του παρελθόντος; ή θέλουμε ανθρώπους που θα αυξήσουν απλά το ΑΕΠ; Σαφώς και δεν είναι το ίδιο πράγμα!
Η εκπαίδευση για την οποία μίλησαν ο Μπέρτραντ Ράσσελ, ο Τζων Ντιούι και άλλοι, είναι από μόνη της μία αξία. Η όποια επίδρασή της στην κοινωνία παράγει αξία επειδή βοηθά στη δημιουργία καλύτερων ανθρώπων. Αυτός θα πρέπει να είναι εξάλλου ο ρόλος ενός εκπαιδευτικού συστήματος.
……………………………………………………………..
Όλη η συνέντευξη
εδώ 2
Γεια σου Άρη.
Προφανώς καλά τα λέει.
Πολύ καλό Γιάννη!
Μου άρεσε πολύ η παρουσίασή σου!
Καλημέρα Βασίλη.
Ευχαριστώ.
Όταν ο Γιάννης έχει κέφια!
Καλημέρα Γιάννη.
Συγχαρητήρια Γιάννη!!!
Διονύση πάντα ο Γιάννης έχει κέφια.
Ωραία και κατανοητά με “χιούμορ…σοβαρό” δοσμένες οι σχέσεις των μελών του δίδυμου ,του τίτλου!
Πάντως έμαθα περί …”ριζικού κέντρου”
Καλό Σαββατοκύριακο Γιάννη
Καλημέρα σε όλους. Γιάννη εσύ καλά τα λες. Το ερώτημα είναι αν ακούει κανείς.
Καλησπέρα Γιάννη, καλησπέρα σε όλους!
Το “καφενείο” και ο “χαβαλές” σου στα καλύτερά τους Γιάννη. Να είσαι καλά!
Ας συμπληρώσουμε και με τα επόμενα δύο ερωτήματα της την ΦΥΣΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ:


Γεια σας παιδιά.
Ευχαριστώ.
Καλησπέρα σε όλους.
Πολύ καλό Γιάννη!
Ευχαριστώ Βασίλη.
Εξαιρετικό Γιάννη. Οι απατεώνες βρίσκονται ανάμεσά μας και δυστυχώς σε “υψηλόβαθμες” θέσεις, που τους τοποθέτησαν άλλοι απατεώνες αλλά και οι αφελείς.
Μετά έρχονται τα Μέσα Μαζικής Εξημέρωσης και αποδεικνύουν με στατιστικές ότι
Χρειαζόμαστε επειγόντως Διεθνές Απολυτήριο, Ωνάσεια Σχολεία, Ρομποτική και Τεχνητή Νοημοσύνη. Αρκεί το ρομποτάκι να συναρμολογηθεί και να δουλεύει. Δε χρειάζεται να ξέρουμε ΓΙΑΤΙ δουλεύει.
Ιδιώτες επενδυτές, που αγαπούν τα παιδιά και την Παιδεία, εισβάλλουν από παντού για το καλό μας. Γκαλά με υπουργούς, που εναγκαλίζονται με τους επενδυτές, λέγοντας και “ευχαριστούμε πολύ αφεντικό”, ενώ δημοσιογράφοι εργαζόμενοι στις επιχειρήσεις των ίδιων επενδυτών, αποθανατίζουν το γεγονός και ταΐζουν βίντεο τους αφελείς.
Και πλήθος υποστηρικτών καθηγητών – φοβούμενοι την αξιολόγηση, από τους φοβισμένους αξιολογητές – τρέχουν να χειροκροτήσουν και να στηρίξουν. Μπορεί να είναι και εκούσια αφελείς, για να έχουν τουλάχιστον σίγουρο το τρεις και εξήντα.
Μας τα χαλάει λίγο ο Εγκέλαδος αυτές τις μέρες. Δεν καταλαβαίνει ότι σε λίγο καιρό θα ξεκινήσει η σεζόν; Καλά καθότανε ήσυχος και χτίζαμε στις γκρεμίλες της καλδέρας. Και φτιάχναμε χωματερές πάνω στην καλδέρα.
Ενεργό Ηφαίστειο; Τι είναι αυτό; Ποια επιστήμη το μελετάει; Γεωλογία; Άγνωστη για τους Έλληνες μαθητές. Τα καλοκαίρια, τα γκαρσόνια στη Σαντορίνη, χρειάζονται να την ξέρουν;
Γεια σου Ανδρέα.
Δεν χρειάζεται να την ξέρουν.
Επίκαιροι Αμίλητοι
Την ώρα που αεροκοπανάνε οι άρχοντες
περί δημοκρατικής τάξης,
ανάμεσά μας οι αμίλητοι ζούνε.
Κι όσο σαν δούλοι εμείς μένουμε σιωπηλοί,
οι ηγεμόνες δυναμώνουν,
ξεσκίζουν, βιάζουν, ληστεύουν,
των ανυπόταχτων τα μούτρα τσαλακώνουν.
Ετούτων των αμίλητων το πετσί,
περίεργα θα ’λεγες είναι φτιαγμένο.
Τους φτύνουνε καταπρόσωπο
κι αυτοί σκουπίζουνε σιωπηλά το πρόσωπο
το φτυμένο.
Να αγριέψουνε δεν το λέει η ψυχούλα τους,
και που το παράπονό τους να πούνε;
Απ’ του μισθού τα ψίχουλα,
πώς να αποχωριστούνε;
Μισή ώρα, κι αν, βαστάει το κόχλασμά τους,
μετά αρχινάνε το τρεμούλιασμά τους.
Έι! Ξυπνήστε κοιμισμένοι!
Από την κορυφή ώς τα νύχια ξεσκεπάστε τους,
άλλο δε μας μένει