web analytics

Σχόλια για τα θέματα Χημείας 2018

Screenshot_1-26-600x395

Στο χώρο αυτό μπορούν να γραφούν σχόλια, απορίες και τελικά κάθε είδους κριτική και τοποθέτηση πάνω στα θέματα των εξετάσεων στη Χημεία του 2018.

Δείτε όλα τα θέματα με κλικ εδώ.

Τα θέματα εσπερινών ΓΕΛ

 

Απαντήσεις των θεμάτων από τον Βασίλη Δουκατζή εδώ.

Απαντήσεις των θεμάτων από τον Αντώνη Μπαλτζόπουλο εδώ.

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
127 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Αντιγόνη Βαρδάκη
15/06/2018 1:22 ΜΜ
Απάντηση σε  Πέτρος Μάλλιος

Δε χρειαζόταν μία τέτοια ερώτηση (πιο απλά, είναι άσχετη ερώτηση). Δε συμφωνεί με την εκφώνηση. Ας ρωτούσαν τι θα γινόταν με αραίωση τους διαλύματος. 

Ντίνα Στυλιανού
15/06/2018 1:22 ΜΜ
Απάντηση σε  Αντιγόνη Βαρδάκη

ας το ελαφρύνουμε….είχε ένα δοχείο που περιείχε διάλυμα και το δοχείο έκλεινε με έμβολο, οπότε και άρχισε να παίζει με αυτό για να περάσει την ώρα του δημιουργικά….δεν προσπάθησε ο άνθρωπος να συμπιέσει το υγρό devil

Πέτρος Μάλλιος
15/06/2018 1:33 ΜΜ
Απάντηση σε  Αντιγόνη Βαρδάκη

Δεν ξέρω αν πρέπει να ντρέπομαι αλλά εγώ δε θυμάμαι τι μου δίδαξαν οι καθηγητές μου στο πανεπιστήμιο πριν 15 χρόνια.

Αυτό δε σημαίνει ότι συμφωνώ με το να υπάρχουν επιστημονικά λάθη αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορώ (εγώ τουλάχιστον) να κατηγορήσω τους θεματοδότες.

Νικος Γουλοπουλος
15/06/2018 1:52 ΜΜ

Να ρωτήσω σχετικα με το Β2γ, που ανέφερε και ο φίλος Δημήτρης Παπαγεωργίου  πιο πάνω.Ένας μαθητής μου, έκανε την αιτιολόγηση στο ερώτημα i με την ταχύτητα. Όμοια με το ερώτημα ii δηλαδή.Υπάρχει κάποιο λάθος εδώ? Εφόσον λέει ότι οι υπόλοιπες συνθήκες θα είναι σταθερές.

Ντίνα Στυλιανού
15/06/2018 2:07 ΜΜ

Εφόσον η αντίδραση είναι αμφίδρομη, αύξηση της θερμοκρασίας θα αυξήσει την ταχύτητα της αντίδρασης και προς τις δύο κατευθύνσεις, οπότε δεν νομίζω ότι μόνο με αυτό το κριτήριο μπορούμε να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα για την συγκέντρωση των προϊόντων (αυξημένη-μειωμένη).

Γιώργος Κοντογιώργος

Δ3… μήπως έπρεπε να έγραφε

γ. η αύξηση του όγκου του δοχείου του διαλύματος του HCOONa

Λανθάνω;

Γιώργος Κοντογιώργος
Απάντηση σε  Ντίνα Στυλιανού

Αφού η αύξηση θερμοκρασίας μειώνει το χρόνο αποκατάστασης της ισορροπίας, η καμπύλη της Τ2 αντιστοιχεί σε μεγαλύτερη θερμοκρασία

Νικος Γουλοπουλος
15/06/2018 2:26 ΜΜ

Γενικά "η αύξηση όγκου του δοχείου", παρερμηνεύτηκε από κάποιους μαθητές σαν αύξηση όγκου του διαλύματος.

Νόβας Γιώργος
15/06/2018 2:38 ΜΜ

 prntscr.com/jvacys

H ένωση Ε έχει όξινο Η , συνεπώς το αντιδραστήριο grignard θα αντιδράσει με αυτό το Η και θα δώσει μεθάνιο και

http://prntscr.com/jval5a

και ενδεχομένως στη συνέχεια θα αντιδράσει με την κετονομάδα ( το ενδεχομένως  πάει  στη διαλυτότητα της οργανομεταλλικής ένωσης σε οργανικό διαλύτη , αν και λόγο μεγέθους της οργανικής αλυσίδας θα πρέπει να αντιδράσει ).

Θα ήθελα την γνώμη σας

 

 

Δημήτρης Παπαγεωργίου

To θέμα Δ3 είναι άστοχο στο σύνολο του. Η Ιοντική ισορροπία δεν μπορει να εξεταστει σαν να είναι Χ.Ι (για τους μαθητές.).

Η ηλεκτρολυτική αντίδραση (στο α) ,εταξυ Η3Ο+ και ΟΗ- ΔΕΝ διδάσκεται στο παρον σχολικό βιβλίο!

Το Δ3 (γ) πρέπει να αποσυρθέι. Η έκφραση "αύξηση του όγκου του δοχείου" είναι λάθος. Δεν είναι δυνατόν να αυξηθεί ο όγκος ενός γυάλινου δοχείου!! (πχ ποτήρι ζέσης). ΑΥτός που έβαλε το ερώτημα πρέπει να μας το εξηγήσει κι εμάς..

ΣΤο Β2 (γ) με τις θερ/σιες Τ1, Τ2. Ατυχής η διατύπωση.. Η αύξηση της θερ/σιας μειώνει τον χρόνο tv . Αυτό αρκει για να δικαιολογήσεις και το i και το ii. Το ερώτημα δεν αναφέρεται στην μείωση της μεθανόλης ώστε να πρέπει να αναφερθείς και στην μετατοπιση της ΧΙ..

Κώστας Μούγιος
15/06/2018 3:29 ΜΜ

Καλησπέρα σας.

Συμφωνώ για το Δ3, ότι η εκφώνηση είναι επιοικώς πρόχειρη… Πως είναι δυνατόν να μεταβάλεις τον όγκο του δοχείου χωρίς να αναφέρει η εκφώνηση ότιτο μείγμα ισορροπίας είναι σε δοχείο με έμβολο ή με μεταβλητό όγκο ώστε να δημιουργήσει τη προδιάθεση στο μαθητή;

Επίσης βλέπω στο internet ότι στο Δ3-β η περισσότεροι συνάδελφοι αιτιολογούν ως ΕΚΙ στα ΟΗ-. Ωστόσο πιστεύω ότι η πιο ικανοποιητική αιτιολόγηση είναι η καταρχήν αντίδραση του ΗCOOH με το NaOH, (άμυνα ρυθμιστικού διαλύματος) που οδηγεί σε αύξηση της C του HCOO- μετακίνηση της ΘΧΙ προς τα δεξία, ωστόσο λόγω της μη πλήρους αναίρεσης της μεταβολής, εν τέλει η C του HCOO- αυξάνεται. Το να αναφέρουμε ΕΚΙ στα OH- είναι σαν να δεχόμαστε ότι το HCOOH συνυπάρχει με το NaOH.

Γιώργος Πατούλιας
15/06/2018 3:42 ΜΜ

Στο Α5 δεν έπρεπε να δίνονται οι ατομικοί αριθμοί ή η σειρά ηλεκτραρνητικότητας ώστε να προσδιοριστεί ο αριθμός οξείδωσης με βάση τον ορισμό; Οι μαθητές είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν ποιο είναι πιο ηλεκτραρνητικό;

Δημήτρης Παπαγεωργίου

Σωστή η παρατήρηση του Γιώργου για το Α5.

Οι μαθητές έχουν μάθει να βρίσκουν ΑΟ του άνθρακα σε οργανικές ενώσεις   … 

πότε;

Επίσης η εύρεση Α.Ο σίγουρα δεν είναι θέμα που εξετάζει την ύλη της Γ Λυκείου.

Κώστας Χαρκοπλιάς
15/06/2018 3:59 ΜΜ

Το υλικονέτ πάντα δίνει ιδέες:

ΕΔΩ

Δημήτρης Παπαγεωργίου

Γενική εκτίμηση για τα θέματα:

Θέμα Α. Ευκολα τα πολλαπλής επιλογής.

Θέμα Β.

Β1 μέτριας δυσκολίας

Β2 Στην προσπάθεια τους να συνδυασουν την μεταβολή Θ/σιας και με ΧΙ και με ταχύτητα οδήγησε σε δυο ερωτήματα που μπορούν να απαντηθούν με όμοιο τρόπο!

Β3. Απλό και σαφές.

Θέμα Γ

Γ1. Η έμπνευση για το ελαϊκό οξύ στην έναρξη του διαγράμματος δεν προσφέρει κάτι στην εξέταση. Αντιθέτως δημιουργεί "φόβο". Η δημιουργία δικαρβοξυλικού οξέος ξεφεύγει απο τα όρια του σχολ. βιβλίου. Η μη αναφορά στο ποιο οξύ δημιουργεί το όξινο περιβάλλον στο ΚMnO4 δημιούργησε σύγχηση (στην αναγραφή της αντίδρασης). Το Γ1 (β) πρέπει να αντιληφθούμε ότι δεν αναφέρεται στα αντιδραστήρια Χ, Ψ!

Γ2. Απλό πρόβλημα το οποίο δεν εξετάζει σε βάθος τις γνώσεις στην οργανική χημεία.

Θέμα Δ

Δ1 καλή άσκηση ΧΙ αλλά ο υπολογισμός ποσότητας 100 mol (!) δεν ξέρω τι εξυπηρετεί…

Δ2 α. Δύσκολη αντίδραση για εύρεση συντελεστών. Οι μαθητές δεν διδάσκονται τέτοιες αντιδράσεις..

Δ2 β. Καλό θέμα ογκομέτρησης (και με υπέρβαση από την οξυμετρία, αλακλιμετρία) 

Δ3. Απαράδεκτο ως θέμα (μετατόπιση Ι.Ι )

Απαιτητικά θέματα, 10 μονάδες περίπου αυξημένης δυσκολίας.

Απουσίαζαν, "διακρίσεις", κβαντικοί, υβρισισμοί, θέματα εμβάθυνσης στο ρΗ